Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 19:13
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Vad i helvete. Efterbliven? Det här blir inte bättre för er. Nej det har jag inte? Idiot. Partiet hade funnits ett bra tag innan jag skrev här första gången. Jag funderade på att lägga min röst där för bara några månader sedan. Gör inte bort er mer nu snälla, är pinsamt.

Partiet lanserades publikt i mars och den 8/4/2018 kunde man läsa i några av dina inlägg:
"Trollparti. Eller kan någon övertyga mig om annat? Ute efter hämnd för att de blev utsparkade och ska sno röster från ett parti som är Sveriges enda hopp."

"Varför inte starta partiet efter valet istället för att förstöra för SD bara för att man är sura. Jävla töntar. SD skulle kunna komma långt med dessa 1%-enheter som slösas av idioter på dessa tjuriga småbarn"

"Jo det är uppenbart att de är där som hämnd. Det är bortkastat i det här valet eftersom rösterna kunde gå till ett parti som kan påverka."

Du har aldrig tänkt rösta på AfS utan försöker spela upprörd här och dra några valser. Förmodligen röstar du väl inte ens på SD utan sitter som ett avlönat troll på Sveavägen 68, men nu är det nog dags att skaffa ett nytt nick. Alternativt så visar du SD Vietnam/Thailands rätta sida, och det vore väl nästan värre än att du faktiskt är ett sossetroll...
Citera
2018-07-13, 19:31
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Om det här är dina genuina invändningar bör du kolla dina testosteronnivåer.
Garanterat högra än dina. Vad det nu spelar för roll. Skulle inte förvåna mig om det är en viktig fråga för AFS dock.
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
.
Alla som inte röstar AFS är kommunister.

Och som du skrev innan du tog bort; "Sidor skriver inte inlägg". Förstår att du tog bort det eftersom det var sorgligt låg nivå till och med. Bli lite seriös istället.
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Partiet lanserades publikt i mars och den 8/4/2018 kunde man läsa i några av dina inlägg:
"Trollparti. Eller kan någon övertyga mig om annat? Ute efter hämnd för att de blev utsparkade och ska sno röster från ett parti som är Sveriges enda hopp."

"Varför inte starta partiet efter valet istället för att förstöra för SD bara för att man är sura. Jävla töntar. SD skulle kunna komma långt med dessa 1%-enheter som slösas av idioter på dessa tjuriga småbarn"

"Jo det är uppenbart att de är där som hämnd. Det är bortkastat i det här valet eftersom rösterna kunde gå till ett parti som kan påverka."

Du har aldrig tänkt rösta på AfS utan försöker spela upprörd här och dra några valser. Förmodligen röstar du väl inte ens på SD utan sitter som ett avlönat troll på Sveavägen 68, men nu är det nog dags att skaffa ett nytt nick. Alternativt så visar du SD Vietnam/Thailands rätta sida, och det vore väl nästan värre än att du faktiskt är ett sossetroll...
Partiet registrerades 2017 och info fanns självklart om det redan då. Men du gör dig dum med mening och är oärlig, alltså är du kommunist. Det var inte fören jag började följa på Facebook som jag förstod vad de var egentligen. Sådana som du och resten av idioterna här.

Har redan blivit beskylld för att vara troll två gånger och kommunist tre gånger minst. Hur hade ni tänkt att bli tagna seriöst egentligen och få uppåt 15% + med allt larv?
Citera
2018-07-13, 20:25
Medlem
Ny Demokrati bildades i februari 1991 och kom in i riksdagen samma år med 6,7% efter 7 månader och 5 dagar. Ian var/är en idol och ikon för f.d. SDUare numera AfSare. https://denkoktagrodan.podbean.com/e/87-ian-wachtmeister/

Därför tidsplanerade AfS starten på samma sätt som ND. AfS vill inte hålla på och harva i 20 år i Blekinge/Skåne som SD. De vill kapa hela Sverigerörelsen NU. Den ägs inte av SD. Det är RÖRELSEN som äger SD. Om rörelsen förstår att SD sviker drar de vidare och de kommer aldrig gå tillbaka till sjuklövern. AfS är i så fall ett troligt förstahandsval, men en del kommer gå till MED eller andra partier eller rösta med fötterna och lämna landet.

Sverigedemokrater tror att årets val är sista chansen att rädda Sverige. Fel!
Årets val är sista chansen för SD att leverera.
Citera
2018-07-13, 21:07
Hur ser Alternativ för Sverige på...

1. Sexköpslagen? Jag har nämligen svårt att rösta på ett parti som lägger sig i vad två privatpersoner kommer överrens om att göra...

2. Statens alkoholmonopol? Samma sak här, ett parti som omyndigförklarar den vuxna befolkningen har jag svårt att lägga min röst på.
Citera
2018-07-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Hur ser Alternativ för Sverige på...

