2018-07-13, 15:49
Medlem
christallqhulaaas avatar
Dom vill förbjuda vissa partier men dom vill ha hit IS terrorister säger ju bara vad fan regeringen är för idioter.
Citera
2018-07-13, 15:50
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag syftar fortfarande på de partier som sitter i riksdagen, och återigen alla partier utom Vänsterparitet var med på att förbjuda NMR så sent som i Maj/Juni månad, så vad du tycker är ett bra intryck spelar ingen roll, NMR har troligen skadat den svenska demokratin för gott om denna lag går igenom.
Vem bryr sig om de inte fick "ett gott intryck" av att konfronteras av politisk opposition i Almedalen. Den skuldbörda ligger snarare på de riksdagspartier som lagstadgar det isf, snarare än Nordiska Motståndsrörelsen.
Citera
2018-07-13, 15:52
Avstängd
Citat:
Jag syftar fortfarande på de partier som sitter i riksdagen, och återigen alla partier utom Vänsterparitet var med på att förbjuda NMR så sent som i Maj/Juni månad, så vad du tycker är ett bra intryck spelar ingen roll, NMR har troligen skadat den svenska demokratin för gott om denna lag går igenom.

Eh, va? Det är ju de som stiftar lagen som skadar den svenska demokratin för gott.
Citera
2018-07-13, 15:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vem bryr sig om de inte fick "ett gott intryck" av att konfronteras av politisk opposition i Almedalen. Den skuldbörda ligger snarare på de riksdagspartier som lagstadgar det isf, snarare än Nordiska Motståndsrörelsen.

Väx upp istället, hade medlemmar i NMR kunnat hålla sig på mattan helt och hållet så hade riksdagen inte kunnat försvara ett sådant förslag då NMR hade motbevisat den allmänna synen av dem som inget annat än bråkmakare.

Säger samma sak till dig som jag säger till de på vänsterkanten, lär er att välja era strider man kan inte alltid hålla på och fjanta och bråka utan man måste inse att i vissa stunder så måste man bita ihop för att vinna politiska poäng.
Citera
2018-07-13, 15:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Eh, va? Det är ju de som stiftar lagen som skadar den svenska demokratin för gott.

De kan använda NMR som en ursäkt till att skada den svenska demokratin, hade NMR kunnat sitta still i båten och inte fjantat runt så hade våra politiker inte kunnat använda NMR som ett exempel på att man "borde" skada de demokratiska principerna för att skydda demokratin.

Och innan någon anklagar mig för att vara för ett förbud så är jag extremt emot lagförslaget, börjar man förbjuda ideologier och partier så är det mycket lättare att börja förbjuda rumsrena partier.
Citera
2018-07-13, 15:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

lel hur fan kan du skylla på NMR skadar den svenska demokratin om denna lag går igenom? och inte de som stiftar den är du helt tappad i golvet?
Citera
2018-07-13, 15:56
Medlem
WriteMasterTMs avatar
"Make my day punk."
Vi här på fb vill ändå bara se lite action.

När NMR inte längre får slösa bort sin tid på propaganda och demonstrationer så finns det bara våld och attentat kvar på dagordningen.

Så länge de får hålla på öppet med sin politiska verksamhet får de en mesig sandlåda att leka i som avleder dem från att mörda och spränga.

Och nu vill de smarta sossarna att NMR endast skall ha militant verksamhet kvar på dagordningen, genom att avskaffa och förbjuda demokrati-sandlådan.
Första frågan på NMRs nästa interna möte blir inte längre hur de skall få röster i valet, men istället vem skall de mörda och vad skall de spränga och hur skall de omstörta och avskaffa PK-samhället med våld.

- - -
Förslagsvis kan NMR fundera på att hjälpa de invällande kriminella semiterna med att få fler poliser att säga upp sig, därför att polisen är det enda som hindar PK-samhällets kollaps. När NMRs kampgrupper istället för snuten står för rättskipningen och medborgarskyddet i samhället så vet vi vem som har tagit makten i landet.

När snuten flyr yrket och fler nogo-zones skapas och semit-gangsters härjar på gatorna blir det lättare för NMR att rekrytera och arbeta ostört.

Just nu är det rekordmånga poliser som säger upp sig och om NMR får en putt i rätt riktning av PK-sossarnas korkade beslut så kan NMR börja hjälpa de invällande kriminella semiterna med att montera ner snuten, istället för att slösa tid på sandlådan.
När snuten faller så faller PK-samhället. Och NMRs militanta kampgrupper tar över.
Det är en tänkbar utveckling i ett samhälle som inte är så stabilt som många inbillar sig.
Kanske bäst att låta NMR ha sin demokrati-sandlåda kvar ?
Citera
2018-07-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Hur kan någon, eller någon organisation, vara "rasistisk" då det inte finns några "raser"?

Försöker man dela upp mänskligheten efter raser, trots att all vedertagen vetenskap säger att inga människoraser existerar (sedan neandertalarna etc), då är man rasist.
Citera
2018-07-13, 15:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
lel hur fan kan du skylla på NMR skadar den svenska demokratin om denna lag går igenom? och inte de som stiftar den är du helt tappad i golvet?

För att de är den direkta katalysatorn, det är de som skapar ursäkten för det.

De bär inte ensamt ansvar utan de delar ansvaret med alla partier/politiker som röstar ja men de bär ansvaret för sitt agerande och därmed så kan vi "tacka" dem för att den svenska demokratin blir skadad om lagförslaget går igenom.
Senast redigerad av Ondahamstern 2018-07-13 kl. 16:02.
Citera
2018-07-13, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Yes, jag anser att alla dylika revolutionärer bör förbjudas. Man får vara allt från vänstraste vänster till högraste höger, men använder man sig av våld och hot mot samhället så ska man förbjudas enligt lag.

Det är inte jag med på eftersom jag inte vill förbjuda ett NMR som är utsatt för falska anklagelser (exemplet jude angriper, NMR försvarar sig, NMR slåss enligt massmedia). Man sk se till individerna istället. Ser man inte till individerna vill jag se hela 7-klövern fängslad på livsstid med tanke på vad de med berått mod ställer till med: folkmord på svenskarna. Ja! Invandringen är så massiv. Fattar jag det rätt överträffar den invandringen av kineser in i Tibet med råge och det är naturligtvis förfärligt.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-07-13 kl. 16:04.
Citera
2018-07-13, 16:02
Medlem
First they came for the Nazis, and I did not speak out—
Because I was not a Nazi.

Then they came for the Nationalists, and I did not speak out—
Because I was not a Nationalist.

Then they came for the Conservatives, and I did not speak out—
Because I was not a Conservative.

Then they came for me—and there was no one left to speak for me.
Citera
2018-07-13, 16:02
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Tur att de inte gör det då.
Det finns mängder av dokumentaterade våldsupplopp skapade av extrema höger- och vänsterrevolutionärer. Jag vet inte vad du pratar om. De högsta hönsen i NMR har även t.ex. hotat med massavrättning av demokratiskt valda politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in