2018-07-10, 15:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack så mycket ni båda, tålamodet är det inget fel på Framförallt #develi har ju genom vedertagen vetenskaplig forskning m.m försökt att pedagogiskt bota de faktarestistenta och de felaktiga påståenden som framförts som mycket påminner om 70-talsflum. Även jag gör vad jag kan och även flera andra som månar om att felaktigheter gällande psykopati m.m inte skall spridas i tråden. Peter Madsen är en psykopat av värsta sorten som tillsammans med andra grava störningar visat sig i detta fasansfullt brutala sexualsadistiska mord av Kim. Tänker t.ex på hur mekaniskt Peter Madsen svarade på varför han styckade Kims kropp: – 'Vad gör du med ett stort problem? Du delar upp det i några mindre.'
Det mekaniskt omänskliga. Ren ondska, utan minsta samvete, andra människors existensberättigande struntar han i. Han tar det han vill ha, det är HAN och SINA behov det gäller.
Här handlar det om en människa där en fasansfull ondska är "inbyggd", det är hans naturliga personlighet. Ondskan personifierad, ondskan som genomsyras av den ultimata egoismen, omänskligheten och empatilösheten. Totalt obotbar, totalt oemottaglig för någon behandling. Han är den han är, har ingen självinsikt och ser sig som någon som står högt över alla andra.

Jag säger som tidigare, Peter Madsen är ett onskefullt psykopatiskt monster - förklädd till människa.
Och så kommer han att förbli, därav en allvarlig fara för andra människor, för alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du kanske ska läsa om ditt eget inlägg som jag svarade på, så förstår du mycket väl vad jag syftade på. Du är ju inte helt ointelligent.

All forskning bygger på empiri. Och utan försök till behandling kan man ju inte få erfarenhet.
Och jag anser att alla försök att behandla sexuella avvikelser är vettigt. Om inte annat för forskningen på området. Och det tycks rättspsykiatrin också tycka. Annars hade de inte bedrivit behandling/terapi i fängelser. Det säger väl sig självt. Eller hur?
Du behöver naturligtvis inte hålla med mig. Men respektera om en skribent inte önskar svara.
Det betyder oftast att de inte tycker att det är meningsfullt att fortsätta diskussionen (eller snarare kriget).
Vilka skribenter du svarar eller inte bryr jag mig inte om. Men, nu hade du svarat mig och du har ändå inte besvarat några av de frågor jag ställde angående dina ganska allvarliga påhopp och påståenden om mig. Så, då tar jag det igen, du står väl för det du skriver? Borde vara enkelt för dig då att svara på mina frågor. Och, jag tog med mitt inlägg ovan som du besvarade, vilket inte på något vis föranleder dig någon rätt till de slutsatser och kommentarer om mig som du hade.
Du skrev b.la
Citat:
Om man ignorerar en skribent i två månader helt så betyder inte det att man är faktarestistent.
Det finns ingen lag som säger att du tex måste stå i dörren och lyssna på försäljningsargument eller på någon från frikyrkan som vill resonera sin tro med dig. Var har du fått det ifrån?

I verkligheten kan man inte stalka och trakassera folk med sina åsikter om de väljer att inte svara på mess tex. Sådant väldigt osunt beteende brukar leda till polisanmälan samt kontaktförbud.
Och det kallas definitivt inte för "tålamod". Utan kriminellt beteende.

Mina frågor angående ditt första påstående:
#1. Vad har du fått det här ifrån? Har jag påstått det? Det är ju mig du svarar.

Sen, angående stalking, trakasserier, kriminellt beteende m.m
#2. Stalka? Trakassera? Vad fan menar du? Känner du sig stalkad och trakasserad av mig? Du beskriver det som ett "väldigt osunt beteende som brukar leda till polisanmälan". Låter mycket oroväckande med sådan paranoia, då måste du nog söka hjälp. Seriöst och välmenat av mig. Har aldrig hört något liknande som kommentar till mig, blir alldeles förbluffad.

När jag skrev i inlägget att jag har "tålamod" att besvara det jag anser vara felaktigheter, gällande psykopati t.ex, så skriver du att "det kallas definitivt inte för tålamod utan för kriminellt beteende".
Där kan man snacka om paranoida påhopp. Riktigt otäckt.

#3. Mitt tålamod är alltså ingen bra egenskap utan ett "kriminellt beteende"?

Svara nu på ovanstående frågor, tack.

