2018-07-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo off topic detta, men Archie var knäpp som barn och barn blir inte schizofrena- batteriet slut kan inte utveckla mer nu å kanske inte får diskutera detta i tråden egentligen.
Vi får nog diskutera psykopati dvs ASP iallafall.
Jag anser att PM ska dömas och straffas för sin gärning.
Eftersom det är ett sexualmord så är förvaringsdom det lämpliga.

Däremot anser jag inte att han ska dömas och straffas för att han är psykopat.
Det är nämligen inget brott att vara psykopat.

Men vi i samhället accepterar inte att någon går över gränsen oavsett vad de lider av.
Då blir man dömd och straffad på lämpligt sätt efter sina förutsättningar.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-07-04 kl. 19:45.
Citera
2018-07-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Men vi i samhället accepterar inte att någon går över gränsen oavsett vad de lider av.

Han döms inte för sina störningar utan för själva handlingen (gärningen), i detta fall ett via grym långvarig tortyr som ledde till Kims död. Ett helt medvetet sadistiskt lustmord på en oskyldig ung kvinna som var där på arbete. Helt försvarslös och utelämnad med absolut ingen chans att fly eller meddela sig med omvärlden. Fy fan!

Det är bland det grymmaste mord som tänkas kan. Han är i lagens mening fullt frisk och vet exakt vad han gjort. Medvetet genomfört ett sedan länge välplanerat dåd. För hans egen njutnings skull.

Hoppas Landsretten dömer i enlighet med Byretten. Livstids fängelse.
Personligen tror jag han verkligen får sitta inspärrad till sin död pga att han är för livsfarlig att släppas ut i samhället.
Citera
2018-07-04, 21:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Mademoiselle" is to be replaced by "madame", which it said is "taken as the equivalent of 'monsieur' for men and does not prejudge marital status".
Cap Vlad Klänning har feministisk koll.
OMG!
Imponerande. Få män är så insatta i feministiska frågor som de båda sadist-kaptenerna Madsen och Lindberg.
Captain Vladimir och Captain Klänning.
Som verkligen står för kvinnors rätt - officiellt - och gärna själva tar ett steg bakåt för att en kvinna ska få komma till sin rätt. Om Madsen inte "råkat ut för hemska olyckan på ubåten" och istället varit en fri man så kunde de båda Sadist-Kaptenerna tillsammans arbetat för kvinnors rätt, jämställdhet o.s.v. Kanske t.o.m startat ett nytt feministiskt parti?
Kaptenerna kunde då ha startat ”Feministiskt Alternativ” - ”FA”, där bokstaven ”A” i förkortningen av partinamnet egentligen står för ”Alternativsex”, som dominerande, sadistiskt våld mot den ”underlägsna” arten kvinnor. Deras gemensamma intressen och mål håller de givetvis tyst om, vana som de är med dubbelspel och att alltid spela gentlemän. Liksom lite gulligt undergivna och alltid så omtänksamma mot de stackars kvinnorna. Snacka om spel för galleriet när det gäller dessa två äckliga sexualsadister. Lägger in ditt inlägg om Kapten Klänning här igen. Är precis som jag skrev då, att det kunde lika gärna ha handlat om Peter Madsen, beskrivningen av Göran Lindberg som person. Ruskigt många likheter. Bara att byta ut miljö, yrkesroll, arbetsplats osv.
Fy för den lede för dessa två dubbelspelande äckel.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, Captain kan man kanske ha som benämning på särarten framöver. Vladimir eller Klänning går på ett ut.
Att fara runt och hålla föredrag har de också gemensamt. I uniform. Samt överdriven kärlek till djur. Han fixade en flock får som betade på polishögskolan.
För övrigt var han en urdålig chef, nyckfull, arrogant och enväldig, det spretade åt alla håll. Bristande intresse för rutiner och polisiärt arbete. De försökte bli av med honom, han gjorde sig ovän med de flesta i kåren. Samtidigt väldigt driftig i jämställdhetens tecken - mot kvinnovåld - och hölls bakom ryggen ända upp på regeringsnivå.
Han visste väl vad som föll folk i smaken och han fick stå i centrum och gassa som en ikon, en säregen udda person som lät sig hållas. Han drog ekivoka skämt, mest om manliga könsorgan och spermier.
Han kallade sig för Peter på dejtingsidor och gillade rollspel och gruppsex - klädde upp flickorna i strumpbyxor och high heels. BDSM-stuket. Ibland står han bara och glor berättar Tove i boken. Han är trevlig och snäll när de inte har sex men när hon börjar sätta sig de kläder han valt ut börjar transformationen (låter som Ditte beskriver; han köper skorna och går in i rollspel).
Hans chockade omgivning trodde inte det var sant, han beskrevs som omtänksam; den siste de skulle tro gjort nåt så vidrigt.
Båda dricker minimalt, Göran överdoserade mjölk. Undrar om de inser att de är så störda och perversa att de omgående skulle tappa kontrollen..
Jag tror att de sadistiska låtsaskaptenerna skulle kunna bli BFF. De har flera gemensamma grundrag via personlighetsstörningarna.
"Han kallade sig för Peter på dejtingsidor och gillade rollspel och gruppsex - klädde upp flickorna i strumpbyxor och high heels. BDSM-stuket."

