Citat:
Ursprungligen postat av
.SMOrcimus.PriME
Ja, jag skulle vilja påstå att man är revolutionärer då man vill förändra dagens samhälle från grunden och hela vägen upp till toppen. Gott så och därför min röst hamnar hos AfS.
Det är just revolution vi behöver, inte samma bana eller samma bana fast mindre.
Sen är det att föredra om det sker snyggt och prydligt, lugnt och fint via politiken istället för via vapen och våld på gatorna. Återigen varför AfS är värda en chans. Sen hur det blir med det i framtiden om ingen förändring sker är något man får ta då.
För (mer) våld på gatorna är vi garanterade, vilket vi alla är väl medvetna om

"Kärt barn har många namn" AfS är som flera lagt märke till ett inte helt renodlat socialkonservativt parti. Jag tror AfS gör bäst i att inte använda det uttrycket så mycket mer. SD har förändrats till ett mer liberalt parti, och urholkar därmed ordet socialkonservatism.
Inom industrin finns ett uttryck: "Total re-engineering" Det innebär att när man kommit till världs ände med förbättringar eller på annat sätt inte längre kan utveckla inom givna ramar, så kör man allt helt nytt. Ett exempel är bilindustrin som vid varje ny bilmodell bygger en helt ny fabrik.
samma gäller AfS vision om samhällsbygget. Bättre att riva ner och bygga nytt. Det gäller ex SVT och EU. Det får bli något helt annat istället. Så i den kontexten säga att AfS är socialkonservativa fungerar inte. AfS är snarare ett revolutionärt parti med konservativa åsikter.
Som sagt, Socialkonservatism bör inte användas i samma mening som AfS.