Avslutar ungefär som sist:
Jag diskuterar mordfallet. Psykiatri har alltid varit ett stort intresse och eftersom PM har svåra personlighetsstörningar som b.la grav psykopati, narcissist och har begått detta genomvidriga sexulsadistiska dåd, utan vare sig ånger eller samvete är det ganska viktigt att framföra att det inte finns några förmildrande omständigheter eller att han skulle svara på någon terapi eller behandling.

Det är Madsen som är ett ondskefullt monster, så du kan sluta att leta ondskefulla monster bland oss skribenter. Vi diskuterar mordfallet och vi diskuterar psykopati, sexualsadism, ren ondska och annat som Madsen personlighet består av.

EDIT: Ser att du gjorde en fulredigering i hopp om att slippa svara MIG? Där har du fel, det var MIG du svarade och MINA frågor du ska besvara även om du i efterhand så otroligt fånigt lade till: "Det var du själv som drog in en annan skribent och talade för er båda. Bill & Bull" o en barnslig smiley.
Moget!
Senast redigerad av magiciadehex 2018-07-10 kl. 15:40.
Citera
2018-07-10, 16:06
Medlem
Citat:
Vilka skribenter du svarar eller inte bryr jag mig inte om. Men, nu hade du svarat mig och du har ändå inte besvarat några av de frågor jag ställde angående dina ganska allvarliga påhopp och påståenden om mig. Så, då tar jag det igen, du står väl för det du skriver? Borde vara enkelt för dig då att svara på mina frågor. Och, jag tog med mitt inlägg ovan som du besvarade, vilket inte på något vis föranleder dig någon rätt till de slutsatser och kommentarer om mig som du hade.
Du skrev b.la

Mina frågor angående ditt första påstående:
#1. Vad har du fått det här ifrån? Har jag påstått det? Det är ju mig du svarar.

Sen, angående stalking, trakasserier, kriminellt beteende m.m
#2. Stalka? Trakassera? Vad fan menar du? Känner du sig stalkad och trakasserad av mig? Du beskriver det som ett "väldigt osunt beteende som brukar leda till polisanmälan". Låter mycket oroväckande med sådan paranoia, då måste du nog söka hjälp. Seriöst och välmenat av mig. Har aldrig hört något liknande som kommentar till mig, blir alldeles förbluffad.

När jag skrev i inlägget att jag har "tålamod" att besvara det jag anser vara felaktigheter, gällande psykopati t.ex, så skriver du att "det kallas definitivt inte för tålamod utan för kriminellt beteende".
Där kan man snacka om paranoida påhopp. Riktigt otäckt.

#3. Mitt tålamod är alltså ingen bra egenskap utan ett "kriminellt beteende"?

Svara nu på ovanstående frågor, tack.

Avslutar ungefär som sist:
Jag diskuterar mordfallet. Psykiatri har alltid varit ett stort intresse och eftersom PM har svåra personlighetsstörningar som b.la grav psykopati, narcissist och har begått detta genomvidriga sexulsadistiska dåd, utan vare sig ånger eller samvete är det ganska viktigt att framföra att det inte finns några förmildrande omständigheter eller att han skulle svara på någon terapi eller behandling.

Det är Madsen som är ett ondskefullt monster, så du kan sluta att leta ondskefulla monster bland oss skribenter. Vi diskuterar mordfallet och vi diskuterar psykopati, sexualsadism, ren ondska och annat som Madsen personlighet består av.

Svar 1/ Det är du själv som drar in en skribent i ditt svar till den skribenten i ert lilla självgoda skitsnack bakom ryggen. Det är ju bara att gå bakåt i tråden och läsa själv. Mina uteblivna svar till den skribenten du drar in, i april,maj tex (jag försökte att följa direktiv) samt dina egna predikningar som jag varken läst eller svarat på.

2/ Det finns ingen skyldighet att svara skribenter. Om en skribent inte svarar och vänder andra kinden till provokationer så respekterar man det om man är en sund människa.
Om DU vill resonera via mess till en bekant och Denne inte önskar det och inte svarar dig, sätter du då igång och bombarderar din bekant med dina åsikter varje dag, trots att du inte får svar? Och snackar du runt i bekantskapskretsen att din bekant då är fakta recistent för att den inte önskar lyssna på dig?

Jag tror nog att du vet vad sådant här osunt beteende kallas för i verkligheten. Men tydligen är det OK på ett forum.

3/ Tålamod? Att oombedd ösa sina åsikter över en skribent som inte svarar dig?
Framförallt då du säkert vet att vi är överens i allt väsentligt i detta fallet.