Kanske Peter M och "Peter" redan är BFF?
Citera
2018-07-04, 21:14
Medlem
develis avatar
Citat:

Dina "visdomsord" är förutom att vara långsökta helt värdelösa. SJÄLVKLART är han dömd via sina gärningar och inte på bas av psykopati av rätten. Däremot är det just exakt hans psykopati som styr hans hjärna, drifter och påföljande gärningar dvs hans personlighet. Hans störning flög inte på honom kl 19 den 10 augusti.

Alla som är vid sina sinnens fulla bruk och har nån insyn i psykopatibegreppet vet att de allt som oftast är ett rent helvete på arbetsplatser eller i relationer. Det är mer en regel än ett undantag.
Därav klassas personligheten som en STÖRNING. De är med andra ord inte normalt betingade via avsaknad av empati, grandiositet, att alltid söka egocentrerad vinstvinning.
De saknar samvete.

Samhället accepterar med andra ord inte omoral eller utpräglad egoism där andra människor eller djur skadas.
De dansar konstant på kanten av lagen via en total ignorans av allt vad moral, etik, normer, regler heter - dvs innan lagen ens träder i kraft.
Ämnar du gulla med psykopater bör du starta en annan tråd - här handlar det om Peter Madsen, grovt kriminell mördare med grav psykopati och svårt avvikande sexuellt.
Senast redigerad av develi 2018-07-04 kl. 21:27.
Citera
2018-07-04, 21:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
OMG!
Imponerande. Få män är så insatta i feministiska frågor som de båda sadist-kaptenerna Madsen och Lindberg.
Captain Vladimir och Captain Klänning.
Som verkligen står för kvinnors rätt - officiellt - och gärna själva tar ett steg bakåt för att en kvinna ska få komma till sin rätt. Om Madsen inte "råkat ut för hemska olyckan på ubåten" och istället varit en fri man så kunde de båda Sadist-Kaptenerna tillsammans arbetat för kvinnors rätt, jämställdhet o.s.v. Kanske t.o.m startat ett nytt feministiskt parti?
Kaptenerna kunde då ha startat ”Feministiskt Alternativ” - ”FA”, där bokstaven ”A” i förkortningen av partinamnet egentligen står för ”Alternativsex”, som dominerande, sadistiskt våld mot den ”underlägsna” arten kvinnor. Deras gemensamma intressen och mål håller de givetvis tyst om, vana som de är med dubbelspel och att alltid spela gentlemän. Liksom lite gulligt undergivna och alltid så omtänksamma mot de stackars kvinnorna. Snacka om spel för galleriet när det gäller dessa två äckliga sexualsadister. Lägger in ditt inlägg om Kapten Klänning här igen. Är precis som jag skrev då, att det kunde lika gärna ha handlat om Peter Madsen, beskrivningen av Göran Lindberg som person. Ruskigt många likheter. Bara att byta ut miljö, yrkesroll, arbetsplats osv.
Fy för den lede för dessa två dubbelspelande äckel.

