Citat:
Tack så mycket ni båda, tålamodet är det inget fel på
Framförallt #develi har ju genom vedertagen vetenskaplig forskning m.m försökt att pedagogiskt bota de faktarestistenta och de felaktiga påståenden som framförts som mycket påminner om 70-talsflum. Även jag gör vad jag kan och även flera andra som månar om att felaktigheter gällande psykopati m.m inte skall spridas i tråden. Peter Madsen är en psykopat av värsta sorten som tillsammans med andra grava störningar visat sig i detta fasansfullt brutala sexualsadistiska mord av Kim. Tänker t.ex på hur mekaniskt Peter Madsen svarade på varför han styckade Kims kropp: – 'Vad gör du med ett stort problem? Du delar upp det i några mindre.'
Det mekaniskt omänskliga. Ren ondska, utan minsta samvete, andra människors existensberättigande struntar han i. Han tar det han vill ha, det är HAN och SINA behov det gäller.
Här handlar det om en människa där en fasansfull ondska är "inbyggd", det är hans naturliga personlighet. Ondskan personifierad, ondskan som genomsyras av den ultimata egoismen, omänskligheten och empatilösheten. Totalt obotbar, totalt oemottaglig för någon behandling. Han är den han är, har ingen självinsikt och ser sig som någon som står högt över alla andra.
Jag säger som tidigare, Peter Madsen är ett onskefullt psykopatiskt monster - förklädd till människa.
Och så kommer han att förbli, därav en allvarlig fara för andra människor, för alltid.
Framförallt #develi har ju genom vedertagen vetenskaplig forskning m.m försökt att pedagogiskt bota de faktarestistenta och de felaktiga påståenden som framförts som mycket påminner om 70-talsflum. Även jag gör vad jag kan och även flera andra som månar om att felaktigheter gällande psykopati m.m inte skall spridas i tråden. Peter Madsen är en psykopat av värsta sorten som tillsammans med andra grava störningar visat sig i detta fasansfullt brutala sexualsadistiska mord av Kim. Tänker t.ex på hur mekaniskt Peter Madsen svarade på varför han styckade Kims kropp: – 'Vad gör du med ett stort problem? Du delar upp det i några mindre.'Det mekaniskt omänskliga. Ren ondska, utan minsta samvete, andra människors existensberättigande struntar han i. Han tar det han vill ha, det är HAN och SINA behov det gäller.
Här handlar det om en människa där en fasansfull ondska är "inbyggd", det är hans naturliga personlighet. Ondskan personifierad, ondskan som genomsyras av den ultimata egoismen, omänskligheten och empatilösheten. Totalt obotbar, totalt oemottaglig för någon behandling. Han är den han är, har ingen självinsikt och ser sig som någon som står högt över alla andra.
Jag säger som tidigare, Peter Madsen är ett onskefullt psykopatiskt monster - förklädd till människa.
Och så kommer han att förbli, därav en allvarlig fara för andra människor, för alltid.
Citat:
Vilka skribenter du svarar eller inte bryr jag mig inte om. Men, nu hade du svarat mig och du har ändå inte besvarat några av de frågor jag ställde angående dina ganska allvarliga påhopp och påståenden om mig. Så, då tar jag det igen, du står väl för det du skriver? Borde vara enkelt för dig då att svara på mina frågor. Och, jag tog med mitt inlägg ovan som du besvarade, vilket inte på något vis föranleder dig någon rätt till de slutsatser och kommentarer om mig som du hade.Du kanske ska läsa om ditt eget inlägg som jag svarade på, så förstår du mycket väl vad jag syftade på. Du är ju inte helt ointelligent.
All forskning bygger på empiri. Och utan försök till behandling kan man ju inte få erfarenhet.
Och jag anser att alla försök att behandla sexuella avvikelser är vettigt. Om inte annat för forskningen på området. Och det tycks rättspsykiatrin också tycka. Annars hade de inte bedrivit behandling/terapi i fängelser. Det säger väl sig självt. Eller hur?
