2018-07-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Å andra sidan lär ju inte detta vara några problem för iBögsen som aldrig lär få uppleva ens 120Hz, någonsin

Att du formulerar dig som en tonåring på första fyllan som försöker hävda sig med glåpord till andra, styrker ju verkligen din trovärdighet, i synnerhet som du försöker ge sken av kunskaper du helt enkelt inte har....

120Hz har iPad Pro haft i ungefär ett år nu....

http://www.knowyourmobile.com/tablets/ipad-pro-105/24252/ipad-pros-120hz-promotion-display-kicks-ass

Och som martinator och andra nu pekat, att ditt kaxiga påstående att den burken du jämförde med skulle vara dubbelt så bra som Macen på allt, helt enkelt bara var ännu ett bevis på din okunnighet och oärlighet. Det går bra nu för dig...
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-07-05 kl. 00:42.
2018-07-05, 00:48
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men din dator skulle ju var minst dubbelt så bra på allt som macen... och nu plötsligt har du ändrat dig?
Min dator är 8 år gammal, även om den hårdvarumässigt är ganska likvärdig/bättre, då den är klockad och kör ett seriöst operativsystem. Pingvin som du däremot citerade, skrev "inom det mesta" och att Fapbook inte kommer upp i hälften av prestandan. Prestanda har ingenting med upplösning att göra. Tror du sedan upplösning/ppi är den enda egenskapen av värde, kan du ju lika gärna skaffa dig en Toshiba Libretto från slutet av 90-talet, som hade högre ppi än typ 98% av alla laptops/skärmar fram till 2015 (därav mitt konstanta rantande om 1366x768 de senaste åren som varit ett totalt onödigt steg, följt av den anti-intellektuella HD-hypen; det är först nu vi börjat få pixeltäthet värd namnet).

Om sedan upplösning är sååå mycket viktigare än responstid, uppdateringsfrekvens och skärmteknologi; kanske du kan redogöra för vilken idiot du menar köper en speldator för att glo på lama stillbilder dagarna i ända?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att du formulerar dig som en tonåring på första fyllan som försöker hävda sig med glåpord till andra, styrker ju verkligen din trovärdighet, i synnerhet som du försöker ge sken av kunskaper du helt enkelt inte har....

Och som martinator och andra nu pekat, att ditt kaxiga påstående att den burken du jämförde med skulle vara dubbelt så bra som Macen på allt, helt enkelt bara var ännu ett bevis på din okunnighet och oärlighet. Det går bra nu för dig...
Vi pratar om datorer här, öronsus. Dock är det inte förvånande att de installerar 120hz där det som allra minst behövs (precis som med 64-bit iPhone med 1GB RAM ), eftersom Apple insett att Crapbook alltid kommer förbli en surfdator.

Oärlighet? Hur var det med glashuset nu igen?
2018-07-05, 00:59
Medlem
Citat:
Min dator är 8 år gammal, även om den hårdvarumässigt är ganska likvärdig/bättre, då den är klockad och kör ett seriöst operativsystem. Pingvin som du däremot citerade, skrev "inom det mesta" och att Fapbook inte kommer upp i hälften av prestandan. Prestanda har ingenting med upplösning att göra. Tror du sedan upplösning/ppi är den enda egenskapen av värde, kan du ju lika gärna skaffa dig en Toshiba Libretto från slutet av 90-talet, som hade högre ppi än typ 98% av alla laptops/skärmar fram till 2015 (därav mitt konstanta rantande om 1366x768 de senaste åren som varit ett totalt onödigt steg, följt av den anti-intellektuella HD-hypen; det är först nu vi börjat få pixeltäthet värd namnet).

Om sedan upplösning är sååå mycket viktigare än responstid, uppdateringsfrekvens och skärmteknologi; kanske du kan redogöra för vilken idiot du menar köper en speldator för att glo på lama stillbilder dagarna i ända?

Vi pratar om datorer här, öronsus. Dock är det inte förvånande att de installerar 120hz där det som allra minst behövs (precis som med 64-bit iPhone med 1GB RAM ), eftersom Apple insett att Crapbook alltid kommer förbli en surfdator.

