2018-10-06, 21:33
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Du är helt fel ute min vän då apples billigare produkter har ett par år på nacken och även de är inga billiga produkter för vad du får för pengarna. Den billigaste mobilen apple har som är en ny model 2018/19 är Iphone XR som kostar 9799:- cirka 10K är ingen billig produkt då även den är i topp-siktet då även den är dyrare än andra märkes flaggskepp telefoner. För bara 2år sen hade apple ingen mobil runt 10tusen så apple har fått storhets vansinne

Även datorerna är dyra som fan, för dyra om du frågar mig. Deras billigaste 15tum laptop ligger runt 30 tusen kr. Det är horribla priser för en normal människa. Apple vil helt enkelt inte att den stora massan ska köpa deras produkter längre då de sätter såna här priser som inga andra märken kör på om man vill sälja sina produkter
Kan man få en länk? Att den billigaste kostar 30k låter för bra för att vara sant.
2018-10-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autolog
Ja, men nu är vi i macforumet. Trodde det var underförstått. Har jobbat på Applecare i Sverige i 13 månader, har bättre koll på apple än de flesta.

Du påstår du jobbat på Apple Care i Sverige och ändå är så korkad att du påstår att Apples produkter kostar 10-15K...? Då har du sannerligen inte den koll du tror dig ha. Kostar en Apple TV4K 10K? Är Apple TV en produkt från Apple...?

Kryp tillbaka under stenen igen...
2018-10-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Nej,han har självklart fel. Man kan köpa hörlurar och andra tillbehör för några hundringar och MacPro-datorer för 159000:- Den biligste iMacdatorn kostar 12995:- och den dyraste runt 30000:-

Kan du då förklara varför folk är så korkade att de bräker ur sig sådan skit? Och är det bra om som är emot Apple gör det på sådana åsikter/påståenden som är direkt felaktiga?
2018-10-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapi
En android kan ladda ner vilka appar som helst från var som helst, den kan ladda ner torrents, den kan blockera reklam i appar genom adaway samt ge gratis inApp-köp via Lucky Patcher. Hur i hela friden kan då någon välja iPhone???

Kanske för att alla inte har som första och största prioritering med sin lur att ladda ner torrenter?
Kanske för att vissa inser att stjäla appar (vilket man ju gör om man gratis fulladdar appar som kostar pengar) knappast befrämjar fortsatt apputveckling.
2018-10-06, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av autolog
Har jobbat på Applecare i Sverige i 13 månader, har bättre koll på apple än de flesta.
Jaha. Ok.
2018-10-06, 22:46
Medlem
sneervs avatar
Citat:
En android kan ladda ner vilka appar som helst från var som helst, den kan ladda ner torrents, den kan blockera reklam i appar genom adaway samt ge gratis inApp-köp via Lucky Patcher. Hur i hela friden kan då någon välja iPhone???

Är man tillräckligt tekniskt kunnig som man säkert är när man gör dom sakerna du radar upp är man också tillräckligt kunnig på att lära sig hur man jailbreakar sin iphone och kan göra allt det där på den också.
2018-10-06, 22:51
Bannlyst
Citat:
Man vill ha ett verktyg som fungerar och som är fritt från malware och annan skit. Enkelt eller hur? Och vem är så jävla korkad så man använder sin lur för att leecha/seeda torrents?
2018-10-06, 22:54
Medlem
Urinterapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Är man tillräckligt tekniskt kunnig som man säkert är när man gör dom sakerna du radar upp är man också tillräckligt kunnig på att lära sig hur man jailbreakar sin iphone och kan göra allt det där på den också.

Att jailbreaka blir bara svårare och svårare. Är man extremt kunnig är förstås allt möjligt, men jag törs säga att det är mycket enklare och stabilare att åstadkomma dessa funktioner i Android. Android gör inte sitt bästa för att motverka dem, så som Apple gör.

Min jailbreakade iPhone 4 minns jag visserligen som väldigt rolig, men även där var det få saker som inte kunde göras även med Android.
2018-10-06, 22:54
Medlem
Caspern50s avatar
När Apple slutade med kablade prylar tvingades man köpa butikens svindyra batteriladdare med batterier utan namn på som skulle se ut som dom var gjorda av Apple. Efter några år behövde jag ladda batterierna stup i kvarten så jag tog med mig laddaren och batterierna ner till Kjell&Co där man testade prylarna. Det visade sig att laddaren gjort sitt. Jag hankade mig fram tills nya iMac med laddningskabel till tangentbordet och musen kom. Det arrangemanget är det enda jag är nöjd med som funkar perfekt.

Jag fick en bestämd känsla på båda iMacs jag köpte efter varandra, den ene vid årsskiftet som man gjorde ett återköp på och den andre jag köpte i mars 2018 att allt på insidan var utbytt till prylar med sämre kvalitet på än min gamla iMac från mid 2012 som aldrig strulade.

