Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag får tro dig, men som sagt det var inte den nivån tonläget låg här på Flashback så det måste finnas andra saker som påverkar för om allt skedde regelrätt osv så borde inte ledningen ha behövt ta till drastiska metoder.

Sedan så verkar AfS ha betydligt radikalare ideologiska lösningar än SD inom vissa frågor (återigen bara hur jag tolkar det som kommer fram här på Flashback) så även det kan vara ett tecken på att det fanns mer än bara dåliga förlorare i ledningen som grund till det hela.

Det fanns väl egentligen flera orsaker till att det skar sig mellan SD och SDU men den största orsaken handlade förmodligen om makt. SD ville ha full kontroll på ungdomsförbundet medans SDU ville behålla självbestämmanderätten själva. SD försökte tre gånger få in sin person som ledare för SDU men förlorade alla tre gånger, två gånger med Bieler och en gång med Vinge.

SD valde då att bryta helt med SDU och bilda ett nytt ungdomsförbund som man idag har full kontroll på.
Själv tycker jag att ett ungdomsförbund ska vara till viss del fristående från moderpartiet och också ha ett visst handlingsutrymme att avvika i åsikter. Att som SD nu har total kontroll över sitt ungdomsförbund tror jag inte är bra för någon part och det finns inte heller något liknande i de övriga partierna.

Sen blev den officiella orsaken att det handlade om Palestina/Israel konflikten och visserligen hade man olika syn där men huvudorsaken tror jag handlade om makt.
Citera
2018-07-13, 16:23
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Jag får tro dig, men som sagt det var inte den nivån tonläget låg här på Flashback så det måste finnas andra saker som påverkar för om allt skedde regelrätt osv så borde inte ledningen ha behövt ta till drastiska metoder.

Sedan så verkar AfS ha betydligt radikalare ideologiska lösningar än SD inom vissa frågor (återigen bara hur jag tolkar det som kommer fram här på Flashback) så även det kan vara ett tecken på att det fanns mer än bara dåliga förlorare i ledningen som grund till det hela.

Det hände ju inte bara en gång...utan minst tre gånger försökte SD-ledningen att manövrera ut SDU-ledningen genom att lansera egna kandidater och köra diverse fulspel. På samma sätt när SD-ledningen maniskt försvarade den helt inkompetenta buss-Mia i striden om ordförandeskapet i Stockholm...som Hahne ändå vann klart tack vare att medlemmarna varken var döva, blinda eller dumma i huvudet.

AfS är ungefär lika radikala som SD var för 8-10 år sedan. SD har dock gjort en liberal förflyttning och är nu måna om att inte stöta sig med moderater och sossar; allt för att bli en del av etablissemanget.

I samband med uteslutningen av SDU ville Jomshof inte ens sitta och diskutera vid samma bord som Kasselstrand i Aktuelltstudion. Verkligen vuxet beteende av en partisekreterare...För att inte tala om när man hackade SDU-ledningens mejl. Och trots att man gick igenom både arbetsrelaterade mejl och privata så kunde de inte hitta något att hänga upp sin kritik på. Likaså vuxet beteende att kalla AfS för Alternativet för sparkade dvs använda precis samma taktik som SD själva blivit utsatta för av andra...Mobboffret har nu fått hänga lite grann med gänget på skolgården och försöker då rättfärdiga sig själv genom att mobba den nya uppstickaren. Snyggt.

Sen är det ju bara att se inläggen här om att AfS skulle vara något slags kontrollerad opposition mm för att förstå hur SD-företrädare arbetar. Fulspel rakt igenom.
Citera
2018-07-13, 16:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Tonläget på Flashback är ett utomordentligt dåligt mått på hur saker och ting förhåller sig ute i den riktiga världen. Det gäller såväl SDU 2011-2015 som AfS 2018.

Någon sa till mig för 20 år sedan, att Internet är en ocean med skit. Men jag visste redan hur man hittade guldkornen, så jag brydde mig inte om det. Samma här på Flashback: det finns små guldkorn i dynghögen, plus att viss info kommer först här. Läs och begrunda guldkornen, ignorera resten.

