Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Jag är uppriktigt ledsen om någon upplever att jag har förringat det grävande som har gjorts av andra här. Det har verkligen inte varit avsikten med mina inlägg. Jag har tvärtom med största intresse följt vad som skrivits på FB om Özz Nujen och hans familj alltsedan samröret med Akilov avslöjades den 30 januari i år. Och jag har verkligen förvånats över att inga officiella brottsutredningar har kommit till stånd sedan dess - t.ex. av polismyndigheten, ekobrottsmyndigheten och skatteverket. Den enda officiella utredning som vi känner till är Advokatsamfundets egen disciplinnämnds. Och den utredningen var ju ett direkt resultat av vad som skrivits om Nujens penningtransaktioner till Akilov här på nätet. Jag anmälde mig som ny medlem av den enkla anledningen, att jag vet att vad som skrivs på sociala medier i allt högre grad uppmärksammas också av våra rättsvårdande myndigheter. När inte ens UG:s avslöjanden av Özz Nujens förehavanden för några månader sedan tycks ha lett till någon åtgärd, blir även en gammal stofil som jag fundersam. Jag kanske inte delar politisk uppfattning med huvuddelen av FB:s skribenter, men det anser jag inte skall behöva ha någon betydelse i sammanhanget. Jag har trots allt under ett halvt sekel följt det svenska rättssystemets successiva sönderfall på mycket nära håll. Och detta har ju fortsatt oavsett vilka konstellationer som innehaft den politiska makten. En konspiratoriskt lagd person skulle kanske påstå att det egentligen har med juristutbildningen på våra högskolor att göra. Kraven på de studerandes kunskaper har ju sänkts i takt med att den högre utbildningen har öppnats för allt bredare grupper. Även Advokatsamfundet har till slut resignerat, vilket antagningarna under senare år tydligt visar.

Om valleros påhopp kan jag till slut bara säga att en konspiratoriskt lagd person mycket väl skulle kunna påstå följande: Statsministern och hans partikamrater i SÄPO:s politiska råd har gett en direkt order till myndigheten att se mellan fingrarna med Özz Nujens och hans familjs små snedsteg. Men det var inte alls något sådant jag syftade på när jag nämnde Ebbe Carlsson- och Geijer-affärerna. Båda dessa affärer kom till allmänhetens kännedom genom grav oskicklighet av SÄPO:s egen personal. På den tiden sorterade SÄPO direkt under rikspolisstyrelsen och höll sig inte justitieministrarna väl med rikspolischefen fick de ta saken i egna händer, vilket var just vad Anna Greta Leijon och Lennart Geijer gjorde och som bekant ledde till deras fall. Det enda jag med säkerhet vet om SÄPO:s roll i Nujen/Akilov-affären är att en polis, som jag bedömer som trovärdig, sagt att den för SÄPO är "en het potatis". Alla är givetvis rädda om sitt jobb och jag är personligen övertygad om att någon klantat sig ordentligt även i Nujen/Akilov-affären.

Varmt välkommen åter!
I kampen mot den uppenbara mörkningen av Nujen-klanens långvariga svinerier på svensk mark, behövs alla krafter för att sätta strålkastare på missförhållanden inom myndigheter som t ex ovilja att granska The Nujens!
Med din långa erfarenhet och kunskap om t ex tidigare händelser inom svensk förvaltning, så är du en självklar tillgång.
Citera
2018-07-13, 11:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag är uppriktigt ledsen om någon upplever att jag har förringat det grävande som har gjorts av andra här. Det har verkligen inte varit avsikten med mina inlägg. Jag har tvärtom med största intresse följt vad som skrivits på FB om Özz Nujen och hans familj alltsedan samröret med Akilov avslöjades den 30 januari i år. Och jag har verkligen förvånats över att inga officiella brottsutredningar har kommit till stånd sedan dess - t.ex. av polismyndigheten, ekobrottsmyndigheten och skatteverket. Den enda officiella utredning som vi känner till är Advokatsamfundets egen disciplinnämnds. Och den utredningen var ju ett direkt resultat av vad som skrivits om Nujens penningtransaktioner till Akilov här på nätet. Jag anmälde mig som ny medlem av den enkla anledningen, att jag vet att vad som skrivs på sociala medier i allt högre grad uppmärksammas också av våra rättsvårdande myndigheter. När inte ens UG:s avslöjanden av Özz Nujens förehavanden för några månader sedan tycks ha lett till någon åtgärd, blir även en gammal stofil som jag fundersam. Jag kanske inte delar politisk uppfattning med huvuddelen av FB:s skribenter, men det anser jag inte skall behöva ha någon betydelse i sammanhanget. Jag har trots allt under ett halvt sekel följt det svenska rättssystemets successiva sönderfall på mycket nära håll. Och detta har ju fortsatt oavsett vilka konstellationer som innehaft den politiska makten. En konspiratoriskt lagd person skulle kanske påstå att det egentligen har med juristutbildningen på våra högskolor att göra. Kraven på de studerandes kunskaper har ju sänkts i takt med att den högre utbildningen har öppnats för allt bredare grupper. Även Advokatsamfundet har till slut resignerat, vilket antagningarna under senare år tydligt visar.

