• 42 857 online
  • 1 189 632 medlemmar
  • 61 554 041 inlägg
2018-07-09, 20:39
Medlem
Nicola Frankie som han kallar sig....det måste ju vara den största luffaren i stan. Han älskar ta bilder med kriminella och kommentera o fjäska till allt o alla. Nu när han överlevt skjutningen måste det vara typ det bästa som hänt honom och nu kan han leka ännu tyngre....Jag har hört mycket om nikola och grabbarna runt honom, men den här nollan är bara en hangaround som rider på andras rykten. Detta skriver jag enbart till dom som skriver att killen är tung kriminell...Jag hade inte ens skrivit ett ord om killen om det inte var för att folk säger han tung i Malmö...Minns en gång det blev nåt tjafs ute vid baren och hans vänner var ute och rökte, han hade ingen bakom sig han blev som en mus och gick in på toaletten och lekte att han skulle dra en lina...i själva verket höll han sig på toan för att vänta in sina vänner hahahahahahahahahahahah mycket tung kille
Citera
2018-07-10, 00:05
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Det är intressant hur du tänker att det är religion och kriminalitet som föder utanförskap. Antar att det är jobbigt för dig att se att snacket om invandrare bidrar till det som du beklagar dig över. Vet inte om det är möjligt för alla människor att se saker ur olika perspektiv. Men det går likaväl att säga att utanförskap göder religiös extremism och kriminalitet.

Med tanke på klimatet idag gällande tramset om att vara svensk eller invandrare så kan det mycket väl tänkas att föräldrarna känner samma hopplöshet och frustration som sina barn. Det kan vara så illa att det redan nu är så att många av dom redan känner att det är svenskar mot invandrare. Jag vet inte. Jag är inte där.

Jag skrev ni svenskar eftersom att jag har, precis som du säger, haft turen/oturen att få ta del av ett flertal olika perspektiv under mitt liv på denna extremt efterblivna planet. Vad du identifierar mig som och att det är viktigt för dig... Gissa var det kliar mig någonstans. För 10 år sen hade jag svarat svensk utan tvekan. Idag vet jag inte vad jag ska svara trots att något annat svar än svensk hade varit ännu märkligare.

Jag har inte vurmat för ett piss, jag försöker ta ner dig till verkligheten för vi alla behöver möta den tillsammans. Jag är knappast en av dom som inte klarar av att tala sanning. Men lika jobbigt som det är att prata med hjärntvättade "Pk-eliten", precis lika jobbigt är det att snacka med "Allt är invandrarnas fel, nu talar vi om för dom vad vi tycker och tänker om dom på internet och hoppas att verkligheten blir trevligare"-eliten

Därför rättar jag dig i dina sakfel

Det är egentligen helt ointressant för mig vad du kommer ifrån eller vad identifierar dig som. Du uttryckte dig på sådant sätt att det var lätt att anta att du kom från ett annat land.

Vad beträffar det här berömda utanförskapet så anser jag att det verkligen är att se ner på folk. Att ta för givet att fattiga och/eller arbetslösa per automatik är predestinerade till att bli kriminella eller religiösa extremister. Folk har varit fattiga i alla tider och det är ett tillstånd som man i dagens sverige kan ta sig ut ifrån. Det är väl naturligt att en person som kommer hit som asylinvandrare får göra ett antal "hundår" innan personen hunnit etablera och integrerat sig. Man kan inte förvänta sig att man ska bo i en tiorumsvilla med sjöutsikt och pool direkt efter att man kommit hit. Nej att bli kriminell handlar i huvudsak om helt andra orsakssamband som triggar igång både vad gäller för svenskar som för invandrare.

Jag har inte sagt att allt är invandrarnas fel. Tvärtom, jag försöker endast påvisa kulturkrocken som kan uppkomma då klan- och hederskultur möter "frihet under eget individuellt ansvar". Sverige är antagligen det land i västvärlden som är minst lämpad för massinvandring från MENA. Höga trösklar på bostadsmarknaden. Höga trösklar på arbetsmarknaden. Genom organiserat. Genom strukturerat och effektiviserat med enormt många outtalade regler och normer att följa, enorm individuell frihet osv, osv. Kort sagt ett jävligt knepigt land att navigera rätt i.

Om du inte vet hur systemet fungerar går det ofelbart åt helvete men det gör det på ett betydligt subtilare och mer smygande sätt än i de flesta andra länder. Ta tex en 18åring som snattar. Hemma i Irak hade han fått sitta i fängelse ett tag bland råttor och kackerlackor. Han hade sannolikt blivit misshandlad av fångvaktare och polis. Kanske torterad och våldtagen. Det här känner såklart föräldrarna till och de kommer att göra allt för att inte deras son ska hamna i den situationen. Hade han gjort det kan det hända att även släkten, klanen fryser ut honom som en dubbelbestraffning. Vad händer för samma 18åring i Sverige? Jo han får om han har otur prata med en socialkärring i en halvtimme över en fika. Knappast ett straff i egentlig mening. Vet man däremot inte att man samtidigt får en prick i belastningsregistret vars effekter visar sig först flera år senare då killen ska söka jobb och bostad, kanske låna pengar, är det lätt både för 18åringen och hans föräldrar att tro att det inte blev något straff, att man kanske inte ens gjort något fel.Skillnaden mellan föräldrarnas hemland och Sverige blir enorm ifråga om rättskipning, kollektivt straff kontra individuellt ansvar, social kontroll kontra individuell frihet, normer och värderingar. Och det är här någonstans i gränslandet mellan ovanstående som det tyvärr skiter sig för många invandrare vilket får till resultat att deras söner blir kriminella eller religiösa extremister.

