2018-07-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sa Q något om Kavanaugh?

En man som tidigare har sagt att en sittande president inte skall kunna utredas eller ens ställas inför rätta oavsett vilket brott.

Samt som är aktivt emot abort (detta ovanpå tjafset om bröstmjölken som Q tydligen inte har pratat om) så verkar det nästan som att Q inte har koll på vad Trump och hans administration vill och gör för Q missar de detaljer som inte går att räkna ut.

Vissa saker verkar snarare framstå som säkra gissningar med en lite skvätt tur.

Ja, det finns en risk att USA snart blir som i serien The Handmaidstale.
Tycker det finns många likheter där.
Citera
2018-07-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu diskuterade vi dock (på ditt initiativ) arbetslösheten bland hispanics/latinos.
Den var 11,3% när Obama tillträdde (på väg upp mot över 12,9% i augusti 2009 ) och hade sjunkit till 5,6% när han avgick som president.

Inte ens du kan väl få 11,3% till "nästintill identisk" med 5,6%?
Det är under hälften...

https://data.bls.gov/timeseries/LNS14000009?include_graphs=false&output_type=colum n&years_option=all_years

Man skall inte kasta sten i glashus.

EDIT: Här får du ett tjosigt diagram också om det är svårt att förstå siffror i skrift: https://imgur.com/a/jFvsnBW

EDIT 2: Om vi istället tittar på TOTAL arbetslöshet i USA under Obamas ämbetsperiod så sjönk den från 8,3% /steg till 10% i oktober 2009) till 4,3% när Obama avgick. Inte heller det är ens nästan "nästintill identisk" som du ljög ihop..

Har inte Trump bara sagt att arbetslösheten hos latinos är lägst under hans presidency?

Vad jag kan läsa mig till i det ni skrivit så ju stämmer det, 5.0% är lägst?

Varför skall han lyfta fram om/att Obama gjorde något bra, finns väl inte ett politiskt parti i världen som lyfter fram hur bra motståndarna är i samma andetag som dom försöker bigga sig själva, det ligger väl inte i deras natur
Citera
2018-07-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Har inte Trump bara sagt att arbetslösheten hos latinos är lägst under hans presidency?

Vad jag kan läsa mig till i det ni skrivit så ju stämmer det, 5.0% är lägst?

Varför skall han lyfta fram om/att Obama gjorde något bra, finns väl inte ett politiskt parti i världen som lyfter fram hur bra motståndarna är i samma andetag som dom försöker bigga sig själva, det ligger väl inte i deras natur

Här:

Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Trump retweets Steve Cortes:

"Today's report: Hispanic jobs hit another record, unemployment at an all-time low. Of 9 months in history under 5% jobless for Latinos, 8 of them have been in last year under Pres Trump!!

My article on this topic from May, when streak was then 6 of 7..."

Så det är ju fullständigt rimligt att påpeka att denna utveckling inte börjat med Trump.
Citera
2018-07-10, 20:47
Medlem
Raglefants avatar
Vilka "sealed cases" är det som matas in i PACER, och finns det något som motsäger att de anons som gräver i detta tar med ALLA "sealed cases"?

Här är FJC-dokumentet med antalet "sealed cases" från 2006 som folk pratar om: https://drive.google.com/file/d/1B_ZhvANgwS65nHCpJWy0plJugbuPWYhW/view

Ur dokumentet:

We found 576 sealed civil cases among 245,326 civil cases filed in 2006

We found 1,077 sealed criminal cases among 66,458 criminal cases filed in 2006

We found 15,177 sealed magistrate judge cases, among 97,155 magistrate judge cases filed in
2006

We found 8,121 sealed miscellaneous cases, among 24,099 miscellaneous cases filed in 2006

Totalsumma: 24.951 "sealed cases" under 2006. (2080 st/månad)

Totalt antal från 1 november 2017 till idag: ca 40.000. (4800 st/månad)

(Detta under förutsättning att PACER och anons faktiskt räknar in alla "sealed cases", inte bara "sealed criminal cases". Men det gör de väl, eller finns det något som motsäger det?)

Antalet är ganska mycket större 2018 än 2006, men:

1) Av de nästan 25.000 sealed cases från 2006 rör bara en liten del (1.077) "sealed indictments". Vilket är vad som är intressant att jämföra när man spekulerar om en uppgörelse med den djupa staten.

