Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 11:49
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Vad är det för masspsykos som Angry foreigner har drabbats utav? Han attackerar verkligen AfS och specifikt Jeff Ahl synnerligt "hårt".

Angry foreigner anser att det inte är lämpligt att anklaga SD för vad deras följare skriver samtidigt som han anser att Jeff Ahl skall stå till svars över vad någon har skrivit på Youtube.
Det var en kille som pratade om Judefrågan och Angry foreigner svarade på detta viset :

Jeff Ahl svarar på frågan :

Angry foreigner fortsätter :

Jeff Ahl svarar (Inte till inlägget ovan) :

Vad har Angry Foreigner för anledning att vara så aggressivt inställd mot AfS?
Nu kommer jag låta överdrivet konspiratorisk, men vi är ju på flashback så vars annars?
1. Han blir betald av någon att skriva dessa inlägg
2. Han känner panik över att AfS kommer gå igenom extremt många uppehållstillstånd och se vilka som har getts ut på felaktig basis, kanske går Angry foreigner under denna kategorin. Att han kom till Sverige på ett oärligt sätt?

Jag håller med om att det låter långsökt. Bara något som slog mig dock, och värt att skriva.
Se inte detta som mina 2 "officiella" ståndpunkter över varför han reagerar på detta sätt dock.

Han är desperat. AfS är ett hot mot att maximera SDs väljarsiffror. Detta är bara ett försök att skadekontrollera läckan, stoppa flödet ifrån SD till AfS. Politiken är det inget fel på, så man får ta till fulknep som att associera partiet med vissa väljares åsikter. Verkar inte funka särskilt bra.

Det börjar stå klarare och klarare att Sverigedemokraterna sakta börjat bli de nya frihetshatarna i samhället. De är så övertygade om partiets förträfflighet att de inte kan lägga band på sig själva när de får syn på den nya uppstickaren AfS.
AfS politik ÄR objektivt bättre än SDs, vilket inte tar lång tid att läsa sig till. Men nu har man investerat allt för mycket känslomässigt kapital i SD för att byta parti. Det var ju det här valet man skulle bli störst? Man kan ju äntligen konstatera vid jobbet att Jimmie, han är ju i alla fall en "bra retoriker" och att "Löfven är ju galen".
Det var ju nu man skulle ersätta Sossarna som den största etablissemangsgrisen.
Citera
2018-07-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jeff Ahl skriver i denna tråd att 99% av AfSarna inte är revolutionärer och det tackar jag för. Revolutioner slutar alltid illa, se bara på Sverige sedan 1968. AfS driver att riksdagsledamöterna ska kunna driva sina egna frågor med egen finansiering. Med den organisationen så kan det bli väldigt stor spridning på förslagen, ideologiskt.
Det beror på hur man definierar revolutionärt. Tror du mer menar åt det anarkistiska hållet som tokvänstern sysslade med på 70-talet med sina sönderbrytningar. Om man som parti vill skicka ut 20% av befolkningen (den hör inte hit), Lägga ner statstelevisionen, gå ur EU, lögga ned och slå samman möngder med myndigheter, halvera riksdagen, ta bort Landstinget. Det anser jag vara en form av total samhällsrevolution. Kalla det total samhällsomdaning om ordet känns bättre. Ordet revolution har en sinister klang så ta ett annat ord om du mår böttre. Vad AfS kallar sin nedrivning och återuppbyggnad av samhällsfunktioner är egalt. Det är resultatet och viljan som räknas! Och den finns!✌️
Citera
2018-07-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Nekrologen ?

https://www.dn.se/ledare/signerat/evelyn-schreiber-en-argare-sd-kopia-ar-ett-daligt-alternativ-for-sverige/

"En sak hade förstås varit om AFS kommit med nya, egna radikala förslag. Men bortsett från idéer om att ta bort alla begränsningar i yttrandefriheten (hets mot folkgrupp nämns specifikt) och att helt rita om vårt parlamentariska system, så vill AFS samma sak om SD. Deras partiprogram, som mest liknar ett manifest, kunde lika gärna ha varit hämtat från SD:s hemsida."
Citera
2018-07-11, 12:37
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jeff Ahl skriver i denna tråd att 99% av AfSarna inte är revolutionärer och det tackar jag för. Revolutioner slutar alltid illa, se bara på Sverige sedan 1968. AfS driver att riksdagsledamöterna ska kunna driva sina egna frågor med egen finansiering. Med den organisationen så kan det bli väldigt stor spridning på förslagen, ideologiskt.