Så nej allt är självklart inte invandrarnas fel lika lite som det endast är svenskarnas eller Sveriges fel.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2018-07-10 kl. 00:19.
Citera
2018-07-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatter187
Nicola Frankie som han kallar sig....det måste ju vara den största luffaren i stan. Han älskar ta bilder med kriminella och kommentera o fjäska till allt o alla. Nu när han överlevt skjutningen måste det vara typ det bästa som hänt honom och nu kan han leka ännu tyngre....Jag har hört mycket om nikola och grabbarna runt honom, men den här nollan är bara en hangaround som rider på andras rykten. Detta skriver jag enbart till dom som skriver att killen är tung kriminell...Jag hade inte ens skrivit ett ord om killen om det inte var för att folk säger han tung i Malmö...Minns en gång det blev nåt tjafs ute vid baren och hans vänner var ute och rökte, han hade ingen bakom sig han blev som en mus och gick in på toaletten och lekte att han skulle dra en lina...i själva verket höll han sig på toan för att vänta in sina vänner hahahahahahahahahahahah mycket tung kille
Hahaha så är det faktiskt... men han är inte den enda där... typ 80 % av dom e ett skämt går med västar leker sig har inte en kr i fickan 😂😂
Citera
2018-07-10, 19:12
Medlem
Det är oftast en liten del som gör para och 30 pers runt dom som inte har en krona men leker montana
Citera
2018-07-11, 00:59
Avstängd
AmirMekkys avatar
Ghara den som lever håller sig gömd.
Undrar varför.
Citera
2018-07-11, 07:16
Medlem
Döp inte ditt namn till amir mekky om du inte är han din luffare
Citera
2018-07-11, 13:14
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankiemalmo
Döp inte ditt namn till amir mekky om du inte är han din luffare

Obegriplig mening, kan du försöka igen?
Citera
2018-07-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmirMekky
Ghara den som lever håller sig gömd.
Undrar varför.

Nej det gör han inte
Citera
2018-07-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen23
Hahaha så är det faktiskt... men han är inte den enda där... typ 80 % av dom e ett skämt går med västar leker sig har inte en kr i fickan 😂😂
Det stämmer-ingen av "dessa tungisar"-vågar visa sig ute ensam.
DE kommer alltid i grupp-När Mirza kommer o gör entre- så kommer han ihoptryckt mellan två andra grabbar på varsin sida.
Småttingarna/spanarna två, tre stycken går precis bakom.
Ser löjligt ut. En ny rödhårig småtting/spanare/dräng -har städslats.
Citera
2018-07-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
DE kommer alltid i grupp-När Mirza kommer o gör entre- så kommer han ihoptryckt mellan två andra grabbar på varsin sida.
Vem kan det vara Strind#n?
Citera
2018-07-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen23

👍🏻
Citera
2018-07-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så har det alltid varit hos dom flesta faktiskt
Dom ågår aldrig ensamma alltid många, dom e rädda för deras egna skuggor , m-falangen när dom gick ut va dom alltid 15 Personer, nu den nya gruppen är precis likadan alltid många tillsammans, när dom är ensamma är dom rädda, dom känner sig trygga när dom är många så dom erkänner aldrig något mord dom lurar ut vänner i fällor för lite pengar eller för att få mer respekt av en snorunge som heter am** jag dör haha det är sjukt faktiskt väldigt smutsiga är dom ingen heder, respekt ,eller lojalitet , alla dom här kommer försvinna som alla andra grupperingar har gjort dom har bara gått på folk som är ingenting , finns folk som väntar dom ska göra ett litet misstag så dom ska få smaka på deras egen medicin så dom vaknar till liv tyvärr så dog flera personer som egentligen inte skull va där på grund av fel umgänge den här grupperingen är ett katastrof för Malmö dom har förstört för alla för vad för att döda nördar som inte kan försvara sig själv helt jävla sjukt ja skäms för alla som kommer från palestina mitt älskade land och skämmer ut oss andra ... ami* me**y nico** n*k ram* oma* el nase* groda* och några till kolla bara oma* el killen trodde han ägde malmö ett tag vad hände han blev skjuten 2 gånger blev tyst som en mus sen fjäska tillbaka sig för ami* men den personen som sköt han har sagt han ej litar på honom till sin bror och han kommer vilja ta sin hämnd för eller senare så förmodligen blir han skjuten en 3 gång alla är tuffa tills dom får äta upp sitt eget skit då blir dom rädda kolla ami* killen bajsa i byxan det lukta skit hoppas han hade blöja på sig då naaaaaj naaaaj var e alla deras bajs slickare som öppnar nya konton och läser här.för att sedan berätta va folk skriver här fortsätt vara spring pojkar det är ju bra och förnedra sig själv och sin heder genom o springa åt någon och ni ska leka gangsters bara lägg ner det stå för er själva o bli män era luffare ni skämmer ut era pappor som har heder genom o låta folk ha er som trasor
Senast redigerad av fantomen23 2018-07-13 kl. 00:23.
Citera