Om valleros påhopp kan jag till slut bara säga att en konspiratoriskt lagd person mycket väl skulle kunna påstå följande: Statsministern och hans partikamrater i SÄPO:s politiska råd har gett en direkt order till myndigheten att se mellan fingrarna med Özz Nujens och hans familjs små snedsteg. Men det var inte alls något sådant jag syftade på när jag nämnde Ebbe Carlsson- och Geijer-affärerna. Båda dessa affärer kom till allmänhetens kännedom genom grav oskicklighet av SÄPO:s egen personal. På den tiden sorterade SÄPO direkt under rikspolisstyrelsen och höll sig inte justitieministrarna väl med rikspolischefen fick de ta saken i egna händer, vilket var just vad Anna Greta Leijon och Lennart Geijer gjorde och som bekant ledde till deras fall. Det enda jag med säkerhet vet om SÄPO:s roll i Nujen/Akilov-affären är att en polis, som jag bedömer som trovärdig, sagt att den för SÄPO är "en het potatis". Alla är givetvis rädda om sitt jobb och jag är personligen övertygad om att någon klantat sig ordentligt även i Nujen/Akilov-affären.
Ju längre den officiella tystnaden varar, ju mer intressant blir din teori. Om inte annat så kan teorin, ifall den får spridning, bidra till att myndigheterna börjar kommunicera vad dom håller på med i fallet.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-07-13 kl. 11:23.
Citera
2018-07-13, 11:18
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Jag är uppriktigt ledsen om någon upplever att jag har förringat det grävande som har gjorts av andra här. Det har verkligen inte varit avsikten med mina inlägg. Jag har tvärtom med största intresse följt vad som skrivits på FB om Özz Nujen och hans familj alltsedan samröret med Akilov avslöjades den 30 januari i år. Och jag har verkligen förvånats över att inga officiella brottsutredningar har kommit till stånd sedan dess - t.ex. av polismyndigheten, ekobrottsmyndigheten och skatteverket.

Jag är en av de som skrivit en hel del i den här tråden, och jag instämmer med många andra: Din medverkan här har i hög grad vitaliserat tråden och gett den nytt liv, den var på väg att gå i stå för några veckor sedan. Det är ytterst viktigt att vi inte släpper taget om detta utan ser till att tråden hela tiden är aktuell. Att sedan olika medlemmar kan ha olika synpunkter på sakers tillstånd hör till. Det här är Flashback trots allt.

Trots att de flesta av oss inte är konspirationsteoretiker så ska jag ändå presentera en liten högaktuell konspirationsteori:

Du medianox började skriva om din syn på sakernas tillstånd i den här tråden den 9/7. Du postade en hel rad inlägg samma dag och fortsatte dagen efter.

Den 10/7 slutade Özz Twittra.

"Vi ses i Augusti" är hans sista tweet från den 10/7. Vi vet ju att Özz läser i den här tråden för att han är en obotlig narcissist.

Kan det vara så att medianox har postat något som verkligen träffat en nerv hos Özz? Något som faktiskt kan stjälpa honom och klanen på riktigt?

Nu finns ju risk att Özz, eftersom han läser den här tråden, kommer att posta ett par tweets för att omkullkasta min konspirationsteori, men i dagsläget så har han alltså tystnat på twitter. Vi snackar alltså om en snubbe som tweetat och re-tweetat upp till 5-10 inlägg per dag tidigare.

Kan det ha något samband?

Konspirationsteori som sagt men ändå lite uppseendeväckande.
Citera
2018-07-13, 13:58
Medlem
Vem som helst kan gå in och begära ut handlingar kring fastigheterna utan att uppge namn. Den s.k. offentlighetsprincipen som Gustav Vasa är fader till.

När man väl gör sig besväret är det bra att ha tänkt igenom vad man skall fråga efter. Att begära en kopia av alla handlingar som rör Tingstäde Nystugu X:Y daterade efter 2013 är en specifik fråga.
Det finns en förordning kring kopieavgift. Typ att de första 20 sidorna kostar 2 kr styck och de därpå följande sidorna kostar 1 kr.

Lycka till. När ni väl har handlingarna så är det bara att skanna och slänga upp dem på nätet.

Jag tror att militärförrådets renovering är OK medans skolans är ett gigantiskt svartbygge!

Jag tror att Nujens plöjt ned i vart fall två miljoner i svarta pengar på skolan. Som Enne m.fl. noterat så är den på cirka 500 kvm.

