2017-12-03, 19:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlonnes
Jepp jag vägra tro på en vag hadith som inte har något stöd och allra minst som är skriven av två fjantar vars hat var stort mot Ali. Profeten älskade sin kusin Ali och han har sagt den som hatar en från min sahaba är inte en av oss

Men om Al Azhar stödjer sina studier på Bukhari som sanning, är inte du då ute på hal is? Är du beläst nog att bestämma detta?
När du säger Ali, innebär det att du inte tror på Sunni-tolkingen?

Anledningen att jag frågar är för att ditt invändande mot verserna vill göra gällande att det inte är representativt för Islam, medans sanningen nog är att majoriteten av muslimer i världen följer tolkningen som tar Bukhari som sanning och lever sina liv efter det. Har jag fel?
Citera
2018-05-11, 06:37
Medlem
Gå till en moské och prata med imamen.
Citera
2018-07-08, 16:07
Medlem
blir muslim i sverige

eftersom jag väldigt interserad av religion. Så undra jag kan en svensk född man koverta till Islam hur gör man? Rent konkrätt
Citera
2018-07-08, 16:17
Medlem
Jarrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargen74
eftersom jag väldigt interserad av religion. Så undra jag kan en svensk född man koverta till Islam hur gör man? Rent konkrätt
Börja med att skaffa muslimska vänner o låt dom hjälpa dig konvertera antar jag

alternativ gå till en moske och fråga ägaren
Citera
2018-07-08, 16:22
Medlem
Citat:
Om du tror på koranen och dess budskap så är du muslim. I alla fall enligt mig....
Citera
2018-07-08, 16:23
Medlem
Citat:

Besök en moske, där får du hjälp om hur du kommer igång, sen måste man göra en trosbekännelse (kallas det så?) innan man blir muslim officiellt
Citera
2018-07-08, 16:50
Medlem
Citat:

Du kan absolut konverta och Islam säger att man får ALLA sina tidigare synder förlåtna när man konverterar.

Vet att många som vill konvertera kontaktar Mo*sa Assa* (o* l*), eller Abdulla* As-Sueid* (h* i*) på Facebook. Den sistnämnda är själv en svensk konvertit. Dessa personer syns och hörs ofta på föreläsningar som finns på islam.nu

Processen är väldigt enkel och rent konkret innebär det att du uttalar orden "ashadu an lā ilāha illa-llāh, wa ashadu anna muhammadan rasūlu-llāh.” - vilket betyder

”Jag vittnar om att det inte finns någon gudom värdig att dyrka utom Gud
och att Muhammad är Guds sände*bud.”

Har för mig att ovanstående personer samlade in pengar och köpte "ny muslim kit" vilket innehöll böcker m.m. som de delade ut.

Lycka till! Islam växer som aldrig förr, även om man kan ana motsatsen när man läser på flashback. Varje vecka är det etniska svenskar som konverterar
Senast redigerad av Xherinshalla 2018-07-08 kl. 16:54.
Citera
2018-07-08, 18:59
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xherinshalla
Du kan absolut konverta och Islam säger att man får ALLA sina tidigare synder förlåtna när man konverterar.

Vet att många som vill konvertera kontaktar Mo*sa Assa* (o* l*), eller Abdulla* As-Sueid* (h* i*) på Facebook. Den sistnämnda är själv en svensk konvertit. Dessa personer syns och hörs ofta på föreläsningar som finns på islam.nu

Processen är väldigt enkel och rent konkret innebär det att du uttalar orden "ashadu an lā ilāha illa-llāh, wa ashadu anna muhammadan rasūlu-llāh.” - vilket betyder

”Jag vittnar om att det inte finns någon gudom värdig att dyrka utom Gud
och att Muhammad är Guds sände*bud.”

Har för mig att ovanstående personer samlade in pengar och köpte "ny muslim kit" vilket innehöll böcker m.m. som de delade ut.

Lycka till! Islam växer som aldrig förr, även om man kan ana motsatsen när man läser på flashback. Varje vecka är det etniska svenskar som konverterar
Liksom muslimer (mest kvinnor) konvertera om till kristendomen. Så det jämnar nog ut sig i längden.
Citera
2018-07-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Liksom muslimer (mest kvinnor) konvertera om till kristendomen. Så det jämnar nog ut sig i längden.

Orkar inte gå in någon diskussion, men Islam är världens snabbast växande religion. Google är 2 klick bort om du har andra funderingar.
Citera
2018-07-11, 15:28
Medlem
fotsvetts avatar
Måste man omskära sig om man vill bli muslim?
Citera
2018-07-11, 15:38
Medlem
Egentligen är det konstigt att det går. Som alla vet så är det ju endast galningar som konverterar till islam i vuxen ålder. Varför vill muslimerna ha ännu fler galningar som ansluter sig?
Citera
2018-07-11, 17:14
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotsvett
Måste man omskära sig om man vill bli muslim?
Ja det måste man, du måste visa upp du har gjort det innan du får konvertera om.
Sjukt tycker jag....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in