2017-03-05, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Vad var målet till din konvertering?

För att följa Allahs order. Människan och världen och vår liv har inte skapats bara sådär för att vi ska dö och reproduceras, äta, sova, jobba eller vad det nu är. Enligt Koranen så har Allah skapat människan för att vi ska dyrka för honom och belöningen för den som lyssnar på honom blir antingen paradiset eller helvetet.

Jag har börjat fundera på konvertera också. Koranen och islam handlar mycket mer om personlig utveckling.

Jag skiter fullständigt i vad media, politiker,muslimer och andra gör allt för att visa en falsk bild av Koranen för att få andra ta avstånd från religion.
Citera
2017-03-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
För att följa Allahs order. Människan och världen och vår liv har inte skapats bara sådär för att vi ska dö och reproduceras, äta, sova, jobba eller vad det nu är. Enligt Koranen så har Allah skapat människan för att vi ska dyrka för honom och belöningen för den som lyssnar på honom blir antingen paradiset eller helvetet.

Jag har börjat fundera på konvertera också. Koranen och islam handlar mycket mer om personlig utveckling.

Jag skiter fullständigt i vad media, politiker,muslimer och andra gör allt för att visa en falsk bild av Koranen för att få andra ta avstånd från religion.

Heeeh....

Enligt koranen.

Du behöver inte lyssna på någon annan alls. Om du är intelligent så kommer du förstå innebörden av följande, annars får du förbli en naiv hjärntvättad dåre som därmed förklarar sig fiende till samhälle, fred och medmänniskor.

Förstår du innebörden av följande?: "Muhammad uppgav under sin levnad till samtida människor att hans uppenbarelser kom från ärkeängeln Gabriel."
Citera
2017-03-05, 21:48
Medlem
Citat:

Du följer inte Allahs order, du underkastar dig Koranen.
Kan säkert stämma att i Koranen så står det att Allah vill bli dyrkad.
Men det står även att du kommer att bli dömd, för dina handlingar och gärningar.
Du kommer inte att belönas med helvete eller paradiset bara för att...
Citera
2017-11-17, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Ponera att jag som 30+ årig man, hade lust att konvertera till islam? Hur går man till väga med detta? Hur gör jag, beter mig, agerar, tar för mig, träffar en muslimsk kvinna osv?

Jag frågar av rent intresse.
Ja tänk att få 4 fruar samt en massa barn.
Dom nya muslimska bröderna hjälper dig att hitta dom.
Va mycket barn bidrag samt sex det blir!
Fyra vackra oskulder.
Finns ju bara fördelar.
Citera
2017-11-17, 13:42
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Enligt koranen utsåg islams gud muhammed till sin sista budbärare och mänskliga förebild..

Vad tycker du om en "barmhärtig" gud som utser en blodbesudlad krigarhövding till budbärare och ideal?
Citera
2017-11-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Fyra vackra oskulder.
Finns ju bara fördelar.
Funkar inte med svensk lagstiftning, man får bara vara gift med en person i taget.
Citera
2017-11-28, 15:44
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Fyra vackra oskulder.
Finns ju bara fördelar.
och dom behöver inte va äldre än 9 om du flyttar till något varmare land
https://www.islamiconlineuniversity.com/
Citera
2017-11-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
och dom behöver inte va äldre än 9 om du flyttar till något varmare land
https://www.islamiconlineuniversity.com/
Nej din fule pedofil du kan inte få utlopp för dina begär för det finns ingenting i Koranen som rättfärdigar sexuella övergrepp mot barn. Du liksom många andra pedofiler exempelvis Iran,saudiarabien pedofil stater håller nog varandra hårt om handskarna utifrån en falsk hadith som rättfärdigar det. Men hadithen är inte autentisk. Den skrevs många år efter profetens död av några som hatade profeten på personlig plan att då försöka betrakta denna som autentiska är ett hån mot profeten själv och alla från hans stamfund och sahaba
Citera
2017-12-02, 12:58
Medlem
o0Halal0os avatar
Allah befaller att du i allt ska följa hans sista budbärarens exempel.

Du ska alltså ha en blodbesudlad krigsherre som mänsklig förebild.

Citat:

Senast redigerad av o0Halal0o 2017-12-02 kl. 13:16.
Citera
2017-12-02, 15:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlonnes
Nej din fule pedofil du kan inte få utlopp för dina begär för det finns ingenting i Koranen som rättfärdigar sexuella övergrepp mot barn. Du liksom många andra pedofiler exempelvis Iran,saudiarabien pedofil stater håller nog varandra hårt om handskarna utifrån en falsk hadith som rättfärdigar det. Men hadithen är inte autentisk. Den skrevs många år efter profetens död av några som hatade profeten på personlig plan att då försöka betrakta denna som autentiska är ett hån mot profeten själv och alla från hans stamfund och sahaba
Menar du att Bukharis hadither är falska eller att just den delen är falsk?
Citera
2017-12-02, 15:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Funkar inte med svensk lagstiftning, man får bara vara gift med en person i taget.
Men enligt koranen, så får man ha 4 fruar. Hur ska svensk lagstiftning stoppa det?
Är det därför man konvertera om till islam? för kunna ha 4 fruar, nej tro knappast det..
Citera
2017-12-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Menar du att Bukharis hadither är falska eller att just den delen är falsk?
Jepp jag vägra tro på en vag hadith som inte har något stöd och allra minst som är skriven av två fjantar vars hat var stort mot Ali. Profeten älskade sin kusin Ali och han har sagt den som hatar en från min sahaba är inte en av oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in