Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Svar 1/ Det är du själv som drar in en skribent i ditt svar till den skribenten i ert lilla självgoda skitsnack bakom ryggen. Det är ju bara att gå bakåt i tråden och läsa själv. Mina uteblivna svar till den skribenten du drar in, i april,maj tex (jag försökte att följa direktiv) samt dina egna predikningar som jag varken läst eller svarat på.
Det här är inget svar på min fråga. Det är dina egna paranoida vanföreställningar om att man "går bakom ryggen på dig". Jag skiter fullständigt i dina uteblivna svar till någon. Vem bryr sig? Är du trådens huvudämne som jag bör ha koll på, d.v.s vilka skribenter du svarar eller inte?! Har du en släng av narcissism som tror att alla bryr sig om varje steg du tar, vad du skriver, vilka du väljer att svara? Och mina "predikningar" är de riktade till dig, eller? Är inte ofta jag läser alla dina inlägg eller ens svarar på¨dessa, då jag anser att mycket är rena flummerier, eget tyckande samt att du spårar ur och inte håller dig till ämnet. Är snarare DU som svarar på mina inlägg och inte tvärtom. Ska jag känna mig stalkad då, av dig? Det var detta påstående som jag ville ha ett svar på men fick bara geggamojja tillbaka.
Citat:
Det finns ingen lag som säger att du tex måste stå i dörren och lyssna på försäljningsargument eller på någon från frikyrkan som vill resonera sin tro med dig. Var har du fått det ifrån?
Min fråga löd:
Vad har du fått det här ifrån? Har jag påstått det? Det är ju mig du svarar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
2/ Det finns ingen skyldighet att svara skribenter. Om en skribent inte svarar och vänder andra kinden till provokationer så respekterar man det om man är en sund människa. Om DU vill resonera via mess till en bekant och Denne inte önskar det och inte svarar dig, sätter du då igång och bombarderar din bekant med dina åsikter varje dag, trots att du inte får svar? Och snackar du runt i bekantskapskretsen att din bekant då är fakta recistent för att den inte önskar lyssna på dig?
Jag tror nog att du vet vad sådant här osunt beteende kallas för i verkligheten. Men tydligen är det OK på ett forum.
Min fråga löd:
Stalka? Trakassera? Vad fan menar du? Känner du sig stalkad och trakasserad av mig? Du beskriver det som ett "väldigt osunt beteende som brukar leda till polisanmälan". Vad fick jag för svar på det av dig? Ett långsökt resonemang om att man inte behöver svara skribenter om man vill och sen drar du igång ett resonemang där du liknar mig vid någon som i verkligheten bombarderar en bekant med åsikter trots att denne inte vill?!
Jag finner sannerligen oftast inte dina inlägg intressanta eller läsvärda och kommenterar sällan det du skriver. Enbart när det är något jag märker låter väldigt vilseledande.
Var får du bombardemanget, stalking och trakasserier ifrån? Är det din önskedröm att jag ska bombardera dig med kommentarer på dina inlägg? För så är ju verkligen inte fallet nu och har heller aldrig varit.
Vill du vara lite mer betydelsefull, lite mera i centrum? Egot behöver lite näring?
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Svar 3/ Tålamod? Att oombedd ösa sina åsikter över en skribent som inte svarar dig?
När jag skrev i inlägget att jag har "tålamod" att besvara det jag anser vara felaktigheter, gällande psykopati t.ex, så skriver du att "det kallas definitivt inte för tålamod utan för kriminellt beteende". Frågan som du inte besvarar, likt övriga frågor löd:
"Mitt tålamod är alltså ingen bra egenskap utan ett "kriminellt beteende"?
Och vad menar du med "att oombedd ösa sina åsikter över en skribent som inte svarar dig"?
Du verkar sakna en riktig verklighetsuppfattning. Jag öser inga åsikter över dig, men jag förstår att det är vad du önskar, eftersom du påtalar detta felaktiga påstående hela tiden. Att jag skulle bombardera dig med åsikter som du "väljer" att inte svara på, för du är liksom lite högre stående än de andra här inne. Tråkigt för dig att att du är så ointressant så jag inte bombarderar dig med kommentarer då. Det vore något för egot, eller hur?
