2018-07-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Vilken är den danska grupperingen?
LTF = Loyal To Familia
Att dom försöker ta "marknadsandelar" i Sverige, de har redan figurerat i div andra utredningar. Bla utpressningar.
Citera
2018-07-08, 20:23
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Just en snygg samling skitstövlar. Då menar jag alla som figurerar i den här och de andra Malmö trådarna. Noll respekt.
Uppenbarligen så kan man inte veta vem som har fått en ide´ i sin ofungerande reptilhjärna att han skall mörda gänget i fråga. Troligen någon som de är skyldiga pengar.
Citera
2018-07-08, 22:20
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
SAMMANFATTNING

En ny kort sammanfattning av händelsen:

Den 18 juni ca 20:10 sköts 6 män med automatvapen från en bil när de lämnade internetcaféet Galaxy på Drottninggatan i Malmö. Vissa uppgifter finns om en andra skytt (med pistol) men de betraktas som osäkra.

Döda
Ch@di Abdall@ha 29
N@bil Abdall@ha 27
Om@r Ab@di 18

Skadade
@hmed N0umeiri 29, kallad ”gr0dan”.
Am1r M3kky 21 (lättare skada)
Nic0la Fr@nkie, 32 (Facebooknamn) Sannolikt identisk med Jon@than Nic0la Henr1ksson.

Gripna
Ingen har gripits för skjutningen

Hur gick det med grodan? Har han avlidit ännu?
Det var ju vissa i tråden som var bergsäkra på att det skulle ske senast midsommarafton.
Citera
2018-07-08, 22:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Hur gick det med grodan? Har han avlidit ännu?
Det var ju vissa i tråden som var bergsäkra på att det skulle ske senast midsommarafton.
Andra har påstått att han var frisk nog att gå på begravning. Vore välkommet med ett förtydligande om hans hälsotillstånd.
Citera
2018-07-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Andra har påstått att han var frisk nog att gå på begravning. Vore välkommet med ett förtydligande om hans hälsotillstånd.
Någon har missuppfattat-
den som skrev att Grodan var allvarligt skadad
gav intrycket att Grodan är Nicola Frankie
vilket är fel.

Nicola Frankie -var på begravningen- han är inte Grodan.
Citera
2018-07-09, 00:20
Medlem
And here we go again....
In 3
2
1

Case closed från polisens sida.
Citera
2018-07-09, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Någon har missuppfattat-
vilket är fel.

Grodan var också på begravningen!!

Edit: känner folk som var där och träffade han på lats, som även har visat snappchats där han dyker upp
Senast redigerad av tr8uttafb 2018-07-09 kl. 03:11.
Citera
2018-07-09, 03:50
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Södertälje är ett utmärkt exempel på just detta.

Inte ofta jag träffar kriminella som är religiösa kan jag säga... Det är en annan del av förorterna enligt mig.

Men visst, det är ändå en intressant aspekt. Varför vill Svensken ha svaga familjeband. Lämna sina gamla att svälta ihjäl ensamma för att pappa staten säger att det är de bästa.

Är det endast p.g.a. icke existerande familjeband som gjort svensken så svag att man låtit politiker och byrokrater förstörta sitt egna land?

Det är riktigt att i Södertälje nätverken var man kristna men huvudpoängen kvarstår ändå att det är samma strukturer och normer som gör sig gällande. Det är samma klan- och hederskultur.

Vad är en religiös kontra en ickereligiös person för dig? De flesta personer som kommer från MENA är starkt färgade av islam vare sig man är troende/praktiserande eller inte. De flesta identifierar sig som muslimer. Långt ifrån alla svenskar identifierar sig som kristna fast man har kristna värderingar tex.

