2018-07-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo, något alldeles in i hästväg störd är Det, därför en enda stor gåta om Det inte så småningom skulle framkomma att Det mördat fler med tanke på hans ålder. Jag menar att även om Det var pressad innan Det beseglade Kims öde, borde Det väl varit utsatt för stark press även tidigare, ingen kan väl ha turen att glida runt på en räkmacka i 46 år. Däremot har jag svårt att fatta vad ”polymorf pervers” egentligen innebär. Förstår orden var för sig, men sammanslagna blir de ganska obegripliga, aldrig någonsin hört talas om det. Förbannat att ingen kunnat läcka ut rpun!
Enligt PM är hans önskedöd detta.- I ett rullande rör tillsammans med nakna kvinnor samt kattungar.
Det är kanske svaret på varför PM tycks tycka väldigt mycket om sina katter enligt hans närmsta omgivning. Som de uppfattar som att PM är djurvän. PM kanske är förälskad samt dyrkar sina katter? Som varelser han känner lust till?
På ett polymorft vis? PMs kärlekshistoria med smidiga kattdjur.
EDIT: Inte så att jag tror att PM har sex med dem. Men han kanske ligger naken i sängen och gosar med sina katter och känner erotisk lust och upphetsat välbehag. Mjuka katter,möss och humlor?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-07-07 kl. 19:02.
Citera
2018-07-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men kan man kalla det polymorf om dom bara har EN preferens inom det perversa. Måste dom inte ha flera samtidigt? Det her er ingen retorisk fråga, jag undrar verkligen hur det henger ihop.

Enligt allt som framkommit så är PM totalt gränslös , särskilt gällande sex och sina djupt avskyvärda idee'er som han dessutom vill agera på (och gjorde: KW) - vissa gränsar helt klart till just parafilier. Men hans gränslöshet är råare än så.

Tillsammans med den totala hänsynslösheten (psykopatin) han besitter, där andra människor bara är till för hans egen skull och hans egna djävla excesser.

Det saknas ett par parafilier i det jag hänvisade till, bl.a att vilja stycka och äta av andra människor - plus såna som själva vill bli uppätna bit för bit.

Finns ett tyskt exempel som du kan kolla på här. Man tror knappt det är sant, men det är det: En som vill äta upp en person som själv vill bli uppäten! Man börjar med själva könsorganet..... DETTA är 2 former av parafili och här berättar kannibalen själv men på ett väldigt pragmatiskt sätt och känslor finns inte alls där. Kolla:

https://www.youtube.com/watch?v=BSGxQ3cVvJI

Peter Madsen ville enligt sig själv nå den yttersta gränsen av allt, men som vanliga människor kallar äckel. Blir spyfärdiga och nämndemän t.o.m svimmar i Tingsrätten när de ser filmer som PM har sparat i sin dator, för att det är så magstarkt.

Det enda som finns kvar för en som nått yttersta gränsen är väl kannibalism. Vem vet hur långt PM skulle kunnat gå om han inte hade stoppats i tid?

Som så många andra psykopater säger /erkänner de aldrig att de har mördat. Som TommyLynnSells också säger: "They got killed, yes". På samma sätt ser Peter Madsen på KWs fruktansvärda död.
Senast redigerad av zilvereko 2018-07-07 kl. 18:57.
Citera
2018-07-07, 19:01
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det bästa är att glömma en väldigt enkel men komplicerad fråga från början. Eftersom en del tycker att det är så kul att bråka om det.
Jag får börja studera själv när jag får mina glasögon snart. Av någon anledning kände jag igen det du beskrev i ditt förra inlägg. Snöbollen som rullar och växer.

Har du fått kläm på Polymorft perverst nu? PM tycks väldigt intresserad av damer. Men jag antar att han kan känna lust till alla beskrivna. Precis som ett litet barn som inte vet sin sexualitet men kan känna lust och välbehag av kroppsberöring. Från mamma,pappa,andra bebisar och familjens katt eller hund tex.
Ja tack, har fått kläm på det nu. Faktisk aldrig hört uttrycket tidigare. Du kan väl försöka skriva ner dina frågor tydligt och kortfattat med numrering, så behöver det inte blivså himla rörigt.
Citera
2018-07-07, 19:06
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Enligt PM
Det är kanske svaret på varför PM tycks tycka väldigt mycket om sina katter enligt hans närmsta omgivning. Som de uppfattar som att PM är djurvän. PM kanske är förälskad samt dyrkar sina katter? Som varelser han känner lust till?
EDIT: Inte så att jag tror att PM har sex med dem. Men han kanske ligger naken i sängen och gosar med sina katter och känner erotisk lust och upphetsat välbehag. Mjuka katter,möss och humlor?
Står det verkligen så? Inget missförstånd med danskan tror du?
Citera
2018-07-07, 19:23
Medlem
Citat:
Står det verkligen så? Inget missförstånd med danskan tror du?
Det var inte ordagrant citat. Men det var PMs påstådda önskedöd. Ska se om jag finner länken.
Men det är konstigt att PM tycks ömma för vissa djur framför allt mjuka och gosiga.
Vilket omgivningen uppfattar som att han har empati.