Jag börjar mer och mer förstå din inlevelse och desperation till att försköna bilden av PM. Det är lättare för dig att identifiera dig och sympatisera med mördaren än med offret. Du förstår hur det kan kännas i den narcissistiska bubblan med självgodheten drypandes.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Framförallt då du säkert vet att vi är överens i allt väsentligt i detta fallet.
Självgodhet är ingen dygd. Så den tar jag ifrån dig genom att säga att jag inte känner mig överens alls i allt väsentligt med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Med den lilla skillnaden att jag är positivt inställd till terapi och behandling samt human kriminalvård.
Nej, med den lilla skillnaden att du försöker försköna och förmildra bilden av mördaren och att du fortfarande tror att han kan bli botad från b.la psykopatin - som den allra första i världen. Sen är det lite annat som skall botas också där prognosen ser likadan ut ungefär - hans sexualsadism. Du förväntar dig och hoppas på ett mirakel, att stackars Madsen ska bli mänsklig, att all ondska plötsligt är puts väck. Lycka till med dina drömmar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
När en människa ligger ner och förlorat allt, då är de oskadliggjorda. Och då tycker inte jag att det finns någon anledning att fortsätta att sparka på dem och gotta sig i skadeglädje. Det är inte jag. Men jag lägger mig oftast inte i om andra har det behovet. Mer än direkt osanna påståenden om mördaren utan belägg och bevis. Sedan får man tro och ha teorier. Det har vi alla.
Det är EN människa i det här fallet som legat ner och förlorat allt, t.o.m sitt liv. Fastbunden, utan minsta lilla chans att undkomma, har hon torterats med knivhugg, med djupa hugg av en vässad mejsel, genomborrat underliv, halsen avskuren. Styckad och dumpad till havs. DET är verklighet och sanning. Vill du mjäka på och tycka synd om den psykopatiske sadistmördaren och känna att du har ett gott samvete med det, gör du det, om du har det behovet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag är alltid intresserad av psykologin bakom ett brott. Och då får man ju ofta söka i barndomen. Men det får jag inte för dig. För då är det "snyftigt"! Och -"Skärp dig"! Och en lååång upplyftande

moralpredikan.
Du förvränger som vanligt allt man sagt, så att det skall bli till din fördel. Känner igen beteendet, det gör nog också du? Lite tröttsamt. Det jag vänt mig mot är att du har en speciell agenda, där
du vill få Madsen att framstå som en liten stackare, frånta honom en del av ansvaret i hans brutala gärning. Han var ju bara en stackars nörd, gjorde inte en fluga förnär och kan absolut inte haft några tendenser till sadistiska fantasier förrän sista åren och har såklart varit alldeles felfri och snäll framtill mordet på Kim. Förutom då att han kollat på lite dödsporr och sådant. När du beskriver hans uppväxt och ungdom blir din agenda alldeles övertydligt genomskinlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag tror att jag är vuxen nog att själv bestämma vad jag är intresserad av.
Och vilka diskussioner jag är intresserad av.
Sedan är det alltid positivt med boktips. Robert Hare påstås vara dagsfärsk forskning (med 25 år på nacken?)
Självklart tänker jag läsa "psykopatens värld". Men jag föredrar att läsa den själv i sin helhet och bilda mig en EGEN uppfattning. Och inte "citat;" dvs lösryckta citat ur sitt längre sammanhang som jag ska tvingas köpa rakt av. Det påminner verkligen om frikyrkopastorers metoder.

Hjärntvätt och propaganda. EDIT: Och det är jag väldigt allergisk emot.
Du verkar ha genomlidit någon hemsk period i ditt liv som har med frikyrkor, hjärntvätt och propaganda att göra eftersom du ständigt återkommer till detta. Någon sekt möjligtvis? Men, blanda inte in sådant i tråden och mot andra skribenter, även om du fortfarande känner någon slags frustration över detta.
Och, du kan sluta att stalka, trakassera och bombardera mig nu med dina åsikter och din överdrivna självgodhet, för det känns nästan som ett kriminellt beteende. Och, inse att du bara är en skribent bland alla andra och inte trådens huvudattraktion, även om egot då får sig en törn.