2018-07-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Ursäkta?! Nu gick du över gränsen jävligt rejält. Den idiotiska och galna jämförelsen får stå för dig!
Det jag har efterfrågat är ett klargörande av dina uppgifter samt en länk till den artikel som visar att kläder bärs från fyndplatsen. Är det så svårt att svara på? Hädanefter låter jag dina inlägg passera förbi.
JA, din åsikt var gränsen går är viktig. Du kräver svar på en fråga jag svarat 2-3 ggr på.
Du själv skriver att du inte orkar svara och hänvisar till "titta i tråden".

Nu ska jag erkänna att jag inte är 100% att just du skrivit typs såna svar, men nästan. Det är som sagt inte bara du som kom med frågan.

Sedan när du håller med inlägg, som jag motbevisar (400 förhör som pekar på SD som GM frågan...), så svarar du inte upp. Polemik och man kan lägga frågan bakom sig? Ja, eller be om ursäkt...

Nu till det viktiga: Bildfrågan?! (Du låter detta inlägg passera sa du, men till er andra)
När LW hittades så publicerades det en mängd bilder på teknikerna. Jag minns mycket väl en bild där en tekniker kom från planket och gick mot en bil. Hen höll nått i båda händerna och bildtexten så att det var klädesplagg. Jag reagerade på att om det är bevismaterial borde det ligga i påsar. I ena handen såg jag inte alls vad det var, den andra var det en svart/vit mönstrad sak, kunde inte avgöra vad, men tänkte på kofta.
Bilden har jag sökt under tiden ni ropat och inte funnit den igen. Kan vara att den är bortplockad, kanske till och med på polisens inrådan. Jag vet inte, hittar den som sagt inte, men har klart minne från den. Det borde till 95% vara AB.
Vill minnas att jag eller någon annan refererade till just kläderna från FP i början av tråden, utan att någon reagerade? Hade dom som läste med läsförståelse också sett bilden eller lät det bara passera då? Jag vet inte.

Eftersom jag inte hittar bilden, så backar jag från det om detta nu är viktigt. Tror mer att ni granskar varje bokstav ni ser från mig och ser om ni kan hoppa på mig för hoppandes skull. Kanske lät som ett beklagande för jag kanske hade fel, men det är många små bäckar.

Tror till och med att det inte finns så mycket mer för mig att hämta här. Hade hoppas att ett givande och tagande kunde leda tråden framåt.
Citera
2018-07-06, 22:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
JA, din åsikt var gränsen går är viktig. Du kräver svar på en fråga jag svarat 2-3 ggr på.

Nu ska jag erkänna att jag inte är 100% att just du skrivit typs såna svar, men nästan. Det är som sagt inte bara du som kom med frågan.

Sedan när du håller med inlägg, som jag motbevisar (400 förhör som pekar på SD som GM frågan...), så svarar du inte upp. Polemik och man kan lägga frågan bakom sig? Ja, eller be om ursäkt...

Nu till det viktiga: Bildfrågan?! (Du låter detta inlägg passera sa du, men till er andra)
När LW hittades så publicerades det en mängd bilder på teknikerna. Jag minns mycket väl en bild där en tekniker kom från planket och gick mot en bil. Hen höll nått i båda händerna och bildtexten så att det var klädesplagg. Jag reagerade på att om det är bevismaterial borde det ligga i påsar. I ena handen såg jag inte alls vad det var, den andra var det en svart/vit mönstrad sak, kunde inte avgöra vad, men tänkte på kofta.
Bilden har jag sökt under tiden ni ropat och inte funnit den igen. Kan vara att den är bortplockad, kanske till och med på polisens inrådan. Jag vet inte, hittar den som sagt inte, men har klart minne från den. Det borde till 95% vara AB.
Vill minnas att jag eller någon annan refererade till just kläderna från FP i början av tråden, utan att någon reagerade? Hade dom som läste med läsförståelse också sett bilden eller lät det bara passera då? Jag vet inte.

Eftersom jag inte hittar bilden, så backar jag från det om detta nu är viktigt. Tror mer att ni granskar varje bokstav ni ser från mig och ser om ni kan hoppa på mig för hoppandes skull. Kanske lät som ett beklagande för jag kanske hade fel, men det är många små bäckar.

Tror till och med att det inte finns så mycket mer för mig att hämta här. Hade hoppas att ett givande och tagande kunde leda tråden framåt.
Du tror att bilder försvinner från internet för att polisen sagt till om det?
Citera
2018-07-06, 22:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om man ÄR oskyldig alltså. Ja varför inte, han skriver ju om sin skattletning och ljuva livet i övrigt.
Är det normalt att säga att polisen inte har något på en eller att man inte tror mordet det kommer bli uppklarat om man är oskyldig?

Det är ju därför han blir mer misstänkt för han låter precis som en GM skulle låta.

Nja, det är väl fullt möjligt att faktiskt oskyldiga händelsevis kan se det som en meningslös excercis att försöka övertyga någon allmänhet om detta?

Om man nu är oskyldig och ändå hålls som misstänkt även om man själv inte ser något som pekar på en med någon styrka så kanske man blir lite pessimistisk om förutsättningarna att det klaras upp? Han kanske upplever att utredningen bedrivits väldigt ensidigt, kanske inte enbart för de frågeställningar han själv ställts inför men kanske även om folk i hans bekantskapskrets fått frågor som var specifikt inriktat på honom och LW enbart?
Givetvis kan ju sådant vara feltolkat om han känner sig felaktigt ansatt, men pessimismen kan nog finnas oavsett om det finns skäl för den oavsett om han är skyldig eller inte. Jag ser inget särskilt skäl för att bara en skyldig person skulle kunna ha en sådan åsikt, han har väl inte uttryckt att han hoppas att det blir ouppklarat.
Citera
2018-07-06, 22:46
Medlem
Honan6s avatar
Någon i tråden som haft kontakt med HD?
Jag förundras över hur hon och SD, utåt sett, ser ut att klara den uppkomna situationen. Det är tydligt att de stöttar varandra och håller ihop i kris. Man får en känsla av att de är partners i allt.
Därtill stöttar hennes föräldrar och en del vänner - att döma av parets bilder i geocachrapporter.

