2018-07-08, 18:41
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Problemet är att om AfS inte "förhåller sig" till den rasistiska hetsen (dvs. tar avstånd från den) kommer folk att tro att de välkomnar och uppmuntrar den.

Det går knappast att hävda att de inte är medvetna om vad som skrivs här då åtminstone en ledande företrädare för AfS - Jeff Ahl - själv deltagit i tråden.

Jag tycker att du ska kontakta någon som företräder partiet och ställa dina frågor, Vem vet, kanske Kasselstrand själv? Tråden är ju knappast en officiell AfS-tråd och partiet har inget ansvar för vad anonyma användare skriver på internet.
Citera
2018-07-08, 18:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Tvärtom: om AfS tydligt tar avstånd från antisemitism och annan rasism är det ju case closed. Den bruna svansen kan då återvända till nazistforumet.

Varför skall de ta avstånd från det för? Bara för att behaga dig? mig veterligen behöver de inte ta avstånd från ett jävla piss bara för att pissluffare från vänstern tycker det.
Citera
2018-07-08, 18:45
Medlem
Att förhålla sig till vad vänstern och liberalerna tycker och tänker är totalt värdelöst.
Citera
2018-07-08, 18:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Jag tycker att du ska kontakta någon som företräder partiet och ställa dina frågor, Vem vet, kanske Kasselstrand själv? Tråden är ju knappast en officiell AfS-tråd och partiet har inget ansvar för vad anonyma användare skriver på internet.

Tråden är genom Jeff Ahls inlägg en av de kanaler som AfS använt för att nå ut till sina väljare. Därmed har de också ett indirekt ansvar för vad som skrivs här. Väljer de att inte bemöta eller ta avstånd från rasistiska inlägg kommer folk att dra sina egna slutstser från denna underlåtenhet. Slutsatser som inte gynnar AfS.
Citera
2018-07-08, 18:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Varför skall de ta avstånd från det för? Bara för att behaga dig? mig veterligen behöver de inte ta avstånd från ett jävla piss bara för att pissluffare från vänstern tycker det.

AfS kan naturligtvis agera som de vill, men vill de ha mer än 4189 röster gör de klokt i att klippa av sin bruna svans.
Citera
2018-07-08, 18:49
Avslutad
Citat:
AfS kan naturligtvis agera som de vill, men vill de ha mer än 4189 röster gör de klokt i att klippa av sin bruna svans.
Den "bruna svansen" är ju deras målgrupp. Varför ska dom klippa bort sin målgrupp?
Citera
2018-07-08, 18:50
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Ni som tror att Alternativ för Sverige är ett NMR light kommer förmodligen bli besvikna.
Det spelar ingen roll om du kommer från Italien, England, Peru eller Afghanistan och lever loppan på skattebetalarnas pengar, begår brott och inte bidrar till det kollektiva Sverige, så ska du inte vara kvar här.
Vissa religioner är inte heller kompatibla med våra värderingar.
Hade invandringen varit lönsam för Sverige, så hade vi varit i särklass världens rikaste land
Det handlar inte raser s.a.s.,utan om vad du kan bidra med till Sverige.
Det är min uppfattning om Afs
Sure, en och annan NMR:are har rullat förbi här i tråden men det är ju befängt att du, Byggnet och andra personer ska kalla allt prat om etnicitet för "NMR light", "nazism" eller "psykisk sjukdom". Du snackar i ditt inlägg endast om invandrare som missköter sig. Låt oss ta en grupp som japanerna som antagligen har högre snitt-IQ än Sveriges befolkning, bättre arbetsmoral och är uppemot 127 miljoner stycken i dagsläget. Om man helt negligerar etnicitet är det ju i så fall inte ett problem att ett godtyckligt antal japaner flyttar till Sverige. 1000 st? Absolut! 100 000 st? Sure. Varför inte 10 000 000 st? Helt ärligt skulle de ju lyfta det skithål Sverige är idag men fattar du inte problematiken? Inte handlar det om rasism heller, uppenbarligen erkänner jag att te.x. Japaner antagligen skulle bygga upp och bidra en hel del till landet. Vi kan ta en vit folkgrupp också så att ni garanterat inte kan dra rasistkortet. Jag tycker att det skulle vara helt uppåt väggarna om miljontals fransmän eller tyskar kom in och bosatte sig i Sverige också. Etniska svenskar finns, de har som Jeff säger hävdvunnen rätt till det här landet och AfS borde göra allt som står i deras makt för att bevara det svenska folkets majoritetsstatus i Sverige. Något annat skulle vara globalism.
Citera
2018-07-08, 18:52
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Problemet är att om AfS inte "förhåller sig" till den rasistiska hetsen (dvs. tar avstånd från den) kommer folk att tro att de välkomnar och uppmuntrar den.

