Citat:
Jag får tro dig, men som sagt det var inte den nivån tonläget låg här på Flashback så det måste finnas andra saker som påverkar för om allt skedde regelrätt osv så borde inte ledningen ha behövt ta till drastiska metoder.
Sedan så verkar AfS ha betydligt radikalare ideologiska lösningar än SD inom vissa frågor (återigen bara hur jag tolkar det som kommer fram här på Flashback) så även det kan vara ett tecken på att det fanns mer än bara dåliga förlorare i ledningen som grund till det hela.
Sedan så verkar AfS ha betydligt radikalare ideologiska lösningar än SD inom vissa frågor (återigen bara hur jag tolkar det som kommer fram här på Flashback) så även det kan vara ett tecken på att det fanns mer än bara dåliga förlorare i ledningen som grund till det hela.
Det fanns väl egentligen flera orsaker till att det skar sig mellan SD och SDU men den största orsaken handlade förmodligen om makt. SD ville ha full kontroll på ungdomsförbundet medans SDU ville behålla självbestämmanderätten själva. SD försökte tre gånger få in sin person som ledare för SDU men förlorade alla tre gånger, två gånger med Bieler och en gång med Vinge.
SD valde då att bryta helt med SDU och bilda ett nytt ungdomsförbund som man idag har full kontroll på.
Själv tycker jag att ett ungdomsförbund ska vara till viss del fristående från moderpartiet och också ha ett visst handlingsutrymme att avvika i åsikter. Att som SD nu har total kontroll över sitt ungdomsförbund tror jag inte är bra för någon part och det finns inte heller något liknande i de övriga partierna.
Sen blev den officiella orsaken att det handlade om Palestina/Israel konflikten och visserligen hade man olika syn där men huvudorsaken tror jag handlade om makt.
. Han är också den mest uppenbart icke-liberale av de tre.