Du behöver naturligtvis inte hålla med mig. Men respektera om en skribent inte önskar svara.
Det betyder oftast att de inte tycker att det är meningsfullt att fortsätta diskussionen (eller snarare kriget).
All forskning bygger på empiri. Och utan försök till behandling kan man ju inte få erfarenhet.
Och jag anser att alla försök att behandla sexuella avvikelser är vettigt. Om inte annat för forskningen på området. Och det tycks rättspsykiatrin också tycka. Annars hade de inte bedrivit behandling/terapi i fängelser. Det säger väl sig självt. Eller hur?
Du behöver naturligtvis inte hålla med mig. Men respektera om en skribent inte önskar svara.
Det betyder oftast att de inte tycker att det är meningsfullt att fortsätta diskussionen (eller snarare kriget).
Du skrev b.la
Citat:
Om man ignorerar en skribent i två månader helt så betyder inte det att man är faktarestistent.
Det finns ingen lag som säger att du tex måste stå i dörren och lyssna på försäljningsargument eller på någon från frikyrkan som vill resonera sin tro med dig. Var har du fått det ifrån?
I verkligheten kan man inte stalka och trakassera folk med sina åsikter om de väljer att inte svara på mess tex. Sådant väldigt osunt beteende brukar leda till polisanmälan samt kontaktförbud.
Och det kallas definitivt inte för "tålamod". Utan kriminellt beteende.
Det finns ingen lag som säger att du tex måste stå i dörren och lyssna på försäljningsargument eller på någon från frikyrkan som vill resonera sin tro med dig. Var har du fått det ifrån?
I verkligheten kan man inte stalka och trakassera folk med sina åsikter om de väljer att inte svara på mess tex. Sådant väldigt osunt beteende brukar leda till polisanmälan samt kontaktförbud.
Och det kallas definitivt inte för "tålamod". Utan kriminellt beteende.
Mina frågor angående ditt första påstående:
#1. Vad har du fått det här ifrån? Har jag påstått det? Det är ju mig du svarar.
Sen, angående stalking, trakasserier, kriminellt beteende m.m
#2. Stalka? Trakassera? Vad fan menar du? Känner du sig stalkad och trakasserad av mig? Du beskriver det som ett "väldigt osunt beteende som brukar leda till polisanmälan". Låter mycket oroväckande med sådan paranoia, då måste du nog söka hjälp. Seriöst och välmenat av mig. Har aldrig hört något liknande som kommentar till mig, blir alldeles förbluffad.
När jag skrev i inlägget att jag har "tålamod" att besvara det jag anser vara felaktigheter, gällande psykopati t.ex, så skriver du att "det kallas definitivt inte för tålamod utan för kriminellt beteende".
Där kan man snacka om paranoida påhopp. Riktigt otäckt.
#3. Mitt tålamod är alltså ingen bra egenskap utan ett "kriminellt beteende"?
Svara nu på ovanstående frågor, tack.
Avslutar ungefär som sist:
Jag diskuterar mordfallet. Psykiatri har alltid varit ett stort intresse och eftersom PM har svåra personlighetsstörningar som b.la grav psykopati, narcissist och har begått detta genomvidriga sexulsadistiska dåd, utan vare sig ånger eller samvete är det ganska viktigt att framföra att det inte finns några förmildrande omständigheter eller att han skulle svara på någon terapi eller behandling.
Det är Madsen som är ett ondskefullt monster, så du kan sluta att leta ondskefulla monster bland oss skribenter. Vi diskuterar mordfallet och vi diskuterar psykopati, sexualsadism, ren ondska och annat som Madsen personlighet består av.
EDIT: Ser att du gjorde en fulredigering i hopp om att slippa svara MIG? Där har du fel, det var MIG du svarade och MINA frågor du ska besvara även om du i efterhand så otroligt fånigt lade till: "Det var du själv som drog in en annan skribent och talade för er båda. Bill & Bull" o en barnslig smiley.
Moget!
Senast redigerad av magiciadehex 2018-07-10 kl. 15:40.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-07-10 kl. 15:40.
moralpredikan.
.