Det går knappast att hävda att de inte är medvetna om vad som skrivs här då åtminstone en ledande företrädare för AfS - Jeff Ahl - själv deltagit i tråden.

Det är självklart så att om en tråd spårar ur finns det mindre intresse för någon representant att skriva i den. Desto mer saklig tråd och saklig debatt, desto troligare är det att den kan få besök av någon som är partiet närstående. Samtidigt anstränger sig många för att vara sakliga och utgå från AfS politik och ska dessa då straffas för några enskilda skribenter?

Jag tror det är en synnerligen dålig idé att ta avstånd från begrepp utan att ha en exakt definition. Början man ta avstånd då visar man att man har ansvar för vad som skrivs och sedan betyder det att om man inte tar avstånd då gillar man det. En farlig återvändsgränd.
Citera
2018-07-08, 18:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Den "bruna svansen" är ju deras målgrupp. Varför ska dom klippa bort sin målgrupp?

Jag skrev om de vill ha mer än 4189 röster.
Citera
2018-07-08, 18:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror svaret skulle bli att vi har alltför stora problem i Sverige för att bekymra sig över vem som skrivit rasistiskt och antisemitiskt på flashback. Det är en totalt underordnad fråga som bara är en fälla från liberalerna för att, återigen, avleda den viktiga debatten om Sveriges framtid som globaliserat skithåleland eller en återgång till Svea Rike genom massavvisning av 500 000 - 1 000 000 utlänningar.

Jag tycker att det vore bra om debatten i den här tråden fokuserade på AFS politiska program, särskilt då "återvandringen". Jag har själv tagit upp olika punkter i programmet, som det orimliga kravet på 28 års väntetid vid anhöriginvandring för utlandsfödda medborgare.

Tyvärr får dock debatten en helt annan inriktning när rabiata rasister ska spy sin galla över olika folkgrupper som de hatar. En inriktning som färgar av sig på AfS så länge de inte tar avstånd från rasisterna.
Citera
2018-07-08, 19:01
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag tycker att det vore bra om debatten i den här tråden fokuserade på AFS politiska program, särskilt då "återvandringen". Jag har själv tagit upp olika punkter i programmet, som det orimliga kravet på 28 års väntetid vid anhöriginvandring för utlandsfödda medborgare.

Tyvärr får dock debatten en helt annan inriktning när rabiata rasister ska spy sin galla över olika folkgrupper som de hatar. En inriktning som färgar av sig på AfS så länge de inte tar avstånd från rasisterna.

Jeff Ahl säger att han föredrar ett etniskt och kulturellt homogent Sverige. Är han rasist?
Citera
2018-07-08, 19:03
Avslutad
Citat:
Jag skrev om de vill ha mer än 4189 röster.
Varför då?

Jag, och många med mig, håller inte alltid med individer som röstar på det parti jag röstar på.

Jag kan väl rösta på det partiet ändå.

Fö är det inte rasistiskt att vilja värna svensk kultur. Det är däremot rasistiskt att vilja eliminera svensk kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in