2018-07-14, 00:00
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hur fan tänker du nu? Att det fjärde namnet på NMR:s riksdagslista uttrycker sig så spelar alltså ingen roll? Hur hade det gått för ett riksdagsparti om den fjärde högsta representanten uttryckte sig på det sättet? NMR kommer aldrig komma någonstans med sådan idioti, men ni kan alltid drömma vidare.

The concern trolling is strong in this one!

Nej, det spelar ingen roll, det står klart att du inte har några problem med att svartskallar faktiskt just nu dödar, våldtar och plågar svenskar. Vi är inte på samma sida. Vi har lämnat forumet för politiska diskussioner när ni pk-mongon, cucks och kattkärringar med er invasionspolitik skadar oss varje dag!

Att du försöker moraliskt klandra en politisk motståndare visar på hur feg och rädd du är för att vi ska resa oss från ert förtryck! Ni hatar oss, men vågar knappt artikulera det på ren svenska, men vet ni vad: VI HATAR ER LIKA MYCKET!

I grund och botten kommer ett förbud gagna oss än mer eftersom ni i så fall tvingas blotta era motiv. Det kommer bara eskalera den politiska och sociala striden ytterligare och tydliggör än mer till vilken sida du som individ ställer dig. Jag välkomnar ett förbud! Såna kan alltid kringgås!

Ni kommer oavsett om NMR kriminaliseras eller inte, tvingas svara för nästa terrorattentat som begås av era odjur eller nästa våg av ockupationsbeteende á la Köln! Så fortsätt gräva skyttegravar era as, ingenting kommer att förändras! Bortsett från att vi alla tydligt ser vilka små hustyranner ni är.
Citera
2018-07-14, 00:01
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det är ju bara du som påstår sådana här saker. Du pratar ju skit, förtalar. Exakt vad har han sagt? Kom ihåg att det alltjämt är helt i sin ordning att yrka dödsstraff. Inga konstigheter med sådana yrkanden.

Din djävla tjatmoster.
Klart man tjatar när du inte lyssnar och hela tiden påstår att det inte stämmer trots partiprogram, uttalanden och kampanjer.

“Jag personligen tycker att vi ska fan släppa ut kommunpolitikerna som är ansvariga för det här och hänga dem i ett träd” - Emil Hagberg, fjärde högsta representant

NMR kommer ingenstans med dessa företrädare. Tro mig. Och tur är väl det. Extremism är vidrigt.
Citera
2018-07-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har inte den, så du får gärna citera. Låter helt rubbat i mina öron, typ att man inte skulle få kritisera kulturer?

Jag är medveten om intersektionalitetsperspektivet, men det är en bastard och kommer aldrig hitta in i lagtexter. Får vi verkligen hoppas

Det är ett jävla otyg att omforma begrepp. Skapa nya när det behövs istället så utvecklas språket i ställer för att utarmas.

Det är lite lömskt har inte NE själv men minns att det inträffade. T.ex. en äldre upplaga säg anno 1994 definierar rasism såsom följande:

Citat:
rasism, i strikt (europeisk) bemärkelse en ideologi som grundas på kombinationen av följande fem förutsättningar:
1) uppfattningen att det är rimligt att indela människosläktet i ett antal distinkta raser utifrån fenotypiska skillnader (yttre kännemärken);
2) antagandet att det finns ett samband mellan å ena sidan sådana fenotypiska skillnader och å andra sidan nedärvda mentala och intellektuella anlag, beteendemönster samt lynne och moralisk karaktär;
3) antagandet att dessa nedärvda drag är gemensamma för alla medlemmar av respektive raser;
4) övertygelsen att raserna låter sig klassificeras i en hierarki, beroende på kvaliteten av de nedärvda dragen;
5) föreställningen att denna hierarkiska klassifikation ... (100 av 1148 ord)

Senare (ungefär när SD först kom in i riksdagen) lades följande gummidefinition till.

Inte strikt definitionsmässigt men en klar förskjutning av ordets betydelse.
Citera
2018-07-14, 00:03
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Jag har presenterat en rad bevis som du har ignorerat så vem som är idiot vet jag inte. Emil Hagberg, en av de högsta representanterna, har bokstavligen gått runt och sagt det. De har även antytt det i sitt partiprogram och sina torgmöten samt skrikit ut det via reklamkampanjer. Men det är såklart lite otydligt.

Har du redan glömt bort mitt citat av yttrandefrihetsexperten Nils Funcke? Lider du av Alzheimers? Det finns inget olagligt alls i det Emil sagt. Faktum är att han kunde ha sagt betydligt grövre saker utan att det hade varit olagligt.
Citera
2018-07-14, 00:09
Bannlyst
Citat:
Klart man tjatar när du inte lyssnar och hela tiden påstår att det inte stämmer trots partiprogram, uttalanden och kampanjer.

“Jag personligen tycker att vi ska fan släppa ut kommunpolitikerna som är ansvariga för det här och hänga dem i ett träd” - Emil Hagberg, fjärde högsta representant

NMR kommer ingenstans med dessa företrädare. Tro mig. Och tur är väl det. Extremism är vidrigt.

Sverige är redan extremt och resultatet är genomvidrigt. 11-åriga Bella tex, klövs på mitten och mosades.

1. Du styrker ju ingenting vad du vräker ur dig.
2. Det där är ändå inte anledning till att förbjuda NMR. Är du en fullskalig tomte?

