2018-07-12, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om nyckelvittnet har identifierat SD som den person LW samtalade med på sin väg från lägenheten i riktning mot bullerplanket, är det då rimligt att SD har fått återvända till sitt hus efter att avspärrningarna släppts? Låter ju litet risky

Det ser ut som om dom trappar ner när det gäller SD, hade han
fått tillbaka bilen eller hur va det.
Citera
2018-07-12, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Att SD spelar teater för hela världen syns tydligt, men det ser även ut att ha varit hans grej genom livet - om än något förstärkt nu. Han får dessutom stöd av sufflörer som HD och hennes familj, men hur är det med stöd från hans föräldrar? Har de varit synliga och/eller blivit omnämnda i hans geocachrapporteringar eller har de tagit avstånd från sin son - någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Gaah, vilken obehaglig känsla jag fick nu men detta var verkligen viktig information! Tack för intressant och efterlängtad pusselbit. (Man vågar ju snart inte sova av förväntan inför dina nattliga uppdateringar!)
Din info kan ju faktiskt klara upp en hel del;

* Att det var en man.
* Att hon kände honom.
* Att hon gick från sitt eget hem (och tex inte blev avsläppt vid motorvägen, satt i en bil eller kom från en granne.)
* Att hon redan hade sällskap (och inte gick för att möta någon)
* Kanske även att hon gick frivilligt? (om inte samtalet tydde på hot/bråk).
* Att fp troligtvis är mp.

Vet du om vittnet som hörde dem samtala även hörde skriken?

Det kan jag inte säga i dagsläget.
Förhören som gjorts innehåller över 1000 sidor så i den högen finns säkert många fina pusselbitar att lägga klart pusslet.
Om jag vore i SD situation skulle jag ligga sömnlös i väntan på nästa gripande. 😬😬
Citera
2018-07-12, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Holy shit! Hur dags var detta på dygnet?

Då jag inte läst förhörsprotokollen själv utan får uppgifter i andra hand vill jag inte låsa fast mig vid något klockslag, men det var i nära anslutning till den tidpunkten man tror LW blivit mördad. Så vittnet blir ett nyckelvittne i utredningen.
Citera
2018-07-12, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, men han va alltså hemma den aktuella natten.
Vet du om det fanns en kvinna där också, det har påståtts i tråden.

Det har även sagts att NW skulle sova hos LW, vet du något om det.

Vet inget om någon kvinna hos UW.
Men den uppgiften jag fått är att LW och yngsta sonen var hemma hos LW.
Citera
2018-07-12, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har denna vittnesuppgift kommit till utredarnas kännedom före eller efter att SD släpptes ur häkte?

Före och vill betona att vittnet inte pekade ut SD som den manliga rösten.
Utan hörde rösterna från sitt öppna sovrumsfönster.
Citera
2018-07-12, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hmm, problemet är ju att det inte finns några hållbara
bevis som visar att han är skyldig.

Vet du om det va något konstigt eller ovanligt med
LWs kropp.

Vet inget om själva kroppen mera än att den var illa tilltygad. Vilket kan bero på kraftigt yttre våld alternativt påverkan av djur och tiden den låg oskyddad.
Citera
2018-07-12, 07:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Då jag inte läst förhörsprotokollen själv utan får uppgifter i andra hand vill jag inte låsa fast mig vid något klockslag, men det var i nära anslutning till den tidpunkten man tror LW blivit mördad. Så vittnet blir ett nyckelvittne i utredningen.

Aha, hoppas utredarna spelar in ett antal olika röster som får säga 3 likadana meningar och SD kallas in för att göra tillika. Sen spelas detta upp i förhör med vittnet som får peka ut vilken röst hen hörde. Inte säkert det skulle fungera eller att vittnet minns hur rösten lät, men våra röster är ju högst personliga och oftast omisskännliga.

Tänk om SD skulle neka till att göra en sån uppgift?

Bäst att SD passar på att andas luften i det fria. I september är den ordinarie semesterperioden för alla myndigheter över och det bör vara nästintill full styrka igen. På en och en halv månad kan han målsätta sig till att ta ett personligt rekord i antal olika cacher varje dag - de som är kvar...
Citera
2018-07-12, 07:44
Medlem
Enligt vad som framkommit nu i tråden... UW och sonen hemma hos UW, ev ingen kvinna där... någon av dom KAN smyga ut på kvällen/natten när den andra sover...

Utredningen kan väl inte helt ha avskrivit den tanken... isf tycker inte jag att dom arbetar "brett".
Citera
2018-07-12, 07:46
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Tror inte familjen räknas som brottsoffer.
Om hon stöttat dem privat i egenskap av medmänniska vet jag inte.
Självklart räknas de anhöriga som brottsoffer.
http://www.brottsofferjouren.se/fakta-om-brottsoffer/begreppet-brottsoffer/
Citera
2018-07-12, 08:19
Medlem
Citat:
Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman.
"på väg från LW lägenhet", visste vittnet att dom kom just från LW:s hus/lägehet eller var det en riktning också...
Kan hoppas att vittnet kände igen Lenas röst och om turen är med även sällskapets!
Kanske tom kunde höra vad dom talade om... önsketänkande!
Citera
2018-07-12, 08:37
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman.
Citat:
Citat:
Före och vill betona att vittnet inte pekade ut SD som den manliga rösten. Utan hörde rösterna från sitt öppna sovrumsfönster.
Undrar när detta vittnesmål kom till polisens kännedom? Om det kommit i ett tidigt skede borde det ha föranlett noggrann avsökning av det absoluta närområdet, vilket bevisligen inte skett eftersom kroppen hittades i närheten först efter flera dagar. Samma person kan i anslutning till detta därmed inte rimligen ha hört samma skrikande, som hördes av personer på andra sidan motorvägen. Stängt sovrumsfönstret igen? Somnat?
Citera
2018-07-12, 09:20
Medlem
Handlrs avatar
Har ni kommit fram till något ?
Såg att namndykning blev av högintresse
Gissar fortfarande att namnbyten och att känna rätt personer är av intresse här.
Som någon sa att vem är egentligen SD och var kommer han ifrån.
Gissar att LW död var ingen olycka..

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in