2018-07-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzR16/polisen-har-lokaliserat-lenas-telefon-till-naromradet

Står ej vilken dag mobilen pingades,men detta är publicerat på fredagen innan hon hittas. Troligtvis var SD utomlands då. Han åkte väl på onsdagen?
Står även att dörren var öppen.. har ju spekulerats om den var öppen eller bara upplåst. jag tolkar det som att den var just öppen. Isf har hon ju förts ut ofrivilligt. Det fanns väl tecken i lägenheten på att hon inte lämnat frivilligt? Stod bland de första redogörelserna i media. Människorov var ju det första. Men VEM??? Blir inte klok på det.
Som jag skrev tidigare kanske hon ville prata med SD och han stod utanför med bilen, hon satte sig i den med ytterdörren olåst (öppen), dom blev osams och SD körde iväg med LW i bilen och stannade intill staketet.
Tar väl ett tag innan polisen bett operatören om uppgift när mobilen gett ifrån sig något? Isf spelar det ingen roll var misstänkt GM befunnit sig?
Citera
2018-07-05, 10:02
Medlem
Legenda77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag har varit inne på samma tanke.
Då vet du att det kan svänga snabbt.
Tror som du att det kan ha skett på kort tid, på 20 minuter.

Redan 20/6 funderade jag i de banorna:

"Bil?

Nä, man får inte ihop det i någon ände.

?????
Kanske för att gm kände sitt offer,
kände till området och fp som sin egen handske,
för att gm var rosenrasande och kom som en furie,
han kom i sin bil, för fort skulle han dit,
allt gick snabbt och våldsamt till.
Ingen hann tänka, ingen hann se.
Han tog risker som han annars inte skulle ta
Han hade tur.
?????

https://www.flashback.org/sp64400207

Absolut, 20 minuter är lång tid när våld av någon form är inblandat och det behövs inte mer än några minuter att det ska gå från kontrollerat tjafs, eller behöver inte ens vara tjafs till en början om det är mycket som puttrar i grytorna redan.

OM det är så att det varit sårigt mellan SD och LW under längre tid, de kan ju ha haft stormiga gräl eller att LW kanske var förtryckt av SD (händelsen i bilen tyder på det enligt min tolkning) och hon vid detta tillfälle kanske fått nog av hans agerande och gått emot/käftat emot eller helt enkelt sagt att hon kommer anmäla honom till polisen igen eller eventuellt avslöja saker för HD (det finns många saker som kan utlösa ett mycket snabbt händelseförlopp...)
Sen smäller det!
Hon skriker och blir förbannad och går emot/gör motstånd
Han blir ännu mer galen för det brukar hon inte göra
Hon skriker mer! (jo man kan skrika... tro mig...)
Spärren hos SD går och han stryper henne ELLER när hon ligger så tar han hennes huvud och slår det så hårt i marken, sten, träd eller liknande och avslutar hennes liv och inser nog troligen inte vad han har gjort innan det är försent.
Något liknande händelseförlopp är vad jag tror och gissar på i alla fall.

Varför ute och uppe vid planket?
Det kan ju vara så som jag skriver att LW är frustrerad och arg på SD och vet att det kan komma att bli en högre ton i samtalet och därför tror jag att de gemensamt går upp mot planket för att det blir naturligt att gå mot det håll där det finns mindre antal hus, alternativet att SD kommer med sin bil, LW går ut för att få saken avklarad snabbt, de åker upp mot planket men LW vill gå ut ur bilen för att hon känner sig trängd i den och sedan är händelseförloppet liknande ovan.

Jag tror att vi alla lägger i en del värderingar i tankar beroende på vad vi själva har med oss i sin egen ryggsäck på livets resa, så även jag.

Om man aldrig har stött på "den där typen" av människor som har tendens att vara kontrollerande, våldsamma och har förmåga att bryta ner andra människor psykiskt så förstår jag att man inte kan se logiken i att kvinnor stannar i den typen av förhållande osv. men det är inte alls ovanligt och det är nog ganska troligt att vi alla har någon inom kretsen av arbetskollegor, vänner eller släktingar som har
De människorna (jag räknar in SD här just för att jag kan sätta in honom i den typen av människa baserat på vad jag sett han skriva, hört osv) har också ofta en väldigt hög social förmåga och väldigt få personer kan se igenom vad som egentligen försiggår.
Citera
2018-07-05, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nya utredningsledaren heter Lisa Rehn, vet ni nått om henne?

UW:s alibi att han var på annan ort. Men hann till LW:s hem på morgonen med barnen. Kört på natten, eller inom någon timmes avstånd bara?

Det finns minst 7st potentiella GM, alla beskrivna här.

Om ni granskar publicerat material här på tråden igen, då kanske ni får en aha upplevelse, av ganska hög WOW faktor...
Jag återkommer till min fråga till Dig. Du hade en tanke på Ditt inlägg 14232 på punkt 3, ang hur hon skrek... kunde hon helt plötsligt skrika nu, Du har väl tidigare berättat att det är i princip omöjligt? Min fråga är från inlägg 14277.
Citera
2018-07-05, 10:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nya utredningsledaren heter Lisa Rehn, vet ni nått om henne?

UW:s alibi att han var på annan ort. Men hann till LW:s hem på morgonen med barnen. Kört på natten, eller inom någon timmes avstånd bara?

Det finns minst 7st potentiella GM, alla beskrivna här.

