Citat:
Ursprungligen postat av
senapslamm
Hur många Sosse-röstare äldre än 55 år, tror du sitter och svarar på en WEBPANEL?
Tyvärr är S kraftigt underskattad i dessa webmätningar. Och SD överskattade.
LO hade sina medlemspaket med datorer redan för 20 år sedan. Då var dina 55-åringar 35 år. Vet äldre 75 åringar som inte använder dator, vet 85-åringar som gör det och som kanske lärde sig det när de var 65. Vet 60 åriga Sverigedemokrater som inte heller använder dator hemma men tvingas till att använda datasystem system på jobbet. Alla väl inom 60 års ålder att de haft möjligheter att enkelt skaffa det privat om viljan funnits.
Svårt att inse att tiden går, snorvalp!? Att många använde persondatorer 10 år före internet på lokala nät, på jobbet. Alltså har det gått mer än 30 år sedan vi satt och petade på Comodor 64;orna och ringde upp datorn på jobbet och skickade filer.
Det finns inget som säger att det finns någon stor partiskiljande ojämnhet när det gäller OI som använder webpaneler. Nej det klassiskt man vill inte tala om att man röstar på Sd det gäller fortfarande. Sd 25- 27% känns som den nivå man ska lägga sina pengar på.