2018-07-10, 22:07
Medlem
Det är inget nytt program på tv, allt går i repris mer eller mindre. Varför var svensk tv som bäst under 90-talet/00-talet? Då var det inte lika mycket repriser och alla satsade på sin sak... Har de tappat alla idéer? Borde finnas någon i tv-rutan som kan komma med idéer som säkert hade gjort svensk tv till en vinnare.

Nu är det mest skitprogram som Bonde söker fru, Halv åtta hos mig, Veterinärerna, Hela sverige bakar osv osv osv... En jävla massa skitprogram, mycket sällan det är något bra program och framför allt något nytt... En massa importerade idéer också.

Varför är svensk tv så jävla dåligt? Behöver inte vara någon hjärnforskare för att fatta vad svenska folket vill se.
Citera
2018-07-10, 22:10
Medlem
Halloween2s avatar
Vad vill svenska folket se då? tv är för idioter och barn. Enda gången jag använder tvn är till någon sport eller för att bli trött på natten och då vet jag att det finns något att se. (family guy, våra värsta år, seinfeld...)
Citera
2018-07-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad vill svenska folket se då? tv är för idioter och barn. Enda gången jag använder tvn är till någon sport eller för att bli trött på natten och då vet jag att det finns något att se. (family guy, våra värsta år, seinfeld...)
De vill se tävlingsprogram för det mesta. Varför inte skapa nya komediserier som går på tv som alla kan se med bra skådespelare? Nya dramaserier/äventyr/resemagasin osv.
Citera
2018-07-10, 22:17
Medlem
Originalets avatar
Samma skit om inte ännu sämre i Norge.
Citera
2018-07-10, 22:18
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
De vill se tävlingsprogram för det mesta. Varför inte skapa nya komediserier som går på tv som alla kan se med bra skådespelare? Nya dramaserier/äventyr/resemagasin osv.

Komedi fungerar inte längre. C skådisar med tillagt skratt. Sen så är det väl mycket på nätet istället som gör att tv inte fixar ''nytt''.
Citera
2018-07-10, 22:50
Medlem
Opiumtal18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Originalet
Samma skit om inte ännu sämre i Norge.

Precis, instämmer. Såg "Norges Tuffaste" riktigt dåligt flyt och stundtals pinsamma moment.
Citera
2018-07-10, 22:57
Medlem
EnGodForlorares avatar
För många reklamkanaler. 90-talet var svensk tv:s guldålder. Vi hade Rederiet, Vita Lögner, Tre Kronor och en massa roliga lekprogram som Harald Treutiger ledde. Och så hade vi Bullen! Med Martin Timell på den tiden innan han blev en äcklig snuskgubbe.
Citera
2018-07-10, 23:24
Medlem
Trollfeeders avatar
TV suger och det är för att det har kommit bättre alternativ. Vi har mer tillgång på underhållning än någonsin. Man kan streama vad man vill, när man vill. Hade man rullat 90-talets TV idag så hade du ändå inte gillat det tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
För många reklamkanaler. 90-talet var svensk tv:s guldålder. Vi hade Rederiet, Vita Lögner, Tre Kronor och en massa roliga lekprogram som Harald Treutiger ledde. Och så hade vi Bullen! Med Martin Timell på den tiden innan han blev en äcklig snuskgubbe.

Eller innan det blev känt?
Citera
2018-07-10, 23:37
Medlem
jipeesss avatar
vad är svensk tv?
Citera
2018-07-10, 23:57
Medlem
Forzos avatar
Bristen på bra komediserier hänger väl ihop med att vi inte har några bra komiker längre, alla gamla som är kvar har gått och blivit extremt skitnödiga och alla nya är helt värdelösa...
Citera
2018-07-11, 02:43
Medlem
Koettbullens avatar
Problemet med svensk tv är detsamma som svensk film: inkompetens. Samtliga aktörer kommer från teater och rollspelar i film och TV som om de vore på en teaterscen, det vill säga överspelat tjafs. Svensk TV- och film har passerat sin gyllene period, numera får vi stå ut med Beck 25 och Farmen.
Citera
2018-07-11, 06:28
Medlem
75190255508s avatar
Finns det någon annanstans som har bättre tv än Sverige? Var jag än är så tycker jag utbudet på tv är ungefär lika kasst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in