2) Om jag har förstått rätt ifråga om PACER och anons grävande i detta, har vi inte en aning om hur många "sealed indictments" som gömmer sig i de 40.000 "sealed cases" från 1 november förra året till idag. De kan ha ökat i samma takt som övriga "sealed cases", mycket snabbare, eller inte alls.

3) Hela ökningen kan alltså bestå av småbrott, övervakningsbeslut etc, till följd av att övervakningssamhället vuxit under Obama, eventuella lagändringar jag inte känner till etc.

4) Den enda orsaken att tro att de 40.000 "sealed cases" rymmer ett stort antal "sealed indictments" relaterade till en stor uppgörelse med den djupa staten är att QAnon skrivit det på internet.

Eller har jag missat något? Jag hoppas att jag har det -- ingen skulle bli gladare än jag om Trump burade in hela "träsket" i Guantanamo. Men jag tycker att det ser ut som om Q helt enkelt lyckats dupera en massa människor att tro på sagor.
Citera
2018-07-10, 22:00
Medlem
Raglefants avatar
Eftersom jag inte kan redigera förra inlägget längre: Det var närmare bestämt inte ens 1.077 "sealed indictments" år 2006, utan det var 1.077 "sealed criminal cases". Av dessa var 284 "sealed indictments".

Men vi har alltså, om jag förstått rätt, inte en susning om hur många "sealed indictments" som de 40.000 "sealed cases" rymmer, vilket gör siffran i stort sett meningslös.

Om jag inte missat något alltså. Har jag det så hoppas jag att någon kan förklara vad.
Citera
2018-07-11, 06:31
Medlem
Fortfarande ingen som tycker att trumps handelskrig med Kina är värt att prata om, skeptiker eller Qfollowera alike.

Det är väl betydligt större än allt annat vi diskuterar in absurdum...
Citera
2018-07-11, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Här:

Så det är ju fullständigt rimligt att påpeka att denna utveckling inte börjat med Trump.

Ja det kan man ju göra men att förvänta sig att Trump skulle göra det är väl att dra det lite långt, eller att kritisera trump för uttalandet, jag tycker det var fakta.
Citera
2018-07-11, 09:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Fortfarande ingen som tycker att trumps handelskrig med Kina är värt att prata om, skeptiker eller Qfollowera alike.

Det är väl betydligt större än allt annat vi diskuterar in absurdum...

Visst, men har Q sagt något om handelskriget som är värt att diskutera?
Citera
2018-07-11, 10:25
Medlem
Trump är i Bryssel och pratar med NATO deep state puppies, och påminner dem om något med några tweets:

Citat:
Bilateral Breakfast with NATO Secretary General in Brussels, Belgium...Översätt tweet

Citat:
Many countries in NATO, which we are expected to defend, are not only short of their current commitment of 2% (which is low), but are also delinquent for many years in payments that have not been made. Will they reimburse the U.S.?

Citat:
The European Union makes it impossible for our farmers and workers and companies to do business in Europe (U.S. has a $151 Billion trade deficit), and then they want us to happily defend them through NATO, and nicely pay for it. Just doesn’t work!

Trump talar klarspråk, som vanligt.
Senast redigerad av Q-follower 2018-07-11 kl. 10:30.
Citera
2018-07-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst, men har Q sagt något om handelskriget som är värt att diskutera?

Är inte just DET värt att diskutera

Vi sitter och gnabbas om helt irrelevanta detaljer när Trump just startat, och håller på att eskalera, ett handelskrig med Kina.

Varför är det INTE intressant för Q...

Vi har ju fått veta att NK är demilitariserat och sedan länge på good terms med Trump trots medias lögner.
Vi vet att han sparar Israel till sist.
Vi vet att Iran är näst.
Vi vet väl en del om Ryssland (orkar inte söka).

Det som trumfar allt det där tillsammans är ju faktiskt Trumps handelskrig med Kina och vi har inte hört någonting.

Och som de independent thinkers vi då utger oss för att vara så låter vi blir att diskutera det...

Nästa intressanta utveckling är att USA på allvar börjar ge upp Syrien, har Q diskuterat det (vet inte).
Citera
2018-07-11, 10:42
Medlem
Trump, med några tweets och retweets om Hispanics och arbetslöshet:

Citat:
A recent Emerson College ePoll said that most Americans, especially Hispanics, feel that they are better off under President Trump than they were under President Obama.