OT Det är självklart ingen som låter sina gamla svälta ihjäl. Det finns ingen stat som säger åt dig hur du ska leva ditt liv. Däremot erbjuder staten dig välfärd i utbyte mot att du betalar skatt. I ett modernt samhälle där kvinnor ska förvärvsarbeta och där folk inte bor på landet i stora släktgårdar fungerar inte generationsboende varken ekonomiskt, socialt, praktiskt eller funktionellt som det gjorde förr i tiden. Det är trots allt därför du har kommit hit, eller hur. För att Sverige är ett välfungerande modernt land som erbjuder stor individuell frihet socialt och ekonomiskt. För att Sverige har en hög materiell standard och ett effektivt välfungerande civilsamhälle. Dessa klaner du verkar vara anhängare av kommer efter ett par generationer i Sverige att upplösas eftersom dessa blir dysfunktionella gentemot samhället i stort och upphör att tjäna sitt syfte.

Vad är icke existerande familjeband för dig? Måste en familj för att vara funktionell innehålla flera hundratals personer varav en gammal gubbe, äldste talar om för alla andra i gruppen vad som är rätt och fel och alla andra är tvungna att lyda och underordna sig den personen eller kan den innehålla ett tjugotal personer som umgås på sina egna individuella villkor som jämlikar?
Citera
2018-07-09, 05:14
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är riktigt att i Södertälje nätverken var man kristna men huvudpoängen kvarstår ändå att det är samma strukturer och normer som gör sig gällande. Det är samma klan- och hederskultur.

Så vad menar du då med att det har att göra med islam? Eller menar du att det är samma klan- och hederskultur i islam och kristendomen?

Citat:
Vad är en religiös kontra en ickereligiös person för dig?

Religiös beskrivs här: https://svenska.se/tre/?sok=religi%C3%B6s&pz=2

Jag står fast vid att efter ett möte med en gängkriminell så kommer du inte gå därifrån och tänka attans va religiös han var.

Citat:
Det är självklart ingen som låter sina gamla svälta ihjäl. Det finns ingen stat som säger åt dig hur du ska leva ditt liv. Däremot erbjuder staten dig välfärd i utbyte mot att du betalar skatt. I ett modernt samhälle där kvinnor ska förvärvsarbeta och där folk inte bor på landet i stora släktgårdar fungerar inte generationsboende varken ekonomiskt, socialt, praktiskt eller funktionellt som det gjorde förr i tiden.

Här är vi helt enkelt inte överens om någonting. Allt från verklighetsuppfattning till tankar om vad ett modernt samhälle är, på vilka olika sätt det kan fungera, bör fungera och hur det faktiskt INTE fungerar idag. Har faktiskt svårt att se hur man besitta ett sådant tunnelseende.

Citat:
Det är trots allt därför du har kommit hit, eller hur.

Hur bemöter man något så efterblivet? För det första vet du inte vart jag är. Men om vi ska utgå att din extremt lilla hjärna av någon okänd anledning (Gissar dock på bias-krock) tänker att jag har invandrat till Sverige så.... är det inget annat än din bias-krock)

Citat:
Dessa klaner du verkar vara anhängare av kommer efter ett par generationer i Sverige att upplösas eftersom dessa blir dysfunktionella gentemot samhället i stort och upphör att tjäna sitt syfte.

Nej jag är verkligen ingen anhängare av någonting annat än mig själv.

Men vilka underbara nyheter. bulletproofsoul har hittat lösningen på allt som alla oroar sig över. Han säger att det löser sig själv. Vad säger man inte för att vinna ett argument. Politiker nästa
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-07-09 kl. 05:40.
Citera
2018-07-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Någon har missuppfattat-
vilket är fel.

Va fan snackar du om? Vem har sagt att de är samma person... bägge var på begravningen och bägge var ute från sjukhus lääänge sen... tom när idioter här snacka om att folk var grönsaker och skit.
Citera
2018-07-09, 13:59
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Så vad menar du då med att det har att göra med islam? Eller menar du att det är samma klan- och hederskultur i islam och kristendomen?

Religiös beskrivs här: https://svenska.se/tre/?sok=religi%C3%B6s&pz=2

Jag står fast vid att efter ett möte med en gängkriminell så kommer du inte gå därifrån och tänka attans va religiös han var.

