Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Jag upprepar: Om person A för över 10 000 kronor till person B och person B för över 10 000 kronor till person C och person C för över 10 000 kronor till PKK - vem eller vilka av dessa tre personer har då begått brott? Någon här på FB kanske har en åsikt? Katerina Janouch publicerade som sagt sin genomgång av familjen Nujens samröre med terroristen Ahmat Akilov bara 10 sekunder efter att förundersökningsprotokollet blev tillgängligt för allmänheten. Kanske hon också fått del av det av polisen sekretessbelagda materialet? Sedan en tid tillbaka skriver hon på en bok ihop med en - polis.
Jag vågar inte ha en
åsikt gällande din fråga om vem eller vilka som är brottslingar i ditt uppmålade scenario. Jag är ingen jurist.
Men som boende i Sverige och med bankkonton här och även i ett annat land, så vet jag hur mycket frågor jag kan få möta när jag skall flytta pengar.
Så det handlar väl i ditt exempel på vilken grad av
medvetande om syftet med överföringen av de 10 kkr har att göra? Om A är medveten om att de 10 kkr utgör medel för olaga inköp av trotyl eller annat hemskt, så är väl risken stor att A fälls för brott? Plus att kanske även B skulle kunna fällas om h*n vidarebefordrat pengarna? Att stödja PKK med trotyl och annat hemskt måste vara brottsligt, så in med hela ABC-boken i kurran! Tag gärna med bokstaven N -som i Nujen, med in i fängelset!
Familjen N tycks ha lyckats göra precis alla de fel i det svenska samhället som invandringskritiska/-skeptiska svenskar med all rätt länge har oroat sig för: ljuga, parasitera, stjäla (=skattebrotten), vilseleda, rasistanklaga oss, för att slutligen visat sig ha finansierat en terrorist. Allt detta på lite drygt 30 år.
Tvi för sånt pack som The Nujens!
Edit: Glöm inte att Özz Nujen under sin värnpliktstid i Boden, utbildades i att handha och praktiskt använda sprängmedel. Förstår inte varför inte han, som öppet kallar sig kurdisk nationalist, åker ner som frivillig och delar med sig av de sprängkunskaper som han fått av svenska staten (läs: som vi som skattebetalare bekostat).