2018-07-05, 09:09
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Handlar inte svartsjuka just om makt över någon? Uppgifter till media säger att det inte såg ut som ett rån. Jag gissar att det inte var GMs avsikt att mörda utan att ngt gick fel. Samtidigt, OM jag skulle vilja mörda ngn hade det ju varit mumma med LW där det fanns anmälningar hos polisen och jag kunde vara viss om att alla skulle peka på SD. Litet för lätt. Nu tror jag ändå inte på att det var ngt planerat.
Du kan ha rätt i det - att utöva makt över någon, men jag tror mer status - makt.
Nej har väldigt svårt att se på vilket vis hon var i vägen för någon. Ett mord skapar bara mer problem för SD om det nu var han. Det Otäcka är ju det att han säger att han inte tror det klaras upp och lever som inget har hänt.
Märklig historia det här..
Citera
2018-07-05, 09:19
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tänkte mest på hennes nuvarande jobb... men jag litar inte så mycket på typ "Knutbyfolk" heller
Det var inom socialtjänsten har jag för mig ?
"Knutbyfolk" heh är det trogen människa som går över lik för att församlingen ska ha det bättre ?
Citera
2018-07-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skulle alla hålla SD som oskyldig och kära det spåret, skulle jag nog ställt mig på andra kanten... Inte för att jävlas, utan att bibehålla kritiskt tänkande.
Oavsett vad, tack för dom orden.

Jag håller inte med alls dock att polisen inte verkar intresserad av andra, av den anledningen att vi inte vet!
Har sagt det förut och säger det igen, DNA prover tar 1 dygn på dom med förtur, i andra fall 3-4 dagar, upp till en vecka. Detta gäller DNA! Sedan finns det prover som tar längre tid att utvinna DNA ur, men tydligen marginellt, även prover med flera olika DNA i samma prov tar samma tid.

Polisen skickade ett antal prover och även körde dit med prover. Dessa är analyserade och svar har kommit. Det är jag helt övertygad om. Men dom svaren kan vara "gick inte att få konkret svar" eller att det inte pekade på SD. Om minsta lilla spår av SD fanns på LW, skulle han sitta på sannolika skäl.
Däremot kan just den lilla förlösande pusselbiten som knyter GM till mordet ligga sist i kön av prover att analysera, och där ligger NFC efter. Men av dom prioriterade proverna så finns inte SD:s DNA med.

Om han har förklaringar till att DNA finns på LW? Att de har träffats tidigare på dagrn tex.
Citera
2018-07-05, 09:24
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Du kan ha rätt i det - att utöva makt över någon, men jag tror mer status - makt.
Nej har väldigt svårt att se på vilket vis hon var i vägen för någon. Ett mord skapar bara mer problem för SD om det nu var han. Det Otäcka är ju det att han säger att han inte tror det klaras upp och lever som inget har hänt.

Ja, det är så mycket som är märkligt med detta fall. Måtte rätt GM hittas!
Om SD är oskyldig och det inte klaras upp så är han "dömd" ändå i mångas ögon här i Örebro. Förskräcklig situation för alla inblandade, särskilt LWs närstående.
Citera
2018-07-05, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Om han har förklaringar till att DNA finns på LW? Att de har träffats tidigare på dagrn tex.
Pga SD och LW varit på diverse äventyr ihop både i skogen, hemmet och bilen så är det kanske knepigt att säga när ev DNA kommit till... han kan väl förklara bort det mesta. Ev blodspår från skog/klättringar, i bilen, hemmet...
Kanske och förhoppningsvis går det att säga hur gamla/nya spåren är.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Någon som kommer ihåg hur lång tid det tog att identifiera LW?
Har för mig att det tog osedvanligt lång tid.
Borde väl ha räckt med att UW gjorde det visuellt.
Illa tilltygad? Styckad?
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hmm, något va det som åklagaren och TR inte va överens om, skulle bra gärna
vilja veta vad det kan ha varit
.
Å det mesta tyder på att åklagaren har en både lång och brant uppförsbacke
framför sig.

Angående mobilen så tror jag att någon knäppte igång den av ren nyfikenhet
utan att direkt inse sitt misstag.

Nu sova.
SD bör ju rimligen själv ha fått veta vad åklagaren ansåg sig ha på honom, och SD har säkert i sin tur berättat det för andra. Det kanske kommer fram här i tråden med tiden.
Citera
2018-07-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ja, det är så mycket som är märkligt med detta fall. Måtte rätt GM hittas!
Om SD är oskyldig och det inte klaras upp så är han "dömd" ändå i mångas ögon här i Örebro. Förskräcklig situation för alla inblandade, särskilt LWs närstående.
OM SD är oskyldig så tycker jag att det är lika illa för både honom och hans barn.
Mer illa iof för LW:s anhöriga om dom inte får reda på vem som är GM!
Citera
2018-07-05, 09:39
Medlem
Sockerhalss avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzR16/polisen-har-lokaliserat-lenas-telefon-till-naromradet

Står ej vilken dag mobilen pingades,men detta är publicerat på fredagen innan hon hittas. Troligtvis var SD utomlands då. Han åkte väl på onsdagen?
Står även att dörren var öppen.. har ju spekulerats om den var öppen eller bara upplåst. jag tolkar det som att den var just öppen. Isf har hon ju förts ut ofrivilligt. Det fanns väl tecken i lägenheten på att hon inte lämnat frivilligt? Stod bland de första redogörelserna i media. Människorov var ju det första. Men VEM??? Blir inte klok på det.
Citera
2018-07-05, 09:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr

Om uppgifter i tråden stämmer var hon i vägen för SD och HD och deras försök att lappa ihop äktenskapet...
Citera
2018-07-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon som kommer ihåg hur lång tid det tog att identifiera LW?
Har för mig att det tog osedvanligt lång tid.
Borde väl ha räckt med att UW gjorde det visuellt.
Illa tilltygad? Styckad?

Han blev tydligen avrådd, så ja inte vackert antar jag.
Citera
2018-07-05, 09:48
Medlem
Nya utredningsledaren heter Lisa Rehn, vet ni nått om henne?

UW:s alibi att han var på annan ort. Men hann till LW:s hem på morgonen med barnen. Kört på natten, eller inom någon timmes avstånd bara?

Det finns minst 7st potentiella GM, alla beskrivna här.

Om ni granskar publicerat material här på tråden igen, då kanske ni får en aha upplevelse, av ganska hög WOW faktor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in