"Han kallade sig för Peter på dejtingsidor och gillade rollspel och gruppsex - klädde upp flickorna i strumpbyxor och high heels. BDSM-stuket."

Kanske Peter M och "Peter" redan är BFF?
Identiskt samma dubbelnatur - båda är perversa, har en personlighetsstörning och döljer monstret på insidan. Båda beter sig som om de vore normala utåt sett - men är ondskan själv personifierad.
Framställer sig mjuka och omtänksamma mot kvinnor men i det fördolda njuter de av att kvinnor förnedras, plågas och torteras.
Glömde nämna att de har ännu en gemensam nämnare: hårddisken. Där återfanns en hel del perversioner. Eller som Polisen Trolle uttrycker sig i boken 'Jakten på kapten Klänning':

"Som bevisning för att styrka hans preferenser är de strålande. Som bilder är de förfärliga."
Citera
2018-07-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han döms inte för sina störningar utan för själva handlingen (gärningen), i detta fall ett via grym långvarig tortyr som ledde till Kims död. Ett helt medvetet sadistiskt lustmord på en oskyldig ung kvinna som var där på arbete. Helt försvarslös och utelämnad med absolut ingen chans att fly eller meddela sig med omvärlden. Fy fan!

Det är bland det grymmaste mord som tänkas kan. Han är i lagens mening fullt frisk och vet exakt vad han gjort. Medvetet genomfört ett sedan länge välplanerat dåd. För hans egen njutnings skull.

Hoppas Landsretten dömer i enlighet med Byretten. Livstids fängelse.
Personligen tror jag han verkligen får sitta inspärrad till sin död pga att han är för livsfarlig att släppas ut i samhället.
Ah fan. Det var en nyhet för alla.
Fast du vet inte av vad KiM dog av. Troligen var dödsorsak kvävning eller halsavskärning eller båda delar.
Citera
2018-07-04, 23:50
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:

Men psykopati och ASP är inte samma, eller slarvande du bara lite nu? Asbergare har som psykopater nedsatt empatisk förmåga. Psykopater är däremot intuitiva vilket inte Asbergare är. T ex kunde PM känna av Kims sinnesstämning när de dök. Om hon t ex var rädd eller glatt uppspelt. Det skulle inte en aspis göra. Likaså måste man tala i klarspråk, bildligt tal/skrift funkar inte så bra. ADHD diagnos talar bara (lite förenklat) om att personen är impulsiv, ouppmärksam och överaktiv. Som du säger, inte hur empatisk en person är, eller något om personen i övrigt. Schizofreni får inte barn och psykoser går över, de varar inte i åravis. Archie är liksom PM en beräknande psykopat. ”Kill seven”, var antagligen bara en ursäkt för att få ha lite skoj och döda. Han spelade förståss psykotisk för han trodde det var det mest gynnsamma för honom. Sen brukar de vassaste kanterna på folk slipas av med åldern, så det är kanske inte så konstigt att A klarade av att anpassa sig lite bättre på äldre dar. Troligtvis inte alls en person man vill ha att göra med, dock. Natti natti, Otto! Och akta dig för de jästa plommonen 😉
Senast redigerad av Trollet3 2018-07-04 kl. 23:55.
Citera
2018-07-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ja, krax,krax på galgbacken! På 1600-talet var det udda män ock kvinnor som utpekades som häxor och trollkarlar. Ondskan själv och förbundna med djävulen. Efter sedvanlig tortyr och bekännelse brändes de levande på bål. Så vad ska vi göra åt "ondskan" idag då? Inleda häxprocesser mot alla dem som "dansar konstant på kanten av lagen via en total ignorans av allt vad moral, etik, normer, regler heter - dvs innan lagen ens träder i kraft." Vilken lag menar du? Att vi ska instifta en lag som förbjuder att människor föds med en ärftlig störning?

