2018-07-07, 04:43
  #71533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
M+KD+SD = 47,7 %

S+V+C+L= 44,8 % (MP ut).

Frågan är om KD klarar 4 %. Ytterst tveksamt. Hur är det med den s.k.12% regeln. Kommer de in på den?

SD behöver några procent till för att bli oberoende av KD. Sen sitter de med alla ess.

Fyra procentenheter till låter mycket. För mycket. Dessutom vore det synd om kanske 3,5% av rösterna, som skulle kunnat fixa en riksdagsmajoritet för en SD-stödd regering, slösas bort. EBT har lovat att i alla väder rösta bort Stefan Löfven och att rösta för en borgerlig minoritetsregering oavsett om den blir beroende av SD.

Står sig Sentios resultat även om ett par månader så kommer i alla fall jag att stödrösta på KD.

Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
KD; lyssna på mitt råd!
Inget parti i Sveriges riksdag har helt avvisat samarbete med sossar efter valet!
Något regeringsalternativ där både S och KD ingår finns heller inte med i vadhållning alls.

Vore världens enklaste sak profilera sig för KD, -"hur det än går i valet är samarbete med S helt otänkbart!"

Såhär sa EBT i sitt tal idag:

”Finns möjligheten att på valnatten avsätta Stefan Löfven - och andra partier börjar darra – då kommer vi att stå fast”
__________________
Senast redigerad av GulsomSol 2018-07-07 kl. 04:46.
2018-07-07, 06:14
  #71534
Medlem
Dagens Aftonbladet går igenom SD s partiprogram angående förslag vad gäller familjepolitiken. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/3jO06v/sd-vill-tvinga-tillbaka-kvinnorna-till-spisen

Detta är mycket bra punkter för de flesta familjer som klarar av att själva bestämma och det ger mer valfrihet.
Det borde ge ytterligare några PE.
Vad tror ni? (kvinnor)
2018-07-07, 06:48
  #71535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Hur många Sosse-röstare äldre än 55 år, tror du sitter och svarar på en WEBPANEL?
Tyvärr är S kraftigt underskattad i dessa webmätningar. Och SD överskattade.


LO hade sina medlemspaket med datorer redan för 20 år sedan. Då var dina 55-åringar 35 år. Vet äldre 75 åringar som inte använder dator, vet 85-åringar som gör det och som kanske lärde sig det när de var 65. Vet 60 åriga Sverigedemokrater som inte heller använder dator hemma men tvingas till att använda datasystem system på jobbet. Alla väl inom 60 års ålder att de haft möjligheter att enkelt skaffa det privat om viljan funnits.

Svårt att inse att tiden går, snorvalp!? Att många använde persondatorer 10 år före internet på lokala nät, på jobbet. Alltså har det gått mer än 30 år sedan vi satt och petade på Comodor 64;orna och ringde upp datorn på jobbet och skickade filer.

Det finns inget som säger att det finns någon stor partiskiljande ojämnhet när det gäller OI som använder webpaneler. Nej det klassiskt man vill inte tala om att man röstar på Sd det gäller fortfarande. Sd 25- 27% känns som den nivå man ska lägga sina pengar på.
__________________
Senast redigerad av 314Pi 2018-07-07 kl. 06:52.
2018-07-07, 07:19
  #71536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Dagens Aftonbladet går igenom SD s partiprogram angående förslag vad gäller familjepolitiken. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/3jO06v/sd-vill-tvinga-tillbaka-kvinnorna-till-spisen

Detta är mycket bra punkter för de flesta familjer som klarar av att själva bestämma och det ger mer valfrihet.
Det borde ge ytterligare några PE.
Vad tror ni? (kvinnor)

Tycker att det låter rätt illa. Sambeskattningen är verkligen en kvinnofälla. Och minst en pappamånad vill vi väl ha? Och vårdnadsbidraget är verkligen ren skit. Varför tror ni att så många invandrarkvinnor stannar hemma hela tiden och föder barn efter barn? Jo, det beror i hög grad på vårdnadsbidraget.

Jag kommer att rösta på SD i alla fall, om också bara för att markera att den nuvarande migrationspolitiken är en katastrof, och att ingen av de andra partierna verkar förmögna att ändra på den.

Men om valet bara gällde kvinnors rättigheter och lagstiftningens inverkan på kvinnors möjlighet att försörja sig själva, så skulle jag aldrig rösta på det program som presenteras i Aftonbladet.
__________________
Senast redigerad av Egnatankar 2018-07-07 kl. 07:27.
2018-07-07, 07:47
  #71537
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
LO hade sina medlemspaket med datorer redan för 20 år sedan. Då var dina 55-åringar 35 år. Vet äldre 75 åringar som inte använder dator, vet 85-åringar som gör det och som kanske lärde sig det när de var 65. Vet 60 åriga Sverigedemokrater som inte heller använder dator hemma men tvingas till att använda datasystem system på jobbet. Alla väl inom 60 års ålder att de haft möjligheter att enkelt skaffa det privat om viljan funnits.

Svårt att inse att tiden går, snorvalp!? Att många använde persondatorer 10 år före internet på lokala nät, på jobbet. Alltså har det gått mer än 30 år sedan vi satt och petade på Comodor 64;orna och ringde upp datorn på jobbet och skickade filer.

Det finns inget som säger att det finns någon stor partiskiljande ojämnhet när det gäller OI som använder webpaneler. Nej det klassiskt man vill inte tala om att man röstar på Sd det gäller fortfarande. Sd 25- 27% känns som den nivå man ska lägga sina pengar på.

