Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Jag har inte sett någon officiell info angående dessa två punkter. De är nog ganska långt ner på AfS lista över åtgärder som bör tas, med asylstopp och återvandring högst upp givetvis. Jag hoppas/tror att de åtminstone vill lägga ned alkoholmonopolet. När man lyssnar på Den Kokta Grodan hör man ofta Gustav o Erik prata om hur andra länder har det och hur absurt/onormalt Sverige är i förhållande till dem, rent politiskt alltså. Så jag tror de inser även hur absurt alkoholmonopolet är. Sexköpslagen har jag dock ingen aning om hur de ställer sig för den. Personligen är jag definitivt emot den, precis som allt förmynderi.
Självklart är den vansinniga invandringspolitiken den viktigaste frågan, men andra frågor är faktiskt också intressanta inte minst ur rent principiell aspekt.
Jag tänkte lägga min röst på SD men när jag hörde Jimmie Åkesson berätta för Bert Karlsson att han är gillar alkoholmonopolet så sjönk han och SD som en sten för mig.
Han gillar det dels av folkhälsoskäl och dels för det "fantastiska utbudet"
För helvete, har karln aldrig varit utanför Sveriges gränser då han inbillar sig att alla butiker har precis samma sortiment?
By the way, en partiledare kan inte vara sjukskriven för utbrändhet som Åkesson har varit. Kan ni tänka er Putin eller Trump sjukskrivas för det med bibehållen respekt? Knappast, som partiledare har man betalt just för att vara extra stresstålig. Inget fel givetvis att vara utbränd, men då ska man inte heller vara partiledare utan man ska syssla med annat...