2018-07-11, 04:48
Medlem
Honan6s avatar
Att SD spelar teater för hela världen syns tydligt, men det ser även ut att ha varit hans grej genom livet - om än något förstärkt nu. Han får dessutom stöd av sufflörer som HD och hennes familj, men hur är det med stöd från hans föräldrar? Har de varit synliga och/eller blivit omnämnda i hans geocachrapporteringar eller har de tagit avstånd från sin son - någon som vet?
Citera
2018-07-11, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det är högst osannolikt och teknikerna kommet bärandes på kläder utan att lägga dom i påsar för att inte kontaminera dom med andra dna än eventuell gärningsman. Då har du sett polisen bära på sina egna kläder.

Det är som du skriver osannolikt, inte bara för kontamineringsrisken utan
även för att hårstrån, ludd m.m. kan lossna/släppa från plagget.

Om en tekniker ska ta av sig en tröja så ska han lämna FP innan han ens
öppnar overallen.
Jag tror uppgiften kan tas med en näve salt.
Citera
2018-07-11, 06:26
Medlem
Citat:
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW.

Hmm, det där va nytt för mig, förut har det hetat att han befann sig
i "annat län", den uppgiften är alltså felaktig då?
Citera
2018-07-11, 07:00
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Minns du var du såg det?

Troligtvis LW:s Facebook som jag läste i början någon gång, det finns bild till.

Lägger in en brasklapp om att det var Instagram om det inte var Facebook för den kollade jag noga också.
Citera
2018-07-11, 07:06
Medlem
Citat:
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW.
Undrar också... sov UW hemma... är det nya uppgifter?
En annan undran... det 3:e barnet en flicka vad jag förstår, någon som vet var hon bor/är, varit på mordnatten?
Citera
2018-07-11, 07:08
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Undrar också... sov UW hemma... är det nya uppgifter?
En annan undran... det 3:e barnet en flicka vad jag förstår, någon som vet var hon bor/är, varit på mordnatten?

Jag fick också uppgift tidigt att UW skulle varit hemma på natten och kom till Lenas lägenhet på morgonen efter samtal från yngste sonen som då upptäckt att Lena var borta
Citera
2018-07-11, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men på vilket sätt menar du att det skulle vara besvärande för SD att han har setts ute? Och är det här en uppgift som kommer från polisutredningen, eller är det bara lösa rykten du har hört på byn?
ALLA som synts till ute vid tidpunkten borde det vara besvärande för (även SD)!
(Din fråga var ej till mig men kommer med ett inlägg ändå...)
Citera
2018-07-11, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag fick också uppgift tidigt att UW skulle varit hemma på natten och kom till Lenas lägenhet på morgonen efter samtal från yngste sonen som då upptäckt att Lena var borta

Då blev väl det alibit lite darrigare.

Varför har du inte påpekat det tidigare när det har stått i
tråden att han va i "annat län" ?
Citera
2018-07-11, 08:02
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Då blev väl det alibit lite darrigare.

Varför har du inte påpekat det tidigare när det har stått i
tråden att han va i "annat län" ?

Vad det gäller UW så har det framkommit två yrkeskategorier, varav den ena är inom försvaret och innebär säkerhetsklassning och det andra att han har haft samma jobb som sin bror i många år d v s säljare. Båda tjänsterna kanske är rätt och innebär att ingen behöver utesluta den andra. Han kan vara reservofficer inom FM kombinerat med civilt yrke. Inget konstigt och i båda yrkena kan han varit borta eller hemma på natten. Av någon anledning verkar inga strålkastare vara riktade mot honom, dock.

I min tankevärld betyder det att det finns väldigt mycket mot MGM och snart är pusslet lagt med en klar bild. Snart blir nog SD svettig av förhör istället för geocachäventyr.
Citera
2018-07-11, 08:08
Medlem
Undrar hur mycket detta fall kommer "i skym undan" när polisen enl NA får ta in extrapersonal pga morden i Vivalla...?
Citera
2018-07-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad det gäller UW så har det framkommit två yrkeskategorier, varav den ena är inom försvaret och innebär säkerhetsklassning och det andra att han har haft samma jobb som sin bror i många år d v s säljare. Båda tjänsterna kanske är rätt och innebär att ingen behöver utesluta den andra. Han kan vara reservofficer inom FM kombinerat med civilt yrke. Inget konstigt och i båda yrkena kan han varit borta eller hemma på natten. Av någon anledning verkar inga strålkastare vara riktade mot honom, dock.

I min tankevärld betyder det att det finns väldigt mycket mot MGM och snart är pusslet lagt med en klar bild. Snart blir nog SD svettig av förhör istället för geocachäventyr.

Det du skrev visste jag redan, däremot så viste jag inte att han var
hemma den aktuella natten.

Då kanske vi får byta ut kvinnan som såg när NW kom hem mot UW i stället.
Citera
2018-07-11, 08:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Just nu verkar det alltså som om UW:s ”alibi” är att SD är MGM.

Låter inte så solitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in