Det är nu inte bara psykopater som tar krediter och banklån de inte ämnar betala. Inte bara psykopater som själviskt håller på med bidragsfusk och korruption. Inte bara psykopater som bedrar en massa partners och förstör deras ekonomi. Så vad ska vi göra för att finna alla dem som lider av ASP utan att ha en aning om det själv? Och alla de andra som gör detsamma utan att lida av ASP?

Och vad ska vi göra när vi får tag på alla? 3-4 % av befolkningen eller ännu fler beroende på hur man räknar.
Tortera dem tills de bekänner att de nog är psykopater och bränna dem levande på bål?

Sväva inte ut. Ämnet är Peter Madsen och där gäller det att hålla honom inlåst för att skydda allmänheten från honom. Återfallsrisken är 100%.
Någon bot eller terapi existerar inte.
Citera
2018-07-05, 00:54
Medlem
Citat:
Sväva inte ut. Ämnet är Peter Madsen och där gäller det att hålla honom inlåst för att skydda allmänheten från honom. Återfallsrisken är 100%.
Någon bot eller terapi existerar inte.
Svara konstruktivt istället eller svara inte alls. Jag svarade på en annan skribents "visdomsord".
Det första som jag fetat.
Vad du sedan läser in i det är ditt problem.
Sedan behöver du inte rabbla plattityder för mig.
Men själv behöver du friska upp minnet genom att läsa innantill i rättsläkarutlåtandet tycker jag.
Både vad det gäller LH-fallet samt KW-fallet. Fakta och inte dina egna vilda psykopat-fantasier.
Citera
2018-07-05, 01:18
Medlem
Citat:
Svara konstruktivt istället eller svara inte alls. Jag svarade på en annan skribents "visdomsord".
Det första som jag fetat.
Vad du sedan läser in i det är ditt problem.
Sedan behöver du inte rabbla plattityder för mig.
Men själv behöver du friska upp minnet genom att läsa innantill i rättsläkarutlåtandet tycker jag.
Både vad det gäller LH-fallet samt KW-fallet. Fakta och inte dina egna vilda psykopat-fantasier.

Du har varit överöst av fakta från olika skribenter men du verkar totalt oemottaglig.

Har du själv läst PMs rättsutlåtande? Åklagarens redogörelse av densamma? Rättsexperten Kraghs bedömning (han har läst minst 100 tidigare och aldrig sett maken till sådant starkt/skarpt tidigare)? För att bara nämna några.

Har samtliga lika vilda fantasier som jag?

Tanken har aldrig föresvävat dig att det möjligen kan vara du som inte förstått innebörden av mental utlåtandet från rättspsyk?
Senast redigerad av Remark 2018-07-05 kl. 01:25.
Citera
2018-07-05, 02:05
Medlem
Citat:
Du har varit överöst av fakta från olika skribenter men du verkar totalt oemottaglig.

Har du själv läst PMs rättsutlåtande? Åklagarens redogörelse av densamma? Rättsexperten Kraghs bedömning (han har läst minst 100 tidigare och aldrig sett maken till sådant starkt/skarpt tidigare)? För att bara nämna några.

Har samtliga lika vilda fantasier som jag?

Tanken har aldrig föresvävat dig att det möjligen kan vara du som inte förstått innebörden av mental utlåtandet från rättspsyk?
Jag vet inte vad dy syftar på. Men jag vet att du har väldigt psykopatisk fantasi. Du redigt frossar i att överdriva dina grymma fantasier både i LH-fallet och i KW-fallet.
Antagligen har vi olika uppfattning om vad fakta är.
För mig är det, att det som hänt, har hänt dvs det som bevisats. Att inte lägga till något och inte dra ifrån något. Sedan finns det saker som INTE går att bevisa. Och då får man ju nöja sig med det. Att hitta på psykopatifantasier som man tycker passar och fylla ut med där man inte vet, är ju väldigt oseriöst.

