Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, jag har varit inne på samma tanke.
Då vet du att det kan svänga snabbt.
Tror som du att det kan ha skett på kort tid, på 20 minuter.
Redan 20/6 funderade jag i de banorna:
"
Bil?
Nä, man får inte ihop det i någon ände.
?????
Kanske för att gm kände sitt offer,
kände till området och fp som sin egen handske,
för att gm var rosenrasande och kom som en furie,
han kom i sin bil, för fort skulle han dit,
allt gick snabbt och våldsamt till.
Ingen hann tänka, ingen hann se.
Han tog risker som han annars inte skulle ta
Han hade tur.
?????
https://www.flashback.org/sp64400207
Absolut, 20 minuter är lång tid när våld av någon form är inblandat och det behövs inte mer än några minuter att det ska gå från kontrollerat tjafs, eller behöver inte ens vara tjafs till en början om det är mycket som puttrar i grytorna redan.
OM det är så att det varit sårigt mellan SD och LW under längre tid, de kan ju ha haft stormiga gräl eller att LW kanske var förtryckt av SD (händelsen i bilen tyder på det enligt min tolkning) och hon vid detta tillfälle kanske fått nog av hans agerande och gått emot/käftat emot eller helt enkelt sagt att hon kommer anmäla honom till polisen igen eller eventuellt avslöja saker för HD (det finns många saker som kan utlösa ett mycket snabbt händelseförlopp...)
Sen smäller det!
Hon skriker och blir förbannad och går emot/gör motstånd
Han blir ännu mer galen för det brukar hon inte göra
Hon skriker mer! (jo man kan skrika... tro mig...)
Spärren hos SD går och han stryper henne ELLER när hon ligger så tar han hennes huvud och slår det så hårt i marken, sten, träd eller liknande och avslutar hennes liv och inser nog troligen inte vad han har gjort innan det är försent.
Något liknande händelseförlopp är vad jag tror och gissar på i alla fall.
Varför ute och uppe vid planket?
Det kan ju vara så som jag skriver att LW är frustrerad och arg på SD och vet att det kan komma att bli en högre ton i samtalet och därför tror jag att de gemensamt går upp mot planket för att det blir naturligt att gå mot det håll där det finns mindre antal hus, alternativet att SD kommer med sin bil, LW går ut för att få saken avklarad snabbt, de åker upp mot planket men LW vill gå ut ur bilen för att hon känner sig trängd i den och sedan är händelseförloppet liknande ovan.
Jag tror att vi alla lägger i en del värderingar i tankar beroende på vad vi själva har med oss i sin egen ryggsäck på livets resa, så även jag.
Om man aldrig har stött på "den där typen" av människor som har tendens att vara kontrollerande, våldsamma och har förmåga att bryta ner andra människor psykiskt så förstår jag att man inte kan se logiken i att kvinnor stannar i den typen av förhållande osv. men det är inte alls ovanligt och det är nog ganska troligt att vi alla har någon inom kretsen av arbetskollegor, vänner eller släktingar som har
De människorna (jag räknar in SD här just för att jag kan sätta in honom i den typen av människa baserat på vad jag sett han skriva, hört osv) har också ofta en väldigt hög social förmåga och väldigt få personer kan se igenom vad som egentligen försiggår.