2018-07-05, 11:19
Medlem
flixa81s avatar
Dalaan har beskrivit att skriken kom stötvis och varade några minuter.

GM har uppenbarligen gått hårt åt Lena
Citera
2018-07-05, 11:21
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Obehindrat, vart har du fått det ifrån?

Har jag förstått det rätt att du och din sambo uppfattat att skriken kom från ”er” sida av motorvägen? När ni ringde 112 satt ni då i er bil, någonstans på ovan nämnda sida av vägen? Du får rätta mig om jag har fel men jag tror mig ha förstått att polisen under en längre tid satsat en del resurser för att göra bostadsområdet, där du säger dig bo, säkrare? Varför, om du spekulerar, tror du att polisen aldrig åkte ut och mötte upp er den horribla natten? Vet du nu, när väsentlig tid passerat sedan händelsen, om någon annan i ditt område också hörde skriken? Det är givetvis högst förståeligt om du av olika orsaker inte vill/kan/får svara på dessa frågor.
Citera
2018-07-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hur gick dina tankar? Tänkte du att det var en misshandel som pågick?
Eller lät det mer som någon blev knivhuggen?
Kanske inte så lätt att svara på

Med tanke på att det verkar ha blivit vanligare och vanligare med våldtäkt och att vi aldrig hört någonting liknande så låste vi oss vid det. "Det är nog någon som blir mördad" är inte direkt det första man tänker, antagligen för att det känns så pass overkligt men även att våldtäkt känns "enklare" att faktiskt föreställa sig.
Citera
2018-07-05, 11:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Har alla dessa personer som fortsätter umgås med SD som ingenting har hänt glömt bort att vara källkritiska till att polisen har honom som MGM?
Jag vet inte hur du definierar källkritik, men det är väl i så fall SD:s vänner som vet vad som har legat till grund för misstankarna. Det är andra som inte känner SD som okritiskt litar på att åklagaren har något på honom. Vad poliserna anser är väl för övrigt oklart.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
SD kanske har förmågan att dupera alla i sin omgivning
Naturligtvis. Om man utgår från att SD är GM så får man väl anta att han ljuger för alla.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 11:56.
Citera
2018-07-05, 11:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte osannolikt att det gått till på ett liknande sätt.
Det enda jag undrar över, kniven.
Om man kollar på bp, syns ingen blodspillan.

Den tekniska bevisningen som du nämner, den blir jag nyfiken över.
Du menar fp. Vi vet inte om det är bp. Hemmet är ju fortfarande avspärrat.
Citera
2018-07-05, 11:30
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Med tanke på att det verkar ha blivit vanligare och vanligare med våldtäkt och att vi aldrig hört någonting liknande så låste vi oss vid det. "Det är nog någon som blir mördad" är inte direkt det första man tänker, antagligen för att det känns så pass overkligt men även att våldtäkt känns "enklare" att faktiskt föreställa sig.

Nä jag förstår att ni tänkte våldtäkt, givetvis har man svårt att föreställa sig att man hör när någon bli mördad.
Måste varit obehagligt då och särskilt nu i efterhand när det verkar varit Lena ni hörde.
Tack för att du delar med dig!
Citera
2018-07-05, 11:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du menar fp. Vi vet inte om det är bp. Hemmet är ju fortfarande avspärrat.

Precis.
Lenas hem är fortfarande är avspärrat men på FP hävdes avspärrningen relativt fort.
Detta kan ju tyda på att hemmet faktiskt är brottsplats.
Å andra sidan skrev någon att det inte är någon idé med längre avspärrning ute i naturen, att det var därför FP relativt snabbt öppnades igen. Så det kan lika gärna vara BP.
Å med tanke på skriken så litar det väl ändå åt att FP är BP.
Om nu skriken var Lenas...
Citera
2018-07-05, 11:39
Medlem
Citat:
Absolut, 20 minuter är lång tid när våld av någon form är inblandat och det behövs inte mer än några minuter att det ska gå från kontrollerat tjafs, eller behöver inte ens vara tjafs till en början om det är mycket som puttrar i grytorna redan.

OM det är så att det varit sårigt mellan SD och LW under längre tid, de kan ju ha haft stormiga gräl eller att LW kanske var förtryckt av SD (händelsen i bilen tyder på det enligt min tolkning) och hon vid detta tillfälle kanske fått nog av hans agerande och gått emot/käftat emot eller helt enkelt sagt att hon kommer anmäla honom till polisen igen eller eventuellt avslöja saker för HD (det finns många saker som kan utlösa ett mycket snabbt händelseförlopp...)
Sen smäller det!
Hon skriker och blir förbannad och går emot/gör motstånd
Han blir ännu mer galen för det brukar hon inte göra
Hon skriker mer! (jo man kan skrika... tro mig...)
Spärren hos SD går och han stryper henne ELLER när hon ligger så tar han hennes huvud och slår det så hårt i marken, sten, träd eller liknande och avslutar hennes liv och inser nog troligen inte vad han har gjort innan det är försent.
Något liknande händelseförlopp är vad jag tror och gissar på i alla fall.

