2018-07-05, 11:56
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag vet inte hur du definierar källkritik, men det är väl i så fall SD:s vänner som vet vad det här handlar om. Det är andra som inte känner SD som okritiskt litar på att åklagaren har något på honom. Vad poliserna anser är väl för övrigt oklart.

Naturligtvis. Om "psykopaten" man läser om här i tråden är kapabel att mörda så kan han säkert också ljuga.

Källkritik i denna mening att man kanske naturligt bör ta sig en stund att fundera över anledningen att han ens kom på tapeten som MGM.

OM SD ljuger sina vänner och bekanta fulla så vet de väl absolut inte vad det handlar om.

Det jag är ute efter är att någon eller några av dem bör väl vara fundersamma och tänka lite om fallet, eller låtsas människor verkligen som att det regnar och låter livet pågå som vanligt när man har någon i bekantskapskretsen som är misstänkt för mord och till och med misstänkt för mord på en annan gemensam vän?
Citera
2018-07-05, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Behöver varken vara den ena eller andra, tror det är polisen och anhöriga som kommit fram till det gemensamt... kanske behövs en ansökan enl lag om det tar lång tid. Ingen av dom vill ha en repris på Arbogafallet där f.d mannen fick grävas upp...

Någon har ansökt ty så är lagen utformad. Det intressanta är vem som gjort det.
Är det inte polismyndighet eller annan organisation kopplad till detta så bör ju alla analyser vara klara. Är analyserna klara och SD är ute och geocachar så kan vi kanske konstatera minst två saker. 1. Att inga analyser kan binda SD till brottet 2. Att sekretessen är totalt vattentät
Citera
2018-07-05, 12:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Källkritik i denna mening att man kanske naturligt bör ta sig en stund att fundera över anledningen att han ens kom på tapeten som MGM.
Ja, varifrån kom egentligen de här uppgifterna i Metro om ett svartsjukedrama?
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Citat:
OM SD ljuger sina vänner och bekanta fulla så vet de väl absolut inte vad det handlar om.
Naturligtvis.

Citat:
Det jag är ute efter är att någon eller några av dem bör väl vara fundersamma och tänka lite om fallet, eller låtsas människor verkligen som att det regnar och låter livet pågå som vanligt när man har någon i bekantskapskretsen som är misstänkt för mord och till och med misstänkt för mord på en annan gemensam vän?
Man får väl anta att de både har funderat och pratat ganska mycket om det här, även om de av naturliga skäl kanske väljer att inte skriva i geocacheloggarna om just det här ämnet.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 12:09.
Citera
2018-07-05, 12:06
Medlem
Jag tror att svaret på vem som är mördaren hittas under LW's fingernaglar. De allra flesta som inte är medvetslösa när de dödas försöker avvärja våldet/strypningen med händerna (och sparka/slingra sig etc.). LW verkade vara en feisty person med stark vilja som alldelles säkert klöste/rev sin baneman under strypningen eller våldet som kom att leda till hennes död.

Även om gärningsmannen bar långärmat garanterar jag att LW, som hade god fysik, gav rejält med motstånd (skrek/slogs/revs, etc), och att gärningsmannens hudavlagringar kommer att finnas under hennes naglar. Det BEHÖVER inte ha lämnat märken på hans hud nödvändigtvis för att GM's hud-dna ska ha kommit in under LW's naglar. Detta utgår jag från att polisen tagit till vara och skickat för analys.

SD (troligtvis GM enligt mig mfl) kommer säkert försöka förklara varför hans hudavlagringar finns under LW's naglar med att de haft vilt/passionerat/rivigt sex, eller med att LW råkat riva/rispa till honom när han skulle hjälpa henne upp på nån avsats i geocache-letande dagen innan. Eller annat torftigt försök till dum bortförklaring - som jag ingen annan än han själv kommer tro på.
Citera
2018-07-05, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det var min tanke också, litar inte på den karln.

Vill dessutom se källa på att mobilen pingats när HD var på väg till USA.

Jag har för mig det var tidigare den pingades.

Kan du hitta källa på det så är jag väldigt intresserad.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
De började väl leta direkt?

Det här gäller mobilen.

Deras letande lämnar en hel del övrigt att önska.
Citera
2018-07-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
SD bör ju rimligen själv ha fått veta vad åklagaren ansåg sig ha på honom, och SD har säkert i sin tur berättat det för andra. Det kanske kommer fram här i tråden med tiden.

Jo, så klart han vet, har hoppats på att det ska börja läcka lite.
Citera
2018-07-05, 12:16
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är det inte polismyndighet eller annan organisation kopplad till detta så bör ju alla analyser vara klara. Är analyserna klara och SD är ute och geocachar så kan vi kanske konstatera minst två saker. 1. Att inga analyser kan binda SD till brottet 2. Att sekretessen är totalt vattentät

Rättsmedicin i Linköping inlämnade ett dödfallsintyg
2018-05-31 som sa att LW avled 2018-05-14. Skatteverket inväntar tillstånd från polisen för att kunna gå vidare i ärendet.
Citera
2018-07-05, 12:16
Medlem
Nu när skriken kommit på tapeten igen så slår mig följande:
Kan GM ha använt syra i ansiktet/ögonen på LW och sedan lämnat henne till korparna? Det har förkommit inlägg om hur illa tilltygad hon var. Hon blir förblindad och skriker av långdragen smärta och blir desorienterad, men känner sluttningen ner mot motorvägen och där vill hon inte hamna och bli påkörd. Så småningom blir hon medvetslös....
Galen teori från mig?
Citera
2018-07-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tänkte mest på hennes nuvarande jobb... men jag litar inte så mycket på typ "Knutbyfolk" heller

Kan du förklara vilken koppling Knutbyfolk har till det här? Knutby ligger i Uppland och gänget där var en isolerad liten sektgrupp som inte funnits någon annanstans än just där. Absolut inte minsta koppling till eller likhet med de sammanhang där LW rört sig.
Citera
2018-07-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nr 2 tror jag stämmer...
Citera
2018-07-05, 12:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Rättsmedicin i Linköping inlämnade ett dödfallsintyg
2018-05-31 som sa att LW avled 2018-05-14. Skatteverket inväntar tillstånd från polisen för att kunna gå vidare i ärendet.

Äntligen lite nya fakta! Tack!
Förresten spännande att höra hur du vet detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in