Här är vi helt enkelt inte överens om någonting. Allt från verklighetsuppfattning till tankar om vad ett modernt samhälle är, på vilka olika sätt det kan fungera, bör fungera och hur det faktiskt INTE fungerar idag. Har faktiskt svårt att se hur man besitta ett sådant tunnelseende.

Hur bemöter man något så efterblivet? För det första vet du inte vart jag är. Men om vi ska utgå att din extremt lilla hjärna av någon okänd anledning (Gissar dock på bias-krock) tänker att jag har invandrat till Sverige så.... är det inget annat än din bias-krock)

Nej jag är verkligen ingen anhängare av någonting annat än mig själv.

Men vilka underbara nyheter. bulletproofsoul har hittat lösningen på allt som alla oroar sig över. Han säger att det löser sig själv. Vad säger man inte för att vinna ett argument. Politiker nästa

Jag menar inte att dessa gängkriminella ber flera gånger om dagen men deras föräldrar är muslimer och/eller har en bakgrund i MENA kultursfärens klan- och hederskulturer med allt vad det innebär. De är uppväxta i en miljö där man till stora delar ser svenskar och andra européer som otrogna. Där man ser västerländsk klädda kvinnor som horor och homosexuella som förtappade syndare för att ta några exempel. Växer du upp i en sådan miljö både i hemmet och i närmiljön kommer du naturligt att odla ett utanförskap som är besläktat med det kriminella utanförskapet. Religiöst och kriminellt utanförskap går hand i hand och förstärker varandra. Vi ser otaliga exempel på terrorister som har varit dömda för rån och knarksmuggling tex. Vi ser, inte alltid såklart men alltför ofta också att i dessa kretsar anser inte ens föräldrarna eller släktingarna att deras söner har begått ett brott. Att begår ett brott mot en svensk (otrogen) eller våldta en icke muslimsk kvinna är inget brott eller ett ringa sådant. Att sitta i svenskt fängelse är inte socialt stigmatiserande som för en svensk. Du har ju gott om släkt och vänner som inte anser att du begått ett brott eller som inte accepterar Sveriges lag utan istället strävar efter muslimsk rättskipning. Det klart att det här spelar roll mentalt hur du ser på världen, din identitet och hur du uppfattar din plats i samhället.

Eftersom du skriver om Ni svenskar som är svaga och inte VI och dessutom verkar vurma för islam, klan- och hederskultur står jag fast vid att jag tror att du antingen är invandrare eller andra generationens invandrare.

Ja exakt så. Klan- och hederskulturen börjar att ruttna inifrån när dess utövare bor i Sverige. Flickorna kommer att vilja klä sig i västerländska kläder. Barn och ungdomar i allmänhet kommer att vilja göra allt som svenskar kan göra. De kommer att vilja träffa vem de vill, vara vem de vill och bo vart de vill. En öppen, tillåtande, flexibel och inkluderande kultur segrar alltid mot en stel, stängd, bakåtsträvande, framstegs- och vetenskapsfientlig kultur. De är endast fråga om tid.

Se på dessa loosers till gängkriminella tex. De blandar amerikansk hip hop kultur och gängkultur, klan- och hederskultur från deras eller föräldrarnas hemländer, muslimskt självpåtaget utanförskap samt populariserad italiensk maffia romantik. På ett sätt kan man säga att dessa pojkar är deras upplösta kulturs första offer tillsammans med flickor som Fadime.

