2018-06-26, 11:22
Medlem
Rykten om att Sarri (Napoli) skall ersätta Conte i Chelsea.
Citera
2018-06-26, 22:11
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Rykten om att Sarri (Napoli) skall ersätta Conte i Chelsea.
Zola som assisterande samt tolk.
Citera
2018-07-01, 22:50
Medlem
provisions avatar
Borde få se Kasper Schmeichel i United någon gång inom 2-3 år iallafall.
Citera
2018-07-02, 09:18
Avslutad
Underbara nyheter YNWA

https://www.fotbollskanalen.se/england/officiellt-salah-skriver-langt-kontrakt-med-liverpool/
Citera
2018-07-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Underbara nyheter YNWA

https://www.fotbollskanalen.se/england/officiellt-salah-skriver-langt-kontrakt-med-liverpool/

Då är det väl slutdiskuterat om rykten till Real Madrid.
Citera
2018-07-05, 13:57
Medlem
Etrades avatar
Som alltid går vi mot en ny spännande säsong av Premier League.

Silly Season blir också intressant (Ja när den nu tar fart efter VM!). Nya regler säger att lagen i England inte får köpa in fler spelare efter att omgång 1 har kickat igång.
Det blir några hektiska veckor framöver..

Lite tankar kring toppen:

Man C:
Jag tror nog klubben tar hem guldet även denna säsongen.
Truppen verkar bestå och lagets yngre spelare kommer ta för sig ännu mer.
Sane, Stones och Jesus är några spelare jag tror kommer vara bättre än förra säsongen.

Man U:
Inte omöjligt att Man U kommer 2:a denna säsongen också.
Sanchez kommer vara lite mer varm i kläderna och den evigt unge Lukaku kommer fortsätta måla.
Här tror jag också att ett stort nyförvärv kommer landa innan fönstret stänger.

Tottenham:
Jag tror varken Kane, Alli eller Eriksen kommer lämna Spurs.
En helt ny arena som sväljer drygt 61 000 personer (1 000 mer än Arsenals), det kanske inte kommer kännas "hemma" helt från början men vi får se.
CL kostar kraft och Spurs får kriga för topp 4.

Liverpool:
Salah skrev nytt så han blir ju kvar. Tvivlar dock på en ny "super-säsong" så det krävs nog mer mål och assist av Mane och Firmino.
Även här kostar CL kraft och laget har en ständigt svajig back/målvakts-situation så även Pool får kriga för topp 4.

Chelsea:
Lite stormigt (som vanligt).
Truppen är alltid stark det gäller bara att få spelet att fungera.
Utan att ha CL att lägga kraft på så bör laget komma topp 4, vilket jag också tror man löser.
Ett antal spelare ut och ett antal in är nog att förvänta oss här också.

Arsenal:
En riktigt flopp förra säsongen.
Man spelade många reserver i EL men ändå kändes inte laget utvilat och fokuserat i PL.
Jag tror på en uppryckning gentemot förra säsongen men är tveksam om det räcker till topp 4.
Tuff start på säsongen också, det finns en risk att Arsenal står på 0p efter 2 omgångar.
Citera
2018-07-05, 16:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Så jävla dåligt skött av Chelsea att fortfarande inte ha klart någon tränare.
Den klubben mår fan inte bra just nu.
Citera
2018-07-08, 22:38
Avstängd
Halloween2s avatar
Kommer fotbollen hem?
Citera
2018-07-09, 22:06
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Som alltid går vi mot en ny spännande säsong av Premier League.

Silly Season blir också intressant (Ja när den nu tar fart efter VM!). Nya regler säger att lagen i England inte får köpa in fler spelare efter att omgång 1 har kickat igång.
Det blir några hektiska veckor framöver..

Lite tankar kring toppen:

Man C:
Jag tror nog klubben tar hem guldet även denna säsongen.
Truppen verkar bestå och lagets yngre spelare kommer ta för sig ännu mer.
Sane, Stones och Jesus är några spelare jag tror kommer vara bättre än förra säsongen.

