2018-07-11, 20:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
En bra sak, om du vill försöka lura läsare att du är insatt i fallet, är att du vet att han heter Axelsson och inte Alexandersson!

Jag går efter domarna, vad gärningsmännen säger i intervjuer bryr jag mig inte om.

Och att du kan tycka att det sker oberörda överläggningar mitt i en eldstrid får stå för dig. Vi andra som varit ute i verkligheten vet att livet inte förhåller sig så.
Ja du går efter det - vi andra tar hellre ställning utifrån vad som faktiskt hände ....

(Stavfel tror jag de flesta kan göra ibland)
Citera
2018-07-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja du går efter det - vi andra tar hellre ställning utifrån vad som faktiskt hände ....

(Stavfel tror jag de flesta kan göra ibland)
Haha du är för skön! Att skriva Alexandersson istället för Axelsson är inte ett stavfel, det vittnar snarare om okunskap om fallet.
Citera
2018-07-11, 21:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Haha du är för skön! Att skriva Alexandersson istället för Axelsson är inte ett stavfel, det vittnar snarare om okunskap om fallet.
Självklart, jag har ju inte jobbat på Hall så jag har aldrig någonsin stött på honom eller uppgifter om honom ....
(Det handlade om ett skrivfel där jag bytte bort hans förnamn till hans efternamn - och där blev det ett skrivfel/ihopkok)

Morden var kallblodiga -- det är två avrättningar som ligger utanför eldstriden.
Både Arklöv och Axelsson har pekat ut Olsson innan Arklöv snabbt ändrade sig och tog på sig båda morden ..... oj, undrar om det handlade om någon form av påtryckning.
Senast redigerad av micro113 2018-07-11 kl. 21:40.
Citera
2018-07-11, 21:21
Medlem
Citat:
Självklart, jag har ju inte jobbat på Hall så jag har aldrig någonsin stött på honom eller uppgifter om honom ....
(Det handlade om ett skrivfel där jag bytte bort hans förnamn till hans efternamn)
Att du gått och skramlat med nycklar på ett fängelse, på vilket sätt gör det dig mer insatt än den som läst domarna?
Citat:
Morden var kallblodiga -- det är två avrättningar som ligger utanför eldstriden.
Både Arklöv och Axelsson har pekat ut Olsson innan Arklöv snabbt ändrade sig och tog på sig båda morden ..... oj, undrar om det handlade om någon form av påtryckning.
Dina egna spekulationer. Domstolarna ansåg inte att man kunde fastslå vem av de tre tilltalade som skjutit närskotten på polismännen men att samtliga tre skulle anses lika skyldiga i hela händelseförloppet. Det hela var ett enda händelseförlopp och du kanske känner för att dela in det i olika moment för att försöka motivera det där med "kallblodigt". Faktum kvarstår, ingen av gärningsmännen gjorde lugna överväganden utan inblandning av känslor och det var min poäng. Du använde ordet "kallblodigt" helt felaktigt, du vet inte ens vad de inblandade heter och slutligen använder du som argument att du arbetat på ett fängelse.

Bra så.
Citera
2018-07-11, 21:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att du gått och skramlat med nycklar på ett fängelse, på vilket sätt gör det dig mer insatt än den som läst domarna?
Jag är inte obekant med hans efternamn.

Citat:
Dina egna spekulationer. Domstolarna ansåg inte att man kunde fastslå vem av de tre tilltalade som skjutit närskotten på polismännen men att samtliga tre skulle anses lika skyldiga i hela händelseförloppet. Det hela var ett enda händelseförlopp och du kanske känner för att dela in det i olika moment för att försöka motivera det där med "kallblodigt". Faktum kvarstår, ingen av gärningsmännen gjorde lugna överväganden utan inblandning av känslor och det var min poäng. Du använde ordet "kallblodigt" helt felaktigt, du vet inte ens vad de inblandade heter och slutligen använder du som argument att du arbetat på ett fängelse.

Bra så.
Nej, eftersom Axelssons och Arklövs versioner inte kom fram förrän två år senare.

Att det handlade om avrättningar visste däremot domstolarna.
Ett nackskott och ett huvudskott avlossade från nära håll.

Edit:
Nej, det hela var inte ett led i ett enda händelseförlopp. De avrättades. --- Därför utdömdes också livstid.
Citera
2018-07-11, 21:34
Medlem
micro113s avatar
Och fakta kvarstår. Olsson har haft en så genuin misskötsamhet så han skall inte släppas före vare sig Axelsson eller Arklöv (Den som skött sig bäst på kåken är Arklöv om man bortser från romanser med personal)
Den som inte hade direkt att göra med morden är Axelsson eftersom han låg skadad i bilen.
Citera
2018-07-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Han är ju enligt flera experter psykopat, så någon dold agenda med bröllopet finns säkert.
Han skall givetv aldr nånsin få komma ut------samma skit som "Lars Ferm"(död sen i fjol). Tony visade senast sin korta stubin gnm att för 1 år sen va med att missh 1 med-fånge !

Därmed bev att hans skäl för frigivn inte håller----han hör hemma bak lås+bom !
Citera
2018-07-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
Du glömmer att de var delaktiga i mordet på två poliser och försökte mörda en till som sprang ut i en sjö och som de kastade handgranater efter. Tror knappast att de andra stod och visslade och överlät allt till Arklöv. De lär inte komma ut...Och särskilt Olsson som den grandiosa självförhärligande psykopat han är, är djävligt farlig eftersom han förmodligen kommer att fortsätta att begå brott när han kommer ut. För övrigt krävs det djävligt stor dumhet för att utbilda sig till socionom och de uppvisar ofta begreppsförvirring, godtycklighet och maktfullkomlighet i sin position. Det är ju socionomer som alltid drar på sig kritiken så fort socialtjänsten bär sig illa åt. Och det är ju djävligt ofta. Så att den ena bruden är socionom imponerar inte något vidare...

Brudar tänder på makt. Det är del av evolutionen och är man så dum att man tänder på makten från en mördare som dessutom är psykopat och väljer att bortse från att han är just psykopat så är man beredd att ta stora risker. Tror dock inte att Olsson kommer att göra henne något så länge det är frid och fröjd i relationen men psykopater som inte får som de vill brukar ge den andra hälften anledning att ångra att man inledde förhållandet...
Inte helt 100--------men har inte Joh Möller oxå jobbat som socionom ? Förkl isåf det mesta i denna tråd !
Citera
2019-07-04, 21:59
Medlem
Har jag missat nåt? Är Tony Olsson ute!?
Han bytte efternamn till Bystr*m och en person med det namnet och rätt födelsedatum är skriven i en lgh i Örebro.
Citera
2019-08-11, 14:47
Medlem
Citat:
Och fakta kvarstår. Olsson har haft en så genuin misskötsamhet så han skall inte släppas före vare sig Axelsson eller Arklöv (Den som skött sig bäst på kåken är Arklöv om man bortser från romanser med personal)
Den som inte hade direkt att göra med morden är Axelsson eftersom han låg skadad i bilen.
Och fakta kvarstår!!

Axelsson har skjutit på brottsplatsen.

Arklöv har inte skött sig bättre än Axelsson.
Citera
2019-11-27, 14:51
Medlem
swimmingpools avatar
Han släpps alltså om 3,5 år.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/tony-olssons-kamp-for-att-slippa-ut-ur-fangelset

Varför fick han livstid? Han har ju inte mördat någon.
Citera
2019-11-27, 15:21
Medlem
swimmingpools avatar
Polismördaren får tidsbestämt straff
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/beslut-om-polismordaren-tony-bystrom-far-tidbestamt-straff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in