HD måste ha ett vattentätt alibi eller har det gjorts flera (grova) utredningsmissar?
Citera
2018-07-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du tror att bilder försvinner från internet för att polisen sagt till om det?
Ja, det gör dom. Men det var en spekulation.
Citera
2018-07-06, 22:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja, det gör dom. Men det var en spekulation.
Que? Om nån har en bild att ladda upp så kan polisen hindra det eller hur menar du?
Är du på riktigt? FUD FUD FUD

Edit: Nej det kan dom inte.
Citera
2018-07-06, 22:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Jag såg ett avsnitt i rörliga bilder på "Expressen TV" med tekniker som gick vid fyndplatsen där reportern återgav att de hittat vad som antas vara den försvunna kvinnans kropp och att man kommit med diverse fynd bland annat kläder nämndes. Jag såg dock inte att någon tekniker som rörde sig i bakgrunden bar just på något klädknyte, jag antar dock att reportern inte stod där och fabulerade fritt utan att det kanske nämnts som exemplifierande svar på fråga om vad som ev hittats utöver död kropp (man har nämnt kläder men inte ev mordvapen, vilket inte nödvändigt innebär att misstänkt mordvapen inte funnits). Ev klädesplagg som hittats behöver heller inte nödvändigt ha med mordet att göra, är det ett krypin för ungdomar exempelvis kan det van det var något kvarglömt/lämnat, en gammal tröja att sitta på etc
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-06 kl. 22:58.
Citera
2018-07-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag har många funderingar omkring det här.

Kläderna som låg bredvid kroppen. Jag antar att det var hennes kläder?
Om SD under ett hemligt möte plötsligt överföll henne och dödade henne i vredesmod - varför skulle han dra av henne kläderna?
Hade de sex först? Om det var planerat så låter det konstigt att hon lämnade dörren olåst/öppen.
HD borde väl inte dragit av henne kläderna? (Men vad vet man....)
Kan det ha varit en ren våldtäkt av okänd man? Stämmer dock inte med allt övrigt.
Varför var hennes ben smutsiga? Någon som släpat henne i armarna? Då kommer tanken tillbaka om att detta inte var mordplatsen. Men känns vanskligt att släpa runt henne i ett villaområde.

Många frågor utan svar ...

Angående kläderna, så är detta ett av många inlägg. Ingen som ifrågasatt detta vad jag kan se, men jag kan ha missat med.
Citera
2018-07-06, 23:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon i tråden som haft kontakt med HD?
Jag förundras över hur hon och SD, utåt sett, ser ut att klara den uppkomna situationen. Det är tydligt att de stöttar varandra och håller ihop i kris. Man får en känsla av att de är partners i allt.
Därtill stöttar hennes föräldrar och en del vänner - att döma av parets bilder i geocachrapporter.

HD måste ha ett vattentätt alibi eller har det gjorts flera (grova) utredningsmissar?
Skulle tro det sistnämnda.
Citera
2018-07-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Que? Om nån har en bild att ladda upp så kan polisen hindra det eller hur menar du?
Är du på riktigt? FUD FUD FUD

Edit: Nej det kan dom inte.
Polisen kan be om det. Tidningarna brukar följa förfrågan som regel. Händer inte så ofta, men har hänt. Tror till och med att dom har tvångsåtgärder att ta till, yttrandefriheten till trots! (Men det var länge sedan jag läste om det).
Citera
2018-07-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag såg ett avsnitt i rörliga bilder på "Expressen TV" med tekniker som gick vid fyndplatsen där reportern återgav att de hittat vad som antas vara den försvunna kvinnans kropp och att man kommit med diverse fynd bland annat kläder nämndes. Jag såg dock inte att någon tekniker som rörde sig i bakgrunden bar just på något klädknyte, jag antar dock att reportern inte stod där och fabulerade fritt utan att det kanske nämnts som exemplifierande svar på fråga om vad som ev hittats utöver död kropp (man har nämnt kläder men inte ev mordvapen, vilket inte nödvändigt innebär att misstänkt mordvapen inte funnits). Ev klädesplagg som hittats behöver heller inte nödvändigt ha med mordet att göra, är det ett krypin för ungdomar exempelvis kan det van det var något kvarglömt/lämnat, en gammal tröja att sitta på etc
Så kan det vara, oavsett vems, så var det nog kläder dom bärgade från FP.
Dessa måste ha legat lösa vid/omkring kroppen, då polisen inte lossar klädesplagg, det görs på rättsmedicin.
Orkar inte söka nu, men visst sa vittnet som hittade kroppen att den var i huvudsak påklädd?
Då är det antingen någon annans kläder eller kläder som åkt av i en strid, eller?
Citera
2018-07-06, 23:21
Medlem
sommarljums avatar
Låt oss säga att LW varit i SDs hus nyligen, att polisen hittat spår av intresse i SDs hus som tyder på det.
Det kanske är sant, de kan ju ha setts flera gånger den dagen? Eller ett par dagar innan mordet så hände något i SDs hus som gjorde att han efter det retat upp sig så till den milda grad att han nu innan USA-resan söker upp LW en gång till. Nu i hennes hem, och där/nära/på FP så går det över styr. Bara en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in