2018-07-07, 11:56
  #71545
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Det stämmer mycket bra det. Men beroende på tidsram gäller ju det egentligen alla umgängen. SD var ju ett promilleparti för inte så himla länge sen. Jag tror dock fortfarande på mitt påstående att SD:s tillväxt sker inte i alla umgängen (det är ju inte 30% i ditt umgänge som du beskriver utan snarare samtliga). Jag är dock osäker på om mina PK-vänner i Stockholms innerstad någonsin kommer greppa vilken vänsterpsykos de befinner sig i.
Jag har en hel del bekanta & branschkontakter som just befinner sig i den bubbla, eller som du så festligt benämner det "vänsterpsykos".

Av de minst radikaliserade har jag faktiskt sett några som lyckats bli "avprogrammerade" & verkar luta åt SD. Men bland de mer rabiata så kommer ingen sådan omvändelse, men däremot har de flesta tystnat med sitt godhetsmarkerande & mångkulturpladder. En hel del av dessa verkar helt ha släppt mångkultur & flyktingvurmande, för att istället fly in i veganism, klimathysteri & mental ohälsa.

Oklart vad dessa kommer att rösta på eller om dom rent av blir soffliggare istället, nu när deras politiska engagemang så tydligt har skitit sig.
2018-07-07, 12:15
  #71546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Tycker att det låter rätt illa. Sambeskattningen är verkligen en kvinnofälla. Och minst en pappamånad vill vi väl ha? Och vårdnadsbidraget är verkligen ren skit. Varför tror ni att så många invandrarkvinnor stannar hemma hela tiden och föder barn efter barn? Jo, det beror i hög grad på vårdnadsbidraget.

Jag kommer att rösta på SD i alla fall, om också bara för att markera att den nuvarande migrationspolitiken är en katastrof, och att ingen av de andra partierna verkar förmögna att ändra på den.

Men om valet bara gällde kvinnors rättigheter och lagstiftningens inverkan på kvinnors möjlighet att försörja sig själva, så skulle jag aldrig rösta på det program som presenteras i Aftonbladet.

Du säger att sambeskattningen är en kvinnofälla men den sänker den totala skatten om ena parten passerar gränsen för statlig skatt så det ger ju lägre skatt totalt och denna "skattevinst" är ju mycket enkel att dela på eller tror du alla med hög inkomst är som vad dina erfarenheter säger dig?
2018-07-07, 12:49
  #71547
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har en hel del bekanta & branschkontakter som just befinner sig i den bubbla, eller som du så festligt benämner det "vänsterpsykos".

Av de minst radikaliserade har jag faktiskt sett några som lyckats bli "avprogrammerade" & verkar luta åt SD. Men bland de mer rabiata så kommer ingen sådan omvändelse, men däremot har de flesta tystnat med sitt godhetsmarkerande & mångkulturpladder. En hel del av dessa verkar helt ha släppt mångkultur & flyktingvurmande, för att istället fly in i veganism, klimathysteri & mental ohälsa.

Oklart vad dessa kommer att rösta på eller om dom rent av blir soffliggare istället, nu när deras politiska engagemang så tydligt har skitit sig.
Det fetade är så sant så. Jag vet i alla fall ett flertal som föga förvånande ska rösta på MP. En gång debatterade jag SD/AfS med en av dessa personer. Vederbörande kontrade med att det viktigaste ändå var att vi står inför en global temperaturökning som i princip skulle kunna leda till slutet för vår civilisation. Jag skojar inte!
2018-07-07, 12:59
  #71548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Exakt rätt, det är ju för fan folk som är 60+ idag som uppfann datorerna, internet och hela det informationssamhälle vi har idag. Klart att folk som haft datorer i sin vardag i 30 år fattar hur man svarar på webfrågor.

I stort sett alla personer som jag känner upp mot 80+ har tillgång av internet och använder sej av detta.
2018-07-07, 13:56
  #71549
Medlem
Powergirls avatar
Visst finns det skillnader beroende på ålder hur man använder sig av datorn. Jag har använt dator som arbetsredskap i 30 år nu men någon webbpanel har jag inte anmält mig till. Vill de veta vad jag tycker så får de ringa. Tror att de institut som använder sig av både telefon och webb är de institut som får de bästa resultaten.
2018-07-07, 15:12
  #71550
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna 32,8% i Skåne.

https://www.facebook.com/KantarSifo/photos/a.109326849098593.9647.109313415766603/2030320106999248/?type=3

I Sifo, med stor underskattning... 40% över hela Skåne I SNITT? Det innebär sannolikt egen majoritet eller nära in på i en rad kommuner det.
2018-07-07, 15:19
  #71551
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Visst finns det skillnader beroende på ålder hur man använder sig av datorn. Jag har använt dator som arbetsredskap i 30 år nu men någon webbpanel har endast jag inte anmält mig till. Vill de veta vad jag tycker så får de ringa. Tror att de institut som använder sig av både telefon och webb är de institut som får de bästa resultaten.