1. Sexköpslagen? Jag har nämligen svårt att rösta på ett parti som lägger sig i vad två privatpersoner kommer överrens om att göra...

2. Statens alkoholmonopol? Samma sak här, ett parti som omyndigförklarar den vuxna befolkningen har jag svårt att lägga min röst på.

Jag har inte sett någon officiell info angående dessa två punkter. De är nog ganska långt ner på AfS lista över åtgärder som bör tas, med asylstopp och återvandring högst upp givetvis. Jag hoppas/tror att de åtminstone vill lägga ned alkoholmonopolet. När man lyssnar på Den Kokta Grodan hör man ofta Gustav o Erik prata om hur andra länder har det och hur absurt/onormalt Sverige är i förhållande till dem, rent politiskt alltså. Så jag tror de inser även hur absurt alkoholmonopolet är. Sexköpslagen har jag dock ingen aning om hur de ställer sig för den. Personligen är jag definitivt emot den, precis som allt förmynderi.
Citera
2018-07-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag har inte sett någon officiell info angående dessa två punkter. De är nog ganska långt ner på AfS lista över åtgärder som bör tas, med asylstopp och återvandring högst upp givetvis. Jag hoppas/tror att de åtminstone vill lägga ned alkoholmonopolet. När man lyssnar på Den Kokta Grodan hör man ofta Gustav o Erik prata om hur andra länder har det och hur absurt/onormalt Sverige är i förhållande till dem, rent politiskt alltså. Så jag tror de inser även hur absurt alkoholmonopolet är. Sexköpslagen har jag dock ingen aning om hur de ställer sig för den. Personligen är jag definitivt emot den, precis som allt förmynderi.

Har också lyssnat på den kokta grodan en hel del. Tror och hoppas de är mot sexköpslagen då den grundar sig i radikalfeminism vilket de definitivt är emot. Sen är det inte samma sak som att de tycker prostitution är bra.

AfS är för kärnfamiljen och traditionella värderingar. Men det ska ske genom att förespråka sunda värderingar, vara emot kulturmarxism såsom pride, genusvetenskap, homopropaganda till barn och att känna stolthet över dålig moral och smak. Med det sagt bör de inte tycka staten ska förbjuda frivillig sex mellan vuxna oavsett om det är homosexualitet eller att pengar byter ägare mellan man och kvinna så länge det sker diskret och inte lyfts som norm (och framförallt att det hålls på mils avstånd från barn) .

Edit: Problem med prostitution/trafficking via öststatsligor kommer inte finnas med AfS andra politik. Om Per 45 år vill betala Karin 38 år för sex, ska inte staten lägga sig i att föröka lagföra någonting av dem.
Senast redigerad av Holme80 2018-07-13 kl. 21:48.
Citera
2018-07-13, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease

Självklart är den vansinniga invandringspolitiken den viktigaste frågan, men andra frågor är faktiskt också intressanta inte minst ur rent principiell aspekt.
Jag tänkte lägga min röst på SD men när jag hörde Jimmie Åkesson berätta för Bert Karlsson att han är gillar alkoholmonopolet så sjönk han och SD som en sten för mig.
Han gillar det dels av folkhälsoskäl och dels för det "fantastiska utbudet"
För helvete, har karln aldrig varit utanför Sveriges gränser då han inbillar sig att alla butiker har precis samma sortiment?

By the way, en partiledare kan inte vara sjukskriven för utbrändhet som Åkesson har varit. Kan ni tänka er Putin eller Trump sjukskrivas för det med bibehållen respekt? Knappast, som partiledare har man betalt just för att vara extra stresstålig. Inget fel givetvis att vara utbränd, men då ska man inte heller vara partiledare utan man ska syssla med annat...
Citera
2018-07-13, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Självklart är den vansinniga invandringspolitiken den viktigaste frågan, men andra frågor är faktiskt också intressanta inte minst ur rent principiell aspekt.
Jag tänkte lägga min röst på SD men när jag hörde Jimmie Åkesson berätta för Bert Karlsson att han är gillar alkoholmonopolet så sjönk han och SD som en sten för mig.
Han gillar det dels av folkhälsoskäl och dels för det "fantastiska utbudet"
För helvete, har karln aldrig varit utanför Sveriges gränser då han inbillar sig att alla butiker har precis samma sortiment?

By the way, en partiledare kan inte vara sjukskriven för utbrändhet som Åkesson har varit. Kan ni tänka er Putin eller Trump sjukskrivas för det med bibehållen respekt? Knappast, som partiledare har man betalt just för att vara extra stresstålig. Inget fel givetvis att vara utbränd, men då ska man inte heller vara partiledare utan man ska syssla med annat...