Om ni granskar publicerat material här på tråden igen, då kanske ni får en aha upplevelse, av ganska hög WOW faktor...
Kan hon tidigare ha titulerats brottsoffersamordnare? I så fall blir det ju riktigt spännande.
Citera
2018-07-05, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag återkommer till min fråga till Dig. Du hade en tanke på Ditt inlägg 14232 på punkt 3, ang hur hon skrek... kunde hon helt plötsligt skrika nu, Du har väl tidigare berättat att det är i princip omöjligt? Min fråga är från inlägg 14277.
Skrika obehindrat under en pågående dödlig attack - nä, det är osannolikt tror jag bestämt. Tar sekunder att mer eller mindre tysta ett offer man har kontroll på.

Min tanke nu är just att hon fått en skada som GM är nästan lika förtvivlad över. Försöker kanske t.o.m hjälpa. Men hon skriker under tiden, stressnivån ökar och insikten vad konsekvensen blir gör att det tippar över. Hon måste tystas.
Citera
2018-07-05, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Absolut, 20 minuter är lång tid när våld av någon form är inblandat och det behövs inte mer än några minuter att det ska gå från kontrollerat tjafs, eller behöver inte ens vara tjafs till en början om det är mycket som puttrar i grytorna redan.

OM det är så att det varit sårigt mellan SD och LW under längre tid, de kan ju ha haft stormiga gräl eller att LW kanske var förtryckt av SD (händelsen i bilen tyder på det enligt min tolkning) och hon vid detta tillfälle kanske fått nog av hans agerande och gått emot/käftat emot eller helt enkelt sagt att hon kommer anmäla honom till polisen igen eller eventuellt avslöja saker för HD (det finns många saker som kan utlösa ett mycket snabbt händelseförlopp...)
Sen smäller det!
Hon skriker och blir förbannad och går emot/gör motstånd
Han blir ännu mer galen för det brukar hon inte göra
Hon skriker mer! (jo man kan skrika... tro mig...)
Spärren hos SD går och han stryper henne ELLER när hon ligger så tar han hennes huvud och slår det så hårt i marken, sten, träd eller liknande och avslutar hennes liv och inser nog troligen inte vad han har gjort innan det är försent.
Något liknande händelseförlopp är vad jag tror och gissar på i alla fall.

Varför ute och uppe vid planket?
Det kan ju vara så som jag skriver att LW är frustrerad och arg på SD och vet att det kan komma att bli en högre ton i samtalet och därför tror jag att de gemensamt går upp mot planket för att det blir naturligt att gå mot det håll där det finns mindre antal hus, alternativet att SD kommer med sin bil, LW går ut för att få saken avklarad snabbt, de åker upp mot planket men LW vill gå ut ur bilen för att hon känner sig trängd i den och sedan är händelseförloppet liknande ovan.

Jag tror att vi alla lägger i en del värderingar i tankar beroende på vad vi själva har med oss i sin egen ryggsäck på livets resa, så även jag.

Om man aldrig har stött på "den där typen" av människor som har tendens att vara kontrollerande, våldsamma och har förmåga att bryta ner andra människor psykiskt så förstår jag att man inte kan se logiken i att kvinnor stannar i den typen av förhållande osv. men det är inte alls ovanligt och det är nog ganska troligt att vi alla har någon inom kretsen av arbetskollegor, vänner eller släktingar som har
De människorna (jag räknar in SD här just för att jag kan sätta in honom i den typen av människa baserat på vad jag sett han skriva, hört osv) har också ofta en väldigt hög social förmåga och väldigt få personer kan se igenom vad som egentligen försiggår.
Om SD är GM håller jag med Dig helt om hur det gått till...
Citera
2018-07-05, 10:13
Medlem
Handlrs avatar
Legenda77: Hur skulle du beskriva JG är även han "den där typen" ?
Citera
2018-07-05, 10:16
Medlem
Citat:
Skrika obehindrat under en pågående dödlig attack - nä, det är osannolikt tror jag bestämt. Tar sekunder att mer eller mindre tysta ett offer man har kontroll på.

Min tanke nu är just att hon fått en skada som GM är nästan lika förtvivlad över. Försöker kanske t.o.m hjälpa. Men hon skriker under tiden, stressnivån ökar och insikten vad konsekvensen blir gör att det tippar över. Hon måste tystas.
Och gör det någon skillnad då om SD är GM?
Det var ju en pågående dödlig attack... bevisligen... oavsett GM... kan inte se någon skillnad
Citera
2018-07-05, 10:22
Medlem
Citat:

Obehindrat, vart har du fått det ifrån?
Citera
2018-07-05, 10:28
Medlem
Handlrs avatar
Citat:

Dödstyst i mitt läger iallafall
Citera
2018-07-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Dödstyst i mitt läger iallafall
Det är semester
Citera
2018-07-05, 10:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Kanske detta scenario kan förklara skrik mm:
LW och GM går för att reda ut vad som nu ska redas ut.
De kommer till planket - ish.
Utredandet går så dääär.
GM blir brysk och knuffar/slår LW som snubblar och då slår upp sin nu nästan läkta benskada.
Då skriker hon av smärta och ursinne. Säger att det här ska GM få fan för. Osv.
GM försöker få henne att hålla tyst. Det går inte alls, och i de alltmer desperata försöken att hålla för munnen på LW går GM totalt över gränsen och LW dör. Detta förlopp kan säkert hålla på en god stund.
När GM inser att LW är död får hen panik, och för att maskera sitt eget brott slår hen LW sönder och samman - i hopp om att det ska se ut som randomiserad galning attackerat henne.
Skulle kanske kunna knyta ihop förflyttning, skrik mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in