Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-12, 21:54
  #13
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
För min del känns det självklart att regeringen deltar under VM och det kan man tycka vad man vill om... Att A.C.A.B. är ett typiskt vänsteruttryck ställer jag mig dock frågande till...

Regeringen fuckar upp allting och ska således inte på någon jävla boll-resa. Detta är inte föremål för en rimlig diskussion.
Citera
2018-07-12, 22:22
  #14
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Hade min arbetsgivare skickat mig på en dyr resa till fotbolls-VM i Ryssland hade Skatteverket inte alls ansett att detta är något som arbetsgivaren ska stå för och därför krävt in både arbetsgivaravgifter och förmånsbeskattning.

Beror väl på vad man jobbar med. Vad var hans uppgift under resan? Vem betalade fotbollsbiljetter? Fick de biljetter av fotbollsförbundet? Men om resan var 100 % nöje har du helt rätt.
Citera
2018-07-12, 22:24
  #15
Medlem
Det är regeringens jävla skyldighet att stödja våra fotbollskrigare i Ryssland. Jag skulle rasat om de inte orkat masa sig dit.

Nej han var inte hånfull. Var är det för en tidning som vinklar så. Klart att han inte vill svara på frågor från dessa ”journalister”.
Citera
2018-07-12, 23:00
  #16
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Det är regeringens jävla skyldighet att stödja våra fotbollskrigare i Ryssland. Jag skulle rasat om de inte orkat masa sig dit.

Nej han var inte hånfull. Var är det för en tidning som vinklar så. Klart att han inte vill svara på frågor från dessa ”journalister”.

Men du rasade inte när de öppet deklarerade att de inte tänkte åka dit tidigare.

https://www.fotbollskanalen.se/vm-20...vm-i-ryssland/
Citera
2018-07-12, 23:17
  #17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Beror väl på vad man jobbar med. Vad var hans uppgift under resan? Vem betalade fotbollsbiljetter? Fick de biljetter av fotbollsförbundet? Men om resan var 100 % nöje har du helt rätt.
Synd för dig att det avsätts biljetter till deltagande lands representanter till alla stora evenemang. De kostar noll kronor även för kungen.
Kommer det inte bli jobbigt när ex Åkesson gör liknande resor efter valet då det ingår i politikernas arbete att just representera?
Citera
2018-07-13, 11:41
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Synd för dig att det avsätts biljetter till deltagande lands representanter till alla stora evenemang. De kostar noll kronor även för kungen.
Kommer det inte bli jobbigt när ex Åkesson gör liknande resor efter valet då det ingår i politikernas arbete att just representera?

Men varför anses det viktigt att politiker åker och tittar på fotbollsmatcher för?
Citera
2018-07-13, 12:08
  #19
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men varför anses det viktigt att politiker åker och tittar på fotbollsmatcher för?
Hur ska jag veta det? Allt jag vet är att de alltid ska representera.
När kungen gör det så är det för att knyta kontakter. Men politikerna vettefan.
Vet bara att detta kommer fortsätta oavsett vilken regering vi har o att det inte är något att bry sig om.
Citera
2018-07-13, 13:31
  #20
Medlem
Kämpendahls avatar
Oskar Magnusson skrev på Twitter

"Äntligen semester! Tack för god match alla. Ses i augusti"


Korkskallen Putilov skriver på Samhällsnytt

"Efter att ha kommit tillbaka från Ryssland publicerade Magnusson ett hånfullt inlägg på Twitter där han med en förnöjd min tackar svenska skattebetalare för matchen och informerar om att han går på semester"

Jag väntar på den dagen då även Samhällsnytts mest frälsta läsare inser att Putilov är en skojare och att han förvränger det mesta. Putilovs inställning är att Samhällsnytts läsare är så korkade att de går på hans suggestiva journalistik och det verkar funka eftersom många tror att det är i alternativmedia man får läsa "sanningen".

Egor Putilov, eller Martin Dahlin som han numera heter har myglat sig till uppehållstillstånd i Sverige genom ett skenförhållande. Normalt något Samhällsnytts läsare går igång ordentligt på, men man är mycket förlåtande till myglaren Putilov. Frågan är hur han kan ha någon som helst trovärdighet kvar hos någon endaste människa och framförallt, hur lyckas han undkomma kritik från de allra mest kritiska invandringskritikerna? Det är en gåta.
Citera
2018-07-13, 13:51
  #21
Medlem
Det är väl trevligt att han tackar i vart fall, de flesta gör inte ens det. De bara tar och tar och tycker att det är helt naturligt och normalt -- det skall tydligen vara så att man skall bjuda ett antal tjänstemän och annat på resor för hundratusentals kronor för att de tycker att det är kul att titta på fotboll. Sedan kan man ju önska att den politiskt tillsatta idioten fick sparken men det löser väl sig om inget annat i September.
Citera
2018-07-13, 17:16
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Regeringen fuckar upp allting och ska således inte på någon jävla boll-resa. Detta är inte föremål för en rimlig diskussion.

Gissar att du inte begriper hur stort fotbolls-VM är?
Citera
2018-07-13, 17:17
  #23
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Gissar att du inte begriper hur stort fotbolls-VM är?

Gissar att du inte begriper att basal förvaltning av ansvarsområde går före någon jävla boll-resa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback