2018-07-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Då tar vi om detta. Jag skrev ju så här i mitt inlägg:

Jag menar att AfS inte kommer att peka ut enskilda etniska grupper i sina lagförslag för en återvandringspolitik av utomeuropéer eller i ett mer formellt partiprogram eftersom det då blir helt omöjligt för AfS att genomföra denna del av sin politik via Sveriges riksdag. Någonsin.

Om AfS kommer in i riksdagen så måste de ha majoriteten av riksdagen med sig om de vill få igenom något. Lägger de motioner som till och SD tar starkt avstånd ifrån så kommer de aldrig att få igenom dessa förslag. Någonsin.

Man kan kohandla om en del saker, små partier lyckas ibland med detta, men kohandel blir dock omöjlig om övrig riksdag tar starkt avstånd från förslagen. Allt är inte förhandlingsbart.

Sedan vad enskilda AfS:are säger för provokativa uttalanden eller vilka provokativa broschyrer de trycker under en valkampanj, i syfte att sticka ut, saknar större betydelse. I det praktiska riksdagsarbetet kommer det att se annorlunda ut. Till och med sjuklövern säger ibland provokativa saker under en valrörelse. Efter valet är det som bortglömt. Då gäller andra regler.

Det här tror jag AfS har fattat. De är inte dumma.

När det gäller den där återvandringsbroschyren från "Återvandringsverket" så är det en parodi på Migrationsverkets och Socialstyrelsens broschyrer. De brukar ha samma upplägg, med tre utvalda personer/etniciteter (exempel). AfS gjorde en parodi på detta.

Även om det givetvis hade varit bra att få igenom egna förslag i riksdagen så är inte huvudsyftet med AfS att få med sig en majoritet i riksdagen i olika frågor. Det kommer inte att hända i närtid och om något val eller två till så kommer icke-vita utgöra över hälften av Sveriges befolkning och då kommer den parlamentariska vägen vara stängd. Vi kommer nog tyvärr aldrig kunna rösta oss tillbaka till ett svenskt Sverige.

Riksdagsinträde ska mer betraktas som en propagandaseger och riksdagen kommer primärt att användas som en plattform för opinionsbildning och diverse politiskt och ideologiskt arbete. Det som SD hade kunnat göra och borde ha gjort under de senaste åtta åren
Citera
2018-07-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nja, feminismen skapades mer eller mindre av (judiska) kvinnor, för vita kvinnor. Gloria Steinem och Naomi Wolf är två välkända, ledande feministteoretiker.
Inga av dessa skapade feminismen. De prånglade bara ut olika teorier som gubbar hade tagit fram. De var kommunikatörer som kunde ompaketera ett budskap för en kvinnlig publik, men inte teoretiker i egen rätt.

Du blandar ihop begreppen. Att erkänna att politik handlar om kamp mellan män är inte samma sak som att säga att feminism är oproblematiskt. Men det är ett rent sakfel att feminismen skulle ha skapats av kvinnor. Feminism är psykosocial krigföring, av en grupp män mot en annan.
Citera
2018-07-06, 17:44
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Helt underbar kampanj av AfS som enda parti vill dränera det korrupta politiska träsket som förstört de flesta av våra myndigheter och rättsväsendet. Erik Berglund är utmärkt i sin roll på AfS-TV. Heja!

https://www.pscp.tv/w/1dRKZgpNWavGB

Nu ökar vi trycket i tryckkokaren så att locket åker av den 9 september. AfS måste komma in för att vi ska ha någon som helst chans att rädda det som räddas kan.

Det han gjorde var att bryta patientsekretessen. Det får man inte göra när det kommer till petitessbrott (om vi ser till nuvarande straffvärde) som att ljuga vid asylansökan. Inte direkt i linje med vanligt folks rättsmedvetande. Sådana systemfel behöver rättas till.

Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag studerar nu, som intresserad amatör, Europas antika historia. Demokrati, fria människor som bestämmer, är hela nyckeln till vår civilisatoriska framgång. Från de gamla grekerna till Engelsk parlamentarism till USAs fantastiska triumf för mänskligheten. Och det säger jag som inte har många vackra ord att säga om demokrati. Folk måste tillåtas bestämma själva. Ingen annan kan göra det åt dem, åt oss.

Nej det är inte från de gamla grekerna vi fått demokrati utan det är från romarna. Grekerna hade direktdemokrati nämligen, en helt annan demokratitradition.
Citera
2018-07-06, 18:47
Medlem
volvo 240s avatar
Kom ju ny yougov idag, AFS redovisas inte. Det gö däremot FI, Medborgerlig Samling och Piratpartiet. FI och PP har 1.1% MS har 0.4 SD ganska överlägset störst.

Så vad betyder detta? MpNog för att jag önskar att det går dåligt för AFS men att tom FI är större
Citera
2018-07-06, 18:51
Medlem
tclaessons avatar
AfS har fått lite internationell uppmärksamhet! Jag har svårt för danska men det verkar som att debattören inte anser att en halv miljon är nog. Lite skillnad mot i Sverige där somliga SD:are t.o.m.skriker nazist och rasist till AfS. https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE10737437/alternativ-foer-sveriges-konkrete-plan-for-hjemsendelser/
Citera
2018-07-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Kom ju ny yougov idag, AFS redovisas inte. Det gö däremot FI, Medborgerlig Samling och Piratpartiet. FI och PP har 1.1% MS har 0.4 SD ganska överlägset störst.

Så vad betyder detta? MpNog för att jag önskar att det går dåligt för AFS men att tom FI är större

Sentio var det väl som kom idag, inte YouGov? Men ja, lite tråkigt att AfS ligger så dåligt till i den undersökningen. Får se vad yougov kan bjuda på, övriga fick ju 3,4% där förra månaden så kanske kan man hoppas på något liknande eller t om en uppgång.
Citera
2018-07-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Var har du fått ifrån att Åkesson inte vill lämna EU? Jag kollade på en färsk intervju med Åkesson igår, den är publicerad 2018-04-26:

Det här är grejen med tönten Åkesson, han säger en sak en dag, och en annan nästa dag. Och även om han säger något, så kan han handla på ett helt annat sätt... med andra ord som en typisk "politiker". De har bland annat nu gått med i en ny EU-grupp, som INTE gör anspråk på att gå ur, utan snarare vill reformera EU. När det gäller politiker ska man främst gå på hur de agerar, än vad deras lögnmunnar säger.

Citat:
Med det sagt så anser jag att det finns en svensk genetik, helt klart, och jag är helt övertygad om att Jimmie Åkesson också förstår detta på något plan trots att han inte fattar mycket om genetiska kluster osv. Ni får väl helt enkelt sluta vara så autistiska och inte tolka allt han säger bokstavligt hela tiden? Han förstår nog mer än vad ni tror att han förstår.

Ja, att lita på politiker låter som en utmärkt idé. Givetvis vet varenda politiker i riksdagen, åtminstone en stor majoritet vad en etnisk svensk är. Problemet är att de skiter i etniska svenskar och arbetar för de etniska svenskarnas (och européernas) undergång. Och nej jag litar inte ett skit på Åkesson. För honom är det viktigare att bli en del av "eliten". Finns ingen anledning att förneka att det finns etniska svenskar, det är inte ens kontroversiellt. Ändå gör han det.

