2018-07-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tillbaka i tråden efter några dagars beordrad övertid.
Jag har läst ikapp och ser att ytterliggare information kring SD framkommit (digital kontakt med Lena och grannen som sett honom). Jag hoppas att utredningen går framåt och att den som mördat Lena får sitt straff.
Liksom Moralensväktare är även jag av uppfattningen att FP är MP (eller i nära anslutning). När det gäller Lenas telefon så uppgav min källa att den INTE hade hittats. Varför uppgifterna går isär kan jag tyvärr inte svara på.

För att hon hade mer än en telefon?
Citera
2018-07-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
För att hon hade mer än en telefon?

Man har kanske hittat telefonen någon annanstans? Det behöver ju inte vara där den pingades.
Citera
2018-07-11, 13:36
Medlem
zippzons avatar
har skummat igenom senaste dagarna i tråden och konstaterar följande
resultat från NFC börjar trilla in
avspärrningarna på SD hus hävs
och SD är numera Huvudmisstänkt i media

innebär detta att dom "dammsugit" färdigt och inte förväntar sig att hitta mer i hans hus
eller invagga honom i någon slags falsk trygghet innan dom låter storsläggan falla

eller vad är teorin,för någon annan MGM finns inte på radarn väl ?
jag har hela tiden haft det helt öppet ,men nu lutar även jag mot SD

bara jag som inte riktigt kan släppa HD & JG dom kan vara inblandade ack så lite ,men bara en magkänsla och ren spekulation !
Citera
2018-07-11, 13:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
har skummat igenom senaste dagarna i tråden och konstaterar följande
resultat från NFC börjar trilla in
avspärrningarna på SD hus hävs
och SD är numera Huvudmisstänkt i media

innebär detta att dom "dammsugit" färdigt och inte förväntar sig att hitta mer i hans hus
eller invagga honom i någon slags falsk trygghet innan dom låter storsläggan falla

eller vad är teorin,för någon annan MGM finns inte på radarn väl ?
jag har hela tiden haft det helt öppet ,men nu lutar även jag mot SD

bara jag som inte riktigt kan släppa HD & JG dom kan vara inblandade ack så lite ,men bara en magkänsla och ren spekulation !

Antagligen skyldiga till skyddande av brottsling, om inget annat.
Citera
2018-07-11, 14:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ditt med fleras växande ilska under resten av mobbens bla, Tufsankatt och flixa81,s hejarop på'n bara, på'n bara, på'n bara på det mest vämjeliga sätt i flera dagar har nu överskridit gränsen till att bli regelrätt mobbing!

Hoppas innerligt ni inte haft framgång i ert primitiva ondsinta värv ty utan EnGodTanke förlorar tråden mycket av sin krydda och blir smaklös.

Jag hoppas innerligt att vi får framgång i vårat "primitiva ondsinta värv". EnGodTanke kommer förhoppningsvis skärpa sig så att tråden slipper 70 inlägg varje gång för att klara ut vad EGT menar när hen skriver.

Men du kanske tycker tråden främjas av otydlighet och bullshit istället för ett mål mot högre kvalité?

Det är dessutom ibland tydligt att EGT har en agenda i tråden att skapa just förvirring. Motivet till det behöver man inte vara en hjärnforskare för att förstå.
Citera
2018-07-11, 14:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag hoppas innerligt att vi får framgång i vårat "primitiva ondsinta värv". EnGodTanke kommer förhoppningsvis skärpa sig så att tråden slipper 70 inlägg varje gång för att klara ut vad EGT menar när hen skriver.

Men du kanske tycker tråden främjas av otydlighet och bullshit istället för ett mål mot högre kvalité?

Det är dessutom ibland tydligt att EGT har en agenda i tråden att skapa just förvirring. Motivet till det behöver man inte vara en hjärnforskare för att förstå.

Jag tror att förvirringen beror på
freudianska felsägningar och därefter
damage control.
Citera
2018-07-11, 16:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin

... En annan sak som jag skulle vilja veta är varför två stycken i SD:s ursprungliga familj har bytt efternamn till två andra vanliga efternamn. Har väl troligtvis helt naturliga orsaker men kan inte sluta undra över detta och skulle gärna vilja ha det utrett för att eventuellt kunna avfärda. Detta är flashback - här rotar vi i allt.

Detta funderar jag på. Någon som vet något om det? Eller något om SD:s tidiga liv, uppväxt, studier mm?

Tycker det är ganska knappt med sådan info, särskilt om man väger det mot exempelvis geocachandet.
Citera
2018-07-11, 17:48
Medlem
Någon som hört något om vilken teori SD har?

Jag tänker att han borde vara angelägen att hjälpa sig bli friskriven alla misstankar.
Citera
2018-07-11, 17:52
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Någon som hört något om vilken teori SD har?

Jag tänker att han borde vara angelägen att hjälpa sig bli friskriven alla misstankar.

Han har en teori om vad som kan ha hänt men han har valt att ligga lågt med den 🤭
Konstigt resonemang om man vill rentvå sig själv
Citera
2018-07-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Han har en teori om vad som kan ha hänt men han har valt att ligga lågt med den 🤭
Konstigt resonemang om man vill rentvå sig själv

Utan att vara säker så skulle jag nog tro att han hade dragit
sin teori om han hade blivit omhäktad.

Om vi antar att UW försökte rikta misstankar mot SD så
skulle jag inte bli så förvånad om SDs teori skulle peka åtminstone
i den riktningen.
Citera
2018-07-11, 18:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Utan att vara säker så skulle jag nog tro att han hade dragit
sin teori om han hade blivit omhäktad.

Om vi antar att UW försökte rikta misstankar mot SD så
skulle jag inte bli så förvånad om SDs teori skulle peka åtminstone
i den riktningen.

Ja det är möjligt men det har han nog inget för då UW garanterat är kollad under lupp.
Det kanske han själv kom underfund med att skylla på UW inte var så smart
Citera
2018-07-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det är möjligt men det har han nog inget för då UW garanterat är kollad under lupp.
Det kanske han själv kom underfund med att skylla på UW inte var så smart

Hur kollar man det med säkerhet om han va hemma den natten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in