De som tror att man tar tempen på hur stämningarna går i en viss fråga (bland allmänheten eller hos en specifik subgrupp) är dårar.

Sen om skillnaderna mellan SD och Kasselstrand: år 2010 var de inte särskilt stora. Man har startat från samma utgångspunkt och utvecklats åt varsitt håll. Och det är faktiskt AfS som bäst upprätthåller SD:s stolta historia från före 2010. Det är därför de har lyckats värva Mikael Jansson och Jan Milld ger dem sitt stöd.
Citera
2018-07-13, 17:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
AfS är ungefär lika radikala som SD var för 8-10 år sedan.

Just precis. Du och jag säger samma sak här, nästan i stereo.

Citat:
I samband med uteslutningen av SDU ville Jomshof inte ens sitta och diskutera vid samma bord som Kasselstrand i Aktuelltstudion.

Det var Jessica Ohlson. Men bra att du tar upp det. Jag hade tänkt att ta upp det med Jeff Ahl, när han skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
...hur liberalerna i ledningen knuffat undan alla nationalistiska krafter... Understryker att vare sig Jimmie, Björn eller Jomshof är skyldiga...

Jag får ta Jeff på ordet när han säger att Jimmie och Jomshof inte tillhör de liberala krafterna i partiet. Men det finns uppenbarligen många nivåer i det där helvetet. Det exemplet du tar upp om Jomshof är fullständigt diskvalificerande för en politiker - aldrig att en sån usling till politiker får min röst! Och med Jimmie så finns det ännu fler exempel (t.ex. angående SvP i Jönköping 2014); fullständigt diskvalificerande. Jag begär dock inte att Jeff ska ta den där striden; jag tycker att han sköter det snyggt.

Björn får dock godkänt. Kan gärna få komma till AfS . Han är också den mest uppenbart icke-liberale av de tre.

Citat:
För att inte tala om när man hackade SDU-ledningens mejl. Och trots att man gick igenom både arbetsrelaterade mejl och privata så kunde de inte hitta något att hänga upp sin kritik på.

Alltså, det här är en omständighet som gör att vi vet så himla väl vad Kasselstrand & Co. står för. I.o.m. detta så finns det ingen ledning för något parti som ställer upp i valet, som blivit så minutiöst granskade under lupp som AfS. Och här fanns inga som helst nazistiska idéer eller hemliga rasideologiska planer (som tusentals inlägg i den här tråden spekulerar om). Med detta som utgångspunkt visste vi ganska väl redan 2015 vad AfS [då SDU] står för. Jag som nogsamt följde alla turerna kring SDU 2015, förstod redan från början vilken sorts parti som AfS skulle bli. Och det har inte blivit några överraskningar för oss som var insatta redan från början.
Citera
2018-07-13, 17:24
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Just precis. Du och jag säger samma sak här, nästan i stereo.

Det var Jessica Ohlson. Men bra att du tar upp det. Jag hade tänkt att ta upp det med Jeff Ahl, när han skrev:

I stand corrected. Och det var tydligen i Agenda och inte i Aktuellt...
Citera
2018-07-13, 18:30
Medlem
TheAlamos avatar
Jag skäms över mig själv som funderade på AFS tidigare. Efter att ha följt dem på Facebook under en period nu så inser jag vilka dårar och idioter de är. Nästan bara orimliga förslag och för det mesta ogenomförbara och ogenomtänkta. De beter sig som rednecks. Två exempel från senaste är när Jeff Ahl (tror jag det var) hade ett av sina torgmöten och skulle ta upp Annie Lööfs korkade idé om något och han härmar henne med hennes talfel och gör narr av henne. Visst ska man få göra det, men kanske inte smart på ett offentligt torgmöte. Bara nazister och rednecks tycker sådant är smart.