De ”bästa resultaten” har de institut som endast har som ambition att mäta opinionen korrekt!

Våra väl kända skojarinstitut har uppenbarligen andra ambitioner - särskilt för SD...
2018-07-07, 15:40
  #71552
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sverigedemokraterna 32,8% i Skåne.

https://www.facebook.com/KantarSifo/photos/a.109326849098593.9647.109313415766603/2030320106999248/?type=3

I Sifo, med stor underskattning... 40% över hela Skåne I SNITT? Det innebär sannolikt egen majoritet eller nära in på i en rad kommuner det.
Enorma siffror. Sifo ligger väl i snitt 50% fel, Skåne lite mindre kanske men andra delar lite mer.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36703839_2030320113665914_8641703095539073024_n.jp g?_nc_cat=0&oh=a7cc87556ec161ead2eaaa557d9c3964&oe =5BA08189

LO 29,5%... i Sifo.

11,7% för kvinnor fattar vi ju "alla" att det är helt snett.

90% telefon och 10% webbpanel.
2018-07-07, 16:54
  #71553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Enorma siffror. Sifo ligger väl i snitt 50% fel, Skåne lite mindre kanske men andra delar lite mer.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/36703839_2030320113665914_8641703095539073024_n.jp g?_nc_cat=0&oh=a7cc87556ec161ead2eaaa557d9c3964&oe =5BA08189

LO 29,5%... i Sifo.

11,7% för kvinnor fattar vi ju "alla" att det är helt snett.

90% telefon och 10% webbpanel.

Vaddå enorma? SD ligger väl på en 30% redan 2014 i flertalet valdistrikt om jag inte är helt ute och cyklar?
En knapp dubbling i dessa innebär helt egen majoritet. Torde bli mumma för soc-bidragstagare från utlandet i de kommunerna

Har sagt det förr och säger det igen SD är nya S, S är ett avdankat tiggarparti när de genomskådades och granskades så åker de flesta sossar samma väg som en Mazda från 1996 dvs rostdöd på någon åker sen bilpressen.

I många kommuner kommer de få packa o dra för de har inga mandat kvar nästan.

Kikar man på valet ligger problemen i Gbg, Stockholm, Gotland och västerbotten där är/var SD lägst. De två sista kvittar då det knappt bor några där, det är Gbg och Stockholm som avgör. Mig veterligt är inte S så värst poppis i någon av dessa just nu...
__________________
Senast redigerad av Logoped 2018-07-07 kl. 17:09.
2018-07-07, 18:15
  #71554
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Visst finns det skillnader beroende på ålder hur man använder sig av datorn. Jag har använt dator som arbetsredskap i 30 år nu men någon webbpanel har jag inte anmält mig till. Vill de veta vad jag tycker så får de ringa. Tror att de institut som använder sig av både telefon och webb är de institut som får de bästa resultaten.
I den här tråden pratar vi om SD i OU.
Vad du med ditt usla track record tror är helt irrelevant annat än som underhållning.
Rena webinstitut är bäst på att mäta SD.
2018-07-07, 18:22
  #71555
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Visst finns det skillnader beroende på ålder hur man använder sig av datorn. Jag har använt dator som arbetsredskap i 30 år nu men någon webbpanel har jag inte anmält mig till. Vill de veta vad jag tycker så får de ringa. Tror att de institut som använder sig av både telefon och webb är de institut som får de bästa resultaten.

Vi behöver inte tro något om detta, vi har facit och det visar att rena webmätningar är bäst. Inte så konstigt kanske eftersom telefoninstitut mest får kontakt med gamla tanter som dig.
2018-07-07, 19:24
  #71556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Fyra procentenheter till låter mycket. För mycket. Dessutom vore det synd om kanske 3,5% av rösterna, som skulle kunnat fixa en riksdagsmajoritet för en SD-stödd regering, slösas bort. EBT har lovat att i alla väder rösta bort Stefan Löfven och att rösta för en borgerlig minoritetsregering oavsett om den blir beroende av SD.

Står sig Sentios resultat även om ett par månader så kommer i alla fall jag att stödrösta på KD.



Såhär sa EBT i sitt tal idag:

”Finns möjligheten att på valnatten avsätta Stefan Löfven - och andra partier börjar darra – då kommer vi att stå fast”

Hon har även sagt att hon föredrar V över SD. Men lita du på henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in