Citat:
Ursprungligen postat av
hulken2010
jag står mellan valet att bo i en 2a med min sambo där vi hyr lägenheten för 9000 kr i göteborg (Askim)
eller köpa bostadsrätt i Askim 300 meter bort i nyproduktion som blir klart 2018/ början 2019
för 2.1 miljoner 54 kvadrat med hyra på 3300 kr / mån, va hade du / ni gjort? värt att gambla så högt?
Valet är väl ganska enkelt? Priset per kvm är överkomligt speciellt för nyproduktion... den stora frågan är ekonomiska planen samt materialvalen som ingår i standarden. Det är inte ovanligt att man pressa priserna och tömmer på kvaliten på mer eller mindre allt..
Du vet om att du kan pruta på nyproduktion? 2011 gick det att pruta av egen erfarenhet..
Personligen hade jag köpt en 3:a och inte en 2:a på den befintliga marknaden då prisskillnaden i den nedgående marknaden är så liten.. men det är jag det. Har du otur med valresultatet kan kranen vidgas igen då kommer priserna att ticka uppåt igen..
Jag har sålt 3 olika objekt i år, den senaste igår och ja man känner absolut av den.. vinsterna varierar kraftigt dock inga förluster tillskillnad mot speccare som endast flippar..
Köp klokt då menar jag inte boklok