2018-07-13, 18:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Aha, jag känner dem inte IRL, och jag måste säga att man nog får försöka ha respekt för att sorg kan se väldigt olika ut.

Det där är ett återkommande tema i krimtrådarna. Med erfarenhet av dessa kan man lätt dra slutsatsen att när anhöriga eller misstänkta visar sin sorg på sociala medier så uppfattas det som misstänkt i ett fall, sen helt plötsligt i ett annat fall uppfattas det som misstänkt att inte visa upp sin sorg på sociala medier. Agendan bestämmer visst vad som anses vara misstänksamt beteende
Citera
2018-07-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Lena hittas den 19:e och den 20:e poserar de för pappa Ulf eller vem? Jag tycker mycket osar skumt runt LW - som barnen, s k vänner, ex-män som SD, deras fruar m fl och inte minst UW.

Finns det några som ens visat antydan till sorg i verkliga livet? Nu menar jag alltså inte hjärtan och R. I. P. som ser nästan ut att vara pliktskyldigast på Sociala Media. Hur ser det ut därute i verkligheten?
Har alla glatt gått vidare utan problem som hennes geocachvänner tycks göra?
Var det inga som ville leta efter henne när hon var försvunnen?
(Sorry, om mina frågor ställts av andra och besvarats tidigare.)
Ingen som säger att bilden är tagen 20 maj, den är utlagd på insta då.
Citera
2018-07-13, 18:52
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag menar irl och inte de pliktskyldiga på Sociala Media. Jag ska gå in och redigera för att förtydliga mitt inlägg.

Människor i sorg hanterar sina känslor högst individuellt. Vad hennes närmaste känner och hur de mår orkar jag knappt tänka på... Det måste vara otroligt tufft att förlora en närstående på grund av annan persons åverkan. För att kunna gå vidare (så gott det nu går) så är min erfarenhet att förklaringar på vad som skett är nödvändiga för att ens ha en chans att göra så.
Jag har bekanta som kände Lena väl och deras sorg är påtaglig men privat.
Citera
2018-07-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Människor i sorg hanterar sina känslor högst individuellt. Vad hennes närmaste känner och hur de mår orkar jag knappt tänka på... Det måste vara otroligt tufft att förlora en närstående på grund av annan persons åverkan. För att kunna gå vidare (så gott det nu går) så är min erfarenhet att förklaringar på vad som skett är nödvändiga för att ens ha en chans att göra så.
Jag har bekanta som kände Lena väl och deras sorg är påtaglig men privat.

Tack för info. Jag menar din sista mening.
Blir lite irriterad på folk som bara tar för givet att en ts inte vet vad sorg är, bara för att en fråga ställs.
Citera
2018-07-13, 20:25
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Tack för info. Jag menar din sista mening.
Blir lite irriterad på folk som bara tar för givet att en ts inte vet vad sorg är, bara för att en fråga ställs.

Ber om ursäkt om jag gjorde dig irriterad, det var inte min mening! Jag förstod vad du frågade efter och tog inte för givet att du (eller någon annan) inte vet vad sorg innebär. Jag ville endast ge min bild av det.
Sen kan jag också tycka att Lenas vänner inom burkletar-branschen verkar till synes rätt oberörda. Visst, vi ser bara en liten del som de väljer att dela i olika forum men ändå...
Citera
2018-07-13, 20:45
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar om inte den bilden egentligen är tagen tidigare?

För att vara i början på juli är de alla tre ganska "bleka" med tanke på det soliga vädret som varit så pass länge. Hon har ju lagt upp en bild senare samma kväll (en selfie från vad verkar vara från toaletten på något uteställe). Trots halvdålig belysning ser man att hon verkar vara mycket mer solbränd på den bilden.

Plus att NW på sitt IG har en bild (ej selfie) från 20 maj där han har exakt samma kläder, verkar sitta i samma vardagsrum, samma tid på dygnet av ljuset att döma, som EW's nyligen upplagda bild på henne och bröderna. Detta får mig att fundera på om både EW's brödrabild och NW's soffabild egentligen är tagna vid samma tillfälle, dvs. den 20 maj?

Iofs inget märkvärdigt. Mer än att 20 maj är datum för då LW hittats/identifierats som död.

Precis vad jag funderat på också. Bilden kan mycket väl vara tagen tidigare. Enda anledningen som jag ser det är att invagga oss på fb bl.a att Noa är hemma och allt är som vanligt. För självklart vet dom att det skrivs här.OM han är skyldig/misstänkt,kanske t.om omhändertagen, så vill man inte att det ska komma ut. Har någon sett honom sista tiden tro?
Citera
2018-07-13, 20:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Precis vad jag funderat på också. Bilden kan mycket väl vara tagen tidigare. Enda anledningen som jag ser det är att invagga oss på fb bl.a att Noa är hemma och allt är som vanligt. För självklart vet dom att det skrivs här.OM han är skyldig/misstänkt,kanske t.om omhändertagen, så vill man inte att det ska komma ut. Har någon sett honom sista tiden tro?
En annan anledning kan vara för att försöka svetsa samman barnen i sorgen... tänker jag iaf.
Citera
2018-07-13, 20:53
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Har inte sett att denna artikel har tagits upp tidigare i tråden?

Örebropolisen tar in Noa för att stötta utredarna. Enligt ljudinslag har de nu redan fått in en spaningsledare från Noa.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6996696

Det vore bra med antingen färre förkortningar eller en förklaring!
Jag antog, att Lenas son blivit inkallad! Jag vet, att han har ett "h" slutet, men de flesta här har inte rättstavning på sitt schema.
NU vet jag, att det inte gäller sonen.
Citera
2018-07-13, 20:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det vore bra med antingen färre förkortningar eller en förklaring!
Jag antog, att Lenas son blivit inkallad! Jag vet, att han har ett "h" slutet, men de flesta här har inte rättstavning på sitt schema.
NU vet jag, att det inte gäller sonen.

Haha, ja det är vad man kan kalla ett olyckligt sammanträffande

NOA=Nationella Operativa Avdelningen https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nationella_operativa_avdelningen

Man kan bli litet "yrkesskadad" här i ABoK-trådarna och ta för givet att alla förstår förkortningarna. Sorry!

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-13 kl. 21:03.
Citera
2018-07-13, 21:02
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Haha, ja det är vad man kan kalla ett olyckligt sammanträffande

NOA=Nationella Operativa Avdelningen https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nationella_operativa_avdelningen

Ja! Jag tänkte, att de fått "mer" på den stackars sonen .
Han har ju cirkulerat en del i forumet på grund av ett "anonymt" meddelande till "vem det nu var."
Det var inget trevligt meddelande, som publicerades eller delvis citerades här. Huhhhh!
Citera
2018-07-13, 21:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Ja! Jag tänkte, att de fått "mer" på den stackars sonen .
Han har ju cirkulerat en del i forumet på grund av ett "anonymt" meddelande till "vem det nu var."
Det var inget trevligt meddelande, som publicerades eller delvis citerades här. Huhhhh!

Det här har jag missat. Kan du länka till meddelandet?
Citera
2018-07-13, 21:16
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det här har jag missat. Kan du länka till meddelandet?

Jag hittar det inte i röran!
Jag minns inte vem, som fick meddelandet.
Jag hoppas, att någon van "informationskunnig" hittar det jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in