NMR har sin stil. Jag gillar dem, små om än trevliga, och vilken energi/engagemang de uppvisar. Kul att se!
Citera
2018-07-14, 00:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
The concern trolling is strong in this one!

Nej, det spelar ingen roll, det står klart att du inte har några problem med att svartskallar faktiskt just nu dödar, våldtar och plågar svenskar. Vi är inte på samma sida. Vi har lämnat forumet för politiska diskussioner när ni pk-mongon, cucks och kattkärringar med er invasionspolitik skadar oss varje dag!

Att du försöker moraliskt klandra en politisk motståndare visar på hur feg och rädd du är för att vi ska resa oss från ert förtryck! Ni hatar oss, men vågar knappt artikulera det på ren svenska, men vet ni vad: VI HATAR ER LIKA MYCKET!

I grund och botten kommer ett förbud gagna oss än mer eftersom ni i så fall tvingas blotta era motiv. Det kommer bara eskalera den politiska och sociala striden ytterligare och tydliggör än mer till vilken sida du som individ ställer dig. Jag välkomnar ett förbud! Såna kan alltid kringgås!

Ni kommer oavsett om NMR kriminaliseras eller inte, tvingas svara för nästa terrorattentat som begås av era odjur eller nästa våg av ockupationsbeteende á la Köln! Så fortsätt gräva skyttegravar era as, ingenting kommer att förändras! Bortsett från att vi alla tydligt ser vilka små hustyranner ni är.
Såklart jag har emot invandrare som våldtar och skjuter. Men man löser inte extremism med extremism på lång sikt. Vi behöver göra skadorna ogjorda genom deportation, visst, men man behöver inte dra det åt andra hållet genom att avlägsna samtliga ”främmande raselement”.

Sen när blev man automatiskt PK för att man inte gillar nazism? Jag lutar från SD mot AfS.
Citera
2018-07-14, 00:12
Bannlyst
Citat:
Sen när blev man automatiskt PK för att man inte gillar nazism? Jag lutar från SD mot AfS.

Detta är ingen ideologi-tråd. Håll dig till ämnet.
Citera
2018-07-14, 00:14
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Har du redan glömt bort mitt citat av yttrandefrihetsexperten Nils Funcke? Lider du av Alzheimers? Det finns inget olagligt alls i det Emil sagt. Faktum är att han kunde ha sagt betydligt grövre saker utan att det hade varit olagligt.
Men det finns definitivt fog för att förbjuda NMR. Det har varit min poäng hela tiden. Våldsbejakande extremism kan definitivt klassas som terrorism när det används för att skrämma, hota och tysta.
Citera
2018-07-14, 00:24
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Regeringen vill nu med hänvisning till att Nordiska Motståndsrörelsen höll torgmöten och delade ut flygblad i Almedalen förbjuda "rasistiska organisationer". Vilka mer organisationer avser de förbjuda? Vad har de för möjligheter att driva igenom en sådan förbudslag och vad kan det få för följder? Själv ser jag syftet att kväsa politisk opposition som givet, men det kan ju också få vara en diskussionsfråga om så är fallet.

https://www.svd.se/regeringen-forbjud-rasistiska-organisationer

Som jag läste på en "meme" på internet om detta från en PK-krigare. "Hade vi infört denna lag för 30 år sedan hade vi inte haft SD idag.". Säger väl något om hur de tänker.

Ingår i en palett med initiativ mot det fria ordet. Precis som de vill förbjuda och stävja saker som de tycker spelar "främlingsfientliga" krafter i händerna. T ex Google som de pressar att ta bort sökresultat som kan "gynna SD" etc.

Eller denna
http://www.varldenidag.se/nyheter/sju-partier-redo-andra-grundlagen/reprcl!uOMtMMZqUDjUnozx3djLcQ/

Går totalt under radarn - alla partier utom SD vill förändra grundlagen. Det är helt oerhört. Hur kan det inte vara en jättefråga?

"Det är delar av yttrandefrihetsgrundlagen och tryckfrihetsförordningen som regeringen vill ändra på. Förslaget innebär bland annat att privatpersoner inte längre kommer få tillgång till offentliga handlingar, som domar, via databaser."

Tänk att vi hamnade här. Alla partier kämpar med näbbar och klor för att inskränka yttrandefrihet och offentlighetsprinciper. Alla utom "extremhögern". Vem fan kunde ens fantiserat om detta för bara några år sedan?
Citera
2018-07-14, 00:28
Bannlyst
Citat:
Men det finns definitivt fog för att förbjuda NMR. Det har varit min poäng hela tiden. Våldsbejakande extremism kan definitivt klassas som terrorism när det används för att skrämma, hota och tysta.

Men du fortsätter ju att ljuga. NMR är inte våldsbejakande. De har all rätt att lämnas ifred och försvara sig när så inte sker. Det är inte att vara våldsbejakande.

NMR hotar inte heller. Hotar vad/vilka? Det var då fan vad du håller på och du är SD-sympatisör? Ja tjena.
Citera
2018-07-14, 00:31
Medlem
Divinations avatar
Citat:

Det blir inte sant oavsett hur mycket du ljuger. ”Våldsbejakande extremism” är orwellianska som inte betyder något överhuvudtaget. Du papegojar bara maniskt ut lögner från slaskpressen. Får du betalt för det eller?
Citera
2018-07-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vilka mer organisationer avser de förbjuda?
-Alla som inte håller med.

Och det behövs inga extra lagar eller regler för det när man väl förbjudit rasistiska organisationer, eftersom vem som helst kan beskyllas för rasism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in