Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Citat:
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Ang misshandelsanmälan:
Alldeles rätt Lagenda77. Att SD misshandlade LW i bilen är ren lögn och blir inte sann hur många gånger den än upprepas.
ÅK skrev i nedläggningsbeslutet att "visst tvång var befogat" Dvs, INGEN misshandel..
Ber dig vänligen lära dig att skilja på en anmälan av misshandel och om den faktiskt har hänt.Förstår du inte skillnaden så avslutar vi diskussionen.
Åter : om jag anmäler dig för misshandel innebär det INTE att du med automatik misshandlat mig. Om jag efter att ÅK lagt ner utredningen i vad som sägs ovan fortsätter sprida uppgifter att du misshandlat mig är det lögn..
Det är ingen diskussion...
DU svarar att hon har brukat våld, DU målar upp henne som att hon har haft handgemäng mot sonen och detta gör du efter uppgifter i tråden. Du har INTE hört sonen och även OM sonen skulle säga sådant så betyder det inte ATT det HAR hänt!
Du menar att bara för att en misshandelsanmälan inte går vidare till åtal(ord mot ord brukar inte vara helt ovanligt i den typen av brott) så har det inte skett men sedan nästa stund så betyder det att det har skett för att någon säger så.
Har du hört LW's version om det som hände som gjorde att hon anmälde SD för misshandel?
Nej!
Har du hört SD's version om händelsen?
Nej!
Åklagaren har gjort en bedömning utifrån vad dessa två personer har sagt och bevisläget var högst troligen inte så stort som det sällan är i "våld i nära relationer" fall.
Har du hört LW's version om påstått våld mot sonen?
Nej!
Har du hört sonens version om påstått våld?
Nej!
Påstått eftersom vi i detta fall inte ens har en aning om det ligger någon form av sanningshalt i att socialtjänsten och polis blivit kontaktade så att det ens finns någon anmälan och är det inte märkligt då att du kan sitta och skriva att hon HAR brukat våld.
Vad skulle din inställning vara om en åklagare i detta fallet ansett (om det nu hade varit så som du vill påskina) att det "visst tvång var befogat" då kan man ju undra men jag behöver inget svar för du gör dig bara till totalt åtlöje och sättet du argumenterar på och uttrycker dig är skrämmande likt en viss typ av människor som jag har påträffat ett antal gånger under livet och om det stämmer så får jag nog beklaga för din skull.
Snyter du ut en del av hjärnan varje gång snoret rinner eller?