Vi föds ju utan bestämd sexualitet alla. Men känner ju ändå lust och välbehag av beröring som små.
Undrar hur man som PM stannar i utvecklingen på det området? Hur konstig hans uppfostran var?
Hans Pappa som aldrig talade om känslor. PM som "lika gärna kunde tala med katten än sin mor".
Kanske PM sökte tröst/närhet mest hos katten? I brist på närhet från mor/bröder och med en empatistörd far?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-07-07 kl. 20:01.
Citera
2018-07-07, 21:35
Medlem
Citat:
Enligt PM är hans önskedöd detta.- I ett rullande rör tillsammans med nakna kvinnor samt kattungar.

The polymorphously perverse psychopath: Understanding a
strong empirical relationship

http://drreidmeloy.com/wp-content/uploads/2015/12/2002_ThePolymorphous.pdf
Citera
2018-07-07, 21:42
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
PM är hans önskedöd detta.- I ett rullande rör tillsammans med nakna kvinnor samt kattungar.
var har du läst detta menar jag, förr bort när jag frågade sist
Citera
2018-07-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men kan man kalla det polymorf om dom bara har EN preferens inom det perversa. Måste dom inte ha flera samtidigt? Det her er ingen retorisk fråga, jag undrar verkligen hur det henger ihop.

Citera
2018-07-07, 22:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Enligt allt som framkommit så är PM totalt gränslös , särskilt gällande sex och sina djupt avskyvärda idee'er som han dessutom vill agera på (och gjorde: KW) - vissa gränsar helt klart till just parafilier. Men hans gränslöshet är råare än så.

Tillsammans med den totala hänsynslösheten (psykopatin) han besitter, där andra människor bara är till för hans egen skull och hans egna djävla excesser.

Det saknas ett par parafilier i det jag hänvisade till, bl.a att vilja stycka och äta av andra människor - plus såna som själva vill bli uppätna bit för bit.

Finns ett tyskt exempel som du kan kolla på här. Man tror knappt det är sant, men det är det: En som vill äta upp en person som själv vill bli uppäten! Man börjar med själva könsorganet..... DETTA är 2 former av parafili och här berättar kannibalen själv men på ett väldigt pragmatiskt sätt och känslor finns inte alls där. Kolla:

https://www.youtube.com/watch?v=BSGxQ3cVvJI

Peter Madsen ville enligt sig själv nå den yttersta gränsen av allt, men som vanliga människor kallar äckel. Blir spyfärdiga och nämndemän t.o.m svimmar i Tingsrätten när de ser filmer som PM har sparat i sin dator, för att det är så magstarkt.

Det enda som finns kvar för en som nått yttersta gränsen är väl kannibalism. Vem vet hur långt PM skulle kunnat gå om han inte hade stoppats i tid?

Som så många andra psykopater säger /erkänner de aldrig att de har mördat. Som TommyLynnSells också säger: "They got killed, yes". På samma sätt ser Peter Madsen på KWs fruktansvärda död.

Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah

Tack båda två, men jag får inte helt poletten att trilla ner. Jag førstår nu at en teori av Freud har coinat begreppet och att det i prinsip betyder infantil seksualitet. Men vad det verkligen betyder, och serskilt i denna sammanhangen har jag svårt att greppa.
Citera
2018-07-07, 22:41
Medlem
Citat:

Tack för din länk Q. Eftersom det är forskning på engelska kommer det att ta tid för mig att översätta detta så att jag förstår det fullt ut. Det står mycket lite på svenska i ämnet. Så uppskattas.
Men av nio förklaringar var det en som jag direkt tänkte på - brist på bindning eller bindning.

Har du någon egen teori hur PM med sin bakgrund utvecklat detta?
Jag förmodar att du läser engelska obehindrat så att förstår detta fullt ut.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-07-07 kl. 22:53.
Citera
2018-07-07, 22:48
Medlem
Citat:
var har du läst detta menar jag, föll bort när jag frågade sist
På PMs blogg vill jag minnas. Och jag finner inte länken. Det var i samtal med någon som PM skämtsamt sa det. Kanske bara hans fantasi som han tyckte lät roligt just då i stunden. Får kolla på bloggen om det är viktigt för dig? Att rullas runt i ett rör tillsammans med nakna kvinnor och kattungar tills man dör,var iallafall andemeningen av vad PM skämtade (tror jag) om.

En arbetskamrat (praktikanten Kasper har jag för mig) tyckte att PM verkade vara intresserad av kroppsöppningar. Då PM på skoj brukade peta sin fru i näsborren eller i örat med en skruvmejsel eller något annat verktyg,en penna kanske tex.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-07-07 kl. 23:48.
Citera
2018-07-08, 10:57
Medlem
Citat:

Tack! Bra beskrivning av Peter Madsens alla grava psykopatstörningar. PM verkar äga dom alla.

Läsvärd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in