Exakt rätt, det är ju för fan folk som är 60+ idag som uppfann datorerna, internet och hela det informationssamhälle vi har idag. Klart att folk som haft datorer i sin vardag i 30 år fattar hur man svarar på webfrågor.
2018-07-07, 07:47
  #71538
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Det borde ge ytterligare några PE.

Ett par procentenheter (flera hundra tusen väljare) pga en artikel i en tidning som läses av kanske 40-50.000?

Nej, det tror jag inte.
2018-07-07, 08:44
  #71539
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Tycker att det låter rätt illa. Sambeskattningen är verkligen en kvinnofälla. Och minst en pappamånad vill vi väl ha? Och vårdnadsbidraget är verkligen ren skit. Varför tror ni att så många invandrarkvinnor stannar hemma hela tiden och föder barn efter barn? Jo, det beror i hög grad på vårdnadsbidraget.

Jag kommer att rösta på SD i alla fall, om också bara för att markera att den nuvarande migrationspolitiken är en katastrof, och att ingen av de andra partierna verkar förmögna att ändra på den.

Men om valet bara gällde kvinnors rättigheter och lagstiftningens inverkan på kvinnors möjlighet att försörja sig själva, så skulle jag aldrig rösta på det program som presenteras i Aftonbladet.
Den grupp som du med största sannolikhet buntar ihop till begreppet "invandrarkvinnor" stannar väl ändå hemma hela tiden och föder barn efter barn oavsett vilket land de befinner sig i, så vårdnadsbidraget lär knappast ha något med det att göra och torde inte heller ha någon större påverkan på hur det går för SD i opinionen.
2018-07-07, 09:10
  #71540
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
LO hade sina medlemspaket med datorer redan för 20 år sedan. Då var dina 55-åringar 35 år. Vet äldre 75 åringar som inte använder dator, vet 85-åringar som gör det och som kanske lärde sig det när de var 65. Vet 60 åriga Sverigedemokrater som inte heller använder dator hemma men tvingas till att använda datasystem system på jobbet. Alla väl inom 60 års ålder att de haft möjligheter att enkelt skaffa det privat om viljan funnits.

Snart så kommer våra äldre börja glesna bort och ersättas av utrikes födda äldre. Då dessa röstar i relativt låg grad så skevar det väl inte resultatet så värst. Men anhöriginvandringens äldre har i varje fall inte haft med LO:s medlemspaket för 20 år sedan att göra i speciellt hög grad. Internetvanan kan med andra ord gå ned trots internetsålderns fortskridande.
2018-07-07, 11:33
  #71541
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Webpanel endast tyvärr. Hur många gråa sossar över 55 års ålder svarar på webundersökningar? Därav sossarnas dåliga siffror.
Sossarns har tappat stort bland äldre väljare pga massinvandringen och effekterna den har haft för pensionärerna.

SD har växt av samma orsak.

Det som sker nu är att väljare mitt i livet med god ekonomi börjar välja SD.
2018-07-07, 11:41
  #71542
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sossarns har tappat stort bland äldre väljare pga massinvandringen och effekterna den har haft för pensionärerna.

SD har växt av samma orsak.

Det som sker nu är att väljare mitt i livet med god ekonomi börjar välja SD.
Visst är det så att folk med pengar också har börjat rösta SD, även dom som taxerar för 1.9 miljoner/året eller mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag stötte på en OU undersökning i tidningen Connoisseur, där man tillfrågat sina läsare vem man tänkte rösta på i valet. Denna tidning vänder sig alltså bara till folk som taxerar för minst 1.9 miljoner/året, så folk med EPA-traktor, bakvänd keps & käften full av snus är nog inte så väl representerade.

Jag kan dock tänka mig att det finns ett rätt kraftigt socialt stigma i att inte rösta M.

Kod:
M  63%
SD 12%
C  5%
L  4%
KD 3%
S  1%
V  1%
MP 0%

Vet ej 13%

http://dpsassets.signia.group/wp-content/uploads/2018/03/Connoisseur-undersokning.pdf
2018-07-07, 11:48
  #71543
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men är det inte så att alla i DIN bubbla ALLTID har varit emot SD?

Det är väl det som är skillnaden mellan bubblorna? Din bubbla står still medans många andras bubblor helt har förändrats.

I min bubbla var "alla" anti SD så sent som för kanske fem år sedan, nu är det bara en högljudd men försvinnande liten minoritet som klagar på SD. Ofta kommunala tjänstemän som spammar fb med anti SD propaganda. (Oftast blir det inga eller kanske ett par likes.)

Nu tycker jag att det känns som om de flesta jag pratar med mer eller mindre surmulet tänker rösta SD.

(Norra Norrland.)
Det stämmer mycket bra det. Men beroende på tidsram gäller ju det egentligen alla umgängen. SD var ju ett promilleparti för inte så himla länge sen. Jag tror dock fortfarande på mitt påstående att SD:s tillväxt sker inte i alla umgängen (det är ju inte 30% i ditt umgänge som du beskriver utan snarare samtliga). Jag är dock osäker på om mina PK-vänner i Stockholms innerstad någonsin kommer greppa vilken vänsterpsykos de befinner sig i.
2018-07-07, 11:49
  #71544
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst är det så att folk med pengar också har börjat rösta SD, även dom som taxerar för 1.9 miljoner/året eller mer.
Anekdotisk bevisföring, men jag har advokater, fastighetsförmedlare, försäkringsförmedlare, försäljningschefer, revisorer, it-chefer,entreprenörer bland mina bekanta. Alla med god eller mycket god ekonomi. Alla kommer rösta SD i höst.
De som inte kommer rösta SD är främst lägre tjänstemän i bättre områden. Många av dessa är fortfarande moderata klappmongon. Men även där är folk förbannade på tillståndet i landet. De har dock inte lyckats lägga ihop två och två ännu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in