Citat:

Använd nu din lilla hjärna så kommer du fatta varför de inte särredovisas. Som du ser i mätningen, redovisades MED även i förra mätningen trots att de fick 0,1 %. Kan det ha något att göra med att beställaren av Sentio inte är så vidare förtjust i AfS? Fortfarande är 1 % dåligt om det nu är merparten som AfS fick i mätningen (vilka annars?).
Senast redigerad av IKN 2018-07-06 kl. 19:01.
Citera
2018-07-06, 19:01
Medlem
tclaessons avatar
Citat:

Det betyder att alla kommer att tappa hakan när AfS glider in i riksdagen med 5,3% utan att ha synts till i någon OU.
Citera
2018-07-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
AfS har fått lite internationell uppmärksamhet! Jag har svårt för danska men det verkar som att debattören inte anser att en halv miljon är nog. Lite skillnad mot i Sverige där somliga SD:are t.o.m.skriker nazist och rasist till AfS. https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE10737437/alternativ-foer-sveriges-konkrete-plan-for-hjemsendelser/

Nej en halv miljon är inte ens i närheten av vad som krävs. Minst tre miljoner måste bort, som det ser ut idag.

Man måste dock börja någonstans och det som räknas är att få någon form av inflytande och starta en politisk rörelse i rätt riktning, dvs i riktningen mot totalt invandringgsstopp för tredje världen-folk och återvandring av något slag.

Det kanske är bra att komma med mer konkreta förslag men det kan också vara dumt att binda sig vid uttalanden om vilket antal eller exakt vilka man vill ha ut. Folk som inte borde vara här och folk som aldrig skulle ha släppts in om partiet hade styrt Sverige sedan mitten av 1900-talet är väl ett bra grundtänk. Dessa vill man få ut ur Sverige.

Om inget förändras drastiskt i politiken i Sverige så kommer t.ex. många (kanske inte de flesta, men ett betydande antal) av de afghanska skäggbarnen som kom 2014/2015 att om 10 eller 20 år vara väl etablerade medborgare som pratar flytande svenska, sköter sig och betalar skatt. Många kommer att ha gift sig och skaffat barn med svenska kvinnor, barn som blir kulturellt svenska i många fall.

Är det rätt att dessa skötsamma afghaner och deras blandbarn får stanna i Sverige och bör de betraktas som svenskar?

Det är ju ingen skillnad på dessa afghaner, 20 år framåt i tiden, och de olika skötsamma blattar som kom för 20 eller 30 år sedan och som många "nationalister" anser ska få stanna i Sverige eftersom de kom för 20 - 40 år sedan och jobbar och "sköter sig".

Om man bortser från juridiska aspekter kring medborgarskap så undrar jag varför det spelar roll för en del hur länge vissa främlingar har stannat i landet? Fel är ju fel och blir inte rätt bara för att det har fått pågå i många år.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-07-06 kl. 19:57.
Citera
2018-07-06, 20:00
Medlem
Opinionsundersökningar som görs av alla olika institut ( inklusive sentio) har naturligtvis en agenda och får det resultatet som är beställt..
Vill Chang Frick dela upp resultatet för Afs bland resten av partierna så är det garanterat inga problem.
Man kan ju undra varför Sverigedemokraterna har gömt undan Jeff Ahl tidigare?
Både Jeff och Kasselstrand ger ett betydligt mer seriöst intryck än SD toppen
Senast redigerad av HVU 2018-07-06 kl. 20:11.
Citera
2018-07-06, 20:14
Medlem
Citat:
Det betyder att alla kommer att tappa hakan när AfS glider in i riksdagen med 5,3% utan att ha synts till i någon OU.
Jag delar din uppfattning
Allt som chockar etablissemanget är positivt
Citera
2018-07-06, 20:17
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Sentio framstår alltmer som ett skämt. SD stämmer nog men de andra? Är det någon som på fullt allvar tror att Piratpartiet som fick 26 515 röster 2014, 0,43%, är större än AfS såsom antyds i Sentio?

Dessa mätningar framstår allt mer som beställningsjobb där den som beställer får vad den vill ha.

Helt ovetenskapligt har AfS 29 tusen likes på Facebook, SD 204 tusen. Ger kanske en viss indikation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in