Man måste ju ändå säga att vänstern lyckats med den revolution via kulturen man inledde på 1960-talet. Inser man inte det så finns risken att man underskattar vad som krävs för att besegra dem. Särskilt som det är starka globalistiska krafter som sponsrar vänstern.
Citera
2018-07-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Det beror på hur man definierar revolutionärt. Tror du mer menar åt det anarkistiska hållet som tokvänstern sysslade med på 70-talet med sina sönderbrytningar. Om man som parti vill skicka ut 20% av befolkningen (den hör inte hit), Lägga ner statstelevisionen, gå ur EU, lögga ned och slå samman möngder med myndigheter, halvera riksdagen, ta bort Landstinget. Det anser jag vara en form av total samhällsrevolution. Kalla det total samhällsomdaning om ordet känns bättre. Ordet revolution har en sinister klang så ta ett annat ord om du mår böttre. Vad AfS kallar sin nedrivning och återuppbyggnad av samhällsfunktioner är egalt. Det är resultatet och viljan som räknas! Och den finns!✌️

Nu var det Jeff Ahl som sa att AfS inte är revolutionärt, inte jag.
Citera
2018-07-11, 13:26
Medlem
Citat:

Jag skulle inte kalla det en total samhällsrevolution utan en total samhällsåterställning. Högerns motsvarighet till "revolutionär" är "reaktionär", vilket jag tycker är en lämpligare etikett för AFS (men kanske inte helt lämplig ändå).
Senast redigerad av belyi 2018-07-11 kl. 13:33.
Citera
2018-07-11, 13:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag har lyssnat på Den Kokta Grodan ca 15 avsnitt där Gustav och Erik attackerar allt och alla. Gott så långt, men de hatar 40- och 60-talisterna och verkar inte inse att de själva är 40-talisternas barn eller barnbarn. Gustav uttalade i ett avsnitt också en svag skepsis mot konservatismen. Gustav och Erik framstår som revolutionärer.

Det som hägrar är en romantisk idé om en nation som inte funnits. Detta är en bräcklig grund att stå på. Det är inte en konservativ idé om man inte önskar integrera sig med sina två föregående generationer. Revolutionärer vill glömma allt som varit och börja om med något helt nytt och oprövat.

Jag börjar ana att det är en ideologisk avgrund mellan Kasselstrand och Åkesson. Önskar Gustav kasta ut nutidshistorien och de bittra erfarenheterna? Som en svensk variant av Pol Pot. Åkesson är socialkonservativ inte en revolutionär nationalromantiker.

Jag planerar att rösta på AfS och är medlem sedan några dagar så det skulle vara trevligt med svar från dig som jag upplever har stor integritet. Kastet av plånboken i Almedalen var minnesvärd.

För det första så tycker jag att Gustav och Erik låter som Ian Wachtmeister och Lars Bern när de satt och pratade om gamla tider i Ians pod, om t.ex. hur kommunpolitiken fungerade på 50-talet. Dvs de låter som två kloka herrar som har koll på sin historia.

Sedan, Pol Pot liksom!? Visst, man kan gärna krydda sin retorik med färgstarka tilltag. Men hittar du verkligen inga mellanlägen mellan Åkessons uddlösa mesighet och Pol Pots vansinniga massmördande?

Till sist, om ideologiska begrepp som diskuterats en del här nu:

När jag använder konservatismen i positiv bemärkelse så tänker jag alltid på Edmund Burke. Man måste läsa Burke, annars fattar man ingenting. Men historiens bokslut för konservatismen som ideologi är fullkomligt uselt. Det är en ideologi som uppfanns efter liberalismen, som ett svar på den, och vars framgångar alltid varit: för lite, för sent och utan bestående effekt. I det långa loppet så har liberalismen/vänstern/progressivismen vunnit precis alla politiska strider.

Det är som i en bil där liberalen har hand om gaspedalen och den konservative har bromsen. Den konservative kan aldrig ta ut någon egen riktning, bara i viss mån bromsa liberalens vansinnesframfart. Den konservative har överlåtit all makt över färdriktningen till liberalen, som helt och hållet bestämt över resans väg. Bortsett från, att på varje plats man anländer till, så sitter den konservative och bromsar ett litet tag. Sedan flyger resan vidare ut i progressivismens vida vansinneslandskap.

Jeff Ahl har dock förklarat här att AfS tänker använda gaspedalen.

Radikalism/konservatism är ett motsatspar. De är som gasen och bromsen. Men om man vill protestera mot själva innehållet i galenskaperna, dvs mot progressivismen, så heter motsatsen reaktionär.

En revolutionär är alltid en radikal progressivist. Om man vill återställa terrorn, tyranniet och eländet som de ställt till med så heter det kontrarevolutionär.

Konservatismen är en snigel och därför meningslös (bortsett från att det är obligatoriskt att läsa Burke!). Om man lägger till prefixet social- före, så blir man dessutom svårskiljbar från en gråsosse.
Citera
2018-07-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belyi
Jag skulle inte kalla det en total samhällsrevolution utan en total samhällsåterställning. Högerns motsvarighet till "revolutionär" är "reaktionär", vilket jag tycker är en lämpligare etikett för AFS (men kanske inte helt lämplig ändå).

