2018-07-13, 23:32
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Tja det låter väl vettigt?
Citera
2018-07-13, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hur fan tänker du nu? Att det fjärde namnet på NMR:s riksdagslista uttrycker sig så spelar alltså ingen roll? Hur hade det gått för ett riksdagsparti om den fjärde högsta representanten uttryckte sig på det sättet? NMR kommer aldrig komma någonstans med sådan idioti, men ni kan alltid drömma vidare.

Det är ju bara du som påstår sådana här saker. Du pratar ju skit, förtalar. Exakt vad har han sagt? Kom ihåg att det alltjämt är helt i sin ordning att yrka dödsstraff. Inga konstigheter med sådana yrkanden.

Din djävla tjatmoster.
Citera
2018-07-13, 23:36
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
]Jag har presenterat en rad bevis[/b] som du har ignorerat så vem som är idiot vet jag inte. Emil Hagberg, en av de högsta representanterna, har bokstavligen gått runt och sagt det. De har även antytt det i sitt partiprogram och sina torgmöten samt skrikit ut det via reklamkampanjer. Men det är såklart lite otydligt.

Nej, bevis är något annat. Du har kommit med spekulationer och lösryckta citat. Skärp dig.
Citera
2018-07-13, 23:38
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Frågan är vem definierar begreppen? T.ex. Nationalencyklopedin förändrade begreppet rasism till att inkludera en kulturell aspekt. Vilket ger begreppet en viss elastisk karaktär
Jag har inte den, så du får gärna citera. Låter helt rubbat i mina öron, typ att man inte skulle få kritisera kulturer?

Jag är medveten om intersektionalitetsperspektivet, men det är en bastard och kommer aldrig hitta in i lagtexter. Får vi verkligen hoppas

Det är ett jävla otyg att omforma begrepp. Skapa nya när det behövs istället så utvecklas språket i ställer för att utarmas.
Citera
2018-07-13, 23:38
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Hur fan tänker du nu? Att det fjärde namnet på NMR:s riksdagslista uttrycker sig så spelar alltså ingen roll? Hur hade det gått för ett riksdagsparti om den fjärde högsta representanten uttryckte sig på det sättet? NMR kommer aldrig komma någonstans med sådan idioti, men ni kan alltid drömma vidare.

Nu är inte det ämnet som diskuteras. Men att greppa efter halmstrån när dina halmgubbar blivit nerbrända är det nya?
Citera
2018-07-13, 23:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Nu slingrar du dig och blandar in helt ovidkommande saker. Min höftade definition av rasism var naturligtvis inte ordagrann eller heltäckande, men beskrev kort det väsentliga. Alltså, att det inte räcker med att nån säger "neger" eller "araber är hetsiga" för att det ska klassas som rasism. Man kan misstänka rasistiska motiv bakom sådant och att den som säger sånt är rasist, men det räcker som sagt inte.

Ditt sista stycke är mer eller mindre vad jag velat ha sagt hela tiden, fattar inte hur det har kunnat undgå någon? Alltså: SD är ingen rasistisk organisation och kommer därför inte kunna förbjudas som sådan.

Nej jag slingrar mig inte överhuvudtaget och det är inte alls helt ovidkommande saker.

Vad du eller jag tycker eller tror spelar ingen roll. PK har visat sig vara ologiska, osakliga och orättvisa. Du tror kanske att allt som hänt senaste mandatperioden, senaste 20 åren, senaste 40 åren bara är slumpen? Naiva politiker? Det är en plan man följer och steg för steg slår man in kilar på olika ställen för att styra samhällsutvecklingen och lagar precis som man vill. Jag tror inte man kommer ge upp så lätt att man bara lämnar över nyckeln till Rosenbad till JÅ.
Citera
2018-07-13, 23:41
Medlem
Skuggjags avatar
Justitieminister Morgan Johansson (S) bör fundera över vilken demografisk grupp som tillför mest till samhället och vilka som enbart tar resurser. Det räcker med att svenskarna slutar låsas (om att allting kommer att ordna sig och att det styrande blocket har deras bästa för ögonen), för att det blir till ett paradigmskifte, vilket alltmer börjat ta form, i synnerhet sedan massinvandringen intensifierades 2015.

När ursprungsbefolkningen slutar köpa och ta del av lögnmedia och när svenska män och kvinnor slutar upp med sin ideella verksamhet - som delvis håller samman det sociala samhällslivet och upprorsstämningen kokar p.g.a. den ökade sociala och ekonomiska otryggheten som breder ut sig i landet, då ligger människor som Morgan och andra som skott sig på ursprungsbefolkningen illa till.

Kampen står mellan produktiva svenskar som i olika grad hatar folkutbytet och får etiketter därefter av lögnmedia som förskönar en verklighet som för vanliga arbetande svenskar är icke-existerande. Alla drabbas i olika grad av samhällsbesparingen som går till ni vet vad! Förrädarpacket och de sociala parasiterna börjar få det allt svårare att försvara och motivera sin utsugning och därav i desperation försöker de tysta genom att förbjuda "rasistisk" opposition till deras utsugning.

De är livrädda eftersom deras moraliska brorduktig rasiststämpel inte längre fungerar.
När vanligt folk börjar ifrågasätta och håna deras moraliska, nästan religiösa status så omkullkastas deras sociala samhällsposition.