Oärlighet? Hur var det med glashuset nu igen?
Skillnaden mellan dig och mig är uppenbarligen att jag inte slänger bort mitt liv på meningslösa datorspel utan faktisk använder datorn til att tjäna pengar. Så mycket att jag till och med har råd att köpa en mac... om du växte upp lite och kanske gjorde något vettigt med din dator så kanske även du en dag har råd med en mac. Då slapp du kanske sitta och skriva avundsjuka inlägg på din lågupplösta skärm.
2018-07-05, 07:27
Medlem
Jag har en iPhone, iMac, MacBook MacBook Pro och älskar dem alla
2018-07-05, 07:33
Medlem
avcs avatar
Citat:
Skillnaden mellan dig och mig är uppenbarligen att jag inte slänger bort mitt liv på meningslösa dataspel utan faktisk använder datorn til att tjäna pengar.
Om man slänger bort sitt liv på meningslösa datorspel, och samtidigt har råd med en dyrare dator än den du anser dig "tjäna pengar" med, är det kanske inte dags för dig att inse vem som verkligen gör det meningslösa? Låt oss gissa att du svarar på enkäter och täcker upp resten med socialbidrag, precis som resten av iDiotkollektivet som också måste hävda sig med sektinsinuerad "status" för att försöka rättfärdiga sin existens

Men lipa du över att andra har roligt (förlåt, har gjort tillräckligt bildade val för att tillåta sig ha roligt). Det bevisar bara hur inkomplett ditt eget liv är, vilket är anledningen till att ni iSkökor alltid måste hävda er via prylar pga ert enorma kollektiva mindervärdeskomplex.

När vi ändå spinner på denna tråd, förklara gärna hur man inte kan tjäna pengar med en dubbelt så snabb PC, förutsatt att man nu inte är för dum för att hantera världens överlägset vanligaste operativsystem?

Citat:
Så mycket att jag till och med har råd att köpa en mac... om du växte upp lite och kanske gjorde något vettigt med din dator så kanske även du en dag har råd med en mac. Då slapp du kanske sitta och skriva avundsjuka inlägg på din lågupplösta skärm.
Där kom den, avundsjukan som ett brev på posten Men du har givetvis alldeles rätt. Jag är oerhört avundsjuk på din blondinbella-blingiga fjortissurfdator, som inte bara har sämre prestanda än mitt sex generationer gamla vedbodbygge, utan också kostar ungefär lika många gånger mer. Och det handikappanpassade, nedlåsta operativsystemet, som ett resultat av att ni iÄrthjärnor tillåtit Scrapple inse att ni inte kan tänka logiskt nog att lägga pengarna på en aktningsvärd dator. Jag önskar verkligen, av allt på denna jord, att jag kunde få chansen att dela denna revolutionerande anti-logik och sensationellt låga intelligens med er alla!

Tror du på fullaste allvar att du lyckas få en hardcore gamer "avundsjuk" på din budgetspecade surfdator, bara för du råkar vara stolt över att ha blivit blåst och betalat ockerpris för densamma, då är du mer än lovligt korkad (även med iDiot-mått mätt)
2018-07-05, 08:17
Medlem
Citat:
Där kom den, avundsjukan som ett brev på posten Men du har givetvis alldeles rätt. Jag är oerhört avundsjuk på din blondinbella-blingiga fjortissurfdator, som inte bara har sämre prestanda än mitt sex generationer gamla vedbodbygge, utan också kostar ungefär lika många gånger mer. Och det handikappanpassade, nedlåsta operativsystemet, som ett resultat av att ni iÄrthjärnor tillåtit Scrapple inse att ni inte kan tänka logiskt nog att lägga pengarna på en aktningsvärd dator. Jag önskar verkligen, av allt på denna jord, att jag kunde få chansen att dela denna revolutionerande anti-logik och sensationellt låga intelligens med er alla!

