2018-07-06, 21:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Sorry, AfS bedriver just "raspolitik", eller politik baserad på det faktum att etniska svenskar har den moraliska äganderätten till det här landet och bör utgöra den absoluta majoriteten.

Inklusive rätten att gifta sig, och skaffa barn, med en thailändsk fru (om man så önskar). Alltså ingen raspolitik. Etnicitet och ras är inte synonymer. Och om du slutar att trolla med ord så förstår du precis vad jag har skrivit.

Citat:
Det du skriver är alltså att du inte tror på några som helst framgångar för AfS och att de på sin höjd kommer att bli ett 1%-parti. Varför så pessimistisk?

Jaha, har jag skrivit det? Tänk vad dumt då, att jag bettade på AfS när jag tydligen är så pessimistisk
Citera
2018-07-06, 21:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Då blir min enkla fråga till dig: Hur stor andel av befolkningen kan tillåtas vara "negrer och Mellanöstern-folk" ?

Jag vet inte - vad tycker du? Är det okej med dig om det inte blir översvämning?
Citera
2018-07-06, 22:03
Medlem
tclaessons avatar
Intervju med pitbullen Jeff av Nya Tider: https://www.youtube.com/watch?v=FnrKRsZ7-UU
Citera
2018-07-06, 22:04
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Inga av dessa skapade feminismen.
Feministiska judinnor var med och bidrog till och utvecklade feminismen i modern tid. Den första feministen måste väl ändå ha varit Jesus Kristus (också jude), dock var han och hans feminism inte anti-goyim så att säga.

Citat:
De prånglade bara ut olika teorier som gubbar hade tagit fram.
Vilka var dessa gubbar?

Citat:
De var kommunikatörer som kunde ompaketera ett budskap för en kvinnlig publik, men inte teoretiker i egen rätt.
Det spelar mindre roll. Poängen är att kvinnor deltar i feminismen idag, och har gjort det länge, och deras deltagande går bland annat ut på att förstöra kärnfamiljen, äktenskapet och allt annat traditionellt som har fungerat i tusentals år. Kristen monogami ledde till att i stort sett varje man fick en kvinna att leva med, medan feminism har lett till att en minoritet män får knulla de flesta kvinnor. Kvar blir ett överskott av ensamma män som inte har mycket till val än att importera thaifruar, eller i värsta fall går och flippar ut och blir incelterrorister.

Citat:
Du blandar ihop begreppen.
Nej inte alls.

Citat:
Att erkänna att politik handlar om kamp mellan män är inte samma sak som att säga att feminism är oproblematiskt. Men det är ett rent sakfel att feminismen skulle ha skapats av kvinnor. Feminism är psykosocial krigföring, av en grupp män mot en annan.
Det är klart att det finns män som deltar i feminismen också, ofta för egen vinnings skull ja. Men i huvudsak måste vi beskylla kvinnliga feminister för thaifruarna och incelteroristerna; detta är liksom effekten eller konsekvenserna av de kvinnliga feministernas livsstil och princessasyndrom, att de har börjat tro att de är för fina för män trots att de själva inte är all that.

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det här är grejen med tönten Åkesson, han säger en sak en dag, och en annan nästa dag. Och även om han säger något, så kan han handla på ett helt annat sätt... med andra ord som en typisk "politiker". De har bland annat nu gått med i en ny EU-grupp, som INTE gör anspråk på att gå ur, utan snarare vill reformera EU. När det gäller politiker ska man främst gå på hur de agerar, än vad deras lögnmunnar säger.
Även Trump är så (han flip-floppar ju mer än någon annan politiker). Vad får dig att tro att Kasselstrand kommer att bli den ultimata ortodoxa kompromisslösa idealisten som lyckas där alla andra har misslyckats, och inte viker sig en tum?

Citat:
Ja, att lita på politiker låter som en utmärkt idé.
Fast det var ju inte vad jag skrev.

Citat:
Givetvis vet varenda politiker i riksdagen, åtminstone en stor majoritet vad en etnisk svensk är. Problemet är att de skiter i etniska svenskar och arbetar för de etniska svenskarnas (och européernas) undergång. Och nej jag litar inte ett skit på Åkesson. För honom är det viktigare att bli en del av "eliten". Finns ingen anledning att förneka att det finns etniska svenskar, det är inte ens kontroversiellt. Ändå gör han det.
Som sagt, han kanske inte orkar med frågan längre, och tänker, jaja, jag säger vad ni vill höra, lämna mig ifred nu. Jag har sett honom svara tidigare på den frågan, för några år sedan, och han förnekade inte svenskars existens då i alla fall.

