Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Okej trodde du menade att vittnet Dalaan är vittnet som hört en man och kvinna prata men det menade du inte förstår jag nu.
Jag vet inte om vittnet som sett SD ute och gå den aktuella tidpunkten är samma vittne som hört rösterna
Jag tänker att det är olika vittnen, och att de tillsammans kan ge en tydligare bild av händelseförloppet denna natt. Vittnesuppgifterna är intressanta pusselbitar var för sig, men om vi lägger dem bredvid varandra kan bilden bli mer sammanhängande.
1 * SD har digital kontakt med LW på kvällen.
2 * En person ser SD gå i LWs område,
vid aktuell tidpunkt.
(enligt din källa)
3 * En person hör genom sitt sovrumsfönster hur en man och en kvinna samtalar på vägen från LWs hus mot bullerplanket
, vid aktuell tidpunkt.
(enligt Moralensväktares källa)
4 * Två personer som bor mitt emot planket hör en kvinnas dödskrik,
vid aktuell tidpunkt.
Om vi då ponerar att "aktuell tidpunkt" är mellan 23-ish (LWs sista livstecken) och 23.35 (när skriken upphör) har vi en dryg halvtimme. Det är en rätt begränsad tid under vilken punkt 2, 3 och 4 alltså ska ha hänt. Och då kan dessa vittnesuppgifter
tillsammans knyta både SD och mordet till samma tid, och samma plats.
Obs. Har ingen insyn i utredningen och VET inte om SD är skyldig eller inte. Men det vi har fått veta nu är ju ofrånkomligen väldigt besvärande omständigheter.