Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nej, av judar.

Det stämmer inte. Judar kom.in i bilden när det redan var uppfunnet. Judar är ett parasitfolk som är väldigt duktiga på att ta över, exploatera och pervertera saker som andra folk och grupper har skapat.

Citat:
Hur mår du när du skriver inlägget kan man undra?

Jag mår bra. Antyder du att välmående är kopplat till hur stor mängd negrer och araber man har i sin omgivning? I så fall har du en poäng, ju färre araber och negrer desto bättre mår vita människor.

Citat:
Kan du bara inte förstå att det har funnits arbetskraftsinvandring innan ollonskallen kom till makten?

Vad har det med nåt att göra? Betyder det att arbetsktaftsinvandring är bra eller nödvändigt? Måste vi ha det? Är det bra för svenskarna?

Arbetskraftsinvandringen till Sverige på 1960- och 70-talet var nästan enbart negativ. Den bidrog i slutänden inte positivt till svensk ekonomi, tvärtom. Dessutom var det dåligt för svenska folket då denna invandring bl.a. även medförde att folk från Europas bakgård etablerade organiserad brottslighet i Sverige.

Arbetskraftsinvandringen till Tyskland och andra länder har varit ännu sämre och mer destruktiv.

Med facit i hand så vet vi att den så kallade "arbetskraftsinvandring" som har skett till norra och västra Europa har varit nästan enbart negativ för de mottagande länderna. Det har bara varit skit, helt enkelt. Det var ju dessutom samma globalistintressen som låg bakom denna arbetskraftsinvandring, som senare låg bakom tsunamin av "flyktingar" från jordens alla soptippar och kloaker.
Citera
2018-07-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antik0mmunism
Du är utifrån ditt sätt att resonera att döma, ett typexempel på en människa som undermedvetet influerats av och i slutändan anammar ett kulturmarxistiskt icke-europeiskt tankesätt. Förstår du hur jag menar?

.

Jag hoppas att AfS i verkligheten inte ÄR en blek SD-kopia som du här
vill framhäva, samt att du faktiskt inte är representativ för deras ställningstaganden.

Du kan vara ganska lugn än så länge. Han och hans SD-ideologi är inte representativ.
Citera
2018-07-08, 11:12
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Sverige var fattigt och var därför inte attraktivt att flytta till. Kunskaperna i engelska var sämre vilket gjorde att svenskar och utlänningar hade svårare att prata med varann. Resor var dyrare. De kulturella skillnaderna var troligen större då vi inte hade lika mycket internationellt utbyte.
Vet inte riktigt vilken tidsperiod du åsyftar. Under den första halvan av 1900-talet hade uppenbarligen hundratusentals svenskar råd att köpa biljett till USA, under 30/40-talen åkte missionärer till Indien och länder i Afrika. Vi har ju haft kolonier i både Asien och Afrika också, varför tog inte svenskar hem en massa asiater eller afrikaner till hemlandet? Nu spekulerar jag men jag tror inte riktigt att WT-män och bärplockare/barkvinnor tillhör den socioekonomiska grupp som pratar superbra engelska heller. Mindre kulturella skillnader idag? Vad har en thaitjej och en svensk WT-gubbe gemensamt kulturellt? Främst handlar det om pengar för kvinnan och sex för mannen. Givetvis finns det några få undantag men de är en minoritet i sammanhanget.
Citera
2018-07-08, 11:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det stämmer inte. Judar kom.in i bilden när det redan var uppfunnet. Judar är ett parasitfolk som är väldigt duktiga på att ta över, exploatera och pervertera saker som andra folk och grupper har skapat.

Var står AfS vad det gäller judar? Då menar jag Kasselstrands och Hahnes egen uppfattning, även om det kanske inte står i partiprogrammet.

I korthet kan man beskriva synen på Israel och judar så här:
- Vänstern hatar Israel och älskar araber
- Sen, ju mer högerut/konservativt man rör sig, så blir synen mer och mer positiv, för att kulminera vid SD som ju är Sveriges mest Israelvänliga parti. Detta för att judarna är ett upplyst ljus i Mellanöstern.
- Sen, när man rör sig ut på den högerextrema kanten så sjunker synen på judar, till att nå en nivå av "gasa ihjäl dem", vid NMR.

Var står AfS på denna skala?
Citera
2018-07-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Instämmer. Sida upp och sida ner om judar och thaifruar istället för att AfS sakpolitik och aktiviteter diskuteras.

Det är ju inte så konstigt. AfS syn på judar är "grumlig" (vilket är en oerhört känslig sak) och sen har man någon sorts avart mot Thaifruar som inte SD har, dvs en rasistisk syn på frågan.
Citera
2018-07-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nej, det är bara du som inte är läskunnig alternativt är mentalt sjuk.

Tråkig ton i en tråd om politik, där jag ställer relevanta frågor om AfS politik. Är detta verkligen den nivå som AfS väljare/förespråkare ligger på?

Kan ni svara på frågan, vad är AfS syn på judar?
Citera
2018-07-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Alternativ för Sverige har en nationell syn på vad som är bäst för Sverige, så varför skulle just judar förtjäna en egen syn?
Det är Sverige som är i fokus, inte judar eller ISrael..

Tack, det var ett väldigt tydligt och klarläggande inlägg (inte ironiskt, jag menar verkligen det).
Citera
2018-07-08, 12:46
Medlem
Wkblades avatar
Undrar igen om nån vill dela med sig av vad ni tänkte rösta på i kommun/landsting eftersom AfS som sagt endast ställer upp i riksdag. Jag tror det blir SD eller blankt för min del, i brist på roligare alternativ.
Citera
2018-07-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tack, det var ett väldigt tydligt och klarläggande inlägg (inte ironiskt, jag menar verkligen det).
Jag ska poängtera att jag inte är officiell representant för Afs, även om jag är medlem.
Men utgångspunkten är att Sverige ska stå i fokus, och beslut ska fattas utifrån vad som är bäst för Svenskarna i Sverige.
Rätt simpel retorik i min nationella värld
Citera
2018-07-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Undrar igen om nån vill dela med sig av vad ni tänkte rösta på i kommun/landsting eftersom AfS som sagt endast ställer upp i riksdag. Jag tror det blir SD eller blankt för min del, i brist på roligare alternativ.
Jag personligen kommer naturligtvis rösta SD i kommun/landstings valet.
Även om SD har blivit lite tröttare på senare år, så kommer en röst på SD iaf motverka inflytande från ännu sämre partier.
Citera
2018-07-08, 13:33
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tråkig ton i en tråd om politik, där jag ställer relevanta frågor om AfS politik. Är detta verkligen den nivå som AfS väljare/förespråkare ligger på?

Kan ni svara på frågan, vad är AfS syn på judar?

AfS har ingen anledning att ha någon uppfattning om någon folkgrupp. Man bryr sig om svenska folket som Erik Berglund så fint beskriver man är i allians med. Jag har för övrigt noterat att många partier just talat om judar men inte ens nämnt svenska folket. AfS gör tvärtom. AfS har inte talat om judar en enda gång under Almedalen men svenska folket hundratals gånger.
Citera
2018-07-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
AfS har ingen anledning att ha någon uppfattning om någon folkgrupp. Man bryr sig om svenska folket som Erik Berglund så fint beskriver man är i allians med. Jag har för övrigt noterat att många partier just talat om judar men inte ens nämnt svenska folket. AfS gör tvärtom. AfS har inte talat om judar en enda gång under Almedalen men svenska folket hundratals gånger.
Precis, AFS är motsvarigheten till Trumps "MAGA".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in