Citat:
Today's report: Hispanic jobs hit another record, unemployment at an all-time low. Of 9 months in history under 5% jobless for Latinos, 8 of them have been in last year under Pres Trump!!

Citat:
“Hispanic-Latino Unemployment Rate Hits Lowest Level on Record in June”
Senast redigerad av Q-follower 2018-07-11 kl. 10:58.
Citera
2018-07-11, 11:39
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Vilka "sealed cases" är det som matas in i PACER, och finns det något som motsäger att de anons som gräver i detta tar med ALLA "sealed cases"?

Här är FJC-dokumentet med antalet "sealed cases" från 2006 som folk pratar om: https://drive.google.com/file/d/1B_ZhvANgwS65nHCpJWy0plJugbuPWYhW/view

Ur dokumentet:

We found 576 sealed civil cases among 245,326 civil cases filed in 2006

We found 1,077 sealed criminal cases among 66,458 criminal cases filed in 2006

We found 15,177 sealed magistrate judge cases, among 97,155 magistrate judge cases filed in
2006

We found 8,121 sealed miscellaneous cases, among 24,099 miscellaneous cases filed in 2006

Totalsumma: 24.951 "sealed cases" under 2006. (2080 st/månad)

Totalt antal från 1 november 2017 till idag: ca 40.000. (4800 st/månad)

(Detta under förutsättning att PACER och anons faktiskt räknar in alla "sealed cases", inte bara "sealed criminal cases". Men det gör de väl, eller finns det något som motsäger det?)

Antalet är ganska mycket större 2018 än 2006, men:

1) Av de nästan 25.000 sealed cases från 2006 rör bara en liten del (1.077) "sealed indictments". Vilket är vad som är intressant att jämföra när man spekulerar om en uppgörelse med den djupa staten.

2) Om jag har förstått rätt ifråga om PACER och anons grävande i detta, har vi inte en aning om hur många "sealed indictments" som gömmer sig i de 40.000 "sealed cases" från 1 november förra året till idag. De kan ha ökat i samma takt som övriga "sealed cases", mycket snabbare, eller inte alls.

3) Hela ökningen kan alltså bestå av småbrott, övervakningsbeslut etc, till följd av att övervakningssamhället vuxit under Obama, eventuella lagändringar jag inte känner till etc.

4) Den enda orsaken att tro att de 40.000 "sealed cases" rymmer ett stort antal "sealed indictments" relaterade till en stor uppgörelse med den djupa staten är att QAnon skrivit det på internet.

Eller har jag missat något? Jag hoppas att jag har det -- ingen skulle bli gladare än jag om Trump burade in hela "träsket" i Guantanamo. Men jag tycker att det ser ut som om Q helt enkelt lyckats dupera en massa människor att tro på sagor.

Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Eftersom jag inte kan redigera förra inlägget längre: Det var närmare bestämt inte ens 1.077 "sealed indictments" år 2006, utan det var 1.077 "sealed criminal cases". Av dessa var 284 "sealed indictments".

Men vi har alltså, om jag förstått rätt, inte en susning om hur många "sealed indictments" som de 40.000 "sealed cases" rymmer, vilket gör siffran i stort sett meningslös.

Om jag inte missat något alltså. Har jag det så hoppas jag att någon kan förklara vad.

Det är ”Sealed criminal cases” det handlar om enligt de som samlar in dom. Länken jag postar i slutet har dubbelkollat Oregon och där stämmer det åtminstone.

Det är korrekt att vi inte kan avgöra hur många indictments som finns där men det finns inget som tyder på att det skulle vara annat än ökad aktivitet och om ration stämmer från 2006 kan vi alltså räkna med ca 10000 indictments. Jag sitter på telefonen och är lite stressad så har minimal chans att posta mer länkar men sök på några av de ”case dockets” som har ”unsealats” nyligen kan du se lite hur det ser ut när ett sealed case unsealas och vad det brukar innehålla däribland indictments. Ska försöka återkomma i frågan och göra lite mer research.

https://kwynn.com/t/8/02/pacer/pacer.html

Edit: Kolla exempelvis MS13 där ca 10 åkte dit nyligen borde finnas en case docket där! Eller U1 som unsealed tidigare i år!
Senast redigerad av BushwickBill 2018-07-11 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in