Med den lilla skillnaden att jag är positivt inställd till terapi och behandling samt human kriminalvård.
När en människa ligger ner och förlorat allt, då är de oskadliggjorda. Och då tycker inte jag att det finns någon anledning att fortsätta att sparka på dem och gotta sig i skadeglädje. Det är inte jag.
Men jag lägger mig oftast inte i om andra har det behovet. Mer än direkt osanna påståenden om mördaren utan belägg och bevis. Sedan får man tro och ha teorier. Det har vi alla.

Jag är alltid intresserad av psykologin bakom ett brott. Och då får man ju ofta söka i barndomen. Men det får jag inte för dig. För då är det "snyftigt"! Och -"Skärp dig"! Och en lååång upplyftande moralpredikan.

Jag tror att jag är vuxen nog att själv bestämma vad jag är intresserad av.
Och vilka diskussioner jag är intresserad av.
Sedan är det alltid positivt med boktips. Robert Hare påstås vara dagsfärsk forskning (med 25 år på nacken?)
Självklart tänker jag läsa "psykopatens värld". Men jag föredrar att läsa den själv i sin helhet och bilda mig en EGEN uppfattning. Och inte "citat;" dvs lösryckta citat ur sitt längre sammanhang som jag ska tvingas köpa rakt av. Det påminner verkligen om frikyrkopastorers metoder. Hjärntvätt och propaganda. EDIT: Och det är jag väldigt allergisk emot.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-07-10 kl. 16:58.
Citera
2018-07-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men då tror jag att jag förstår. Freuds teori går altså ut på att all annan seksualitet enn heteroseksualitet är polymorf perversjon?

Polymorf är grekiska och betyder ungefär "månggestaltat". Poly betyder mycket eller många. Eftersom det handlar om PMs sexualitet tolkar jag det som att den är minst sagt mångsidig = han verkar gilla det mesta.
Citera
2018-07-10, 18:22
Medlem
Citat:
Tack för den kommentaren
Här blir man annars kallad både det ena och det andra många gånger.

Även om det finns några få som tror på Madsens oskuld ( hur nu det kan vara möjligt, manipulerade fans kanske? ) och vill ge honom sitt stöd så är skaran som avskyr honom för hans dåd så gigantisk mycket större, så jag skulle tro att det bästa ur säkerhetssynpunkt för honom är att lugnt stanna kvar i fängelset.

Men, å andra sidan så saknar ju psykopater ett realistiskt konsekvenstänk och deras beteende motiveras inte av oro eller rädsla för fara - så, vem vet - det kanske finns en liten manipulerad motståndsgrupp där ute som smider planer för att frita sin hjälte, "Mästaren Madsen" och han är inte sen att hänga på. Van som han är vid att ha stora, fantastiska planer som saknar verklighetsförankring.

Tror inte han kommer ha flyktplaner i första taget. Får han bara papper, penna, linjal, passare och en miniräknare så är han nog nöjd för ett tag framöver .
Citera
2018-07-10, 19:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Polymorf är grekiska och betyder ungefär "månggestaltat". Poly betyder mycket eller många. Eftersom det handlar om PMs sexualitet tolkar jag det som att den är minst sagt mångsidig = han verkar gilla det mesta.

Jo, men som jag förstår det nu hadde han varit polymorft pervers även om han bara hadde haft en av sina "alternativa luster". Så som jag ser det, henvisar det "månggestaltade" på at i princip alla andra luster enn den heteroseksuella är polymorft perversa. Så förstår jag Freuds teori. (Han skulle nog inte fått gå först i Pridetåget i 2018 den gamle Freud. )
Senast redigerad av kugutt 2018-07-10 kl. 19:54.
Citera
2018-07-10, 19:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men som jag förstår det nu hadde han varit polymorft pervers även om han bara hadde haft en av sina "alternativa luster". Så som jag ser det, henvisar det "månggestaltade" på at alla andra luster enn den heteroseksuella är polymorft perversa. Så förstår jag Freuds teori. (Han skulle nog inte fått gå först i Pridetåget i 2018 den gamle Freud. )
Hallå där, rosa pantern.
Freud var väl barn av sin tid. Polymorft pervers har innebörden av att ha en infantil sexualitet som inte finpolerats via fostran och gränssättning - det finns ju en hel del som klassas som perverst, utanför lagen eller är en störning (parafili). Djursex, incest, pedofili är grova exempel och detta ses via PMs uttal och filmval.
Han är moraliskt gränslös sexuellt sett.
Som psykopat har han redan en personlighet som då knappast gör det bättre - kombinationen blir fatal (störning+pervers sexuell läggning).
Citera
2018-07-10, 20:06
Medlem
Tror inte att PM någonsin kommer förstå vad han egentigen har ställt till med. Det intresserar honom inte, med tanke på det som framkommit om honom - och det gäller alla individer med många poäng på psykopatskalan.

