Resultat: Vilket lag håller du på/kommer följa?
Arizona Coyotes
1,00%
3 röster
Anaheim Ducks
2,01%
6 röster
Boston Bruins
3,68%
11 röster
Buffalo Sabres
4,01%
12 röster
Calgary Flames
0,67%
2 röster
Carolina Hurricanes
1,00%
3 röster
Chicago Blackhawks
3,34%
10 röster
Colorado Avalanche
3,68%
11 röster
Columbus Blue Jackets
0,33%
1 röster
Dallas Stars
2,01%
6 röster
Detroit Red Wings
3,68%
11 röster
Edmonton Oilers
2,34%
7 röster
Florida Panthers
0,33%
1 röster
Los Angeles Kings
1,67%
5 röster
Minnesota Wild
2,01%
6 röster
Montreal Canadiens
3,01%
9 röster
Nashville Predators
4,01%
12 röster
New Jersey Devils
2,68%
8 röster
New York Islanders
1,67%
5 röster
New York Rangers
6,02%
18 röster
Ottawa Senators
1,34%
4 röster
Philadelphia Flyers
4,01%
12 röster
Pittsburgh Penguins
4,68%
14 röster
St. Louis Blues
1,67%
5 röster
San José Sharks
6,69%
20 röster
Tampa Bay Lightning
3,01%
9 röster
Toronto Maple Leafs
5,02%
15 röster
Vancouver Canucks
7,02%
21 röster
Vegas Golden Knights
4,35%
13 röster
Washintgon Capitals
3,01%
9 röster
Winnipeg Jets
4,35%
13 röster
Följer inget lag
5,69%
17 röster
2018-07-05, 21:46
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banesword
Vilket lag kommer Erik Karlsson gå till tror ni? Dallas?

Tampa 8 år x 8 miljoner dollar. Varför? Hedman. Stanley cup-contender. Varmt klimat. Fördelaktiga skattenivåer.
Citera
2018-07-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Tampa 8 år x 8 miljoner dollar. Varför? Hedman. Stanley cup-contender. Varmt klimat. Fördelaktiga skattenivåer.

Inte en chans att han accepterar 8 miljoner trots de där anledningarna. Han kommer ha ett likvärdigt kontrakt som Doughty.
Citera
2018-07-05, 23:20
Medlem
Det blir väl inget slutspel nästa säsong heller för mitt Detroit. Däremot förhoppningsvis ett steg framåt där dom yngre tar steg. Men Holland hinner väl signa en två-tre värdelösa veteraner till innan allt drar igång. Annars finns det ganska många unga spelare att vara hoppfull över -- om dom får spela.
Citera
2018-07-06, 08:39
Medlem
Etrades avatar
Ryktena går att Erik Karlsson är "klar" för Tampa Bay.
Det vore spännande och det ger honom en rimlig chans att faktiskt vinna Stanley Cup.

Tampa Bay kan då tvingas offra supertalangen Michail Sergatjev (m.fl) för att klara av att hålla sig under lönetaket.
Citera
2018-07-06, 08:55
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Inte en chans att han accepterar 8 miljoner trots de där anledningarna. Han kommer ha ett likvärdigt kontrakt som Doughty.

8 miljoner dollar i Tampa Bay är lite mindre efter skatt, som 11 miljoner i Los Angeles.

https://www.capfriendly.com/post_tax_calculator/8000000

https://www.capfriendly.com/post_tax...lator/11000000
Citera
2018-07-06, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
8 miljoner dollar i Tampa Bay är lite mindre efter skatt, som 11 miljoner i Los Angeles.

https://www.capfriendly.com/post_tax_calculator/8000000

https://www.capfriendly.com/post_tax...lator/11000000

Jag vet att det är ungefär samma summa han får ut pga skatt men jag tror ändå aldrig att han går ner till 8 miljoner. Det finns bara inte.
Citera
2018-07-06, 10:56
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Jag vet att det är ungefär samma summa han får ut pga skatt men jag tror ändå aldrig att han går ner till 8 miljoner. Det finns bara inte.

Vågar Yzerman erbjuda Karlsson en högre lön än Stamkos? Jag tror inte det blir en trejd om Karlsson kräver mer än Stamkos.
Citera
2018-07-06, 10:58
Om jag förstår det rätt skriver Sens kontrakt med Karlsson för att sedan trejda iväg det.
Citera
2018-07-06, 13:37
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag hade gärna sett Erik Karlsson i Vegas, men det kanske inte är en stad som lockar. Han o hans fru kanske får det trevligare i Tampa Bay, det låter ju inte helt fel o ha ett hus precis bredvid vattnet.
Citera
2018-07-06, 13:44
Medlem
Internetroverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ryktena går att Erik Karlsson är "klar" för Tampa Bay.
Det vore spännande och det ger honom en rimlig chans att faktiskt vinna Stanley Cup.

Tampa Bay kan då tvingas offra supertalangen Michail Sergatjev (m.fl) för att klara av att hålla sig under lönetaket.

Finns ingen anledning för Tampa Bay att behålla Michail Sergatjev. Med tanke på att deras stomme på backsidan är betydligt äldre. Karlsson - Strålman, Hedman - McDonagh och Giardi - Cobrun. Sergatjev kommer inte få ut något i ett tredje backpar och att spela i något av de andra backparen kommer inte på världskartan. Dessutom har inte Tampa råd att satsa på Stanley Cup om några år, deras bästa chans kommer att vara säsongen 18/19.

Men det räcker inte riktigt för Tampa att dumpa Sergatjev, Callahan ryktas ju vara tillbaka till Rangers vilket hade gjort det möjligt att komma under lönetaket. Med den backuppsättningen tillsammans med en skadefri Stamkos inklusive Kucherov kommer Tampa vara stora favoriter.
Citera
2018-07-06, 16:43
Medlem
Bartman777s avatar
Haha ja, rätt sjuk backbesättning om dom signar Karlsson!
Citera
2018-07-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetrovert
Finns ingen anledning för Tampa Bay att behålla Michail Sergatjev. Med tanke på att deras stomme på backsidan är betydligt äldre. Karlsson - Strålman, Hedman - McDonagh och Giardi - Cobrun. Sergatjev kommer inte få ut något i ett tredje backpar och att spela i något av de andra backparen kommer inte på världskartan. Dessutom har inte Tampa råd att satsa på Stanley Cup om några år, deras bästa chans kommer att vara säsongen 18/19.

Men det räcker inte riktigt för Tampa att dumpa Sergatjev, Callahan ryktas ju vara tillbaka till Rangers vilket hade gjort det möjligt att komma under lönetaket. Med den backuppsättningen tillsammans med en skadefri Stamkos inklusive Kucherov kommer Tampa vara stora favoriter.

Behöver inte Tampa skeppa iväg någon mer? Sergatjev har väl rookie kontrakt så Callahans 5 miljoner räcker väl inte långt? Eller nöjjer sig Karlsson med 8 millar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in