Ja Jeff Ahl kallar sig själv reaktionär i intervjun. Tänkte just det förut att det kunde kallas en reset, men återställning är ju ett bättre svenskt ord. Hoppas AfS är ett "nattväkteri-parti" dvs när de genomfört återställningen så återgår de till vanlig fotpatrullering utan att störa samhället med diverse progressiva idéer.
Citera
2018-07-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ja Jeff Ahl kallar sig själv reaktionär i intervjun. Tänkte just det förut att det kunde kallas en reset, men återställning är ju ett bättre svenskt ord. Hoppas AfS är ett "nattväkteri-parti" dvs när de genomfört återställningen så återgår de till vanlig fotpatrullering utan att störa samhället med diverse progressiva idéer.
"Samhällsåterställning" är ett starkt ord som kanske bäst förklarar vad AfS vill.

Jag gillar uttrycket
Senast redigerad av Byggnet 2018-07-11 kl. 15:39.
Citera
2018-07-11, 18:03
Medlem
Citat:
"Samhällsåterställning" är ett starkt ord som kanske bäst förklarar vad AfS vill.

Jag gillar uttrycket

Om man gör kommandot Ctrl+alt+Delete så kommer man in på menyn som visar ett alternativ som kallas aktivitetshanteraren.

Min föreställning är att det AfS vill göra är att öppna aktivitetshanteraren, trycka på programmet massinvandring och avinstallera det. Därefter installerar man programmet återvandring (fungerar som ett anti-virus program) som får jobba på till dess att önskat resultat och datorn är tom på virus och onödiga programsnuttar, information som belastar dator mm. Därefter så avinstalleras programmet mångkultur osv.

Ett samhälle mår inte bra av alltför stora förändringar på en gång. Det Nya Miljonprogrammet kommer att medföra stora påfrestningar på samhällskroppen.

Revolutioner är aldrig bra. Jag tror på en konsekvent och framåtriktad svensk reformpolitik. Det passar det svenska folkkynnet bättre. Ordning och reda ska det vara.
Senast redigerad av Ottokar 2018-07-11 kl. 18:07.
Citera
2018-07-11, 23:13
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ett samhälle mår inte bra av alltför stora förändringar på en gång. Det Nya Miljonprogrammet kommer att medföra stora påfrestningar på samhällskroppen.

Revolutioner är aldrig bra. Jag tror på en konsekvent och framåtriktad svensk reformpolitik. Det passar det svenska folkkynnet bättre. Ordning och reda ska det vara.

Så är det naturligtvis. En återvandring kommer aldrig att genomföras utan kraftiga protester och slitningar i samhället. Svenskar kommer att vända sig emot varandra och det kommer krävas en själslig, mental revolution i svensken för att en återvandring ska bli en realitet.

Ironiskt nog kräver Sverige en till massinförsel av invandrare, i volym av 2015 och 2016 för att de flesta svenskar ska vakna till. Den stora frågan är inte om vi ska ha en återvandring eller inte, svaret är glasklart, det är det viktigaste instrumentet för att stävja samhällsförfallet. Den stora frågan är hur vi ska få en majoriteten av svenskarna att motsätta sig mångkultur och invandring och förstå vikten av en omfattande utförsel av invandrare.
Citera
2018-07-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Så är det naturligtvis. En återvandring kommer aldrig att genomföras utan kraftiga protester och slitningar i samhället. Svenskar kommer att vända sig emot varandra och det kommer krävas en själslig, mental revolution i svensken för att en återvandring ska bli en realitet.

Ironiskt nog kräver Sverige en till massinförsel av invandrare, i volym av 2015 och 2016 för att de flesta svenskar ska vakna till. Den stora frågan är inte om vi ska ha en återvandring eller inte, svaret är glasklart, det är det viktigaste instrumentet för att stävja samhällsförfallet. Den stora frågan är hur vi ska få en majoriteten av svenskarna att motsätta sig mångkultur och invandring och förstå vikten av en omfattande utförsel av invandrare.

Det är just därför som det ska finnas ett återvandringspolitiskt program. Det är hundra olika små beslut inom olika lagstiftningar som behövs för att skruva åt systemet så att de mångkulturella diaspororna helt enkelt inser att det nog är läge att flytta hem igen.

Det kommer inte att behövas massutvisningar. Bara ett program som genomförs i god svensk byråkratisk ordning. Bidragssystem som skärps. Återkrav av studiemedel. Slut på förturer etc.

Statlig TV ska fyllas med glada reportage om hur fint det fungerar för de som flyttar hem igen. Att Bonniers koncern ska styckas upp bör också vara ett mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in