2018-07-09, 19:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det kan helt enkelt inte finnas något som tyder på att UW är GM, i sådana fall hade det varit han som blev inplockad från första början, då han också förmodligen var en av de första som befann sig i hennes hem efter försvinnandet. Som du säger: han lär ha ett godtagbart alibi. Tror helt enkelt SD fortfarande går som en fri man då NFC sackar efter med i princip allt material som de har på hög, vilket står att läsa om senast i dagens expressen. De har fortfarande inte analyserat material som är inskickat för över ett år sedan i ett annat uppmärksammat mordfall.

Helt rätt. Finns inget som pekar på någon alternativ GM
Citera
2018-07-09, 19:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du skriver "Om åklagaren kommit med nya uppgifter..."? Det må hon väl gärna ha gjort, eller är det möjligt att hon gick på samma med hänvisning till att man väntar svar från NFC?

Det hoppas jag verkligen inte, då är hon ju en komplett idiot och ska inte vara förundersökningsledare för ett så allvarligt brott som mord är.

Till förhandling nummer två så måste ju bevisen skärpas, det duger ju inte att komma med samma grejer igen, det kan ju bara sluta på ett sätt.
Citera
2018-07-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Det är ingen diskussion...

DU svarar att hon har brukat våld, DU målar upp henne som att hon har haft handgemäng mot sonen och detta gör du efter uppgifter i tråden. Du har INTE hört sonen och även OM sonen skulle säga sådant så betyder det inte ATT det HAR hänt!

Du menar att bara för att en misshandelsanmälan inte går vidare till åtal(ord mot ord brukar inte vara helt ovanligt i den typen av brott) så har det inte skett men sedan nästa stund så betyder det att det har skett för att någon säger så.
Har du hört LW's version om det som hände som gjorde att hon anmälde SD för misshandel?
Nej!
Har du hört SD's version om händelsen?
Nej!

Åklagaren har gjort en bedömning utifrån vad dessa två personer har sagt och bevisläget var högst troligen inte så stort som det sällan är i "våld i nära relationer" fall.

Har du hört LW's version om påstått våld mot sonen?
Nej!
Har du hört sonens version om påstått våld?
Nej!
Påstått eftersom vi i detta fall inte ens har en aning om det ligger någon form av sanningshalt i att socialtjänsten och polis blivit kontaktade så att det ens finns någon anmälan och är det inte märkligt då att du kan sitta och skriva att hon HAR brukat våld.
Vad skulle din inställning vara om en åklagare i detta fallet ansett (om det nu hade varit så som du vill påskina) att det "visst tvång var befogat" då kan man ju undra men jag behöver inget svar för du gör dig bara till totalt åtlöje och sättet du argumenterar på och uttrycker dig är skrämmande likt en viss typ av människor som jag har påträffat ett antal gånger under livet och om det stämmer så får jag nog beklaga för din skull.

Våld är inte alltid våld. Det kan ibland vara grov oaktsamhet eller bristande garantansvar. Eller så.
Citera
2018-07-09, 19:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast det finns ju en uppgift om att man hittade blodiga kläder hemma hos SD, från pressen/AB.

Men den uppgiften publicerades innan häktningsförhandlingen och enligt SDs ombud hade det inte dryftats något om några blodiga kläder i åklagarens redogörelse.
Citera
2018-07-09, 19:56
Medlem
Citat:
Det är väl ändå knappast troligt att åkl gick på samma uppgifter vid andra häktn-förhandlingen; det hade väl nästan varit lika med någon form av tjänstefel?
Om det hon la fram vid första häktningen inte räckte till sannolika så kan/får hon ju inte komma med samma saker igen; om inte något nytt framkommer som stärker graden under utredningshäktestiden så måste ju åkl släppa den häktade fri. Eller?

Så tänker jag också. Och att det därmed drar slutsat att där finns åtminstone två omständigheter som hon värderat för högt jämfört med utfallet.
Citera
2018-07-09, 20:03
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har uppenbarligen svårt att ta till dig fakta och uppreparar dig.. I övrigt hänvisar jag till mitt inlägg 19:31 och avser inte ytterligare polemik med dig eftersom du börjar bli osaklig och så obalanserad att du tar till okvädningsord.

Som vanligt så kan du inte vara självkritisk och inse dubbelmoralen i ditt tänkade trots att flertalet personer pekat på just detta problem hos dig tidigare.
Det är inte jag som har problemen att ta till mig fakta men jag förstår att du inte förstår det

Mitt avseende med påpekandet om kappan efter vinden är nog klar nog för att man ska förstå varför jag tar upp det
Citera
2018-07-09, 20:08
Medlem
Citat:
Men den uppgiften publicerades innan häktningsförhandlingen och enligt SDs ombud hade det inte dryftats något om några blodiga kläder i åklagarens redogörelse.

Jo så var det nog. Men ville som sagt bara påtala att det inte var någon alldeles helt ny uppgift som engodtanke kom med, detta om blod i SD:s hem.
Har själv varit lite skeptisk gentemot uppgiften om blodiga kläder.

Citat:
Så tänker jag också. Och att det därmed drar slutsat att där finns åtminstone två omständigheter som hon värderat för högt jämfört med utfallet.

Öhm. Har ej ännu lyckats erhålla någon doktorshatt i teoretisk semantik; hur menar du?
Citera
2018-07-09, 20:09
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Våld är inte alltid våld. Det kan ibland vara grov oaktsamhet eller bristande garantansvar. Eller så.

Absolut men i det jag kommenterar är det våld som avses.
Både att det HAR hänt (trots brist på bevis och långt ifrån fällande dom) och att man absolut säger att det INTE har hänt (för att det inte ledde till åtal och fällande dom) enligt Snor-Johan då...

Obs att det är olika händelser och personer som dessa saker handlar om (nya kan enkelt göra en sökning på tidigare inlägg från SJ så kanske man ser vad det är jag lyfter upp till ytan)
Citera
2018-07-09, 20:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det verkar inte som hon slutat ha kontakt med honom. Det var väl senast förra veckan någon la upp en bild på dem tillsammans när de geocatchade...
Men nu vet man ju inte...

Hon kan eventuellt befinna sig på resa i sydligare nejder, tillsammans med nära anhörig som loggar cachar där just nu. De har rest på gemensamma geocacheresor tidigare.
Citera
2018-07-09, 20:34
Medlem
Citat:
Jo så var det nog. Men ville som sagt bara påtala att det inte var någon alldeles helt ny uppgift som engodtanke kom med, detta om blod i SD:s hem.
Har själv varit lite skeptisk gentemot uppgiften om blodiga kläder.

Öhm. Har ej ännu lyckats erhålla någon doktorshatt i teoretisk semantik; hur menar du?

De kanske fann blodiga kläder, i bilen eller hemma hos honom men visade sig enbart vara hans eget?

Hon har haft något som hon värderat till sannolikhet i omgång ett, därefter kommer hon med samma plus något ytterligare och når fortfarande inte sannolikhet.
Citera
2018-07-09, 20:38
Medlem
Någon som kan klistra in text från senaste artikeln i na?
Citera
2018-07-09, 20:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Någon som kan klistra in text från senaste artikeln i na?

Tack för tipset! Någon som är prenumerant och kan återge innehåll från den bakom betalvägg låsta artikeln? Rubriken lyder:

Nya svar från NFC om Hjärstamordet: "Kommer nya grejer hela tiden vi måste titta vidare på".

https://www.na.se/logga-in/nya-svar-fran-nfc-om-hjarstamordet-kommer-nya-grejer-hela-tiden-vi-maste-titta-vidare-pa
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-09 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in