Fortsättning följer....
Citera
2018-07-13, 14:03
Medlem
Citat:

Å fan - intressant med den trovärdige polisen. Som jag tror också. Rättssystemets successiva sönderfall har jag också noterat men bara under de senaste 30 åren. Imponerande med ett halvt sekels observation må jag säga.
Citera
2018-07-13, 16:40
Medlem
Enligt kartan på hitta.se finns det nu registrerat "1 ny bygghändelse" på fastigheten för Skolan:
Citat:
1 ny bygghändelse!
Ska det byggas nytt, byggas om eller byggas till på TINGSTÄDE NYSTUGU 1:125?
Jag är ganska säker på att den uppgiften har tillkomit nyligen...
Citera
2018-07-13, 19:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det var väl Katerina Janousch som uppdagade det. Det var en del av förundersökningen. Detta med immunitet är dock intressant. Özz bisarra beteende under intervjun med JJ tyckte jag tydde på att han visste att han var just immun. Men sabbade ändå sin karriär för han inte förstår bättre. Han ansåg att intervjun skämde ut Janne Josefsson och hedrade honom själv. Klanmentalitet blandat med låg intelligens. Men någonting fick mig att tänka på att Özz hade ett ess på handen som han inte visade. Jag tror det finns en hel del gravade hundar i hela historien. Hoppas JJ biter sig fast och inte släpper.

Jag har grävt i detta länge, och inte kommit på nåt makabert annat än att Özz liksom alla invandrare används av vänstern som murbräcka. Det funkar inte längre att prata om borgarna och proletariatet, nu pratar man istället om de förtryckta bruna människorna. De är de som skall krossa - inte borgarna utan den europeiska framgångsrika världen under den förtäckta omskrivningen "Patriarkatet". Det finns en orsak till att det är så mycket kurder här och att de ges sådan plats i media. Nu har man sumpat Zoran, man har sumpat Eva Cetin, man tänker inte släppa Özz och man tänker inte släppa Fatemeh, hon är visserligen inte kurd, men hon har fått Axla Eva Cetins mantel (att bli nästa statsminister)

Vi fattar inte hur lätt det är att engagera människor i fattiga länder i ideologin. Vi tror att teoribildningen fortfarande står på kvar på 1800 - talets nivå, men så är det inte. Vänstern förnyar sig hela tiden och är riktigt farlig. Özz har en uppgift.
Citera
2018-07-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har grävt i detta länge, och inte kommit på nåt makabert annat än att Özz liksom alla invandrare används av vänstern som murbräcka. Det funkar inte längre att prata om borgarna och proletariatet, nu pratar man istället om de förtryckta bruna människorna. De är de som skall krossa - inte borgarna utan den europeiska framgångsrika världen under den förtäckta omskrivningen "Patriarkatet". Det finns en orsak till att det är så mycket kurder här och att de ges sådan plats i media. Nu har man sumpat Zoran, man har sumpat Eva Cetin, man tänker inte släppa Özz och man tänker inte släppa Fatemeh, hon är visserligen inte kurd, men hon har fått Axla Eva Cetins mantel (att bli nästa statsminister)

Vi fattar inte hur lätt det är att engagera människor i fattiga länder i ideologin. Vi tror att teoribildningen fortfarande står på kvar på 1800 - talets nivå, men så är det inte. Vänstern förnyar sig hela tiden och är riktigt farlig. Özz har en uppgift.
Citat: "Özz har en uppgift."
Då får vi väl vara tacksamma för att hans storasyster, asylantdrottningen -förlåt, advokaten Debbie Nujen, var så klantig att hon upplät sitt privata konto för att svartbetala den blivande terroristen Akilov?
För hade hon och pappa Mamoste Nujen varit bara liite försiktigare med pengaöverföringarna till Akilov, så hade deras mellanhavanden aldrig upptäckts -och vår lille komiker Özz Nujen hade kunnat ha sin uppgift kvar.
Citera
2018-07-13, 19:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Citat: "Özz har en uppgift."
Då får vi väl vara tacksamma för att hans storasyster, asylantdrottningen -förlåt, advokaten Debbie Nujen, var så klantig att hon upplät sitt privata konto för att svartbetala den blivande terroristen Akilov?
För hade hon och pappa Mamoste Nujen varit bara liite försiktigare med pengaöverföringarna till Akilov, så hade deras mellanhavanden aldrig upptäckts -och vår lille komiker Özz Nujen hade kunnat ha sin uppgift kvar.

Tyvärr så verkar han ju ha kvar en del av sina arenor, Expressen är han kvar på, så länge det inte drabbar Expressen ekonomiskt och F! blev en ny arena. Hade detta varit en svensk så hade han rykt för länge sedan. Tänk på Peter Östling som inte ens tilläts ifrågasätta varför han betalade så mycket skatt.

