Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Jag vet att du är ett troll, men de urspårade diskussionerna är just ett resultat av liberala utfall som kommit från Byggnet och några andra, och såklart dina rena trollningar.

Skippa de diskussionerna helt så är ingen skada skedd. Om det går in en hollywoodnasse och skriver något lajvigt och utsiktslöst i tråden - och ingen AfS:are bryr sig - så är ingen skada skedd. Det är först när lågenergitomtar drar igång med liberal kärringretorik som det blir rabieshundslagsmål.

Det finns inget att vinna på de meningslösa utfallen. Det är inte NMR:are som ska vinnas över till AfS. Det är liberaler som ska få sin mördarideologi slagen i spillror.
Såg du mitt inlägg 13179? på vilket jävla sätt är jag liberal?
AfS är ett pragmatiskt parti. De tar hand om faktiska PROBLEM.
Citera
2018-07-08, 18:07
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
För mig personligen kvittar det då jag oavsett kommer rösta på AfS men för att AfS ska komma in i riksdagen får man väl hoppas att AfS beställer några egna OU precis inför valet, får lite trevliga resultat och att dessa dessutom sprids i lite större tidningar. Hoppas kan man ju i alla fall.
Du är ledsen av siffrorna men jag tycker det är bra siffror, man ska ha i åtanke att AfS lär underskattas av opinionsundersökningar.
Citera
2018-07-08, 18:18
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett förtydligande: tråden vimlar av antisemitiska inlägg och grovt rasistisk hets mot svarta, araber och östasiater, dock ej nödvändigtvis i samma andetag.

Ett klargörande där AfS tar avstånd från såväl antisemitism som annan rasism skulle vara välkommet.

AfS har ingen kontroll över vem som skriver på FB och varför. Inläggen kan vara skrivna av troll som vill klistra på AfS något de varken skrivit eller sagt. Det finns ingen anledning för ett parti att ens förhålla sig till begrepp som rasist och antisemit som idag klistras på allt och alla. Ännu mindre skäl att ta avstånd ifrån eller förhålla sig till vad någon anonymt skriver på ett öppet forum.
Citera
2018-07-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Såg du mitt inlägg 13179? på vilket jävla sätt är jag liberal?
AfS är ett pragmatiskt parti. De tar hand om faktiska PROBLEM.
Du har tidigare i tråden gjort liberala utfall. Men om det är över med det nu vill jag inte vara långsint. AfS vill ta hand om problem, och t ex HBTQ-kritiska inlägg på Flashback är inte ett problem, så det är inget som AfS:are behöver fördöma.
Citera
2018-07-08, 18:21
Medlem
Som det tidigare har diskuterats i tråden, så görs de opinionsundersökningar på bekostnad av nån, vilket innebär i praktiken att man får de resultaten kunden beställer.
Ska Afs få rätt procent i en opinionsundersökning så får man helt enkelt beställa en själva.
Kanske skulle snacka med Sifo
Citera
2018-07-08, 18:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
AfS har ingen kontroll över vem som skriver på FB och varför. Inläggen kan vara skrivna av troll som vill klistra på AfS något de varken skrivit eller sagt. Det finns ingen anledning för ett parti att ens förhålla sig till begrepp som rasist och antisemit som idag klistras på allt och alla. Ännu mindre skäl att ta avstånd ifrån eller förhålla sig till vad någon anonymt skriver på ett öppet forum.

Problemet är att om AfS inte "förhåller sig" till den rasistiska hetsen (dvs. tar avstånd från den) kommer folk att tro att de välkomnar och uppmuntrar den.

Det går knappast att hävda att de inte är medvetna om vad som skrivs här då åtminstone en ledande företrädare för AfS - Jeff Ahl - själv deltagit i tråden.
Citera
2018-07-08, 18:29
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Vilket jävla fynd

Ja, din kalkyl blev just 450 miljarder bättre! Tyvärr förstår de flesta väljare inte stora tal. Man kan inte skilja på miljoner och miljarder. En våldtagen kvinna, antal 1, är lättare att greppa än 135 000 uppehållstillstånd. Hur många är 135 000? Hur ska man kunna greppa det? Nästan lättare att ta in 9 000 afghaner. För många låter 9 000 mer än 135 000. Stora tal är svåra.

Hur som helst är du något på spåren. Som din kalkyl visar skulle vi ha råd att ge 500 000 asylanter 100 000 varje år, vilket skulle ge dem ett liv i lyx i sina hemländer, för samma summa som avgiften till EU, efter höjningen. De som inte har lagliga skäl får dock sannolikt lämna utan detta generösa återvandringsbidrag.
Citera
2018-07-08, 18:34
Medlem
Citat:
Problemet är att om AfS inte "förhåller sig" till den rasistiska hetsen (dvs. tar avstånd från den) kommer folk att tro att de välkomnar och uppmuntrar den.

Det går knappast att hävda att de inte är medvetna om vad som skrivs här då åtminstone en ledande företrädare för AfS - Jeff Ahl - själv deltagit i tråden.
Om Jeff Ahl skulle besvara alla påståenden i den tråden, så skulle det förmodligen resultera i ett heltidsarbete
Citera
2018-07-08, 18:34
Medlem
me-wes avatar
Citat:

Nej Regulus, folk kommer inte att tro det. Liberala kräk som du själv möjligen, men få andra.

Kasselstrand hade en bra utläggning om att man som nationalistiskt parti inte kan hålla på att godhetssignalera stup i kvarten. Det är ju som så att när man ger er ett lillfinger då blir ni inte mätta. Istället är det tvärtom, blodtörsten väcks till liv; ni anar en svaghet och kommer kräva alltfler ursäkter och avståndstaganden. Till sist står man då där med en Expo-Karlsson och 5000 kvotflyktingar. Mission complete, i princip. Då är det bättre att principiellt ALDRIG köpa era GBA-försök utan istället fokusera fullt ut på sitt eget.
Citera
2018-07-08, 18:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Jag tror svaret skulle bli att vi har alltför stora problem i Sverige för att bekymra sig över vem som skrivit rasistiskt och antisemitiskt på flashback. Det är en totalt underordnad fråga som bara är en fälla från liberalerna för att, återigen, avleda den viktiga debatten om Sveriges framtid som globaliserat skithåleland eller en återgång till Svea Rike genom massavvisning av 500 000 - 1 000 000 utlänningar.
Citera
2018-07-08, 18:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Om Jeff Ahl skulle besvara alla påståenden i den tråden, så skulle det förmodligen resultera i ett heltidsarbete

Tvärtom: om AfS tydligt tar avstånd från antisemitism och annan rasism är det ju case closed. Den bruna svansen kan då återvända till nazistforumet.
Citera
2018-07-08, 18:41
Medlem
Idittfejss avatar
Det var nån herre från NMR som använde kokta grodan argumentet i sitt tal. Kopierar NMR av AFS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in