Vilka "sealed cases" är det som matas in i PACER, och finns det något som motsäger att de anons som gräver i detta tar med ALLA "sealed cases"?
Här är FJC-dokumentet med antalet "sealed cases" från 2006 som folk pratar om:
https://drive.google.com/file/d/1B_ZhvANgwS65nHCpJWy0plJugbuPWYhW/view
Ur dokumentet:
We found 576 sealed civil cases among 245,326 civil cases filed in 2006
We found 1,077 sealed criminal cases among 66,458 criminal cases filed in 2006
We found 15,177 sealed magistrate judge cases, among 97,155 magistrate judge cases filed in
2006
We found 8,121 sealed miscellaneous cases, among 24,099 miscellaneous cases filed in 2006
Totalsumma: 24.951 "sealed cases" under 2006. (2080 st/månad)
Totalt antal från 1 november 2017 till idag: ca 40.000. (4800 st/månad)
(Detta under förutsättning att PACER och anons faktiskt räknar in alla "sealed cases", inte bara "sealed criminal cases". Men det gör de väl, eller finns det något som motsäger det?)
Antalet är ganska mycket större 2018 än 2006, men:
1) Av de nästan 25.000 sealed cases från 2006 rör bara en liten del (1.077) "sealed indictments". Vilket är vad som är intressant att jämföra när man spekulerar om en uppgörelse med den djupa staten.
2) Om jag har förstått rätt ifråga om PACER och anons grävande i detta, har vi inte en aning om hur många "sealed indictments" som gömmer sig i de 40.000 "sealed cases" från 1 november förra året till idag. De kan ha ökat i samma takt som övriga "sealed cases", mycket snabbare, eller inte alls.
3) Hela ökningen kan alltså bestå av småbrott, övervakningsbeslut etc, till följd av att övervakningssamhället vuxit under Obama, eventuella lagändringar jag inte känner till etc.
4) Den enda orsaken att tro att de 40.000 "sealed cases" rymmer ett stort antal "sealed indictments" relaterade till en stor uppgörelse med den djupa staten är att QAnon skrivit det på internet.
Eller har jag missat något? Jag hoppas att jag har det -- ingen skulle bli gladare än jag om Trump burade in hela "träsket" i Guantanamo. Men jag tycker att det ser ut som om Q helt enkelt lyckats dupera en massa människor att tro på sagor.