Citat:
Ursprungligen postat av
420istheonlyhope
Så vad menar du då med att det har att göra med islam? Eller menar du att det är samma klan- och hederskultur i islam och kristendomen?
Religiös beskrivs här:
https://svenska.se/tre/?sok=religi%C3%B6s&pz=2
Jag står fast vid att efter ett möte med en gängkriminell så kommer du inte gå därifrån och tänka attans va religiös han var.
Här är vi helt enkelt inte överens om någonting. Allt från verklighetsuppfattning till tankar om vad ett modernt samhälle är, på vilka olika sätt det kan fungera, bör fungera och hur det faktiskt INTE fungerar idag. Har faktiskt svårt att se hur man besitta ett sådant tunnelseende.
Hur bemöter man något så efterblivet? För det första vet du inte vart jag är. Men om vi ska utgå att din extremt lilla hjärna av någon okänd anledning (Gissar dock på bias-krock) tänker att jag har invandrat till Sverige så.... är det inget annat än din bias-krock)
Nej jag är verkligen ingen anhängare av någonting annat än mig själv.
Men vilka underbara nyheter. bulletproofsoul har hittat lösningen på allt som alla oroar sig över. Han säger att det löser sig själv. Vad säger man inte för att vinna ett argument. Politiker nästa

Jag menar inte att dessa gängkriminella ber flera gånger om dagen men deras föräldrar är muslimer och/eller har en bakgrund i MENA kultursfärens klan- och hederskulturer med allt vad det innebär. De är uppväxta i en miljö där man till stora delar ser svenskar och andra européer som otrogna. Där man ser västerländsk klädda kvinnor som horor och homosexuella som förtappade syndare för att ta några exempel. Växer du upp i en sådan miljö både i hemmet och i närmiljön kommer du naturligt att odla ett utanförskap som är besläktat med det kriminella utanförskapet. Religiöst och kriminellt utanförskap går hand i hand och förstärker varandra. Vi ser otaliga exempel på terrorister som har varit dömda för rån och knarksmuggling tex. Vi ser, inte alltid såklart men alltför ofta också att i dessa kretsar anser inte ens föräldrarna eller släktingarna att deras söner har begått ett brott. Att begår ett brott mot en svensk (otrogen) eller våldta en icke muslimsk kvinna är inget brott eller ett ringa sådant. Att sitta i svenskt fängelse är inte socialt stigmatiserande som för en svensk. Du har ju gott om släkt och vänner som inte anser att du begått ett brott eller som inte accepterar Sveriges lag utan istället strävar efter muslimsk rättskipning. Det klart att det här spelar roll mentalt hur du ser på världen, din identitet och hur du uppfattar din plats i samhället.
Eftersom du skriver om Ni svenskar som är svaga och inte VI och dessutom verkar vurma för islam, klan- och hederskultur står jag fast vid att jag tror att du antingen är invandrare eller andra generationens invandrare.
Ja exakt så. Klan- och hederskulturen börjar att ruttna inifrån när dess utövare bor i Sverige. Flickorna kommer att vilja klä sig i västerländska kläder. Barn och ungdomar i allmänhet kommer att vilja göra allt som svenskar kan göra. De kommer att vilja träffa vem de vill, vara vem de vill och bo vart de vill. En öppen, tillåtande, flexibel och inkluderande kultur segrar alltid mot en stel, stängd, bakåtsträvande, framstegs- och vetenskapsfientlig kultur. De är endast fråga om tid.
Se på dessa loosers till gängkriminella tex. De blandar amerikansk hip hop kultur och gängkultur, klan- och hederskultur från deras eller föräldrarnas hemländer, muslimskt självpåtaget utanförskap samt populariserad italiensk maffia romantik. På ett sätt kan man säga att dessa pojkar är deras upplösta kulturs första offer tillsammans med flickor som Fadime.
Notera att jag inte skriver något om storleken på någons hjärna. Försök hålla en hyfsat anständig nivå.