Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
När man funderar på hur det har gått till så tänker jag i olika banor.
Om nu vittnet är trovärdigt så har hon gått tillsammans med någon till planet.
Hade de bråkat och sprungit dit hade vittnet hört arga röster.
Nu vet vi inte vad vittnet lämnat för redogörelse iofs.
Men när jag fick höra om den här iakttagelsen så tänkte jag att det kan vara ett troligt senario.
Att GM frivilligt får med Lena till planket sen sker överfallet ganska direkt.
Men du har rätt i att det inte syns blod på bilderna från FP.
Och så tänker man kring skriken.
Om man blir strypt, har man verkligen möjlighet att skrika då?
Vittnet säger att skriken pågick under några minuter.
Men GM kanske slog till henne några gånger först därav skriken.
Min gissning lutar åt strypmord men det blir intressant att se när vi får veta mer.
Av det som vi hört från MoralensVäktare, så låter det inte som skrik och spring. Då hade nog dessutom detta vittne hört av sig själv tidigare också, bara min tanke.
Jag vet inte om du svarade på min fundering varför du nu fått lite tankar på att mordet kunnat vara planerat? Är dina tankar åt att han "lurat" dit henne isf på något sätt?
Jag har som du svårt att tro att man skulle kunna få till så kraftfulla skrik upprepade gånger under en strypning. Du ska ju inte bara skrika, du måste ju även andas in mycket kraftigt innan ett skrik av den kalibern som ska höras över motorvägen. Detta då med en hals som blivit kraftigt åtklämd, med risk för sprucken röst.
Möjligen en första gång, om man t ex lyckas få loss händerna från halsen. Men svårt att tro på upprepade kraftiga skrik under lång tid, flera minuter.
Därför tror jag på annat fysiskt våld i första hand. Strypning kan ändå varit en del i det hela. Kanske i början men det misslyckades? Kanske på slutet då dödskampen blev lång pga otillräckligt dödligt vapen?
Mina tankar om planerat om är att om man själv bor nära och har två anmälningar sedan tidigare på det tilltänkta offret (jag utgår från att du tänker på SD?), då planerar man inte att lämna offret bakom planket 120 m från hennes hem i samma område som du bor i och dessutom (om det stämmer som MV säger) har en konveration samma kväll. Mobilen i skogen där du bor.
Varför "skita i eget bo"?
Möjligen har den här känslan funnits länge, och kanske den kom på samma kväll som mordet skedde. Den gick liksom inte att hejda.
Därför har jag också svårt att tro att ett planerat mord skulle utföras av UW, som ju också bor i området. Mobilen ska ha hittats en MV i skogen mellan Hjärsta/Vivalla. Tror inte varken SD eller UW skulle slänga mobilen nära sina hem om de inte var väldigt stressade.
Jag har svårigheter att köpa UW som ansvarig. Varför larma polis så omedelbart, även om det var sonens födelsedag? Lite kunde han väl ha väntat utan att det verkat suspekt om han var skyldig?