2018-07-09, 12:21
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Livet är inte alltid svart eller vitt. Men det hjälper inte att måla över med rosa.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DhSjIz8oQuko&ved=0ahUKEwj0vte92JHcAhXCE 5oKHfliA28QyCkIHjAA&usg=AOvVaw0GcCNRnc03m81j9ziyMr S_

Jag får en känsla av att du känner familjen W på något sätt. Får jag fråga, tror du att UW (till och från) hoppades på en återförening mellan LW och honom? Var det någonsin tal om någon återförening dem emellan? Känn dig inte tvungen att svara. Vad du vet och inte vet tillhör självklart bara ditt hjärta. Det vore dock värdefullt om du kunde delge oss något kring deras kärlek känner jag. De delade ju många år tillsammans.
Citera
2018-07-09, 12:21
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Livet är inte alltid svart eller vitt. Men det hjälper inte att måla över med rosa.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DhSjIz8oQuko&ved=0ahUKEwj0vte92JHcAhXCE 5oKHfliA28QyCkIHjAA&usg=AOvVaw0GcCNRnc03m81j9ziyMr S_

Du får gärna svara på min fråga.

Hur vet du att det är UW’s blogg?
Citera
2018-07-09, 12:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Får HD först nu veta om deras kontakt(er) så långt in på mordnatten kan man hoppas på att hon hade förstånd att hålla sig undan (om hon inte är med på gärningen).
Eller iaf slutat ha kontakt med honom om hon visste om deras kontakt trots deras försök att rädda äktenskapet.

Det verkar inte som hon slutat ha kontakt med honom. Det var väl senast förra veckan någon la upp en bild på dem tillsammans när de geocatchade...
Men nu vet man ju inte...
Citera
2018-07-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon skriver att hon älskar sina bröder, det tycker jag bara är rart just nu.
Jag tänker att hon är väldigt lik sin mamma. Kanske vill hon uttrycka att även om Lena och ffa äldre brodern bråkade mycket så älskade de varandra? Även barnen läser nog tråden.
Citera
2018-07-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men de bor åt fel håll från LW? OM de nu var hemma?? Enligt någon i tråden var iaf UW på jobb på annan ort. NW skulle eventuellt kunnat vara ensam hemma i faderns hus. (Eller var han i LWs hus? Det stämmer dåligt med det vi hört att de kom på morgonen efter det att ett av barnen ringt om att LW saknades hemma.

https://kartor.eniro.se/?c=59.291269,15.181432&z=17&d={%22m%22:[[59.292271,15.18155,%22SD%22,0],[59.289406,15.184329,%22LW%22,0],[59.289082,15.186764,%22Fp%22,0]]}

Du att de lämnat "felaktigt "vittnesmål?

Hur ska de då förklara att de såg SD runt knuten?
Eller tänker du att de skulle ha vittnat om att det sett honom i samband med att SD gömde något?

Blir lite konstigt att UW eller NW skulle vittna om detta. Tror alldeles säkert att polisen och förhörsledarna är vaksamma på denna typ av försök till vilseledning. Måste vara ett vanligt knep att försöka vilseleda.Det ligger nog en snarare i fatet med sådana knep.

Det var en annan granne enligt uppgiftslämnaren
Citera
2018-07-09, 13:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, förlåt.
Borde hålla mig skinnet tills jag läst ikapp.
Tack!
Citera
2018-07-09, 13:11
Medlem
Jag tänker att UW kanske hade en dröm om att bli ihop LW igen, typ kärnfamilj. Kanske det var därför han skilde sig så snabbt från den andra frun?

En del misstänker att största sonen kan ha något med mordet att göra, men jag tänker att döttrar och mammor vanligare hamnar i konflikter.