Vissa bokstäver skrevs inte in när jag skrev in dom.
Datorerna gick inte i vila efter 12 minuter som den skulle göra.
Skärmdumpsfunktionen hoppade ur när jag försökte ta en skärmdump med Shift+Cmd+4.
Datorerna kändes sega som sirap när jag renderade ut Blenderprojekt.
Högtalarna skrek rakt ut när jag försökte plugga in dom i gröna ljudhålet.

AppleSupportern gjorde en SysDiagnos som man mejlade till Apple på Irland som efter några dagar kom tillbaks med instruktioner som min tilldelade Supporter advicer genom skärmdelning gick igenom de olika stegen med mig. Därefter fungerade tangentbordet men inte de andra problemen som fortfarande är kvar. Kan bero på Mojave. Jag har läst trådar i Macforum som berättar att iMacdatorer gjorda 2018 känns "Smäckiga" Kanske Apple har Outsoursat tillverkningen av iMacdatorer till något låglöneland med mindre krav på kvaliten som vi kunder nu irriteras av, med tanke på att jag inte hade några irriterande problem med min iMac från mid 2011 under alla år jag hade den.
2018-10-06, 23:28
Medlem
Colossos avatar
Citat:
När Apple slutade med kablade prylar tvingades man köpa butikens svindyra batteriladdare med batterier utan namn på som skulle se ut som dom var gjorda av Apple. Efter några år behövde jag ladda batterierna stup i kvarten så jag tog med mig laddaren och batterierna ner till Kjell&Co där man testade prylarna. Det visade sig att laddaren gjort sitt. Jag hankade mig fram tills nya iMac med laddningskabel till tangentbordet och musen kom. Det arrangemanget är det enda jag är nöjd med som funkar perfekt.

Jag fick en bestämd känsla på båda iMacs jag köpte efter varandra, den ene vid årsskiftet som man gjorde ett återköp på och den andre jag köpte i mars 2018 att allt på insidan var utbytt till prylar med sämre kvalitet på än min gamla iMac från mid 2012 som aldrig strulade.

Vissa bokstäver skrevs inte in när jag skrev in dom.
Datorerna gick inte i vila efter 12 minuter som den skulle göra.
Skärmdumpsfunktionen hoppade ur när jag försökte ta en skärmdump med Shift+Cmd+4.
Datorerna kändes sega som sirap när jag renderade ut Blenderprojekt.
Högtalarna skrek rakt ut när jag försökte plugga in dom i gröna ljudhålet.

AppleSupportern gjorde en SysDiagnos som man mejlade till Apple på Irland som efter några dagar kom tillbaks med instruktioner som min tilldelade Supporter advicer genom skärmdelning gick igenom de olika stegen med mig. Därefter fungerade tangentbordet men inte de andra problemen som fortfarande är kvar. Kan bero på Mojave. Jag har läst trådar i Macforum som berättar att iMacdatorer gjorda 2018 känns "Smäckiga" Kanske Apple har Outsoursat tillverkningen av iMacdatorer till något låglöneland med mindre krav på kvaliten som vi kunder nu irriteras av, med tanke på att jag inte hade några irriterande problem med min iMac från mid 2011 under alla år jag hade den.
Så för att du har haft ett problem så är det problem på alla? Hur kommer det sig att jag aldrig haft ett enda fel, inte en enda upphackning av datorn eller ens ett program på mina macs sen 2011? Betyder då att alla macs är bra? Självklart inte. Man är ju bara efterbliven att dra en sån slutsats baserat på sina egna erfarenheter som man tror står för ALLA ANDRA. Jag vet ju att du trollar, fattar inte ens varför jag svarar dig.
2018-10-06, 23:48
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Så för att du har haft ett problem så är det problem på alla? Hur kommer det sig att jag aldrig haft ett enda fel, inte en enda upphackning av datorn eller ens ett program på mina macs sen 2011? Betyder då att alla macs är bra? Självklart inte. Man är ju bara efterbliven att dra en sån slutsats baserat på sina egna erfarenheter som man tror står för ALLA ANDRA. Jag vet ju att du trollar, fattar inte ens varför jag svarar dig.

Köp ny iMac från 2018 så får du själv se hur nöjd du blir. Jag berättar bara det jag själv varit med om. Att det retar upp dig som inte haft mer än en Macdator det är dina problem, men sluta hoppa på folk som säger sanningarna.
2018-10-06, 23:56
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Köp ny iMac från 2018 så får du själv se hur nöjd du blir. Jag berättar bara det jag själv varit med om. Att det retar upp dig som inte haft mer än en Macdator det är dina problem, men sluta hoppa på folk som säger sanningarna.
Det enda som retar upp mig är när man tar egna erfarenheter som världsproblem, att de reflekterar alla världens användare som har en iMac. Tror du på fullaste allvar att bara för att du har ett problem så har hela världens användare det också? Har ägt Air och nu en Pro, som sagt, aldrig haft problem. iMac 2018 har jag på jobbet, känner inte igen de problem som du pratar om. Aldrig haft ett problem där heller.

Tycker det är dags för dig att vakna upp ur din bubbla där dina problem är alla användares problem också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in