Ställ packet till svars för alla mord, rån, våldtäkter och andra brottsliga övergrepp deras invandrade bestar från Afrika, Asien och Mellanöstern har utsatt oss för, när de börjar dilla om 15-20 mord som "nazister" utfört under de senaste 30-åren... Det här är deras samhälle! De ska ställas till svars för alla brister och fel i deras samhälle! Jag tänker inte upprätthålla eller försvara deras åsiktsdiktatur och socioekonomiska samhällspositioner!

Vi svenskar anses moraliskt defekta enligt förrädarna som sitter på samtliga samhällsinstitutioner! Ändå behöver de oss för att deras samhälle ska bestå. De är säkert villiga att fängsla, misshandla, tortera och döda politiska dissidenter som de i NMR och andra rasistiska organisationer men vem ska skydda dem? Ska de fylla försvarsmakten, ordningsmakten, räddningstjänsten och andra samhällsorgan med rasfrämlingar som ska sköta och bibehålla staten åt dem? Jag är säker på att det inte kommer att resultera i höja ögonbryn!

Det är svårt att sia i om det är allvar eller inte att förbjuda "rasistiska organisationer". Iofs saknar dagens politiker och agendajournalister verklighetsförankring så de är säkert kapabla till att leda en utveckling mot en maktfullkomlig judisktbögig pk-diktatur! De ska dock ha klart för sig att det kommer leda till att tiotusentals svenskar tappar tilltron till att deras s.k. politiska elit är legitim. Och det blir för dem betydligt kostsammare än att låta några nazister härja med banderoller och flygblad varannan lördag!
Citera
2018-07-13, 23:43
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Fryser man bilden vid 11:40 så ser man tydligt att flaggan inte ens är i närheten av den fotograferande personens ansikte, det måste du väl ändå se?

Möjligen säger hon något som personerna inte vill höra, men det får man acceptera i en demokrati. Att polisen väljer att råda kvinnan att gå därifrån gissar jag är mer en fråga om hennes säkerhet än något annat.

Däremot är vi överens om att det inte funkar att förbjuda åsikter, tror att det är kontraproduktivt. Att det här förslaget dessutom kommer efter politikerna fått störningar på sitt sommarparty...förlåt valupptakt är rätt mycket "cringe" när det varit allvarligare incidenter med just NMR tidigare.

Nej, precis som jag sade i mitt tidigare inlägg så tycker jag att det ser ut som att hon håller för den andra killens kamera med sin flagga, varpå hans polare kommer fram och tar den ifrån henne. Sedan eskorteras hon bort av poliskvinnan. Det är vad jag ser. Men jag var inte där; jag vet inte. Det bara kändes som ett mycket märkligt klipp att använda för att visa på att de behöver förbjudas.

NMR är idioter. På samma sätt som AFA är idioter. För att inte tala om politikerna. Är det ingen som vill förbjuda dem?
Citera
2018-07-13, 23:45
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nej jag slingrar mig inte överhuvudtaget och det är inte alls helt ovidkommande saker.

Vad du eller jag tycker eller tror spelar ingen roll. PK har visat sig vara ologiska, osakliga och orättvisa. Du tror kanske att allt som hänt senaste mandatperioden, senaste 20 åren, senaste 40 åren bara är slumpen? Naiva politiker? Det är en plan man följer och steg för steg slår man in kilar på olika ställen för att styra samhällsutvecklingen och lagar precis som man vill. Jag tror inte man kommer ge upp så lätt att man bara lämnar över nyckeln till Rosenbad till JÅ.
Som sagt svarar jag endast för mina egna yttranden, så kringdiskussioner betraktar jag som ovidkommande i svar till mig, även om de är giltiga och intressanta i sig. Folk får för sig att jag försvarar judisk ideologi och allt möjligt utifrån ett enkelt konstaterande om SD och rasism så därför är jag petig med att vi håller oss till saken.
Citera
Medlem
SituationReports avatar
Det finns alltid en sak till man kan förbjuda.

"Ni får inte ha en åsikt om något annat än vad jag tycker är ok."

Ni får inte älska er egen ras eller någon annan ras heller för den delen.

Sen får ni inte vara nationalister.

Vi kanske bör förbjuda organisationer med politiska agendor också när vi ändå är i farten?
Citera
Medlem
Jag är en fullblodsrasist! Ingen tvekan om det. Jag hatar N och spicks. Om jag startar en klubb som vill spela bowling, kommer min klubb då att förbjudas?
För övrigt så gillade jag glassen nogger.
Citera
2018-07-13, 23:56
Medlem
BLW77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Tja det låter väl vettigt?

Utveckla gärna din tanke.

Den dagen du ger avkall på någon av dina rättigheter kommer du aldrig att få tillbaka dom även om läget förändras till det bättre senare.

Titta på den skapade (av frimurarorden) "nationalistiska" och "islamistiska" globala fake-terrorn (där de i många fall har använt sig av mini-nukes (kallade bilbombningar för allmänheten) som i Beirut 1982, World Trade Center 1993, Oklahoma city 1995, Saudiarabien (Khobar Towers)1996, Kenya 1998 (USA-ambassaden), Oslo 2011 (regeringsbyggnaden och Utöya). Alla dom attentaten genomfördes av den internationella frimurarorden via deras säkerhetstjänster MI6, CIA, Mossad och flera andra under deras paraply för att sprida en global "terror" över jorden för att alla vanliga människor ska bli av med sina rättigheter.

Det som pågår nu i svensk politik av Socialdemokraterna är en liten pusselbit i det stora pusslet att "terrorklassa" all meningsmotståndare. Man börjar med dom på ytterkanten för att sen arbeta sig inåt mot mitten där till slut alla som motsätter sig den rådande ordningen kommer att bli klassade som "terrorister".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in