Nej, det är många som har psykopatiska fantasier. Det är vist fritt fram att lägga karbonpapper mellan Amagermannen och PM tex. Allt Amagermannen gjort, måste PM också ha gjort. Trots att polisen i Norden, EU samt USA har sökt med både ljus och lykta både efter PMs DNA samt på Modus operandi men inte funnit något alls.
Att uttala sig om PMs barndom och hans relation till föräldrarna som liten kan man tydligen också. Trots att det inte finns några som helst vittnesmål om något onormalt antisocialt beteende från PMs tidiga liv och inte något fram tills denna händelse. Mer än att PM hade samarbetssvårigheter och fick värre humörsvängningar efter en fallolycka. Det finns det vittnesmål om däremot från arbetskamrater.

I dagsläget finns ingen bot mot psykopati. Inte mot alla cancerformer heller. Men forskning pågår på alla områden.
I framtiden kan man kanske finna någon stoppmedicin mot psykopaters spänningssökande tex. Att de fort blir uttråkade och behöver kickar hela tiden. Och hur det ser ut i FRAMTIDEN kan vi ju inte stå här idag och påstå att vi vet. För det vet vi inte.
De flesta vet ju inte ens om att de är psykopater. Att deras hjärna ser annorlunda ut. Det är ju bara om de söker stöd inom psykiatrin för något eller begår ett allvarligt brott som de får en diagnos.

Det vi är överens om är att PM ska straffas för sitt bevisade brott. Och att en förvaringsdom är det rätta för ett sexualmord. Och jag har heller inte sagt något annat. Jag har hävdat sedan den 21 augusti att det är ett mord dessutom.
Citera
2018-07-05, 02:16
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad dy syftar på. Men jag vet att du har väldigt psykopatisk fantasi. Du redigt frossar i att överdriva dina grymma fantasier både i LH-fallet och i KW-fallet.
Antagligen har vi olika uppfattning om vad fakta är.
För mig är det, att det som hänt, har hänt dvs det som bevisats. Att inte lägga till något och inte dra ifrån något. Sedan finns det saker som INTE går att bevisa. Och då får man ju nöja sig med det. Att hitta på psykopatifantasier som man tycker passar och fylla ut med där man inte vet, är ju väldigt oseriöst.

Nej, det är många som har psykopatiska fantasier. Det är vist fritt fram att lägga karbonpapper mellan Amagermannen och PM tex. Allt Amagermannen gjort, måste PM också ha gjort. Trots att polisen i Norden, EU samt USA har sökt med både ljus och lykta både efter PMs DNA samt på Modus operandi men inte funnit något alls.
Att uttala sig om PMs barndom och hans relation till föräldrarna som liten kan man tydligen också. Trots att det inte finns några som helst vittnesmål om något onormalt antisocialt beteende från PMs tidiga liv och inte något fram tills denna händelse. Mer än att PM hade samarbetssvårigheter och fick värre humörsvängningar efter en fallolycka. Det finns det vittnesmål om däremot från arbetskamrater.

I dagsläget finns ingen bot mot psykopati. Inte mot alla cancerformer heller. Men forskning pågår på alla områden.
I framtiden kan man kanske finna någon stoppmedicin mot psykopaters spänningssökande tex. Att de fort blir uttråkade och behöver kickar hela tiden. Och hur det ser ut i FRAMTIDEN kan vi ju inte stå här idag och påstå att vi vet. För det vet vi inte.
De flesta vet ju inte ens om att de är psykopater. Att deras hjärna ser annorlunda ut. Det är ju bara om de söker stöd inom psykiatrin för något eller begår ett allvarligt brott som de får en diagnos.

Det vi är överens om är att PM ska straffas för sitt bevisade brott. Och att en förvaringsdom är det rätta för ett sexualmord. Och jag har heller inte sagt något annat. Jag har hävdat sedan den 21 augusti att det är ett mord dessutom.

Du glömde svara på min fråga.

"Har du själv läst PMs rättsutlåtande? Åklagarens redogörelse av densamma? Rättsexperten Kraghs bedömning (han har läst minst 100 tidigare och aldrig sett maken till sådant starkt/skarpt tidigare)? För att bara nämna några."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in