För övrigt vore det bra om du kunde citera mig (och andra) korrekt, alltså genom inläggsnumret, så att man får en notis när du svarar.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
AfS' mål är inte att bli ett 4%-parti. Målet är att bli Sveriges största parti, låt säga inom 8 år (men det är faktiskt möjligt redan inom 4 år, om man tänker efter).
Du är lite väl optimistisk. AfS kanske skulle kunna komma in i riksdagen om 4-8 år, även det är tveksamt, men det kanske är möjligt. AfS kommer absolut inte att bli största partiet däremot. De kommer alltid vara mindre än SD. Kanske kan de komma att vara stödparti till SD någon gång i framtiden.

Citat:
Partier som driver raspolitik förblir som sagt 1%-partier (eller promillepartier). Det har testats flera gånger om. Det finns helt enkelt inget folkligt stöd för det. Även för SD gällde att man inte lyckades klättra över 1% förrän man rensat ut raspolitiken. SD gick först s.a.s. på snedden, sedan överkompenserade man och går nu på snedden åt andra hållet. AfS har alltid gått rakt, och kommer alltid att göra det.
Här kan jag ge dig medhåll.

Citat:
Liberaler och inverterade liberaler (NMR:are och liknande) lever i symbios med varandra, och delar samma världsbild (även om de intar motsatta positioner i den), t.ex. att allting handlar om raspolitik (men även i sin syn på Hitler som det mest formidabla exemplet på europeisk nationalism). Den inverterade liberalismen är s.a.s. en barnslig tonårsrevolt mot "föräldrarna", där man gör tvärtom på varje punkt. AfS är ett fullvuxet parti (genom att man t.ex. helt bortser ifrån Hitler-spöket, som paralyserar alla andra).

Eftersom liberalerna är helt fastlåsta i att se allting som raspolitik, så blir de också oförmögna att se att AfS är någonting helt annat än ett 1%-parti. De kommer att få en stor fet jävla chock!
Fast det här är ju din egensnickrade teori. AfS består av ett gäng ungdomar. AfS är rent tekniskt fortfarande SDU. Detta är inte nödvändigtvis någon fördel. Vad AfS gör nu är helt enkelt att de försöker rösta in SD:s gamla ungdomsparti. Kan detta leda till att fler ungdomspartier ställer upp i nästa val? Kommer riksdagen att ordna åldersgränser för riksdagspolitiker på säg, 35 år eller så, efter det här valet, om det skulle gå bra för AfS?

En annan grej också, är att det är svårt att få in ett till parti som i stort sett driver samma hjärtefråga som ett redan etablerat riksdagsparti. Det finns liksom bara ett miljöparti, ett liberalparti osv. Visst kan man tycka att hela sjuklövern driver samma fråga kring invandringen och att de överlappar en hel del i andra frågor, men det är inte deras profilfråga så att säga.

Sedan har du fel om att AfS inte bedriver raspolitik. Det är, raspolitik, om man nu vill deportera en stor grupp människor bara för att de inte är européer. Att det sedan inte är opportunt att kalla det "raspolitik" och att man för att slippa lagligt krångel använder finare termer som "illegala invandrare" osv spelar mindre roll; alla fattar ju att det är raspolitik, både de politiskt korrekta och vi rasmedvetna.

Att sedan AfS inte har gått fullt ut och kräver rasbiologiska institut, genetiska tester, tvångssteriliseringar osv, beror mer än något annat på att det skulle vara politiskt självmord i dagsläget, speciellt sett till hur få väljare de har i dagsläget.

Citat:
Det enda som SD har monopol på är Jimmie Åkesson (som just nu kan aspirera på att vara Sveriges populäraste symbol). Den dagen Jimmie försvinner är det troligt att SD rasar ihop, speciellt som det nu finns ett alternativ att gå till. Och ett tips är att Jimmie lämnar politiken redan i höst.
Åkesson är väl bra så sett, och visst har han spelat en betydelsefull och viktig roll i SD:s framgångar, men att partiet står och faller med bara honom, vet jag inte om jag kan hålla med om.

