Citat:
Mycket intressant med din iakttagelse att Rickard Damm upprepat något som han anser viktigt för honom själv utan att bli tillfrågad om saken. Exakt så har också Debbie Nujen hela tiden gjort inför disciplinnämnden, vilket klart och tydligt framgår av Advokatssamfundets publicerade utlåtande.
Den enda rättsvårdande myndighet i vårt land som kan (och ofta också har laglig rätt) att inofficiellt påverka eller överpröva andra myndigheters agerande är just - SÄPO. Försök till ministerstyre och politikerpåverkan av myndigheterna förekommer givetvis, men brukar ofta sluta illa för alla inblandade. Det finns för övrigt ingen som helst anledning för några politiker att skydda Özz Nujen och hans familjemedlemmar. Annat var det med Mona Sahlin vars förtroendekapital ändå helt rann ut i sanden och slutade med skyddat boende. Jag var själv i Tingstäde häromdagen och tänkte då på hur i all sin dar släkten Nujen i fortsättningen skall kunna ha sina familjesammankomster i den gamla nyrenoverade skolan.
Den enda rättsvårdande myndighet i vårt land som kan (och ofta också har laglig rätt) att inofficiellt påverka eller överpröva andra myndigheters agerande är just - SÄPO. Försök till ministerstyre och politikerpåverkan av myndigheterna förekommer givetvis, men brukar ofta sluta illa för alla inblandade. Det finns för övrigt ingen som helst anledning för några politiker att skydda Özz Nujen och hans familjemedlemmar. Annat var det med Mona Sahlin vars förtroendekapital ändå helt rann ut i sanden och slutade med skyddat boende. Jag var själv i Tingstäde häromdagen och tänkte då på hur i all sin dar släkten Nujen i fortsättningen skall kunna ha sina familjesammankomster i den gamla nyrenoverade skolan.
Vi pratade ganska länge med varandra och det var två saker han återkom till att säga:
Att det enbart var för fasad och takmålning man anlitat extern arbetsskraft.
Att det vore befängt om andra än "hatare", som tex polis och skattemyndigheter skulle intressera sig för hur det kom sig att Akilov jobbat där.
Han hade ju egentligen inget som helst skäl att stå och snacka med mig så lång tid och ärligt talat var det jag som började tycka det var långtråkigt och avbröt.
Tror varken polischefer eller skattemyndighetschefer är särskilt benägna att påbörja utredningar mot sådana här mångfaldsikoner som Nujjens. Kolla bara hur Özz gick på Janne Josefsson - man måste vara ganska stabil för att klara en sådan attack plus mängder av annat som kan vara dåligt för karriären.