Tror du på fullaste allvar att du lyckas få en hardcore gamer "avundsjuk" på din budgetspecade surfdator, bara för du råkar vara stolt över att ha blivit blåst och betalat ockerpris för densamma, då är du mer än lovligt korkad (även med iDiot-mått mätt)
Ja men du beter dig också som om du vore avundsjuk. Du ägnar spaltmil åt att försöka hitta på hur dåliga mac är för att på något sätt motivera för dig själv varför du köpte en PC.... Det ÄR per definition avundsjuka.
2018-07-05, 08:23
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
att Crapbook alltid kommer förbli en surfdator.

Vd bygger du det på? Photoshop, Dreamweaver, Propellerhead Reason, Logic Pro X etc etc fungerar utan problem.
2018-07-05, 08:35
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

http://www.knowyourmobile.com/tablets/ipad-pro-105/24252/ipad-pros-120hz-promotion-display-kicks-ass

Retinaskärmen på iPad 2018 är värd varenda krona. Hur många Windowspaddor kommer upp till 2048*1536?
2018-07-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
För allt som är gratis kostar pengar på en Mac. Den används oftast av grafiker för drag and drop funktionen.
Möjligt. Jag jobbar med bildsättning och det jag ser mina barn rita, måla eller graffar på egen hand är ytterligare ett skäl till att drag and drop är bäst med Mac, Apple, Ipad med mera. Utan priset på Mac/Apple kommer framtida revolutionära innovativa produkter och tjänster att utebli.
Tufft för de som betalar för första generationen av ny teknik.
Knappast tufft för er som köper det/stjäl det efter tre, fyra år efter ny produkt lanserades.
Stämmer kanske?
2018-07-05, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
https://www.msi.com/Laptop/GS65-Stealth-Thin-8RF

Köpte en sån här förra veckan och han i butik berätta att apples macbook pro 15 inte ens kommer upp i hälften av den prestanda den här datorn erbjuder. Den här är i absoluta topp siktet inom det mesta. Bland de snyggaste laptops jag sett och tunnare och väger dessutom mindre än apple.

Rekommenderar den till alla som vill arbeta, spela och inte vara låst till en sak

Apple gör inga gaming laptops så jämförelsen är helt irrelevant. Dessutom, referera till "han i butik"? Du visar prov på dina låga kunskaper i ämnet.

Den där datorn låter som en jetmotor när fläktarna går igång och det gör de nästan konstant på en sån maskin och ännu värre när man spelar.
Upplösningen på skärmen imponerar inte heller med det priset.
2018-07-05, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Apple gör inga gaming laptops så jämförelsen är helt irrelevant. Dessutom, referera till "han i butik"? Du visar prov på dina låga kunskaper i ämnet.

Den där datorn låter som en jetmotor när fläktarna går igång och det gör de nästan konstant på en sån maskin och ännu värre när man spelar.
Upplösningen på skärmen imponerar inte heller med det priset.

Men kan du då förklara varför spel datorer även är bättre än arbets datorerna på arbeten där de är ämnade för. Jag video redigerar 4k videos dubbelt snabbt med ett Geforce Gtx 1070 "gaming laptop" mot en Radeon Pro 560 som sitter i bästa apple datorn för tillfället. Märkligt som fan men lite skrattretande

Apple är en nich produkt. Jag hade kunnat köpa ett par datorer från apple men varför när du betalar för märket och loggan o inte hårdvaran. Det är för fan en dator och ingen bil som vissa jämför med. problemet apple fanboys gör är att de jämför apples värsting dator för 35k mot en windows för 12k. Det är inte rättvist. Jämför med en pc för samma pris eller 10k billigare runt 25 så springer pc vändor mot macbook pro. Alla e ju ute efter prestanda eller hur
2018-07-05, 13:51
Bannlyst
Som någon skrev tidigare i tråden så kostar allt på app store medan samma program e gratis på Playbutik. Här ser man hur penga kåta apple är, helvete heller jag stöder sånt här

Apple erbjuder bara 2880x1800 60hz i upplösning medan olika windows laptops stöder 4K 144hz. 4K har funnits sedan 2010 och vi är en bit inne på 2018. Apple ledningen har inte gjort sin hemläxa. De erbjöd en touch remsa ingen har bett om medan windows kör på äkta touch skärm som alla vill ha
Senast redigerad av Pingvin. 2018-07-05 kl. 13:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in