Varför tror du att han lämnar politiken efter valet?
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-07-06 kl. 22:15.
Citera
2018-07-06, 22:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Jag vet inte - vad tycker du? Är det okej med dig om det inte blir översvämning?

Jag väljer att sätta superhårda krav på assimilering, anpassning, jobb och egen försörjning som krav. Det är SD politik. Med detta skulle jag anta att siffran blir ungefär 20%, men inte ökande. Detta beror på att vi har såpass många idag. Det är ett historiskt elände och misstag, men SD vill inte utvisa någon som är anpassad och skötsam.

Hur är det med AfS? Accepteras 20% Mellanöstern och MENA?
Citera
2018-07-06, 22:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
att AfS inte skulle acceptera sk. "öppen svenskhet", dvs att en hårt arbetande och assimilerad neger eller MENA kan bli accepterad i samhället. SD anser det.

Här är AfS' kriterier:

Huvudregeln här är avvisning. Bevisbördan för att få stanna ligger hos den enskilde och vederbörande måste då kunna visa att han/hon har ett vitalt bristyrke med kollektivavtalsenliga villkor, behärskar svenska i tal och skrift, har ett fläckfritt belastningsregister och att man inte har fuskat sig till uppehållstillstånd eller tagit sig illegalt till Sverige.

https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-lanserar-%C3%A5tervandringsverket/

Inget nämnt om negrer eller MENA. Fast vi vet ju att få av dessa kommer att uppfylla kriterierna. Hudfärg i sig är dock inget hinder. Men vi vet ju att liberaler tycker att det är rasistiskt att ställa krav över huvud taget, eftersom de vet att folk av de hudfärger de ömmar för (så till den milda grad att de vill vända upp och ner på världen) har lägre IQ osv (och i detta specifika fall: till 95% kommit hit på falska grunder).
Citera
2018-07-06, 22:15
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Jag väljer att sätta superhårda krav på assimilering, anpassning, jobb och egen försörjning som krav. Det är SD politik. Med detta skulle jag anta att siffran blir ungefär 20%, men inte ökande. Detta beror på att vi har såpass många idag. Det är ett historiskt elände och misstag, men SD vill inte utvisa någon som är anpassad och skötsam.

Varför bara 20 %? Som förespråkare av öppen svenskhet förstår jag inte hur man kan sätta en gräns där. Helt plötsligt är det du som ägnar dig åt någon form av rastänkande, just det som du ständigt försöker anklaga oss AfS-sympatisörer för att göra. Så länge alla är "100 % anpassade till svensk kultur" som du så festligt brukar uttrycka det så kan väl hela Sverige vara kolsvart?
Citera
2018-07-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Även Trump är så (han flip-floppar ju mer än någon annan politiker). Vad får dig att tro att Kasselstrand kommer att bli den ultimata ortodoxa kompromisslösa idealisten som lyckas där alla andra har misslyckats, och inte viker sig en tum?

Jag föraktar Trump, även om han var lovande i början, och han är ett levande bevis på att det går att korrumpera de allra flesta ledare. Enda som inte går att korrumpera är radikala alternativ, som européer inte vågar rösta på eftersom de är för fega för det.

Jag tror inte på en demokratisk lösning i förlängningen, so there you have it. Men det är inte ansträngande att gå och lägga en lapp (röst) i en låda en gång var fjärde år så jag gör det. SD är helt förlorade, och NMR har inte en chans, och AfS är det som återstår. Det positiva med Kasselstrand (och AfS) är att han är relativt känd inom SD-sfären, redan är betydligt större än många andra mindre partier och att han är etnisk svensk och offensiv i sin debatt-teknik. Till skillnad från Jimme (ursäkta mig) Åkesson. Samt att han även är emot "systemet" (åtminstone massmedia) som sådant, där han (eller AfS) har sagt att de vill strukturera om hela massmedian då den är förstörd idag. Vilket ger mig mer förtroende för partiet, än SD.

Citat:
Fast det var ju inte vad jag skrev.

Indirekt åtminstone. Annars uttryck dig bättre/tydligare.

Citat:
Som sagt, han kanske inte orkar med frågan längre, och tänker, jaja, jag säger vad ni vill höra, lämna mig ifred nu. Jag har sett honom svara tidigare på den frågan, för några år sedan, och han förnekade inte svenskars existens då i alla fall.