Man U:
Inte omöjligt att Man U kommer 2:a denna säsongen också.
Sanchez kommer vara lite mer varm i kläderna och den evigt unge Lukaku kommer fortsätta måla.
Här tror jag också att ett stort nyförvärv kommer landa innan fönstret stänger.

Tottenham:
Jag tror varken Kane, Alli eller Eriksen kommer lämna Spurs.
En helt ny arena som sväljer drygt 61 000 personer (1 000 mer än Arsenals), det kanske inte kommer kännas "hemma" helt från början men vi får se.
CL kostar kraft och Spurs får kriga för topp 4.

Liverpool:
Salah skrev nytt så han blir ju kvar. Tvivlar dock på en ny "super-säsong" så det krävs nog mer mål och assist av Mane och Firmino.
Även här kostar CL kraft och laget har en ständigt svajig back/målvakts-situation så även Pool får kriga för topp 4.

Chelsea:
Lite stormigt (som vanligt).
Truppen är alltid stark det gäller bara att få spelet att fungera.
Utan att ha CL att lägga kraft på så bör laget komma topp 4, vilket jag också tror man löser.
Ett antal spelare ut och ett antal in är nog att förvänta oss här också.

Arsenal:
En riktigt flopp förra säsongen.
Man spelade många reserver i EL men ändå kändes inte laget utvilat och fokuserat i PL.
Jag tror på en uppryckning gentemot förra säsongen men är tveksam om det räcker till topp 4.
Tuff start på säsongen också, det finns en risk att Arsenal står på 0p efter 2 omgångar.

Savjig back-/målvaktssituation i LFC? Nja, inte efter VvD inträde i laget. 17 hållna nollor, näst bäst i PL gångna säsongen talar emot en svajig back- och målvakssituation. Nu kommer Naby Keita in, en klar förstärkning på mittfältet, allt talar för att forwardsbesättningen är ograverad, dessutom ser Sturridge ut att kunna leverera igen efter sina skadebekymmer. Fabinho kommer in i laget, en spelare som fungerar såväl som back som mittfältare. Visst, det är troligen så att Salah inte kommer att leverera på samma höga nivå kommande säsong men det finns täckning för en ev. svagare leverans från honom i övriga forwards och offensiva mittfältare. Jag skulle bli förvånad om vi inte blir första utmanare till City om titeln, om nu City klarar av att leverera på samma nivå som föregående säsong.
Citera
2018-07-10, 11:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Finns nog ingen som tror att Salah kommer att göra en lika bra säsong målmässigt igen men som truppen ser ut för tillfället är det viktigt att topptrion håller sig friska. En troligtvis bättre Solanke som till slut fick göra mål och Sturridge och Ings som båda lämnar om någon vill ha dem för acceptabelt pris är inte mycket som skrämmer. Mittfältet ser på pappret bättre ut (Can ut, Fabinho och Keita in) men skadan på Oxen känns lite surt. Men med tanke på hans skadehistorik knappast förvånande.

Målvakt och försvar då? Att laget blev bättre defensivt när VvD, Karius och Robertson kom in var tydligt samtidigt som Trent fick allt mer erfarenhet. Störst frågetecken för Karius. Hur bra kan han bli men framför allt hur går det psykiskt? Klopp stöder honom utåt sett som han ska men om det räcker återstår att se.

Spelare som förhoppningsvis bidrar mer i år: Clyne, Lallana, Wilson och Woodburn. Om de blir kvar vill säga. Ynglingen Brewster såg länge ut att lämna för Tyskland men blev kvar och tillhör nu A-truppen. Får se om han kan ge ett positivt intryck.
Citera
2018-07-13, 19:22
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Chelsea Football Club and Antonio Conte have parted company.
från deras twitter.

Snyggt, ingenting annat skrivit inget tack eller något
Citera
2018-07-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
från deras twitter.

Snyggt, ingenting annat skrivit inget tack eller något
Går du in och läser hela uttalandet så tackas Conte för tiden och önskas lycka till i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in