Varför ute och uppe vid planket?
Det kan ju vara så som jag skriver att LW är frustrerad och arg på SD och vet att det kan komma att bli en högre ton i samtalet och därför tror jag att de gemensamt går upp mot planket för att det blir naturligt att gå mot det håll där det finns mindre antal hus, alternativet att SD kommer med sin bil, LW går ut för att få saken avklarad snabbt, de åker upp mot planket men LW vill gå ut ur bilen för att hon känner sig trängd i den och sedan är händelseförloppet liknande ovan.

Jag tror att vi alla lägger i en del värderingar i tankar beroende på vad vi själva har med oss i sin egen ryggsäck på livets resa, så även jag.

Om man aldrig har stött på "den där typen" av människor som har tendens att vara kontrollerande, våldsamma och har förmåga att bryta ner andra människor psykiskt så förstår jag att man inte kan se logiken i att kvinnor stannar i den typen av förhållande osv. men det är inte alls ovanligt och det är nog ganska troligt att vi alla har någon inom kretsen av arbetskollegor, vänner eller släktingar som har
De människorna (jag räknar in SD här just för att jag kan sätta in honom i den typen av människa baserat på vad jag sett han skriva, hört osv) har också ofta en väldigt hög social förmåga och väldigt få personer kan se igenom vad som egentligen försiggår.

Ja, förvandlingen till besinningslös ilska kan gå sekundsnabbt.

Ofta slår denna typen med en handen och senare ber om förlåtelse, smeker med den andre.

Bedrägliga typer.
Citera
2018-07-05, 11:46
Medlem
Någon har ju ansökt om anstånd gällande begravningen.
Detta gör man hos Skatteverket. Är sådana uppgifter offentliga handlingar?
Funderar på om det är anhöriga eller polisen som ansökt.
Är det anhöriga kan ev schism om begravning uppstått, är det polis beror det förmodligen på analyser som inte är klara. Tycker dock att lagen är rätt så tydlig gällande det sista. Prover måste tas skyndsamt med hänvisning till Begravningslagen. Snart har åtta veckor gått. Proverna måste väl ha samlats in även om dessa inte är analyserade!? Vad förhindrar ett utlämnande och gravläggande av kroppen?
Citera
2018-07-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Någon har ju ansökt om anstånd gällande begravningen.
Detta gör man hos Skatteverket. Är sådana uppgifter offentliga handlingar?
Funderar på om det är anhöriga eller polisen som ansökt.
Är det anhöriga kan ev schism om begravning uppstått, är det polis beror det förmodligen på analyser som inte är klara. Tycker dock att lagen är rätt så tydlig gällande det sista. Prover måste tas skyndsamt med hänvisning till Begravningslagen. Snart har åtta veckor gått. Proverna måste väl ha samlats in även om dessa inte är analyserade!? Vad förhindrar ett utlämnande och gravläggande av kroppen?
Behöver varken vara den ena eller andra, tror det är polisen och anhöriga som kommit fram till det gemensamt... kanske behövs en ansökan enl lag om det tar lång tid. Ingen av dom vill ha en repris på Arbogafallet där f.d mannen fick grävas upp...
Citera
2018-07-05, 11:51
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Jag har lite för lite kännedom om JG på det stora hela, det jag sett och hur jag tolkar det kring honom är att han har hyst någon form av beundran av LW med tanke på de kommentarer jag sett honom skriva till och om LW (därav min hänvisning till eventuellt svartsjukedrama mellan SD, LW, JG tidigare)

Jag är till 99,9% säker på att jag sett en bild där han skriver "Me and Snyggsoft/Snyggsoftis" men kan inte hitta det just nu, kan vara så att texten till bilden ändrats då jag tycker mig känna igen en bild som nu bara har "YD & SP" istället.
Om texten är ändrad så har det troligen gjorts när JG sett att jag hänvisat till en sådan kommentar i tidigare inlägg om jag ska gissa vilket ju känns lite märkligt. Jag ska försöka gräva lite till under dagen

Den kännedom jag har om JG är i alla fall att han absolut kan vara typig på ett visst sätt men jag får inte riktigt samma känsla av hans personlighet som kring SD.
Jag tror inte heller att JG och LW haft en lika sårig relation så att detta skulle kunna hända men däremot tolkar jag det som att JG av någon anledning tydligt finns och ställer upp för SD i vått och torrt vilket jag personligen inte hade gjort med de fakta som finns att SD anses som MGM på sannolika skäl.

Jag undrar hur snacket går dem emellan...
De måste ju ha tagit upp ämnet eftersom SD ändå är skäligen misstänkt.

Har alla dessa personer som fortsätter umgås med SD som ingenting har hänt glömt bort att vara källkritiska till att polisen har honom som MGM?
Tack för en väldigt god analys
Nja att polisen har honom som MGM viftar han nog bort när han är så säker på sig själv.
Man undrar var kommer denna självsäkerhet ifrån..
Citera
2018-07-05, 11:55
Medlem
Har väntat på svar från "Engodtanke" länge nu... inte bara mig hen är svaret skyldig... hoppas hen återkommer... lägger ner ett tag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in