Såna är bara irriterade över att de har blivit avslöjade. Jag, liksom många andra, har sett hur många intervjuer som helst med och läst böcker om psykopater som begått vidriga brott och de anser, som de flesta av dem typ att "ja, hon dog".

Sen är de förvånade över att andra är intresserade och fyllda av avsky för deras brott. "Va? Men det var ju längesen och nu är ju han/hon död. So what? Livet går vidare" etc etc.

För så fungerar en psykopat. Enkelt uttryckt.
Citera
2018-07-10, 20:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Tror inte att PM någonsin kommer förstå vad han egentigen har ställt till med. Det intresserar honom inte, med tanke på det som framkommit om honom - och det gäller alla individer med många poäng på psykopatskalan.

Såna är bara irriterade över att de har blivit avslöjade. Jag, liksom många andra, har sett hur många intervjuer som helst med och läst böcker om psykopater som begått vidriga brott och de anser, som de flesta av dem typ att "ja, hon dog".

Sen är de förvånade över att andra är intresserade och fyllda av avsky för deras brott. "Va? Men det var ju längesen och nu är ju han/hon död. So what? Livet går vidare" etc etc.

För så fungerar en psykopat. Enkelt uttryckt.
Håller helt med dig - han lär inte bry sig då han saknar samvete och förmåga till ånger. Finns ingen anledning att satsa på en halt häst, det vore att tala för döva öron.
Risken är väl att han går och drar en handjagare efter ett psykologsamtal om händelsen kommer på tal.
Citera
2018-07-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller helt med dig - han lär inte bry sig då han saknar samvete och förmåga till ånger. Finns ingen anledning att satsa på en halt häst, det vore att tala för döva öron.
Risken är väl att han går och drar en handjagare efter ett psykologsamtal om händelsen kommer på tal.

Precis vad jag också tror, efter all info och egen sk "skolning"i ämnet ett antal år... Nyligen läste jag om en pedofilpsykopat som berättade att han älskade terapisamtalen då han blev extremt sexuellt upphetsad av samtalen. Mer än något annat. Ingen insikt ö.h.t. Hans "underbara minnen".Han skrattade inombords åt terapeuten/psykologen och har också berättat om det.

Just för ögonblicket hittar jag tyvärr inte länken till den youtube-videon.Vill heller inte återberätta de chockerande ord han använde när han berättade om vad han tänkte på under de välvilliga terapisamtalen.

Den som tror att det går att få en psykopat att komma till insikt är helt fel ute.

70-talet var en eländig tid i värsta naivitet då man trodde att miljöterapi och annan liknande skit skulle fungera på psykopater (som man inte ens fick nämna att de var). Jobbade själv med detta under en tid med en handledare som dessutom var exalterad över psykodrama, psykoanalys och liknande jävla skit. Vilket enbart blev en show, en rolig grej för psykopaterna. De var säkert jätteglada över att bli så gulligt omhändertagna...

Efter tre år slutade jag i vredesmod (inte avskedad) över metoderna och blev därmed klassad som en person som inte fattade någonting, vilket var enbart befriande. Finns hur mkt som helst att berätta om den här tiden och de starka krafter som fick det mesta att gå åt helvete på den tiden.

Många förlorade år för den svenska rättspsykiatrin och psykiatrin i övrigt. Jäkla flum, säger jag.
Citera
2018-07-10, 21:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo, något alldeles in i hästväg störd är Det, därför en enda stor gåta om Det inte så småningom skulle framkomma att Det mördat fler med tanke på hans ålder. Jag menar att även om Det var pressad innan Det beseglade Kims öde, borde Det väl varit utsatt för stark press även tidigare, ingen kan väl ha turen att glida runt på en räkmacka i 46 år. Däremot har jag svårt att fatta vad ”polymorf pervers” egentligen innebär. Förstår orden var för sig, men sammanslagna blir de ganska obegripliga, aldrig någonsin hört talas om det. Förbannat att ingen kunnat läcka ut rpun!
Mördat folk kanske han inte gjort men att han skulle hålla sig helt i schack i alla dessa år tror jag inte ett dugg på. Den grad av tortyr han tände på och det han gjort Kim gör mig oerhört tveksam att han inte gjort nåt innan, även om han lallade runt som nån pervers variant med fredsbudskap i klass med Gandhi. Har svårt att se att han skulle ha en tillräcklig tryckkokarventil i sin tillvaro oavsett sitt kinky liv. Har en stark känsla av nåt fördolt där han fått utlopp för frustration. Det lär även ha litat på att spela dubbelspel..