Även Fredrik Reinfeldt förnekade inte att det fanns etniska svenskar i början, sedan började han att göra det. Exakt samma "resa" gjorde Åkesson. Och "orkar man inte" bör han inte vara politiker och än mindre partiledare för ett av Sveriges största partier med extremt bra lön.

Citat:
För övrigt vore det bra om du kunde citera mig (och andra) korrekt, alltså genom inläggsnumret, så att man får en notis när du svarar.

Ursäkta, men du skriver långa inlägg och besvarar ofta många olika i samma inlägg. Det är därför betydligt lättare att bara citera dig manuellt. Säger inte att det är ditt fel, men det är svaret. Det är svårt att särskilja dina svar till mig, och till andra.
Senast redigerad av IKN 2018-07-06 kl. 22:22.
Citera
2018-07-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Varför bara 20 %? Som förespråkare av öppen svenskhet förstår jag inte hur man kan sätta en gräns där. Helt plötsligt är det du som ägnar dig åt någon form av rastänkande, just det som du ständigt försöker anklaga oss AfS-sympatisörer för att göra. Så länge alla är "100 % anpassade till svensk kultur" som du så festligt brukar uttrycka det så kan väl hela Sverige vara kolsvart?

Vad är det du inte förstår? Jag anser att varje person som superarbetar, assimileras i vår kultur och är helt självförsörjande är välkommen hit. Oavsett om man är svart, grön, röd eller blå. Det är så det har varit i Sverige i alla tider.

Med dessa krav följer att ökningen av antalet som "ser icke-svenska ut" kommer att gå mycket (extremt) långsamt. Vilket jag givetvis som traditionalist tycker är i grunden bra. Det är helt naturligt, som invandring sett ut till Sverige över århundraden fram till vansinnet började.

Skillnaden är att AfS inte delar denna syn har jag förstått. AfS vill i princip inte ha "icke-nordiska" personer i Sverige, enbart baserat på det faktum att de är icke-nordiska. Har jag förstått det rätt? Annas, vad är skillnaden mellan AfS och SD?
Citera
2018-07-06, 22:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Till skillnad från SD så accepterar inte AfS folk här, som har fuskat till sig sitt uppehållstillstånd. Men ger sig även på folk med medborgarskap. Vi kan också förvänta oss samma politik för frivillig återvandring (med såväl piska som morot) som AfS' systerpartier bedriver på andra håll i Europa. Den ansvarslösa liberala politiken, som har bedrivits i decennier, ska reverseras så långt som det ö.h.t. går (utan att inrätta en totalitär stat eller liknande; målet är en fri stat för svenskarna).

Så med AfS' politik skulle jag säga: typ 5%, och minskande.

[Det där med 20% MENA "men inte ökande" är ju en ren liberal fantasi. De vet alla som studerat födelsetal och förstår begrepp som "exponentiell funktion" och "demografisk jihad".]
Citera
2018-07-06, 22:40
Medlem
Citat:
Till skillnad från SD så accepterar inte AfS folk här, som har fuskat till sig sitt uppehållstillstånd.

Nej. Det gör givetvis inte SD heller. SD är tuffare än AfS på denna punkt, det har citerats otaliga gånger här i tråden.

Citat:
Men ger sig även på folk med medborgarskap.

Denna kommentar är intressant. Låt oss anta detta:
a) En superambitiös etnisk svensk familj, som lever helt enligt svenska förhållanden, är helt assimilerad i samhället, bidrar till samhället och är helt självförsörjande.
b) En superambitiös neger-familj, som lever helt enligt svenska förhållanden, är helt assimilerad i samhället, bidrar till samhället och är helt självförsörjande.

Är det någon skillnad på dessa, enligt dig, i deras rätt att fortsätta att bo och verka i Sverige?
Citera
2018-07-06, 22:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Då finns det med andra ord en etnisk grund för AfS:s återvandringsprogram, eller hur?

Den etniska grunden gäller landet Sverige. Utan denna etniska grund existerar inte Sverige.

AfS' återvandringsplan vilar på rättsprinciper (att man fuskat eller inte gjort rätt för sig).

Sen är det förvisso (självklart!) så att inga etniska svenskar berörs av återvandringsplanen. Men de som kan logik, vet att detta inte implicerar att alla som icke är etniska svenskar ska återvandras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in