Özz och Debbie har lov att skita i det helt och hållet. Etablissemanget håller dem om ryggen. Folket föraktar dem. Men det är bra att det här händer för det får många att gräva, och folk får upp ögonen för skillnaderna mellan kulturer. Så länge man diskuterar kultur kan ingen anklaga en för rasism Eller ja kan och kan, men det blir löjligt.
Citera
2018-07-13, 21:22
Medlem
valleros avatar
Citat:

Jag vidhåller min kritik. Att snacka om poliskälla och om "het potatis" för Säpo utan någon som helst backup är för mig inte intressant innan något intressant presenteras.
Min främsta kritik mot dina inlägg är just att du insinuerar att hela saken "är något mycket större" än skattebrott utan att på ngt vis belägga detta. Talk is cheap.
Att du dessutom påstår att mina inlägg är "påhopp" och gör dramatiska utspel bevisar ingenting utom svagheten i dina argument. Fortsätt gärna skriva. Men för guds skull acceptera att alla inte köper snack rakt av.
Citera
2018-07-13, 21:58
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Jag tror att Skolan och Teatern inte omfattas av detaljplan. Är osäker på om bygglov krävs då, men efterdom det var en omfattande renovering av Skolan borde väl bygglov ha krävts? Förrådet ligger på detaljplanelagt område.

Svartjobbarna från baltikum (och ev Akilov) var verksamma både vid Skolan och Förrådet. Har ej synts till sedan i februari.

Senaste arbetena på förrådet gjordes nu i juni med anläggning av cementerad terass längs hela långsidan. Schaktning gjordes med maskin som inte hade någon företagslogga. Cement levererades av Roma Grus AB.

Förutsatt att det är bygglivskrav så krävs bygglov även på byggnader utanför detaljplan. Mig veterligen så är byggnaderna avsedda för annan verksamhet än boende så bara den justeringen kräver ju bygglov. Det var väl här "teaterscenen" kom in dvs man fortsätter bedriva någon form av verksamhet, även fast Nujens nu sover över i lokalerna. "Näringsverksamhet och lokal med övernattningsmöjligheter". Även detta då mygel då huvudanledningen är boende och inte teaterverksamhet.

Summerar..

1.) Icke inbetalade skattemedel vid lägenhetsförsäljning, miljonbetalnibg och 100-tals kr i böter.
2.) Inhyrd svart arbetskraft vid mastodont renovering om 600kvm, bla Akilov. Reportage med JJ blir årets mest uppseendeväckande.
3.) Försök att förvränga lokalerna /bostädernas egentliga syfte boende, ej teaterscen. Ytorna fortsätter renoveras nu med vit arbetskraft för att som jag tolkar det täcka det som utförts svart.

..Man ser att sätter att bedriva dessa affärer finns en röd tråd och den är inte ärlig. Får den direkta känslan av att det finns ytterligare affärer att leta efter, Debbie's, Rickard Damm VD Telia, eller andra familjemedlemmar.
Citera
2018-07-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Tyvärr så verkar han ju ha kvar en del av sina arenor, Expressen är han kvar på, så länge det inte drabbar Expressen ekonomiskt och F! blev en ny arena. Hade detta varit en svensk så hade han rykt för länge sedan. Tänk på Peter Östling som inte ens tilläts ifrågasätta varför han betalade så mycket skatt.

Özz och Debbie har lov att skita i det helt och hållet. Etablissemanget håller dem om ryggen. Folket föraktar dem. Men det är bra att det här händer för det får många att gräva, och folk får upp ögonen för skillnaderna mellan kulturer. Så länge man diskuterar kultur kan ingen anklaga en för rasism Eller ja kan och kan, men det blir löjligt.

Javisst har ÖN kvar en del arenor, men när jag skrev som jag gjorde, ville jag att han skulle se och inse att hans dagar är räknade. Efter den 9 sept är det kört för den lille pajasen.
Kommer vänstern och fackföreningarna att fortsätta använda sig av hans tjänster? Kommer man efter valet att använda sig av ÖN för att mobilisera mot SD? Mot Sveriges då klart största parti? Skulle inte tro det och särskilt inte när sen SKV på allvar har börjat rota i The Nujens årslånga svarta affärer.

För om utredande myndigheter väljer att fortsätta titta bort när det gäller The Nujens, så indikerar det att teorier om ett 'deep state' kanske ändå inte är så befängda.
Det leder OffT att börja ge exempel på att det mer är höga jurister än "PK-maffian" som kontrollerar Sverige. Göran Lambertz' namn har kanske inte nämnts rakt ut, men visst är han ett talande exempel på en ohederlig, högt uppsatt jurist som tagit som sin uppgift att försvara det bestående, må det sen få kosta all heder och rättssäkerhet. En mycket farlig man, men idag tack och lov vingklippt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in