Ett annat exempel är ett inlägg på Facebook där de kritiserar Miljöpartiet för något och avslutar med att "miljömupparna ska ut ur riksdagen" eller något liknande. Nu kanske de menar att personerna i Miljöpartiet är muppar och ja det är sant, själv anser jag att de borde fängslas eller göras av med på något sätt. Men jag tolkar det mer som om att om man bryr sig om miljön så är man en mupp. Svenskar och normala människor värnar alltid miljön. Står AFS för en "bryr sig inte" attityd till miljön? Skamlöst.
Citera
2018-07-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jag skäms över mig själv som funderade på AFS tidigare. Efter att ha följt dem på Facebook under en period nu så inser jag vilka dårar och idioter de är. Nästan bara orimliga förslag och för det mesta ogenomförbara och ogenomtänkta. De beter sig som rednecks. Två exempel från senaste är när Jeff Ahl (tror jag det var) hade ett av sina torgmöten och skulle ta upp Annie Lööfs korkade idé om något och han härmar henne med hennes talfel och gör narr av henne. Visst ska man få göra det, men kanske inte smart på ett offentligt torgmöte. Bara nazister och rednecks tycker sådant är smart.

Ett annat exempel är ett inlägg på Facebook där de kritiserar Miljöpartiet för något och avslutar med att "miljömupparna ska ut ur riksdagen" eller något liknande. Nu kanske de menar att personerna i Miljöpartiet är muppar och ja det är sant, själv anser jag att de borde fängslas eller göras av med på något sätt. Men jag tolkar det mer som om att om man bryr sig om miljön så är man en mupp. Svenskar och normala människor värnar alltid miljön. Står AFS för en "bryr sig inte" attityd till miljön? Skamlöst.

Stick, din kommunist! Om du skäms över att ha funderat på AfS, är du bara en vämjelig massinvandringsvurmare i grund och botten. Om du anser, att en så vidrig politiker som Annie Lööf förtjänar respekt, och inte får drivas med, är du bara löjlig. Samma sak gällande din vädjan om respekt för ett så hemskt parti som Miljöpartiet.
Citera
2018-07-13, 18:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Jag kommer osökt att tänka på ett Seinfeld-avsnitt, där han gör slut med en tjej bara för att hon hade rosa strumpor...

Någon enskild AfS:are skriver "miljömupp" på Facebook, och ur detta härleder du hela AfS' miljöpolitik. Fantastiskt!
Citera
2018-07-13, 18:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Stick, din kommunist! Om du skäms över att ha funderat på AfS, är du bara en vämjelig massinvandringsvurmare i grund och botten. Om du anser, att en så vidrig politiker som Annie Lööf förtjänar respekt, och inte får drivas med, är du bara löjlig. Samma sak gällande din vädjan om respekt för ett så hemskt parti som Miljöpartiet.

Vi tar naturligtvis gärna emot röster från kommunister (lika gärna som nazister). Och ja, även miljöpartister.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-07-13 kl. 19:19.
Citera
2018-07-13, 18:56
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Röstar inte du NMR? Låter som en nazist. Eller båda är typ lika eller? Enligt dig.
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag kommer osökt att tänka på ett Seinfeld-avsnitt, där han gör slut med en tjej bara för att hon hade rosa strumpor...

Någon enskild AfS:are skriver "miljömupp" på Facebook, och ur detta härleder du hela AfS' miljöpolitik. Fantastiskt!
Va. Första killen var nazist och du verkar vara redneck. Det var inte en enskild person utan deras sida skrev det.
Citera
2018-07-13, 18:57
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

Vem försöker du lura egentligen? Du har ju ända sedan partiet bildades klart och tydligt deklarerat att du aldrig kommer att rösta på AfS. Vilken tur för dig att du för länge sedan hittade det rekorderliga SD då...för där finns det verkligen inga rednecks...bara att gratulera. #troll
Citera
2018-07-13, 18:59
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Vem försöker du lura egentligen? Du har ju ända sedan partiet bildades klart och tydligt deklarerat att du aldrig kommer att rösta på AfS. Vilken tur för dig att du för länge sedan hittade det rekorderliga SD då...för där finns det verkligen inga rednecks...bara att gratulera. #troll
Vad i helvete. Efterbliven? Det här blir inte bättre för er. Nej det har jag inte? Idiot. Partiet hade funnits ett bra tag innan jag skrev här första gången. Jag funderade på att lägga min röst där för bara några månader sedan. Gör inte bort er mer nu snälla, är pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in