Ni får gärna tala för er sj. Eu och nato är viktigast för mig.
Det är därför vi sitter i den här skiten.
Citera
2018-07-13, 21:42
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Garanterat högra än dina. Vad det nu spelar för roll. Skulle inte förvåna mig om det är en viktig fråga för AFS dock.

Alla som inte röstar AFS är kommunister.

Och som du skrev innan du tog bort; "Sidor skriver inte inlägg". Förstår att du tog bort det eftersom det var sorgligt låg nivå till och med. Bli lite seriös istället.

Partiet registrerades 2017 och info fanns självklart om det redan då. Men du gör dig dum med mening och är oärlig, alltså är du kommunist. Det var inte fören jag började följa på Facebook som jag förstod vad de var egentligen. Sådana som du och resten av idioterna här.

Har redan blivit beskylld för att vara troll två gånger och kommunist tre gånger minst. Hur hade ni tänkt att bli tagna seriöst egentligen och få uppåt 15% + med allt larv?

Är det inte jobbigt att bli avklädd och göra bort sig hela tiden? Partiet registrerades 2017 men det fanns ingen allmän information om deras politik förrän vid lanseringen i mars 2018. Du är helt ute och cyklar och visar din okunskap igen. Jag har för övrigt inte kallat dig kommunist...bara sossetroll. Nu kan jag lägga till Idiot också.
Citera
2018-07-13, 21:59
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Är det inte jobbigt att bli avklädd och göra bort sig hela tiden? Partiet registrerades 2017 men det fanns ingen allmän information om deras politik förrän vid lanseringen i mars 2018. Du är helt ute och cyklar och visar din okunskap igen. Jag har för övrigt inte kallat dig kommunist...bara sossetroll. Nu kan jag lägga till Idiot också.
Vi alla här visste åt vilket håll AFS drog åt jämfört med SD, nämligen mer höger och "nationalistiska". Det verkade mer lovande redan där men sedan i och med lanseringen i mars med följningen av deras sida på Facebook + människor som du här i tråden så kom jag fram till det jag tycker nu. Du menar att du inte visste vad AFS var fören i mars. Här är du igen oärlig och medvetet korkad. Det är precis det kommunister är. Det betyder att du är kommunist igen. Avklädd.
Citera
2018-07-13, 22:09
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De verkar ha tagit bort min tråd så jag skiter i det. Jag är inte intresserad av er allmänna AfS-tråd
Nu ger du dig av med svansen mellan benen efter att, likt valfri sosse eller miljöpartist gentemot en sverigedemokrat, kastat invektiv som nazist mot AfS. Det har upprepats flertalet gånger såväl i den här tråden som i Kokta grodan: det är fascinerande men framför allt sorgligt att se hur mobboffret anammar mobbarnas modus operandi när det dyker upp ett nytt ansikte i klassen. Sverigedemokrater är inte vad de en gång var.
Citera
2018-07-13, 22:20
Medlem
Säg att 28 % kan tänka sig rösta på SD eller AfS i detta val och att vi vill och tror att siffran ökar signifikant även framöver. Snart kommer dessutom lågkonjunktur och då kommer problemen bli ännu svårare att dölja även för medelklassen. Då är det knappast optimalt att fortsätta ha 4-7 PK-partier mot SD. Bör vara minst två nationalistiskt partier som deltar i debatten och ger varandra lite konkurrens. Idag kan SD slappna av genom gratisröster då det inte finns alternativ. AfS kanske kommer in detta val, men oavsett är det värdefullt inför kommande val få 1 % med gratis valsedlar eller ännu bättre med 2,5 och % få partistöd.

En annan bra sak är att SD upplevs som mindre extremt vilket gör att de kan ta fler väljare från PK-partier än vad de förlorar till AfS. Dessutom har SD skapat ett stort utrymme till höger. Sen kan AfS även ta väljare direkt från traditionellt borgerliga som tycker SD är för sossiga eller fd SD-väljare från soffan.

Det finns en stark och engagerad gräsrotsrörelse som är mer nationalistiska än SD och oavsett hur det går för AfS i valet kommer de knappast tröttna och gå tillbaka till SD. I och med att att problemen växer och SD samarbetar med/fjäskar PK-partier alltså mer kommer deras storlek att växa. Det går snabbt nu med uppvaknandet bland svenskarna. Även om jag själv ska rösta på AfS och tycker SD är mellanmjölk gläds jag av SDs framgångar då det är ett tecken att vissa tagit ett första steg. Är både tröttsamt och småhumoristiskt med den negativa attityden från alla SD-boomers som vaknat efter 2010 och har mage att klaga på hur vi AfS-anhängare som kämpat mot utvecklingen i evigheter och gjort förarbetet åt er splittrar eller är kontrollerad opposition.
Senast redigerad av Holme80 2018-07-13 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in