Det är väl intelligensnivå och absurt särintresse som varit räddningen; att han satsats så överfixerat på att komma ut i rymden. Han har många utopiska deadline när han ska nå karmanlinjen och slutligen gick det väl upp för honom hur misslyckad han var vid 47 års ålder och han skenade rätt in i den perversa paralllellvärlden och iscensatte den drömmen istället.
Han trodde han kunde utföra det perfekta brottet, att han skulle avgå med seger. Det är nåt pensionsmässigt med i bilden på raketfronten har jag en känsla av - att han har nån offentlig bortförklaring på gång i samma veva.
Han är som sagt en patologisk lögnare som alltid ska avgå med seger och flaggan i topp.
Citera
2018-07-10, 21:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis vad jag också tror, efter all info och egen sk "skolning"i ämnet ett antal år... Nyligen läste jag om en pedofilpsykopat som berättade att han älskade terapisamtalen då han blev extremt sexuellt upphetsad av samtalen. Mer än något annat. Ingen insikt ö.h.t. Hans "underbara minnen".Han skrattade inombords åt terapeuten/psykologen och har också berättat om det.

Just för ögonblicket hittar jag tyvärr inte länken till den youtube-videon.Vill heller inte återberätta de chockerande ord han använde när han berättade om vad han tänkte på under de välvilliga terapisamtalen.

Den som tror att det går att få en psykopat att komma till insikt är helt fel ute.

70-talet var en eländig tid i värsta naivitet då man trodde att miljöterapi och annan liknande skit skulle fungera på psykopater (som man inte ens fick nämna att de var). Jobbade själv med detta under en tid med en handledare som dessutom var exalterad över psykodrama, psykoanalys och liknande jävla skit. Vilket enbart blev en show, en rolig grej för psykopaterna. De var säkert jätteglada över att bli så gulligt omhändertagna...

Efter tre år slutade jag i vredesmod (inte avskedad) över metoderna och blev därmed klassad som en person som inte fattade någonting, vilket var enbart befriande. Finns hur mkt som helst att berätta om den här tiden och de starka krafter som fick det mesta att gå åt helvete på den tiden.

Många förlorade år för den svenska rättspsykiatrin och psykiatrin i övrigt. Jäkla flum, säger jag.
Menar du inte det jag citerade från Professor Porter ur youtubefilmen?
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eftersom bl.a. PMs riskbedömning diskuterats via mentalerklæringen (jag citerade Professor Porter, psykopatiforskare, university British of Columbia) samt tramsande om terapi i tråden så sammanfaller följande i filmen:
.
Porter:
"Skalar man bort ansiktsuttryck och det sociala beteendet så återstår bara en iskall själ."

Han beskriver terapi med en sexförövare (pedofil). Han tycktes göra snabba framsteg på den empatiska fronten under de första månaderna. Sen hittades en dagbok i cellen där det visade sig att han från att fantisera om övergrepp på barn hade det utvecklat sig till att vilja slakta dem.
Citat:
" Efter fem månaders terapi:
Det är kul att kollra bort terapeuten. Jag längtar till fredag då jag ska sätta mig in i offrets position och hennes smärta. Aj, ha ha."

"Efter sju månaders terapi:
"Att ljuga ger mig världens kick. Det visar hur lätt det är att lura auktoriteter."

Efter nio månaders terapi:
" Jag lyckades gråta idag. Terapeuten gav mig en näsduk. Ha ha.
Den så kallade terapin och allt prat om sexiga små fittor får mig att gråta av lycka. Ha ha!"
Citera
2018-07-10, 21:13
Bannlyst
Citat:
Om du tycker att PM har fått ett orättvis straff så har du full rätt att tycka det.
Men då får du ju hålla en konsekvent linje och förklara med ärliga och konstruktiva svar varför du tycker så.

Nu lämnar du olika besked hela tiden. Senast var du emot livstid eftersom - då är PM ute efter 14 år. Och det tyckte du var för kort tid. Igår var du emot livstid eftersom det var för hårt för ett st mord och inte enligt praxis i DK. Och det har varit fler bud från dig tidigare. Och nu kommer du med ytterligare en variant som inte stämmer med vad du sagt tidigare till mig. (?)

Du pratar från och till tycker jag. Inte så förtroendegivande.

Att sexualbrottslingar sitter lång tid beror inte på att man straffar dem hårdare än andra utan pga deras farlighet för allmänheten. I fallet Matsson spelar inte bara juridiken in utan även hans RPU.

Nja....

Du tolkar mig fel.

Madsens RPU är mindre aktuell. Antingen är du ett fall för psykiatrin eller så inte, gäller även i DK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in