Någon skrev (minns inte vem) att det varit socialutredningar. Gällde det alla barnen eller nåt särskilt barn?
Citera
2018-07-09, 13:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
På vilka grunder anser du sonen som starkast misstänkt? Är det pg.a att någon tidigare skrev om bråk i familjen..Där kan jag tala om för dig att det är mycket vanligt att tonåringar och föräldrar ryker ihop, det har skett i min familj också. Och det där med att bära iväg med en avliden person är ju bara att glömma! De är väldigt tunga och otympliga. HD tror jag inte är GM men kan mycket väl ha information om gärningen och ev. Skyddande av brottsling. Och slutligen SD, han är i mina ögon den som är mest trolig då en hel del börjar peka mot att han t.om befunnit sig på aktuell plats och haft kontakt med offret vid den tidpunkten.

Då ska jag tala om för dig att i min värd är inte bara mycket ovanligt utan fullständigt oacceptabelt med våld och slagsmål mellan föräldrar och barn men uppenbarligen inte i ditt och LWs hem där det tas till nävarna när kommunikationen tryter. Kanske ni ser agan som legalt om barnen slår tillbaka?
Det gör mig riktigt ont hur illa barn far i dysfunktionella hem.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-09 kl. 13:19.
Citera
2018-07-09, 13:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vill inte vara oförskämd att inte svara, men mitt svar är tyvärr att jag återkommer på den frågan just nu. Utvärderar läget.

Ja, det kan inte vara lätt för dig.

Jag hoppas att du börjar samarbeta med polisen
och berättar vad du vet för dem.
Citera
2018-07-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tänker att UW kanske hade en dröm om att bli ihop LW igen, typ kärnfamilj. Kanske det var därför han skilde sig så snabbt från den andra frun?

En del misstänker att största sonen kan ha något med mordet att göra, men jag tänker att döttrar och mammor vanligare hamnar i konflikter.

Någon skrev (minns inte vem) att det varit socialutredningar. Gällde det alla barnen eller nåt särskilt barn?

Går ju att spekulera om.
LW har iaf två loggar strax efter UWs skilsmässa från MH
"W*sström five. Äntligen jullov!" och "Mamma, pappa, barn. Alla är med!"
Så om mina källor stämmer om att son, skola och fader anmält modern känns det ju märkligt att de strax efter leker familj.
Citera
2018-07-09, 13:24
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Om SD är oskyldig så hade han givetvis lagt fram allt från början, lämnat så mycket detaljer det bara går ang vad han gjorde på mordkvällen. Att han var ute och gick, etc.

Nu i efterhand kommer det fram att han och LW haft kontakt. Han förstår väl då att polisen har bevis för detta, samt troligen när den senaste kontakten var, kanske även innehåll i sms/chatt?

SD är mer än lovligt korkad om han ändrar sin historia vartefter de lägger upp mer och mer bevis. Inte ovanligt beteende av en GM dock, det finns många exempel på det, men det stärker bara bilden av honom som GM.

Han har inte enligt egen logg geocachat den aktuella dagen heller, eller dagarna efter mordet. Något som annars är mer regel än undantag för honom.

Idag har han tagit en FTF (first to find) igen, och skriver att han ska kommentera mer på loggen senare. Så fram emot kvällen kommer väl ännu mer selfies med en leende SD för omvärlden att beskåda.

För övrigt så är det fortsatt "rörelse" i SDs trädgård. Saker som legat ute har tagits bort och gräsmattan är klippt. Han själv? Anhöriga? Polisen?
Citera
2018-07-09, 13:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tänker ang Din första mening... att det borde ha betydelse för SD:s fru och att hon kanske inte skulle försvara/umgås med honom... kanske hon inte visste då men nu borde hon veta (antar att hon läser här på tråden), få se om det blir mer bilder på dom tillsammans nu och hur länge till... antar att hon inte visste om deras kontakt så långt i tiden som morddagen...

LW kanske bara var intresserad av "upptagna" män?

UW kanske blev intressant igen när han gifte om sig?
Hon kanske antydde att det skulle bli dom igen om han
skilde sig.
Men när han blev fri så var det inte intressant längre?

Kanske likadant med SD?
När han skilde sig så var han inte intressant längre?

Lite likt caching kanske?
När man "fått" en så bär det av till nästa.
Som en tävling - att "vinna" över den andra kvinnan.
Att ha makt och känna sig åtrådd.
Att kunna få vem man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in