Notera att jag inte skriver något om storleken på någons hjärna. Försök hålla en hyfsat anständig nivå.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2018-07-09 kl. 14:02.
Citera
2018-07-09, 15:03
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Jag menar inte att dessa gängkriminella ber flera gånger om dagen men deras föräldrar är muslimer och/eller har en bakgrund i MENA kultursfärens klan- och hederskulturer med allt vad det innebär. De är uppväxta i en miljö där man till stora delar ser svenskar och andra européer som otrogna. Där man ser västerländsk klädda kvinnor som horor och homosexuella som förtappade syndare för att ta några exempel. Växer du upp i en sådan miljö både i hemmet och i närmiljön kommer du naturligt att odla ett utanförskap som är besläktat med det kriminella utanförskapet. Religiöst och kriminellt utanförskap går hand i hand och förstärker varandra. Vi ser otaliga exempel på terrorister som har varit dömda för rån och knarksmuggling tex. Vi ser, inte alltid såklart men alltför ofta också att i dessa kretsar anser inte ens föräldrarna eller släktingarna att deras söner har begått ett brott. Att begår ett brott mot en svensk (otrogen) eller våldta en icke muslimsk kvinna är inget brott eller ett ringa sådant. Att sitta i svenskt fängelse är inte socialt stigmatiserande som för en svensk. Du har ju gott om släkt och vänner som inte anser att du begått ett brott eller som inte accepterar Sveriges lag utan istället strävar efter muslimsk rättskipning. Det klart att det här spelar roll mentalt hur du ser på världen, din identitet och hur du uppfattar din plats i samhället.

Eftersom du skriver om Ni svenskar som är svaga och inte VI och dessutom verkar vurma för islam, klan- och hederskultur står jag fast vid att jag tror att du antingen är invandrare eller andra generationens invandrare.

Ja exakt så. Klan- och hederskulturen börjar att ruttna inifrån när dess utövare bor i Sverige. Flickorna kommer att vilja klä sig i västerländska kläder. Barn och ungdomar i allmänhet kommer att vilja göra allt som svenskar kan göra. De kommer att vilja träffa vem de vill, vara vem de vill och bo vart de vill. En öppen, tillåtande, flexibel och inkluderande kultur segrar alltid mot en stel, stängd, bakåtsträvande, framstegs- och vetenskapsfientlig kultur. De är endast fråga om tid.

Se på dessa loosers till gängkriminella tex. De blandar amerikansk hip hop kultur och gängkultur, klan- och hederskultur från deras eller föräldrarnas hemländer, muslimskt självpåtaget utanförskap samt populariserad italiensk maffia romantik. På ett sätt kan man säga att dessa pojkar är deras upplösta kulturs första offer tillsammans med flickor som Fadime.

Notera att jag inte skriver något om storleken på någons hjärna. Försök hålla en hyfsat anständig nivå.

Det är intressant hur du tänker att det är religion och kriminalitet som föder utanförskap. Antar att det är jobbigt för dig att se att snacket om invandrare bidrar till det som du beklagar dig över. Vet inte om det är möjligt för alla människor att se saker ur olika perspektiv. Men det går likaväl att säga att utanförskap göder religiös extremism och kriminalitet.

Med tanke på klimatet idag gällande tramset om att vara svensk eller invandrare så kan det mycket väl tänkas att föräldrarna känner samma hopplöshet och frustration som sina barn. Det kan vara så illa att det redan nu är så att många av dom redan känner att det är svenskar mot invandrare. Jag vet inte. Jag är inte där.

Jag skrev ni svenskar eftersom att jag har, precis som du säger, haft turen/oturen att få ta del av ett flertal olika perspektiv under mitt liv på denna extremt efterblivna planet. Vad du identifierar mig som och att det är viktigt för dig... Gissa var det kliar mig någonstans. För 10 år sen hade jag svarat svensk utan tvekan. Idag vet jag inte vad jag ska svara trots att något annat svar än svensk hade varit ännu märkligare.

Jag har inte vurmat för ett piss, jag försöker ta ner dig till verkligheten för vi alla behöver möta den tillsammans. Jag är knappast en av dom som inte klarar av att tala sanning. Men lika jobbigt som det är att prata med hjärntvättade "Pk-eliten", precis lika jobbigt är det att snacka med "Allt är invandrarnas fel, nu talar vi om för dom vad vi tycker och tänker om dom på internet och hoppas att verkligheten blir trevligare"-eliten

Därför rättar jag dig i dina sakfel
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-07-09 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in